TAKLİD ve HADİS
İmam Hasan Askeri (a.s) : Nefsini koruyan, dinini muhafaza eden, heva ve hevesine uymayan, Allah'ın emrine itaat eden fakihleri (müçtehitleri), avam halk kesimi taklit etmelidir.” Vesail’uş-Şia, c. 18, s. 95
İmam Mehdi (a.s) da şöyle buyurmuştur: “ (Gaybet döneminde ) ORTAYA ÇIKACAK YENİ HUSUSLARDA hadislerimizi rivayet edenlere (fakihlere) müracaat edin. Şüphesiz onlar benim sizler üzerinizdeki hüccetim ve ben de Allah’ın sizin üzerinizdeki hüccetiyim.” (Bihar’ul Envar, c.2, s.90, 13. hadis ve c. 75, s. 380, 1. hadis)
Ortaya çıkan ve çıkacak olan bir çok yeni Hususu Hadislerde bulabilir misiniz? Örneğin Sezeryanla doğum Caiz mi değil mi? Organ Nakli? Ve daha bir çok mesele... ?... Öyle ise bu hadis bize neyi anlatıyor?
Bu iki hadisten çok net olarak şunu anlamaktayız: Gaybet döneminde dini alanda uzmanlaşmış olan müçtehitler, Hz. Mehdi’nin (a.s) genel anlamda vekilleridir. Dolayısıyla bu dönemde dini doğru anlamanın yegâne kaynağı taklit mercileridir. Şia mektebinin en önemli dinamiği de merceiyet konusudur. Her dönemde olduğu gibi bugün de Şiiliği güncel kılan, gündemde tutan ve her türlü tahriften uzak şekilde varlığını sürdürmesini sağlayan şey hiç şüphesiz merceiyettir. Şiiliğin dinamizmi kendi içindeki bulunan bu kuvvet noktasında gizlidir.
Eğer Şia’da bulunan müçtehitlik ve merceiyet müessesesi ortadan kalkacak olursa köşe başlarında ve merdiven altlarında taşkınlar ve şaşkınlar…. dükkan açıp insanların manevi duygularını şahsi çıkarları uğrunda kullanmaya, inançları bozarak bozgunculuk çıkarmaya başlarlar. Böylece İngilizler için de güzel bir pazar oluşur.
İmam Hasan Askeri (a.s) : Nefsini koruyan, dinini muhafaza eden, heva ve hevesine uymayan, Allah'ın emrine itaat eden fakihleri (müçtehitleri), avam halk kesimi taklit etmelidir.” Vesail’uş-Şia, c. 18, s. 95
İmam Mehdi (a.s) da şöyle buyurmuştur: “ (Gaybet döneminde ) ORTAYA ÇIKACAK YENİ HUSUSLARDA hadislerimizi rivayet edenlere (fakihlere) müracaat edin. Şüphesiz onlar benim sizler üzerinizdeki hüccetim ve ben de Allah’ın sizin üzerinizdeki hüccetiyim.” (Bihar’ul Envar, c.2, s.90, 13. hadis ve c. 75, s. 380, 1. hadis)
Ortaya çıkan ve çıkacak olan bir çok yeni Hususu Hadislerde bulabilir misiniz? Örneğin Sezeryanla doğum Caiz mi değil mi? Organ Nakli? Ve daha bir çok mesele... ?... Öyle ise bu hadis bize neyi anlatıyor?
Bu iki hadisten çok net olarak şunu anlamaktayız: Gaybet döneminde dini alanda uzmanlaşmış olan müçtehitler, Hz. Mehdi’nin (a.s) genel anlamda vekilleridir. Dolayısıyla bu dönemde dini doğru anlamanın yegâne kaynağı taklit mercileridir. Şia mektebinin en önemli dinamiği de merceiyet konusudur. Her dönemde olduğu gibi bugün de Şiiliği güncel kılan, gündemde tutan ve her türlü tahriften uzak şekilde varlığını sürdürmesini sağlayan şey hiç şüphesiz merceiyettir. Şiiliğin dinamizmi kendi içindeki bulunan bu kuvvet noktasında gizlidir.
Eğer Şia’da bulunan müçtehitlik ve merceiyet müessesesi ortadan kalkacak olursa köşe başlarında ve merdiven altlarında taşkınlar ve şaşkınlar…. dükkan açıp insanların manevi duygularını şahsi çıkarları uğrunda kullanmaya, inançları bozarak bozgunculuk çıkarmaya başlarlar. Böylece İngilizler için de güzel bir pazar oluşur.
Yorum