Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

namaz 2 rekat mı???

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    namaz 2 rekat mı???

    SA arkadaşlar

    Şiaya yeni yeni ısınan , namazlarını , abdestini ve fikri hayatını bizim gibi yaşamaya hevesli bir bacanağım var.

    Ramazanın hikmeti işte bir kaç olta attım deyim yerinde ise zokayı yuttu

    İfadeler kaba ancak emin olun bundan daha kolay anlatılamaz.

    Herneyse , bacanağım çok hevesli ancak arada bir vahhabi, hanif din mensupları veya güncel alimlerimizden ;d ( yaşar nuri, mustafa islamoğlu, abdülaziz bayındır) video seyrediyor , okuyor ve bana bir takım şeyler soruyor.

    Sorular haddimi ve bilgimi aşmıyorsa cevaplıyor, aşıyorsa musa aydın hocamızın soru cevap bölümlerine veya elimde bulunan kaynak kitaplara yöneltiyorum.

    Dün bana bir soru sordu " namaz aslında 2 rekatmış öyle mi?" diye

    2 gündür araştırmış olmama rağmen yukarıda adı geçen yazarların namaz aslında 2 rekat , seferi iken kılınan namaz tam kılınıyormuş böylelikle , normalde ise 2 rekat fazla kılıyormuşuz, tarzında açıklamalarını buldum izledim okudum tefsir çalışmalarına baktım.Öyle diyorlar demesine de beni kendi mektebim ilgilendiriyor.

    Gerek sitemizde gerekse farklı bir yerde bu konuyla alakalı bilgi veya reddiye bulamadım.

    Musa Hocamızı da rahatsız edemedim , aranızda bilgi sahibi olan varsa lütfen beni aydınlatsın.

    Allah'a emanet olun.



    #2
    Ynt: namaz 2 rekat mı???

    aleyküm selam wr wb
    muhterem kardeşim, namazların Allah tarafından ikişer rekat olarak farz kılındığına dair, hem Sünni ve hem de Şia kaynaklarında birçok rivayet nakledilmiştir. Örneğin:

    Aişe'den şöyle dediği rivayet edilmiştir: "Namaz ikişer rekat olarak farz kılındı, sonra hazarda ziyade olundu, seferde ise olduğu gibi bırakıldı (Buhari, Salat,1; Müslim, Misafirin,1; Ebû Davud, II, 3)

    ibn Abbas (r a)'ın şöyle dediği nakledilmiştir: "Allah Teâla namazı, Peygamberimizin dili ile hazarda dört rekat, seferde iki rekat olarak farz kılmıştır" (Müslim, Müsâfirîn, 5, 6; Ebû Davud Sefer, 18; Nesâî, Havf 4; İbn Mace İkame, 75)

    Fazl b. Yesar diyor ki: İmam Cafer Sadık'tan (a.s) şöyle buyurduğunu duydum:
    "Allah Teala namazı ikişer ikişer kılınmak üzere on rekat olarak farz kıldı. Resulullah (s.a.a) da her iki rekata iki rekat, yatsıya da bir rekat ilave etti. Bunlar farzların eşi kılındı, sefer hariç onları terketmek câiz değildir. Bir rekat da akşam namazına ilave etti, seferde ve hazerde onu o halde bıraktı. Allah Teala bunların hepsini onayladı, derken farize on yedi rekat oldu. Daha sonra Resulullah (s.a.a) farizenin iki katı kadar 34 rekat nafile namazını sünnet kıldı, Allah Teala da bunu onayladı. Farize ve nafile namazları toplam 51 rekat oldu. Bunlardan iki rekatı yatsı namazından sonra oturarak kılınır ve vitir namazı yerine bir rekat sayılır...
    Resulullah (s.a.a), Allah Teala'nın farz kıldığı rekatlara eklediği iki rekatın azaltılmasına kesinlikle izin vermemiştir, bunu onlara gerekli ve farz kılmıştır. Sadece sefere çıkanlar için ruhsat vermiştir. Resulullah'ın (s.a.a) ruhsat vermediği bir kimseye, hiç kimsenin ruhsat vermeye hakkı yoktur. Resulullah'ın emri Allah'ın emridir, O'nun nehyi Allah'ın nehyidir, kulların Allah'a teslim oldukları gibi Resulullah'a da teslim olmaları gerekir."

