Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şia'da Haccin Irfani Derinliği

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Şia'da Haccin Irfani Derinliği

    Değerli Muhaddis Cezairi’nin torunlarından olan Âlim Seyyid Abdullah, Şerh-i Nuhbe adlı eserinde şöyle yazıyor:

    Benim güvendiğim çeşitli kaynaklarda, -bazı büyüklerin yazdığına göre-mursel bir hadiste şöyle nakledilmiştir: Şibli haccettikten sonra Hz. İmam Zeynülabidin (a.s) ile görüştü ve İmamla onun arasında şöyle bir konuşma geçti:

    -Ey Şibli! Haccetin mi?

    -Evet, ey Resulullah’ın torunu!

    -Mıkat’a varıp orada dikili elbiselerini çıkarıp guslettin mi?

    -Evet.

    -Mikat’a vardığın zaman günah elbisesini çıkarıp itaat elbisesini giyindiğini niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Dikili elbislerini çıkarırken riya, nifak ve şüphelere dalmaktan uzaklaştığını niyet ettin mi?

    -Hayır,

    -Güslederken hatalardan ve günahlardan yıkandığını niyet ettin mi?

    -Hayır,

    -O zaman sen ne Mıkata varmışsın, ne dikili elbiselerini çıkarmışsın ne de gusletmişsin.

    -Kendini temizleyip ihrama girdin mi? Hac için niyet ettin mi?

    -Evet.

    -Kendini temizleyip ihrama girerken ve haccı niyet ederken Allah için halis tevbe ilacıyla kendini temizlediğini niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -İhrama girerken Aziz ve Celil Allah’ın haram kıldığı her şeyi kendine haram kıldığını niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Haccı niyetini bağlarken Allah’tan başka tüm bağları açtığını niyet ettin mi?

    -Hayır.

    - O zaman ne kendini temizlemiş, ne ihrama girmiş ve ne de hacc niyet etmişsin.

    -Mıkat’a girip iki rek’at ihram namazını kıldın mı? Lebbeyk dedin mi?

    -Evet.

    -Mıkat’a girince ziyaret niyetinde olduğunu düşündün mü?

    -Hayır.

    -İki rek’ât namaz kılarken Allah’a amellerin en iyisi olan namaz ve kulların güzel işlerinin en yücesi ile Allah’a yakınlaştığını niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Lebbeyk diyerken her itaatte Allah için konuştuğunu ve her günahtan sustuğunu niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -O zaman ne mikata girmişsin, ne namaz kılmışsın ne de lebbeyk demişsin.

    -Hareme girdin mi? Kâ’beyi gördün mü? Namaz kıldın mı?

    -Evet.

    -Harem’e girdiğinde İslam dinine mensup olan bütün Müslümanların giybetini etmeyi (arkasından çekiştirmeyi) kendine haram kıldığını niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Mekke’ye vardığında kalbinle Allah’ın huzuruna varmayı niyet ettin mi

    -Hayır.

    -O zaman ne Hareme girmişsin. Ne Kâ’beyi görmüşsün ne de namaz kılmışsın.

    -Beyt’i tavaf ettin mi? Rükünlere el sürdün mü? Sa’y ettin mi?

    -Evet.

    -Sa’y ederken Allah’a doğru kaçtığını ve bunu gaybleri bilen Allah’ın da bildiğini niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Öyleyse ne tavaf etmişsin, ne rükünlere el sürmüşsün, ne de sa’y yapmışsın.

    -Haceru’l-esved’e el sürdün mü? İbarahim’in makamında durdun mu? İki rek’at namaz kıldın mı?

    -Evet.

    -Bunun üzerine İmam öyle bir feryat etti ki neredeyse ruhu dünyadan ayrılacaktı. Sonra Ah, Ah dedi. Sonra şöyle devam etti:

    -Kim Haceru’l-esvede el vererek görüşürse gerçekte Allah ile görüşmüştür. O halde ey zavallı! Bu saygın işin mükâfatını zayi etme ve el vermeyi günahkârlar gibi karşı çıkarak ve haram bir şeyi alarak bozma!

    Sonra İmam şöyle dedi:

    -İbrahim’in Makamında durarken her itaat için karar aldığını ve her günahtan uzak durduğunu niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Orada namaz kılarken İbrahim (a.s)’ın namazıyla namaz kıldığını ve namazınla Şeytanın burnunu yere sürdüğünü niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -O zaman, ne Haceru’l-Esved’e el vermişsin ne Makam’da durmuşsun ne de orada iki rekât namaz kılmışsın.

    -Sonra şöyle dedi: Zemzem kuyusunun başına gelip suyundan içtin mi?

    -Evet.

    -Orada itaate yaklaştığını ve günaha gözünü yumduğunu niyet ettin mi?

    - Hayır.

    - Öyleyse ne o suyun başına gelmiş ne de onun suyundan içmişsin.

    -Safa ile Merve arasında Sa’y ettin mi? Orada gidip geldin mi?

    -Evet.

    -Orada ümit ve korku arasında olduğunu niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Demek sen ne Safa ile Merve arasında Sa’y etmişsin, ne o arada yürümüş ne de hareket etmişsin.

    - Mina’ya çıktın mı?

    - Evet.

    -Dilin, kalbin ve elinle insanlara bir zarar vermeyeceğini, onlara güven vereceğini niyet ettin mi?

    - Hayır.

    -O zaman sen Mina’ya çıkmamışsın.

    -Arafat’taki duruşu yaptın mı? Rahmet dağına çıktın mı? Nemire vadisini bildin mi? Cemere’lerin yanında Allah’a yalvardın mı?

