Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Son gun orucu

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: Son gun orucu

    [quote author=selmancan date=1407230968 link=topic=25686.msg174868#msg174868]
    ... müctehidlerin sayısının çok sınırlı on o iki kişi olması nedendir? bu şia müctehidlerinin İmam Zaman a.f 'in icazetiyle müctehid olduklarının bir delilidir. hem de güçlü delili. bu sistemin yaşayan İmamca direk ya da dolaylı denetlendiğinin ispatıdır. İmam a.s şiilerden gafil olmadığını ve onları koruduklarını söylüyor mu? söylüyor. demiyor mu aksi halde düşmanlarınız sizi yutarlardı.. diyor. yaşayan imamın özelliği nedir? tabilerini korumak. bu korumak içten ya da dıştan bir tehdite karşıdır değil mi? ...
    [/quote]
    Sialarda boyle bir mantik olmaz. Suan reyinize gore hareket ediyorsunuz. Ortada ispat yok delil yok siz bir dusuncenin arkasina yaslanip delil var diyorsunuz bakalim nerede?

    1. muctehitlerin az sayida olmasinin sebebini imam mehdiye baglamissiniz. yani guya imam mehdi her muctehit olmak isteyeni muctehit yapmiyor o isleri kontrol ediyor. bu cok gulunc. nasil boyle dusunuyosunuz anlamiyorum. imam mehdi illa birini tayin etmek istese boyle kapali gizliden sialardan uzak olmaz. haydi oldu diyelim. 12 kisi ise onlarin sozleri birbirlerinin tipatip aynisi olmak zorundadir. ne siyasi ne de fikih anlaminda farklilik olamaz.
    2. Allah da inananlarla birliktedir, bunu soyluyor mu? soyluyor. demiyor mu bana inanin yeter ki ben kullarimdan gafil degilim diye? yani imam mehdi Allahtan habersiz birsey yapamaz. oyleyse bu sozler delilsiz laflardan baska birsey degildir. dinimiz de delilsiz birsey soyleyeni de onlara uyani da kinar.

    sonuc olarak ortada delil yok. delil olana kadar da rica ediyorum kimse imam mehdi ile konusuyolar imam mehdi yonetiyor demesin.
    İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

    Yorum


      #32
      Ynt: Son gun orucu

      1- müctehidler görüşmediklerini söylüyorlar mı? onlara deseniz görüşmüyor musunuz? ne diyecekler? onlar görüşüyorlar diyelim (ki bana göre kesin görüşüyorlar) bu durumda görüştüklerini söyleyebilirler mi? çünkü kim görüştüğünü söylerse yalancıdır hadisi var. bu durumda görüştüklerini söyleyebilirler mi? Peki ne için görüştüğünü söylemek yasaklanmış? suistimali engellemek için. böylece sen ve ben burdan bakacağız adamın yaşantısından konumundan İmam Zaman a.f ile görüşebilir mi görüşemez mi öyle bileceğiz. sahtekarların görüştük hatta mehdiyiz iddialarına gülüp geçeceğiz. yoksa önü alınmaz ki, herkes görüşüyorum der. görüşüyorum diyen yalancıdır hadisi, görüşmek imkansızdır anlamına mı geliyor? müctehidlerin görüşmeleri şarttır diyorum. aksi halde bu ağır fetva yükünü tek başlarına masuma dayanmaksızın yerine getiremezler. bu benim şahsi kanaatim sizi ilgilendirmez buna dair size kanıt da sunacak değilim. hiç bir şii inandığına sizi inandırmak zorunda mı? takvası gereği elde ettiği ilahi lütufları size kanıtlamak zorunda mı? paylaşır siz ikna olursanız inanırsınız. yoksa zaten imanın ve ibadetlerin şekli bellidir şiada. inanmamanız sizi cehennemlik yapmaz. İmam Zaman a.f 'i görseniz büyük bir makamdır bu sizin için ama görmediğinizde cehennemlik misiniz? şiayı yaşayamaz mısınız? İmam Zaman a.f'i görseniz kime nasıl ispatlarsınız, ispatlama yoluna girer misiniz? kendinizi buna mecbur hisseder misiniz? 2- İmam Zaman a.f ile görüşse birisi onu tekeline mi almış olur? söylediğinde mi tekelcilik yapar söylemediğinde mi? şiilik bence buna göre ölçülür. şia hak. şiada ne kadar mükemmel konumdaysa insan İmam Zaman a.f'e o kadar yakındır. ona yakın olmak demek onu bizzat kendinin görmesi ya da onu göreni görüp ona yakın olması ve bunu bilmesidir. 3- Peygamber s.a.a zamanında zit fetva yok muydu? nesih nedir? İmam Caferi Sadık a.s birine abdesti tanımlıyor. aynı sünni abdest. kişi şii. ancak sünni casuslar onu gözetliyor. İmam a.s bunu bildiği için ona sünni abdesti öğretiyor. sonra tehlike geçince ikinci mektupla ona şii abdesti öğretiyor. bu da bir çelişki ve zıtlıktır. takiyye amaçlı zıtlıktır. Allah'ın kitabında zıtlık var. Allah topluma göre bir hükmü kaldırıp diğerini koyamaz mı? koymuş. ..

