Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

namazların cem edilmesiyle ilgili ehli sünnet kaynaklarında hadisler

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: namazların cem edilmesiyle ilgili ehli sünnet kaynaklarında hadisler

    Namazların cem edilmesi ruhsattır, her namazı asıl vaktinde kılmak elbette ki Ehlibeyt (a.s) mektebine göre daha faziletlidir.

    Yorum


      #17
      Ynt: namazların cem edilmesiyle ilgili ehli sünnet kaynaklarında hadisler

      hilalnur bacım şia alimlerinin fetvaları arkadaşımızında dediğii gibi ayrı kılınmasının daha faziletli oluşudur hatta hernamaz için ayrı abdest alınmasınında faziletli olduğunu buyurmuşlardır
      camilerimizde devamlı surette cem edilerek namazlar eda eedilir ki bunu sebebi ise toplumumuzda ihtilaf kargaşa çıkmasını önlemek,insanları camiye teşvik etmek,cemaat şeklinde kılınarak sevabının artmasındandır bacı
      so
      rabbim seni herzaman hakkı bulanlardan eylesin bacımrularına cevap verdiysek ne mutlu bize
      "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

      Yorum


        #18
        Ynt: namazların cem edilmesiyle ilgili ehli sünnet kaynaklarında hadisler

        rabbim seni herzaman hakkı bulanlardan eylesin bacımrularına cevap verdiysek ne mutlu bize
        Amin...cevaplariniz icin tesekkür ederim.
        Allah Bize Yeter!
        O Ne Güzel Vekildir...

        Yorum


          #19
          Ynt: namazların cem edilmesiyle ilgili ehli sünnet kaynaklarında hadisler

          Peki bu namazların arasında selam verilecek mi nasıl olacak daha ayrıntılı anlatabilecek var mı

          Yorum


            #20
            Ynt: namazların cem edilmesiyle ilgili ehli sünnet kaynaklarında hadisler

            [quote author=14Masum link=topic=7223.msg47851#msg47851 date=1250205372]
            Namazların cem edilmesi ruhsattır, her namazı asıl vaktinde kılmak elbette ki Ehlibeyt (a.s) mektebine göre daha faziletlidir.
            [/quote]

            Allah razı olsun kimileri sanki şiiler sadece üç vakit namaz kılıyor diye algılıyor. demekki hayırlı olan beş vakti zamanında eda etmektir. Fakat beş vakti üç vakte indirme ruhsatıda vardır.

            Yorum


              #21
              Ynt: namazların cem edilmesiyle ilgili ehli sünnet kaynaklarında hadisler

              [quote author=HiLaLNuR link=topic=7223.msg47820#msg47820 date=1250200748]
              Sii alimlerine göre böylesi mi daha iyi yoksa vaktin girmesini beklemekmi?
              [/quote]

              vaktin girmesi diye bi şey yok.. konuya bir vesileyle şunları yazmıştım tekrarlıyorum:

              "sabah namazının vakti tek başına ayrıdır. Öğle ile ikindinin varkti ortaktır. akşamla da yatsının. ancak önce öğle sonra ikindi, ve önce akşam sonra yatsı kılınması şarttır.

              Öğlenin kendine ait vakti de vardır. bu Öğle vaktinin girdiği ilk zamanda 4 rekat kılacak kadar vakittir. ikindinin kendine ait vakti ise, ikindinin son vaktinin akşamdan önce 4 rekatı kılabilecek kadar vakittir. Örneğin öğle vakti 1:10da giriyorsa 1:15e kadar ikindi kılınamaz orası öğlenin özel vaktidir. İkindinin özel vakti ise örneğin akşam 8:30da oluyorsa, 8:25den sonrası ikindinin özel vaktidir. öğlenin kendine ait özel vaktinde ikindi, ikindinin özel vaktinde öğle kılınmaz. akşamla yatsı için de böyledir. bunların dışındaki vakitler ortak vakitlerdir. önce öğle sonra ikindi, önce akşam sonra yatsı kılmak şartıyla birlikte kılınabilir.

              niyetlerde hiç bir farklılık yoktur. sanki fazilet vakitlerinde kılınıyormuş gibi niyet edilir. yani 4rekat öğle namazını kılıyorum qurbeten ilellah, ya da 4 rekat yatsı namazını kılıyorum qurbeten ilellah diye niyet edilir.

              kılınışları normaldir hiç bir değişiklik yoktur. yani farklı zamanlarda nasıl kılınıyorsa cem durumunda da öğle ile ikindi aynı kılınır. namazlardan önce ikame okumak çok faziletlidir. arada ikame (kamet getirme) okunursa çok iyi olur. yoksa özel bir şart yoktur.

              namazların farzları sünnetleri diye bir ayırım yoktur. namaz dendiğinde zaten farzları anlaşılır çünkü Allah kulları namazla mes'ul tutmakla, farzları onlara borç kılmıştır sünnetleri değil. sünnetleri isteyen kılar isteyen kılmaz, bu Allah ile onun arasındaki samimiyet ve kulluk derecesine göre olup kimse sünnet kılma konusunda suçlanamaz hesaba tabi tutulamaz sorgulanamaz.. ve sünnetler umuma açık yerlerdense gizli olarak kılınması daha efdaldir."

              Yorum

              YUKARI ÇIK
              Çalışıyor...
              X