    - Evet

    -Arafat’taki duruşunla Allah’ın tüm bilgi ve ilimlere vakıf olduğunu, amel defterinin Allah’ın elinde bulunduğunu, O’nun senin gizlediğini ve kalbinde olanı bildiğini bildin mi?

    - Hayır.

    -Rahmet dağına yönelmenle Allah’ın her mümin erkek ve kadına rahmetteğini ve her Müslüman erkek ve kadının koruyucu ve dostu olduğunu niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Nemire vadisinde, kendin emre itaat etmedikçe emir etmeyeceğini ve sakınmadıkça sakındırmayacağını niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Alem ve Nemirelerin yanında dururken onların senin itaatine şahit oldukalrını ve göklerin Rabbinin emriyle bekçi meleklerle birlikte sana bekçi olduklarını niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Öyleyse ne Arefe’de vakfe etmişsin ne Rahmet dağına yönelmişsin, ne nemire vadisini bilmişsin, ne dua etmişsin ne de Nemireler’in yanında durmuşsun.

    -İki Alemin (alametin) arasından geçtin mi? Geçmeden önce iki rek’at namaz kıldın mı? Müzdelife’ye doğru yürüdün mü? Orada taş topladın mı? Meşaru’l-Haram’dan geçtin mi?

    -Evet.

    -İki rek’ât namaz kılarken bunun, onuncu geceye ait şükür namazı olduğunu, her zorluğu giderdiğini ve her kolaylığı daha da kolaylaştırdığını niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -İki alemin arasından yaya geçip sağa sola sapmadığında, kalbinle olsun, dilinle olsun, azalarınla olsun hak dinden sağa sola sapmayacağını niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Müzdelife’ye gidip oradan taş toplarken kendinden her türlü günah ve cehaleti kaldırdığını, her ilim ve ameli sabitleştirdiğini niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Meşaru’l-Haram’a uğradığında kalbine takva ehlinin, Aziz ve Celil olan Allah’tan korkmanın nişanını vurduğunu niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Öyleyse ne Alemeyne uğramışsın, ne orada iki rek’ar namaz kılmışsın, ne Müzdelife’ye gitmişsin, ne oradan taş toplamışsın ne de Meş’aru’l-Haram’a uğramışsın.

    -Mina’ya varıp orada Cemere’yi taşladın mı? Başını tıraş ettin ve kurbanını kestin mi? Hiyf camiinde namaz kıldın mı? Mekke’ye dönüp ifaze tavafını yerine getirdin mi?

    -Evet.

    -Mina’ya varıp şeytanları taşladığında maksadına vardığını ve Allah’ın senin bütün ihtiyaçlarını verdiğin niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Şeytanları taşlarken düşmanın olan İblis’i taşladığın ve güzel haccını tamamlamakla onu öfkelendirdiğini niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Başını tıraş ettiğinde pisliklerden, ve insan oğlunun kusurlarından temizlendiğini ve anadan doğduğun gün gibi günahlarından çıktığını niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Hiyf camiinde namaz kıldığında Aziz ve Celil olan Allah’tan ve günahından başka bir şeyden korkmadığını, Allah-u Teala’nın rahmetinden başka bir şeyi ummadığını niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -Kurbanını kestiğnde takva hakikatine sarılarak artık ihtirası boğazladığını, kalbinin çiceği, yüreğnin meyvesi olan oğlunu kesen İbrahim (a.s)’ın sünnetine uyduğunu niyet ettin mi? O bunu kendinden sonra için bir sünnet ve Allah Teala’ya yakınlaşma vesilesi yapmıştı.

    -Hayır.

    -Mekke’ye dönüp İfaze tavafını yaparkan Allah-u Teala’nın rahmetinden inip onun itaatine döndüğünü, Onun muhabbetine sarıldığını, farzlarını yerine getirdiğini ve Allah’a yakın olduğunu niyet ettin mi?

    -Hayır.

    -O zaman ne Mina’ya varmışsın, ne cemereleri taşlamışsın, ne başını tıraş etmişsin ne kurbanını eda etmişsin, ne Hiyf mescidinde namaz kılmışsın, ne ifaze tavafını yerine getirmişsin ne de Allah’a yakınlaşmışsın. Geri dön Çünkü sen haccını yerine getirmemişsin!

    Şibli haccında yaptığı kusurlarına ağlamaya başladı. Bunun üzerine sürekli öğrenmeye koyuldu sonraki yıl marifet ve yakin ile haccını yerine getirdi.

    #2
    Ynt: Şia'da Haccin Irfani Derinliği

    BİSMİHİ TEALA
    HAMD ALEMLERİN RABB'İ ALLAH'A SALAT VE SELAM HZ. MUHAMMED (S.A.A) VE PAK EHLİ BEYT (A.S) OLSUN LANETİ İSE ONLARIN EBEDİ DÜŞMANLARINA OLSUN
    RABB'İMDEN SÖZÜN EN DOĞRUSUNU DİNLEYİP, HAKKI BATIL'DAN AYIRMAYI MUAVVAK KILSIN

    Selamun Aleykum Aziz SelmanCan Abim;

    Allah razı olsun bu değerli bilgiyi paylaştığının için... Günümüz müslümanlığın nasıl bir halde ve içi boşaltılmış olduğunu şimdi daha iyi anlayabiliyorum... :'(

    Allahah marifetinizi ve Yakinizi artırsın...

    Yorum

    YUKARI ÇIK
    Çalışıyor...
    X