Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Sünnet Namazlar

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Sünnet Namazlar

    Bu araka kardes kusura bakma selamini mi gormedim veyahut yazmayi mi unuttum bilemedim, kusura bakmayasin...

    ve aleykum selam rahmetullahi ve berekatuhu..
    İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

    Yorum


      #17
      Ynt: Sünnet Namazlar

      [quote author=muhammet date=1398247233 link=topic=25481.msg173194#msg173194]
      Esselamunaleykum degerli kardesler.
      Benim de burada bir sorum olacakti. Ben de gücüm yettigi kadariyla nafileleri kilmak isterdim. Ancak fark ettim ki, daha bir cok borc namazlarim varmis ve benim borc olan namazlari iade etmeden nafileleri kilmam yanlis olurmus. Burda hüküm nedir?
      Dolayisiyla, önce borc namazlarimizi kilmamizi tafsiye etmeniz gerekmiyormuydu, eger ki yukarda yazdiklarim doruysa?

      Selmancan abi, sizede özel selamlarimi iletiyorum.
      [/quote]
      Allah razı olsun ben de size ve tüm velayet dostlarına selam ederim

      Yorum


        #18
        Ynt: Sünnet Namazlar

        sorun yok seqhaleine kardes.

        Yorum


          #19
          Ynt: Sünnet Namazlar

          a) Hanefîlere göre: Bilindiği üzere nâfile namazlar mefhumu içine Peygamberimiz'in (sav) tatbikât ve tavsiyelerine dayanan sünnet namazlar ile hakkında husûsî bir tavsiye bulunmadığı halde kişinin Allah rızası için kıldığı serbest namazlar girmektedir. Hanefîlere göre farz namazların önünde ve arkasında kılınan sünnetler ile kuşluk, tesbih, tahiyyetü'l-mescid namazları gibi sünnet namazları kılmak -bu yüzden kazâ geciktirilmiş olsa dahi- evlâ ve efdaldir, tercih edilmelidir. Bunların dışında kalan mutlak nâfilelere gelince kazâsı olanlar bunları da kılabilirler; ancak bunların yerine kazâ kılmak daha efdaldir.

          b) Mâlikîlere göre: Kazâ namazı bulunan kimse nâfile ile meşgul olarak kazâyı geciktirirse günahkâr olur; ancak sabah namazının sünneti, vitir, bayram, tahiyyetü'l-mescid gibi sünnetler müstesnâdır; bunları, üzerinde kazâ namazı olanlar da kılabilirler.

          c) Hanbelîlere göre: Namazları kazâya kalmış mükelleflerin, bu namazları kazâ edecek yerde mutlak nâfile ile meşgul olmaları haramdır. Ancak farz namazlarla beraber kılınan sünnet ve bu hükümde olan diğer sünnetleri kılmak caiz olmakla beraber kazâsı çok olanın, bunların yerine kazâ kılması efdaldir; ancak sabah namazının sünneti müstesnâ olup, kazâsı çok olanın dahi onu kılması efdaldir.

          d) Şâfiîlere göre: Üzerinde kazâ namazı olan kimsenin -hangi çeşit olursa olsun- nâfile kılarak kazâyı geciktirmeleri haramdır.

          Görüldüğü üzere dört mezhebden üçüne göre, üzerinde kazâ namazı bulunan kimselerin sünnet kılmaları caiz olup, Hanefîlere göre üstelik efdaldir; yânî daha iyi ve faziletli bir davranıştır, kılınmalıdır. Yalnız Şâfiîler kazası olanın sünnet ve nâfile kılmasını caiz görmemiş, kazânın böyle bir ibâdetle bile geciktirilmesini uygun bulmamışlardır.
          (alinti, hayrettin karaman: http://www.hayrettinkaraman.net/kita...leler/0679.htm).

          simdi ben ehlibeyt mektebin görüsünü merak ediyorum ki, en dogrusunu ögrenelim insaAllah.

          Yorum


            #20
            Ynt: Sünnet Namazlar

            Kaza namazı olan bir insanın nafile namazı kılmasının bir sakıncası yoktur, kılabilir.
            Ama kaza orucu olan bir kimse, müstahap oruç tutamaz.
            Kılınmayan nafile namazları da kaza edilebilir..

