Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Son gun orucu

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Son gun orucu

    sayın Seqhaleine kardeşim, yazdığınız maddelerin çoğu başlı başına uzun uzun konuşulması gereken konular. örneğin müçtehid meselesi. ona cevap versek konu yön değiştirmiş olacak. dilerseniz bir alimimize danışın bu soruları. hem daha ayrıntılı cevap verecektir hemde daha güvenilir olacaktır. bu konuyu ilgiyle takip ediyorum istediğiniz şekilde delilleriyle cevap yazmak isterdim ancak kitaplarımın tamamı türkiyede kaldı. eğer son kısımda yazdığınız "münafıklık" düşüncesine benim yazılarım yüzünden vardıysanız şahsım adına özür dilerim öyle bir niyetim yoktu. Vesselam..

    بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

    Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

    Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

    Yorum


      #17
      Ynt: Son gun orucu

      ŞehiD kardes, munafiklik hsusunda genel olarak okudugumda hissettigim sonuc, yani bastan asagiya bi okuyun isterseniz sanki o anlam cikiyor. okurken isimlere bakmadim yani kimseye bana o ithamda bulunuyo demem, dedigim gibi genel olarak. Ozur dilemenize gerek yok Allah razi olsun.
      ote yandan delillere ihtiyacim var evet, madem bilmedigim seylerden yargilaniyorum, bunlar da bilmedigim seylerden bu konu ile ilgili olani, 7 tane sorumdan birkacini elbet dusunen olmustur atiyorum sadece muctehit konusunu bile merak eden olmustur. Delillerle ve mantik cercevesinde aciklayan olursa Allah razi olsun, suphesiz hak olduktan sonra inanmak duser..
      İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

      Yorum


        #18
        Ynt: Son gun orucu

        Bu yılın veya geçen yılın orucunu bilerek batıl eden kimse orucun keffareti ve fakirleri doyurmanın zorluğundan dolayı onların yerine fakirlere parasını verirse veya buğday alıp onlara verirse yeterli olur mu?



        undefinedBüyük taklit mercileri şöyle buyuruyor: Ramazan orucunun keffareti üzerine farz olan kimse, bir köle azat etmeli[1]
        veya iki ay oruç tutmalı (onun otuz bir gününü peş peşe tutmalıdır) veya altmış fakiri ya doyuracak kadar yedirmeli yahut her birine bir müd (yaklaşık 750 gr.) buğday, arpa ya da benzeri yiyecek maddelerini vermelidir. Bunların hiçbirine gücü yetmeyen kimse, gücü yettiği miktar kadarıyla fakirleri doyurmalıdır. Eğer hiçbir şekilde yiyecek maddesi vermeye gücü yetmezse, en azından meselâ bir kere "Estağfirullah" diyerek, Allah-u Tealâ'dan mağfiret dilemelidir. Ancak farz ihtiyat gereği, istiğfar ettikten sonra keffareti ödemeye güç kazanırsa, keffareti yerine getirmesi gerekir. Ve müstehap ihtiyat gereği yiyecek yalnızca buğday veya buğdayın unu veyahut buğday ekmeği vermelidir. Gerçi hangi yiyeceği verse de yeterlidir.[2]
        Netice şu ki, sizin bu keffaretlerden birini seçme hakkınız vardır. Seçme hakkından maksat ise mükellefin bunlardan istediğini seçme özgürlüğüne sahip olmasıdır. Dolayısıyla siz aşağıdaki seçeneklerden birini yerine getirebilirsiniz:
        a) İki ay oruç tutunuz.
        b) Altmış fakiri ya doyuracak kadar yedirmeli yahut her birine bir müd (yaklaşık 750 gr.) buğday, arpa ya da benzeri yiyecek maddelerini veriniz.
        c) Hiçbir şekilde yiyecek maddesi vermeye gücünüz yetmezse, Allah’tan mağfiret dileyin.
        Sırlamaya göre hareket etmek ise müstehaptır.