    (Vesail'uş-Şia, c.3,s.31,h.2)
    عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

    Yorum


      #3
      Ynt: namaz 2 rekat mı???

      SA

      Velayet nuru kardeşim ilgilenip cevap yazdığın için Allah razı olsun.

      Ancak ResulullaH'ın (saa) bunlara ilave ettiği ve Allah'ın da onayladığı kısmı bana biraz tuhaf geldi.

      İmam Cafer'in(saa) ağzından nakledilenlere boynumuz kıldan ince.Ancak burada bir tuhaflık yok mu?

      Daha açık sorayım; Allah dinini kolaylaştırmak isterken , ki Resulullah bile nafile namazlarını ümmet üzerine görev adleder diyerek mescidde kılmazken, neden artırmıştır rekatların sayısını?

      Ya da Allah'ın vermiş olduğu bu hükme karşı içtahatta mı bulunmuştur?

      Tabii ki mektebimiz açısından bunlar hayal dahi edilemez ancak ben bir mantık hatası üzerinde duruyorum.

      Mantığım beni yanıltabilir o yüzden konuyla ilgili diğer kardeşlerimizden de açıklama yapmalarını rica ediyorum.

      Saygılar , hayırlı Ramazanlar

      Yorum


        #4
        Ynt: namaz 2 rekat mı???

        as wr wb
        muhterem kardeş, Hz. Peygamber'in (s.a.a) namazın bazı rekatlarını artırması veya bazı sünnetleri koyması bu ümmetin yararı ve maslahatı içindir. Mesela nafile namazları, farzların eksikliklerini tamamlamak için sünnet kılınmıştır. Üçüncü veya dördüncü rekatlar da birinci ve ikinci rekatlardaki eksiklikleri tamamlmak için artırılmıştır. Dinin hükümlerinden bazıları teyididir yani ilk önce Hz. Peygamber onu yapıyor, sonra Allah Teala onu tayit ediyor, onaylıyor. Hz. Peygamber (s.a.a) adeta ümmetinin bu amel ile yüce makamlara ulaşmasını Allah Teala'dan diliyor ve Allah Tela da onu teyit ediyor. İşte artırılan rekatlar da hükm-ü teyididirler.
        Hz. Peygamber'in (s.a.a) nafile namazlarının evde kılınmasını tavsiye etmesi, sırf ümmete kolaylık olsun diye değil, evlerin de nurlanması ve bereketlenmesi içindir..
        Bizim müçtehit diye yani içtihatta bulunan bir peygamberimiz yoktur. Bizim Peygamberimiz ne buyurmuşsa mutlaka Allah Teala tarafından ve O'nun izni dahilinde, O'nun onayıyla buyurmuştur. Peygamberler bazen Allah Tealadan bazı şeyler isterler, Allah Teala da o peygamber hatırına onların isteğini kabul eder. Hz. Peygamber de ümmetinin yararı için bazı sünnetler koymuştur, bunlar Allah'ın emrine aykırı değil, O'nun izni dahilindedir.
        عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

        Yorum


          #5
          Ynt: namaz 2 rekat mı???

          S. Aleykum;

          değerli üstadım velayet_nuru ve aziz kardeşim teacher13

          affınıza sığınarak, konuyu aydınlatması amacıyla

          İmam'ın SIRRI SALAT kitabından bir alıntı sunmak istiyorum :


          Bilindiği gibi namaz, mülkî suretine göre şekiller, zikirler, kıraat ve dualardan mürekkebtir; her ne kadar hakikat ve melekûtî suretine göre vahdet ve basitliğe sahip olsa da ve kemal ufkuna ne kadar yakınlaşılırsa vahdetinin o kadar kâmilleşeceği, sonuçta kıyamet-i kübranın husule geleceği kemalin son derecesine ulaşılsa da. Bundan sonra bu konuya işaret edeceğiz Allah'ın izniyle.