            Seqhaleine kardeş demiş ki: "Nafilenin kazasi olmaz. Gecen haftanin nafilesini suan kilamayiz ama gecen haftanin kazasini kilabiliriz."
            Bu sözü neye dayararak demişsiniz?

            Yorum


              #21
              Ynt: Sünnet Namazlar

              ali faruk hocam, bir denge olmali, yani ya kaza namazi daha önemli olmali, ya da nafile namazi. yoksa ikilemde kaliriz, ve hangisini tercih edecegimizi bilemeyiz. bu konuda yardimci olabilirmisiniz?

              Yorum


                #22
                Ynt: Sünnet Namazlar

                A, bir dakika nafile namazlari kaza oluyor mu? Ama nasil?
                İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Sünnet Namazlar

                  [quote author=muhammet date=1398254805 link=topic=25481.msg173212#msg173212]
                  ali faruk hocam, bir denge olmali, yani ya kaza namazi daha önemli olmali, ya da nafile namazi. yoksa ikilemde kaliriz, ve hangisini tercih edecegimizi bilemeyiz. bu konuda yardimci olabilirmisiniz?[/quote]

                  Değerli kardeşim, eğer vakit kısıtlıysa nafile namazını kılacak kadar da vakit yoksa elbetteki kaza namazı kılınmalıdır. İkisinden birini kılmak istiyorsa kaza namazını kılmalıdır, çünkü kaza namazı farzdir, kılmadığı takdirde cezalanacaktır, ama sünnet böyle değil, kılarsa sevap kazanır, kılmazsa günahı yoktur.

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Sünnet Namazlar

                    [quote author=Seqhaleine date=1398256171 link=topic=25481.msg173214#msg173214]
                    A, bir dakika nafile namazlari kaza oluyor mu? Ama nasil?
                    [/quote]

                    Niye olmasın ki, nasıl kılıyorsan öyle de kazasını kılacaksın. Müstahap gusüllerde bile kazasını yerine getirebilirsiniz.
                    Müstahap namazlarda ister eda olsun ister kaza hepsini sessiz kılabiliriz..

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Sünnet Namazlar

                      bende diyorum ki, 10 senenin farz namazlarin borcu üzerimdeyse, benim nafile namazlarimi kilmam caizmidir, vakit dar olsun veya olmasin? önce bütün farz kazalarini hal etmem gerekmez mi?

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Sünnet Namazlar

                        Ben de Seqhaleine dostumuza hoşgeldin der, bütün Velayet izcilerine selam ederim...

                        Muhammet kardeşim, Al-i Muhammed fıkhında bahsettiğiniz mesele caiz değildir. Şüphelerinizin yok olması namına birçok sağlam rivayet aktarabilirim, ancak iznizle şimdilik Tuhef-ul Ukul’dan senedinde hiçbir zaaf bulanmayan bir nebevi hadisle yetineceğim:

                        "Her ne şartta müstehaplar geçmiş farzlara halel getirirse, onları hemen terk etmeli ve Allah’a yaklaşmakta geç kalmamalısınız."

                        Yani, Peygamber-i Ekrem (s.a.a) burada kesin anlatmak istemektedir ki; borçlu halde Hakk Tebareke ve Teala ile iştiyakınızın giderilmiş olduğunu (müstehaplar sayesinde) hissetseniz de, O’nun tarafından men edilenlerin (farz namazların kazası da farzdır) imkansızlığı sizi O’na yaklaştırmaz, bilakis sizi O’ndan borcunuz haddinde uzaklaştırır. Çünkü, Allah için muhal vaziyet varsayılamaz; kul için muhal ortam ise, kendi tefekküründe daima tetiktedir. Farz-ı muhal, bir an gelir günlük farzları bile yerine getiremez durumlara düçar olabilirsiniz; sizlerin ‘mazi müstehapları’, ‘mazi kazalarınızı’ O’nun katında affediremez ve unutturamaz.

                        Selmancan üstadında zaten anlatmak istediği gibi, tedrici bir program eşliğinde kazalarınızı aradan çıkartmaya başlarsanız; Allah, hem samiyetinizden ötürü müstehaplarınızın sevabını daha makbul kabul eder, hem de kendiniz günden güne kazalarınızın azalması hasebiyle kıldığınız nafile namazlarının niteliğini oldukça güçlü duyumsamaya başlarsınız.
                        Tevekkülle elde edilen sırlar; bir tek yakîn haddini bilenlere mahsustur.