        İMAM HUMEYNİ
        Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

        "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

        Yorum


          #19
          Ynt: Son gun orucu

          TERCİHLERDEN BİR TANESİ YAPILABİLİR. MÜKELLEF BUNDA ÖZGÜRDÜR. . Bilerek bozulan orucun keffaresinde her gün için 60 fakir doyurulmalı (yada herbir fakire yaklaşık 750 gram yiyecek verilmeli) veya hergün için 60 gün oruç tutulmalıdır. SEYYİD ALİ HAMANEİ
          Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

          "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

          Yorum


            #20
            Ynt: Son gun orucu

            bunlar da bilmedigim seylerden bu konu ile ilgili olani, 7 tane sorumdan birkacini elbet dusunen olmustur atiyorum sadece muctehit konusunu bile merak eden olmustur.
            evet haklısın kardeşim, bende merak etmiştim ilk duyduğumda "saçma(!)" gelmişti. senin gibi ne farkı varki hepside şia değilmi sonuçta özellikle bi müçtehide neden bağlanacakmışım gibi düşündüm. ama araştırmak gerekiyor. ilk duyulduğunda saçma gelse bile muhakkak akıldaki her soru işaretinin sorulması araştırılması gerekiyor. bende bu sitede bi konu açıp sormuştum kardeşlere. o konuyu incelemek yeterli gelebilir. ilgili linklerdeverilmişti o konuda.



            Vesselam..

            بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

            Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

            Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

            Yorum


              #21
              Ynt: Son gun orucu

              ALLAH razi olsun ozdemir kardesim siraya uymak mustehapmis vacip degil bu sayede ogrendim

              Yorum


                #22
                Ynt: Son gun orucu

                inceledim Sehid kardes sagolasin, lakin yine degismedi. ben arastirmadan once zaten kabul ettim muctehitlerin olmasi gerektigini, evet birlestirmek icin, dagilma olmasin diye kisacasi basibos olmasinlar diye. bu konuda sikinti yok. lakin Imam Mehdi ile iletisim halinde olmalarini aklim almaz. bu ispatlanmadan da inanmam zaten. kucuk bir soz degildir bu, Imam Mehdi demek peygamberimiz saa demek, peygamberimiz demek Allah demek. muctehitler nas olmayan konular hususunda ictihat yapiyolar belki, ya da imam mehdi den aliyolarsa butun fetvalar tek ve bir olmali. keza farz olmasi. farz ise eger buna da delil isterim.
                İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Son gun orucu

                  ayriyeten Imam Mehdi ile baglantilari olduklarini muctehitlerin bizzat kendileri soyluyorlar mi
                  İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Son gun orucu

                    [quote author=Seqhaleine date=1407137784 link=topic=25686.msg174842#msg174842] inceledim Sehid kardes sagolasin, lakin yine degismedi. ben arastirmadan once zaten kabul ettim muctehitlerin olmasi gerektigini, evet birlestirmek icin, dagilma olmasin diye kisacasi basibos olmasinlar diye. bu konuda sikinti yok. lakin Imam Mehdi ile iletisim halinde olmalarini aklim almaz. bu ispatlanmadan da inanmam zaten. kucuk bir soz degildir bu, Imam Mehdi demek peygamberimiz saa demek, peygamberimiz demek Allah demek. muctehitler nas olmayan konular hususunda ictihat yapiyolar belki, ya da imam mehdi den aliyolarsa butun fetvalar tek ve bir olmali. keza farz olmasi. farz ise eger buna da delil isterim. [/quote] 1- Müctehidler İmam Zaman a.f ile görüştüklerini söylemezler söyleyemezler çünkü bu durum yalancılık olarak ifade edilmeye sebeptir. 2- kimse size bu konuda tam bir kanıt sunamaz sunma ihtiyacı hissetmez. çünkü bu inanç esası inanmak zorunda olduğunuz bir husus değildir. kendiniz dilerseniz buna dair çok sayıda delil görebilirsiniz. Aslında bu bir nevi şii olma oranınızla orantılıdır da denilebilir. 3- müctehidlerden birbirine zıt fetvaların çıkması her birinin İmam Zaman a.f ile görüşmediklerinin kanıtı olamaz. çünkü birbirine zıt fetvalar İmamların a.s zahir döneminde ve Peygamberimiz s.a.a döneminde de vardı. Peygamberimiz s.a.a zamanında birbirine zıt fetvalar (hükümler)in bir kısmı nesih adıyla adlandırılmaktadır. İmamların zahir yaşamlarındaki zıtlıkların bir kısmı takiyye ile açıklanmaktadır. her dönemde bu tür zıtlıklar değişen kişi ve şartlar nedeniyle de olabilmektedir. 4- kimsenin sizi ikna zorunluluğu da yoktur... kazanan da kaybeden de siz olacağınızdan daha ilmi ve soğukkanlı en önemlisi objektif ve dakik olmak zorundasınız.