          Mülkî suretlerin vahdeti, gaybî melekûtî suretlerin vahdetine tâbidir; bu, kendi yerinde tesbit olmuş bulunmaktadır. Mülkî suretlerin tam vahdetinin hâsıl olması, bunların melekûtun bâtınında fena bulmasıyla gerçekleşir; bu durum kıyamet-i suğra olarak tabir edilir.
          Şekillerin ve zikirlerin her biri için ayrıntılı olarak sırlar sozkonusudur; nitekim bundan sonra, Allah'ın izniyle,

          mümkün ve gerekli olduğu kadarıyla bunlardan bazısını açıklayacağız. Bu makamda şimdilik ehl-i ma'rifet ve ehlullahın namazının icmalî sırrı ile yetineceğiz. Bu da, şekillerde, fenadan fena olmak olan ikinci secdeyle ve zikirlerde, huzurda dialog gerçekleştirmek olan "ancak sana ibadet ederiz" (*) ile hasıl olan hakikî mi'racın ve ma'nevî yakınlaşmanın husulünden ve zâtta fena olma makamına vusulden ibarettir. Nitekim, huzurda bulunanların mülakatının ve yolculuktan dönmenin alameti olan başı secdeden kaldırmaktan selâma kadar geçen kısım artık kesrete dönüştür, ama kesret hicablarından selamette olarak ve Hakk'la beka kesbederek; zikirlerde de "bizi doğru yola ilet" (**), kendine dönüş ve kendinden geçmeden sonra ayılmanın hâsıl olmasıdır. Namazların hakikati olan rek'atın tamamlanmasıyla da yolculuk bitmiş olur. oC Namazların aslının bir rek'at olduğu bilinmelidir. Geriye kalan farz ve nafile rekatlar, bu bir rek'atı tamamlamak içindir. Nitekim hadis-i şerifte şöyle geçmektedir:

          O* Şeyh Âmulî, Vesail'de, Uyûnu'l-Ahbar ve'1-îlel'de tmam Rıza'nın (O'na selam olsun) şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir: Namazın aslı iki rek'at olarak kararlaştırılmıştır. Bazılarına bir, diğer bazılarına da iki rek'at eklenmiştir. Bazılarına da hiç ekleme yapılmamıştır. Bu cihetten, namazın aslı yalnızca bir rek' attır. Çünkü sayının aslı birdir (herşeyden bir tekin tahakkuku ile tabiatı gerçekleşmiş olur.) Öyleyse bir namaz, bir rek'attan az olduğunda namaz değildir. Şu halde Allah Azze ve Celle, kullarının daha azının namaz olmayacağı bu bir rek'atı kâmil ve tam olarak yerine getiremeyeceklerini bildiğinden dolayı birinci rek'atın noksanının ikinci rek'atı yerine getirmekle telafi edilmesi ve tamamlanması için ona bir diğer rek'atı ilave etmiştir. Bu bakımdan Allah Azze ve Celle, namazın aslını iki rek'at olarak farz kılmıştır. Resul-i Ekrem (Allah O'na ve Ehl-i Beyt'ine salat etsin) de Allah'ın kullarının bu iki rek'atı kâmil manada ve emredilenlerin hepsiyle birlikte yerine getiremeyeceklerini anladığında son iki rek'atın, ilk iki rek'atı tamamlaması için öğle, ikindi ve yatsı namazlarından her birine iki rek'at eklemiştir. (19)

          (*) îyyake na'budu
          (**) îhdinâ sırâte'l-mustakîm

          19) Hadis devam etmektedir. Şeyh Âmulî (rahimehullah), Vesail'de Uyunu Ahbari'r-Rıza'dan ve llelu'ş-Şerai'den naklen İmam Rıza senediyle rivayet etmiştir. Uyunu Ahbari'r Rıza, C. 2, Sh. 107, Bab. 34, Hadis 1. Vesailuş-Şia, C. 3, Sh. 38, Kita-bu's-Salat, Ebvabu E'dâdi'l-Feraiz ve Nevâfiliha, Bab 13, Hadis 22.


          http://www.velayet.com/index.php/topic,12003.0.html


          Sürgünümüz hep çöle, sırr-ı hikmet ne ola?
          Sahra-yı KERBELA'da, Hüseynî Fermân'a sor...

          Yorum


            #6
            Ynt: namaz 2 rekat mı???

            Kerbela44 can; bu değerli katkınızdan dolayı teşekkürler.
            İmamın bu derin açıklamasını değil de aktarmış olduğu hadisi Uyun-u Ahbar'ir-Rıza'da (a.s) daha geniş bir şekilde görmüştüm, istifade ettik, Rabbim sizden razı olsun..
            عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

            Yorum


              #7
              Ynt: namaz 2 rekat mı???

              Allah razı olsun ikinizden de.


              Yorum

              YUKARI ÇIK
              Çalışıyor...
              X