      Yorum


        #33
        Ynt: Son gun orucu

        imam zaman a.f'in şiilerden gafil değiliz hadisini inkar mı ediyorsunuz? sizinle tartışma niyetinde değilim. o yüzden kısa kesmeye çalışıyorum. çünkü size bir şey ispat zorunda değilim..

        Yorum


          #34
          Ynt: Son gun orucu

          ve bir şey daha size göre şiada 10 kadar taklit mercii yok mu? biri dışında diğer merciiler batıl mı? Farklı fetvalar ne anlama geliyor?

          Yorum


            #35
            Ynt: Son gun orucu

            hayir ben inkarci degilim, inkar etmek kolay da degil, lakin ben o hadisten bu anlamlarin ciktigini dusunmuyorum. hani sirf o hadisi ele alsak bile bu demek dehildir ki imam mehdi muctehitleri yonetiyor. bu degisken bir cumledir. o zaman ben siayim. beni de yonetiyor. dedigim gibi o hadise cogu sey uydurulur.

            muctehitleri de inkar etmiyorum. ama farzdir ya da imam mehdi ile munasebet icindeler denilince artik bu kucuk bir konu degil, buun dini icine alan bir konu olur, oyleyse bir musluman olarak gorrvim delil gormektir. delilsiz bir seye de inanmamak yanlis degil tam aksine olmasi gerekendir. muctehitlerin fetvalari tamamen ayni degildir. yani tamam biri helal oteki haram diye zit olmasa bile (bakmadim cunku) biri vacip biri mustehap diyebilir lakin bu bile ayriliktir. ya vaciptir ya mustehap atiyorum. madem imam mehdi ile munasebet var o zaman bu merciilerin hepai bir olmadi saf sekilde. gerek degil 10 kisiyle beraber olmasi. bir kisi ile olsun o kisi de digwrlwrine desin boyle boyle, ondan sonra hepsi onu ustun kabul eder zaten. ama bakiyoruz durum oyle mi? degil...
            İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

            Yorum


              #36
              Ynt: Son gun orucu

              selmancan kardes, uzun yazdigin metni yeni gordum. cidden ona uzunca cevap yazarim. gerek yok ben soyle aciklayayim o zaman.
              sizin sahsi dusunceleriniz vardir. ya imam mehdi ile muctehit gorusuyodur bence dersiniz olay sizde biter nokta. buna kimse karisamaz. yani dusunme diyemez kanitlama zorunlulugunuz da yok kabul. ama bunu tum sialiga yayarsaniz bu ithami, o zaman butun sialara aciklamak zorundasiniz. ne o zaman muctehit fetva cikarsin desin ki ispatlamak zorunda miyim. bu senin icindeki siilikle alakali. iyi sii isrn inanirsin falan.
              dinimiz delil uzerine kuruludur. benim sizin dusuncelerinizle sahsi fikirlerinizle yurumez.

              ben diyorum ki sizin sahsi dusuncenize karsi degilim buyrun dusunun. ama bunu sialiga ithafen soylerseniz delil olmadigi muddetce inanmam. inanmak zorunda degilsin ya da ispatlamak zorunda degilim diyemezsiniz. malesef eger genel olarak soyluyorsaniz ispatlamak zorundasiniz.

              o uzun metinde soyle bisey yazmissiniz " ben muctehitlerin imam mehdi ile gotusmeleri sarttir diyorum. zira o agir fetvalari tek baslarina kendi kafalarina gore veremezler" bu sozunuzu cidden begendim. olayi ozetlemis. zaten olay buradan cikiyor. ben de diyorum ki imam mehdiyle gorusme yoksa bile bu merciiler fetva vermek zorunda ki muslumanlar bolunmesin. he tam burada siz diyorsunuz ki imam mehdi ile iletisimdeler. ben de diyorum ki ispat lazim. ispat olursa uymak zorundayizdir. farzdir. sialar icin farzdir en azindan. zamanin imamina itaat farzdir cunku.
              amaaa eger sonu imam mehdiye, kurana veya hadise dayanmiyorsa fetvalarin, sirf muslumanligin iyiligi ve butunlugu yani vahdeti temel alinmak uzere bu duzen varsa o zaman durum farkli olur ve muctehitlere itaat farz da olmaz. benim en bastan beri aciklamak anlatmak istedigim de bu. zira oruc hususunda bilmeden bisey yaptim bana ceza farzdir dediniz yani genel olarak oyle dendi. dedim ki bilmesigim seyin hukmu nasil uzerime olur, arastirsaymissin dendi. dedim ki muctehid bu ceza hususunu sirf muslumanligi tam yasamami icin yani atiyorum 61 gunu sirf muslumanlar kolaya kacmasin da o mubarek ayda tam sevap alsin. bu iyi dusuncedir bence. hee yok 61 gun mehdi ile baglantili ise o zaman buyrun drlil isyerim, bu benim en dogal hakkim
              İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