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Son gun orucu

                      paragraf düzeni istediğim gibi olmadı. site teknik sorunu devam ediyor. okurlardan özür dilerim bu yüzden...

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Son gun orucu

                        selmancan kardeşim, müçtehitlerin İmam Zaman (a.s.) ile görüştüklerinin (hepsinin) delili nedir? Elbette görüşenler olabilir, ama bütün hepsinin görüştüğünün delili nedir? aydınlanmak için soruyorum.
                        Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                        "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Son gun orucu

                          1. Madem muctehitler bile boyle bir iddada bulunmuyor, oyleyse delilsiz olarak gorustugune dair soz edenler apacik iftira ve gulat icerisindedirler. Kraldan cok kralcidirlar.

                          2. Eger soz konusu imam Mehdi ise delil varsa sunmak zorundadir. Imam Mehdi kimsenin tekelinde degildir. Eger boyle bir durum varsa savunuculardan biri cikip delili ortaya koyar, koymali da. Benim sii olmam ile bunun ne ilgisi var? siilik buna gore mi olculuyor? Bu hususta bir ayet hadis mi var ki inananlar ile inanmayanlarin mertebeleri degisiyor? Delilsiz seylere inanan sii degil gelenekcidir o zaman. Zira bizzat peygamberimiz delilsiz seylere inanmamamizi ogutlemistir.

                          3. Zit fetvalar vikarmasi veyahut cikarmamasi imam mehdi ile gorustuklerinin ya da gorusmediklerinin kaniti olmaz diye birsey diyrmeyiz. Ortada hak var. Imam mehdi masum bir imam. hak birdir. yol birdir. Yani eger muctehitler imam mehdi ile iletisim halinde olsalardi fetvalar farkli olamazdi. diyelim ki haydi sadece rehberin boyle bir ozelligi var, oyleyse sadece ayetullah hamaneyi izlememiz gerekirdi.

                          Farkli fetvalar peygamberimizin zamaninda da mi vardi? Imam Ali farkli hukum, Imam Huseyin farkli bir hukum mu veriyodu? ya da hangi ehlibeyt imami peygamberimizden ve Allahin kitabina zit hukum verdi de bu sozu soylediniz?

                          4. bu sozunuze kesinlikle katiliyorum. kazanan ve kaybeden ben olacagim, oyleyse ben siiyim bu da siidir o zaman haktir demem. delil varsa kabul ederim yoksa kabul etmem bu kadar basit.

                          dedigim gibi muctehitler evet ger3klidir, toplumu bir tutmak icin gereklidir. bu kabulum lakin imam mehdi ile iletisim icindeler, onlara uymak farzdir gibi sozler delilsiz kabul edilir seyler degildir.
                          İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Son gun orucu