                        Hakikî Şialarımız da yakîn sınırını koruyanlardır, ki onlardan «Allah'ın varlığı sayesinde hiçbir şeyden korkmamaları»nı bekleriz!


                        İmam Cafer-i Sadık (a.s)

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Sünnet Namazlar

                          Hosbulduk Behest- e Mehdi kardes
                          Oyleyse benim gece namazi kilmam da mi caiz degil?
                          Durumu ozetlersek su anlam cikmis olmuyor mu;
                          Kisinin kazasi varsa - ki bunlar borctur- bunlari kilmak istiyor ama mustehaplara ayirdigi zaman neticesiyle mustehaplar buna izin vermiyorsa yanlistir diyorsunuz, yani hadiste bu anlamcikiyor ki bu dogrudur.

                          Kisi " ben mustehap mi kilsam acaba yoksa kaza mi?" Dese buna verilmesi gereken cevap " kilabilirsen ikisini de kil. Ha yok kilamam diyorsan onceligin kaza namazin olsun" mu denilmeli.

                          Ya da illa bir secim yapmak mi gerek yani kisi durust olup benim ikisini de kilacak vaktim var ama ben yalnizca kazalarimdan ziyade mustehaplarimi da kilicam derse sorun olur mu?

                          Sorumu toparlarsam, mustehap namazlar kisinin kaza namazlari kilmasina engel olmuyorsa kilabilir sanirim?

                          Su da var ki insan nefsi tamahkardir. Yani gece namazinin faziletini bilmesine ragmen kilmayip yatiyorsa sabaha kadar bu sefer o kisi " gece namazi kilamam kazalarim var" demesi dogru olur mu? Sonucta sen gece kalkip mustehap kilmadigin gibi kazani da kilmiyorsun. Yanlisim varsa duzeltin lutfen.

                          Allahin selami uzerinize olsun...
                          İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Sünnet Namazlar

                            [quote author=muhammet date=1398258934 link=topic=25481.msg173220#msg173220]
                            bende diyorum ki, 10 senenin farz namazlarin borcu üzerimdeyse, benim nafile namazlarimi kilmam caizmidir, vakit dar olsun veya olmasin? önce bütün farz kazalarini hal etmem gerekmez mi?
                            [/quote]

                            Muhterem kardeş, bu konuda İmam Humeyni (r.a) şöyle buyuruyor:

                            1372- Üzerinde kaza namazı bulunan kimse, onu kılmakta ihmalkârlık etmemelidir. Ama hemen yerine getirmek de farz değildir.
                            1373- Üzerinde kaza namazı bulunan kimse, müstehap namaz kılabilir.
                            Sünnetler farzlarla çelişki arz etmezse onları yapmanın bir sakıncası yoktur..
                            *
                            Farz namazların kazaları yerine sünnet namazları kılınabilir mi?
                            Soru
                            Kaza namazlarım çok olduğu için kılamıyorum. Onun yerine daima sünnet namazlarımı eksik etmiyorum. Sünnet namazlarım kaza namazlarım yerine geçebilir mi?
                            Kısa Cevap
                            İmam Humeyni (r.a) benzeri bir soruya yanıtta şöyle buyurmuştur: Geçmiş farz namazların kazası farzdır ve sünnet namazlarını kılmayla bir çelişki arz etmez. Lakin sünnet namazı, farz namazın kazasının yerini almaz.[1] Bundan dolayı her ne kadar sünnet namazları birçok fazilete sahip olsa da sizin kaza namazınız olması nedeniyle edebildiğiniz ölçüde ve bir program dâhilinde tedrici olarak kaza namazlarınızı da yerine getirmeniz gerekir; çünkü dini öğretilerde farzlar ile çelişmesi durumunda sünnetlerin yerine getirilmesi men edilmiştir. Bu hususta üç rivayeti aktarmakla yetiniyoruz:
                            1. Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurmuştur: Her ne zaman sünnetler farzlara zarar verirse (ve farzların yapılmasına engel olursa) onları terk edin.[2]
                            2. Müminlerin Önderi (a.s) şöyle buyurmuştur: Eğer sünnetler farzlara zarar getirirse insanı Allah’a yaklaştırmaz.[3]
                            3. Aynı şekilde Müminlerin Önderi (a.s) şöyle buyurmuştur: Eğer sünnetler farzlara zarar getirise sünnetleri terk edin.[4]