              Yorum


                #37
                Ynt: Son gun orucu

                bi kere bir müctehid tüm şiilere fetvaya yetişemez. dolayısıyla tek İmam Hamenei (canım ona feda) olacak iş değildir. diyelim tek o İmam Zaman a.f'i temsil ediyor. aracı o. o zaman o tüm şiilere yetişemediğine göre altında adamlar çalıştırması lazım. cevaplar verecek. günde bin soru geliyor diyelim. bu soruları cevaplamak için 10 tane alim görevlendirdi. onlar her birini İmam Hameneiye sorsalar yine işin içinden çıkılmaz. İmam Hamenei ne diyecek bunlara? siz benim fetvalarımı biliyorsunuz bildiklerinizi söyleyin yeni sorun çıkarsa bana sorun. yeni sorular böylece 100 oldu. bunlara da yetişemez tek başına. çünkü İmam Hamenei'nin tek işi fıkhi konular değil ki! Humuslar var, devlet işleri atama azletme onaylama aile yaşantısı görüşmeler kabuller toplantılar ziyaretler vs. o zaman İmam Hamenei 100 soru için diğer altındaki alimlere yetki verecek siz cevap verin. böylece ne olmuş olacak altındaki alimler de müctehidlik yapmış olacak. bu durumda olan ne? farklı taklit merciiliği değil mi? evet aynen o! İmam Zaman a.f bu işin neresinde? düzeltme ve kontrol konumunda. eğer yanlış fetva çıkarsa bu düzenden o zaman o müdahale ediyor. çünkü 100 meseleden 10 tane yanlış olma ihtimali var. bu onunun da düzeltilmesi İmam zaman a. f için imkansız ve zor değil. düzeltmesi direk de olabilir dolaylı da olabilir. dolaylı. fetva esnasında da olabilir sonra da olabilir, fetvanın şiiye ulaşıp uygulanması alanında da olabilir. nesh konusunda zıt hükümlerin Kur'an Peygamber ve İmamlar a.s zamanında da olduğu konusunda bir şey dememişsiniz?

                Yorum


                  #38
                  Ynt: Son gun orucu

                  selmancan kardes varsayimlarla olmaz bu is, verdiginiz ornek hep varsayarak ilerlemis. peki kabul edelim bu ornegi. imam hamaney iletisim icinde ve altindaki merciiler de yardimcilari. o zaman imam hamaneyi digerlerinden ustun bilmeliyiz. boyle olursa kimse hamaneyden baskasini secmez. o zaman imam hamaney fetva vermesin biz onu taklit mercii olarak secmeyelim sadece gorevlendirdigi kisiyi secelim. bu da olmaz zira imam mehdi ile iletisim icindeyse.
                  imam mehdinin 100 sorudaki 10 hatayi dolayli olarak duzelttigini varsaymissiniz da yok iste delil yok delil olsa uzatmam. bunlar aklimizdan uydurdugumuz sozlerdir. ben yine bastadedigimi soyluyorum

                  muctehitler gereklidir, onlar bizim ustumuz ve hocalarimizdir ve alimdir. ama mehdi ile konusma delili olmadan mehdi ile konusuyolar diyemeyiz. imam mehdi su su muctehide itaat farz demeden kuctehide itaat farz diyemeyiz. bunu da kabul edelim, onlarin amaci bizi bir arada sahipsiz birakmamak. ama asiricilik olmamiz da iyi degil
                  İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: Son gun orucu

                    Zamanın imamı, yaşayan canlı imam ne demek? İmamet ilkesi Allah'ın hükümlerinin her dönemde insanlara masum eliyle ulaştırılması demek değil mi? İmam Hamenei ve bağlısı alimler örneği varsayım ama şianın yaşayan gayıp İmamının hayata müdahale biçimi bakımından başka türlü olması imkansız varsayımdır. diğer türlü zaten şimdiki yol olan birbirinden bağımsız müctehidler yoludur ki zaten siz onu eleştirdiğiniz için bu varsayımı zikrettim.