                            Bu arada selmancan bende senin vesilenle, oruca niyet etmesek dahi, tutmadığımız hergünün keffaresini vermemiz gerektiğini öğrendim. Allah razı olsun kardeşim. SAYIN SEGHALEİNE, Bizim müçtehitleri seçerken aramamız gereken bir takım şartlar vardır. Aksi taktirde herkes heva ve hevesine uygun olan müçtehiti seçerdi. Örneğin sünniler den şafiiler hacda hanifi oluyorlar. Nedeni ise şafiilikte kadının bedeni erkeğe çıklak bir şekilde temas ederse erkeğin abdestti bozulur. Bu zor olduğu için hanifi oluyorlar. Bu ne kadar mantıksız bir durum. İmam Şafii eğer o hükmü vermişse o hükmün hak olduğuna inandığı için vermiştir. Siz imam Şafiiye sağlığında "ben kadının eli erkeğe değince bozulmadığına hüküm veren birisinin fetvasına uyabilir miyim" diye sorsanız imam şafii buna müsade edermi. diyebilir ki bana göre hak olan budur. neden çünkü ben bu hükmü Kuran, sünnet, icma v.s. yoluyla çıkardım. Eğer buna uymayacaksan, bu fetvayı vermemin, araştırmamın mantığı ne? o zaman ne diye yıllarımı verip araştırayım? Şimdi işine geldiği yerde hanifi ol, işine geldiği yerde şafii ol. Biz inanç esaslarımız husunda müçtehidi taklit etmeyi caiz bilmeyiz. Örneğin Allah'a, peygambere, ahirete v.s. kendi aklımız ve mantığımızla arştırarak kabul ederiz. Araştırmadan müçtehit bizim yerimize araştırmış, o Allah'a inanıyorsa bizde inanalım demeyiz. Ama ibadetler konusunda taklit ederiz. Herkes ömrü boyunca hep birilerini taklit eder. Hasta olur doktoru taklit eder, bina yapar başka binayı taklit eder, araba yapar, başka arabayı taklit eder. Doktorda taklit eder. O da tıp dersi alarak kendinden önceki hekimleri taklit eder. Yalnız biz bir müçtehiti taklit ederken bazı vasıflar ararız. Bir kuran'a hakim olacak, hadislere hakim olacak v.s. Yaşayan bir kişi olacak. Oysa sünnilikte yaşama şartı aranmaz. Ama günümüz meselelerine kim çözüm üretecek. Birde bir kişi gelip ebu hanifenin araştırmadığı hadisleri, kitapları okumuşsa ve diğer müçtehitlerin fetvalarınıda değerlendirip İslam2ı daha iyi algılamışsa, mantık o kişiye taklit etmeyi gerektirmez mi? işte bizim aradığımız diğer bir şartta, yaşayan müçtehidin diğer müçtehitler içerisinde en bilgili olmasıdır. Yani bu işin en uzmanını taklit etme mecburiyetimiz vardır. Diğer bir şart adil olması, diğer bir şart dünyaya meyletmemesi v.s.
                            Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                            "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Son gun orucu

                              ozdemir kardes ben muctehid gereksizdir ne isi var demedim zaten. ben muctehide de karsi degilim. benim kabul edemedigim ispatlanmayan delilsiz abartilar. imam mehdi ile iletisim icerisindeler demek ne kadar agir bir soz ben mi buyutuyorum sorun bende mi anlamiyorum. bilen ile bilmeyen bir olmaz kabul. cok arastiran az arastirandan iyidir kabul. muctehidin hic hic olmasa ilmi var. tabikide sizden bizden iyiler kabul. ama Imam Mehdi olsun, farz olusu olsun bunlar ispat isteyen seylerdir.
                              İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Son gun orucu

                                [quote author=özdemir date=1407149910 link=topic=25686.msg174848#msg174848] selmancan kardeşim, müçtehitlerin İmam Zaman (a.s.) ile görüştüklerinin (hepsinin) delili nedir? Elbette görüşenler olabilir, ama bütün hepsinin görüştüğünün delili nedir? aydınlanmak için soruyorum.[/quote] Şiada müctehid olmak için somut şartlar çok basit ve az. bir risale yazdınız mı müctehid olabiliyorsunuz. buna rağmen müctehidlerin sayısının çok sınırlı on o iki kişi olması nedendir? bu şia müctehidlerinin İmam Zaman a.f 'in icazetiyle müctehid olduklarının bir delilidir. hem de güçlü delili. bu sistemin yaşayan İmamca direk ya da dolaylı denetlendiğinin ispatıdır. İmam a.s şiilerden gafil olmadığını ve onları koruduklarını söylüyor mu? söylüyor. demiyor mu aksi halde düşmanlarınız sizi yutarlardı.. diyor. yaşayan imamın özelliği nedir? tabilerini korumak. bu korumak içten ya da dıştan bir tehdite karşıdır değil mi? bu ve daha çok sayıda nedenden dolayı ben müctehitlerin tamamının denetlendiğine sıkı gözlem altında tutulduğuna, onların ehliyetlerini yitirmeleri durumunda bu makamdan azledilip şiilerin bunların yanlışlarından korunduklarına inanıyorum. yoksa yaşayan ama ilgisiz müdahalesiz İmam, aslında işlevsiz imam anlamına gelir. sünnilikten farkı olmaz o zaman mektebin...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X