                            _______________
                            [1] Humeyni, Seyit Ruhullah, İstiftaat, c. 1, s. 187, Defter-i İntişaratı İslami, Kum, 1422 h.k.
                            [2] İbn. Şu’be, Hasan b. Ali, Tuhefu’l-Ukul, s. 236, Muhakkık ve musahhıh: Gaffari, Ali Ekber, Tercüme Kemere’i, Muhammed Bakır, Kitapçi, Tahran, çapı şeşum, 1376 h.ş.
                            [3] Şerifu’r-Rezi, Muhammed b. Hüseyin, Nehcü’l-Belağa, s. 475, Salih, Subhi, Hicret, Kum, çapı evel, 1414 h.k.
                            [4] a.g.e, s. 525.


                            http://www.islamquest.net/tr/archive/question/tr21787

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Sünnet Namazlar

                              Nafile ibadetler arasında Gece Namazı eşsiz ve münhasır bir ibadettir. Salat hikmetinde de Kaza’nın Müstehap’a öncelik tanınması ilkesi, Gece Namazı hususunda işlemez. Ayetullah Saadetperver’in zaten "Mahmud Makamı’na yükselmek varsa sonunda; herşeyi geride bırakırım ta en başında!" demesinin melekûtî esrarı da, tam burada yatmaktadır. Ali Saadetperver (k.s) gibi yüce ariflerimizin geride kazalar bıraktıkları sakın düşünülmesin. Benim bu meşhur irfani meydan okuyuşu paylaşmamın sebebi, eğer elde Kur’anî vaade (Makam-ı Mahmud’a) ulaşabilmenin tek tariki Gece Namazı kaldıysa ve başka umudunuz da yoksa; Şia'nın en büyük ariflerinin Gece Namazı hariç tüm mendup amelleri bu yolda kurban etmekte hiçbir beis görmemekte olduklarını anlatmaktı.


                              Allah’a sizin borcunuz varsa dahi (müstehapları, kazalar uğruna kestiğiniz gibi) Gece Namazı’nı da terketmek zorunda değilsiniz. Yani, sizin Gece Namazı kılmanız caizdir. Allah Subhanehu ve Teala, teheccüd namazlarınızı kabul etsin...

                              "Gecenin bir miktarında da, sana mahsus bir fazlalık olarak, ibadet için uykudan kalk. Olur ki Rabbin, seni beğenilen bir makama (Makam-ı Mahmud’a) ulaştırır." [17:79)

                              Diğer yazdıklarınız da harfiyen doğrudur. Eklenecek tek bir izah bırakmamışsınız, biiznillah. Benim yazdıklarımda da herhangi bir fıkhi ve itikadi yanlışlık mevcutsa, tavzihe açığım...

                              Vesselam
                              Tevekkülle elde edilen sırlar; bir tek yakîn haddini bilenlere mahsustur.

                              Hakikî Şialarımız da yakîn sınırını koruyanlardır, ki onlardan «Allah'ın varlığı sayesinde hiçbir şeyden korkmamaları»nı bekleriz!


                              İmam Cafer-i Sadık (a.s)

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Sünnet Namazlar

                                Allah sizden razi olsun Behesht-e Mahdi kardes gayet iyi acikladiniz, Allah ilminizi artirsin daha da,
                                Baska bir sorum da olacakti size, benim ortalama 1-2 yil kazam var, bir sunni arkadasla konustum nasil diye bana dedi ki gecmis kazalar coksa ornegin 1 yilsa kaza yerine sadaka, sunnet ameller o kazanin kabul olmasina sebep olabilirmis. Bizde boyle birsey var midir? Yani bildigim kadariyla bizde tek care var o da hepsini kaza olarak kilmak. Kisinin 1 yili da olsa 50 yil kazasi da olsa kilmali degil mi ?
                                İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X