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: Son gun orucu

                      bu son sozunuz de tahmindir. muctehit yolu ile olduguna dair deliliniz varsa buyrun. zira imam meydinin gayba cekilisi 1300-1100 yil once desek o zamandan bu zamana hep muctehit olmaliydi o zaman. hani en azindan birinde imam mehdinile gorustugune dair bulgu olurdu. ama oyle seyler soyluyosunuz ki belki muctehitlerin bile haberi yok
                      İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: Son gun orucu

                        1200 yildir gorusmelere dair delil yok mu. sormasi ayip ama sizin inanadiginiz imam ne is yapiyor. siz nasil bir gaip imama inaniyorsunuz? size gore, sunnilerin canli olmayan imama 4mezhep uymasiyla olu zahir sia inamlarina uymaktan baska yol var mi. yasama, muctehidlere mudahale olmadiginda hukumlerin yanlis cikmadigindan nasil emin olacagiz

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: Son gun orucu

                          heh iste olay burda gizli. emin olamayacagiz. delil olmadigi surece emin olamayacagiz, bu yuzden de hani frtvalar imam mehdi kaynakli degil de muctehitlerin kendi ilim sonuclarinda karara bagladigi hukumlerdir diyecegiz
                          İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: Son gun orucu

                            o zaman Allah kula hücceti tamamlamış olmaz. zan üzere fıkıh hiç kurulmaz. İmamet konusunda sünnileri eleştiriyoruz. diyoruz Allah dinini imamatle tamamlamıştı. ama sizin bu dediğiniz işi gerisin gerisine çeviriyor. sünnilerin ictihat yaparak dini zan üzere kurmalarıyla sizin anlayışınızın farkı ne? Allah hangi delille (sizin anlayışınıza göre) kulları ibadetleri doğru yapıp yapmamalarından sorgulayacak? zan üzere din olur mu?

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: Son gun orucu

                              delile gore. kuran ibadet edin diyor ornek veriyorum. ama nasil olacagini demiyor. bu hususta peygamberimiz ve onun vasisleri devreye giriyor. boylece huccet bu hususta apacik tamamlanmis oluyor. gelen hadisler ve rivayetler sika veya guvenilir olma durumlarina gore celiskinvar mi yok mu analiz edilir ve kabul edilir, edildigi vakit uymak farz olur. keza kul kesin olan seye itiraz ederse o zaman Allah neden uymadin diye sorar.
                              sizin dediiniz durumda da hicbir sekilde ortada delil yok. bir hadis soyluyorsunuz imam mehdiden, diyorsunuz ki bu bu demektir. ben de diyorum ki hani nasil o anlam cikiyor.
                              muctehitler imamla gorusuyosa bunu soylesinler butun sialari gec sunniler bile tabii olur. boylece vahdet tamamlanmis olur. ama dedigim gibi hicbir muctehit boyle girisimde bulunmamistir, muctehitler dini vazifeleri geregi ust mercii olarak durmaktalar. o kisiler ilim hususunda siradan bizler gibi degiller. ama bu demek degildir imam mehdi ile munasebet icindedirler. dedigim gibi bilmeden gormeden bunu soylersek hem zan icinde hem de hakarete dusmus oluruz.
                              İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: Son gun orucu

                                sizn bu anlayışınız sunni din anlayışından farksız onlar da ictihada böyle bakıyorlar. ben eğer hükmün ayete hadise, hadisin ravilerinin sika oluşu bilgisine sahip olsam ne diye müctehid taklit edeceğim ki? mesele açık olmayan meseleler. örnek: Halife ömere aynı kadınla zina etmiş 4 erkek getiriliyor. ömer hepsini recmedin diyor. İmam Ali a.s durduruyor ve diyor birinci erkeğe recm ikincisine 100 sopa atma üçüncüsüne 50 dördüncüsüne 25 sopa hükmediyor. şimdi burda ilk üç hüküm ayet ve hadislere vakıf olanca çıkarılabilecek bir hüküm. ama sonuncusu 25 değnek ne ayette var ne hadiste var. ancak kıyas yoluyla ya da ilahi bağlantı sayesinde (ki buna biz resul s.a.a dan sonra imamet bilgisi diyoruz) ulaşılabilecek hüküm. başka yolu yok. ben şimdi bu hükmü verenin masum ya da masum tarafından kontrol edilen biri olduğuna kesin inanmazsam 4. hükmün hak olduğunu hangi yolla bilebilirim? mesele açık olan hükümler değil ki? eğer derseniz ayet hadis... Yok! ilahi hüküm zanni olursa ilahi hüküm özelliğini yitirir. hüccet tamamlanmaz hüccetin tamamlanmadığı yerde kulu sorgulanması zulüm olur...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X