Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ayet ve Hadisler ışığında Zina Hakkında Her Şey

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ayet ve Hadisler ışığında Zina Hakkında Her Şey

    Zinadan Sakınmak, En Büyük Zina, Zinanın Haram Oluşunun Hikmeti, Zinanın Sonuçları, Zinanın Yaygınlaşması, Bedenin Her Organının Zinadan Nasibi Vardır, Zinanın Haddi, Zorla Zinanın Cezası, Zina zadenin Nişaneleri, Pezevenklik…

    Ayet ve Hadisler ışığında Zina Hakkında Her Şey

    Ehlibeyt Haber Ajansı ABNA-

    Kur’an:

    “Sakın zinaya yaklaşmayın; doğrusu bu çirkindir, kötü bir yoldur.”[1]

    bak. Nur suresi, 33. ayet; Furkan suresi, 68. ayet

    İmam Bakır (a.s), Allah-u Teala’nın, “Sakın zinaya yaklaşmayın; doğrusu bu çirkindir” ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: “Yani masiyet ve nefret dolu bir şeydir. Zira Allah zinaya düşmanlık etmekte ve ondan nefret etmektedir. Allah, “Doğrusu bu kötü bir yoldur” buyuruyor. Zinakar insanın azabı bütün günahkarlardan daha şiddetlidir ve zina en büyük günahlardan biridir.[2]

    Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Ademoğlunun hiç bir günahı Allah Tebarek ve Teala nezdinde bir Peygamber veya İmam’ı öldüren, aziz ve celil olan Allah’ın kullarına kıble kıldığı Kabe’yi yıkan veya haram olarak bir kadınla ilişkiye giren kimsenin günahından daha büyük değildir.”[3]

    İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Kıyamet günü azap açısından insanların en şiddetlisi nütfesini (spermini) kendisine haram olan bir rahime döken kimsedir.”[4]

    İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: “Gayretli insan asla zina etmez.”[5]

    En Büyük Zina

    Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Yabancı erkeğin gözünü dolduran (kendisini ona gösteren) evli kadın, aziz ve celil olan Allah’ın şiddetli gazabına uğrar. Zira böyle olduğu takdirde, Allah bütün amellerini batıl eder. Eğer kocasına hıyanet ederse Allah’a onu kabirde azap ettikten sonra cehennem ateşinde yakması bir haktır.”[6]

    Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Miraca götürüldüğüm gece göğüslerinden asılan kadınlar gördüm. “Ey Cebrail! Bunlar kimlerdir?” diye sorunca şöyle buyurdu: “Bunlar, kocalarından başkalarının çocuklarını, kocalarının malına varis kılanlardır.”[7] (yani evli olduğu halde başka erkeklerle zina eden kadınlar)

    İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Üç grupla Allah-u Teala konuşmaz, onları temizlemez ve onlar için acı bir azap vardır: O üç gruptan biri kocasına hıyanet eden kadındır.”[8]

    İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: “Sizlere en büyük zinayı haber vereyim mi?... Kocasına hıyanet eden, yabancıdan çocuk doğuran ve onu kocasına isnad eden kadın. Allah kıyamet günü böyle bir kadınla konuşmaz, ona bakmaz, onu temizlemez ve ona acı bir azap vardır.”[9]

    Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Her kim evli bir kadınla zina ederse beş yüz yıllık yol uzunluğunda irin dolu bir nehir avret yerlerinden dökülür. Cehennem onların kokusundan eziyet görür ve azapları bütün cehennem ehlinin azabından daha şiddetlidir.”[10]

    Zinanın Haram Oluşunun Hikmeti

    İmam Rıza (a.s) şöyle buyurmuştur: “Zina, canlara kıymak, soyların yok oluşu, çocuk terbiyesinin terk edilmesi, miras meselesinin bozulması ve benzeri kötü şeyler sebebiyle haram kılınmıştır.”[11]

    İmam Sadık (a.s), kendisine, “Zina neden haram kılınmıştır?” diyen zındık birine şöyle buyurmuştur: “Çünkü fesada sebep olmakta, mirası yok etmekte ve nesli kesmektedir. Zinada kadın kimden hamile olduğunu bilmez, çocuk babasının kim olduğunu bilmez, sıla-i rahim yapılmaz ve akrabalıklar belli olmaz.”[12]

    İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: “Allah zinayı terk etmeyi nesli korumak için ve livatı terk etmeyi ise neslin çoğalması için farz kılmıştır.”[13]

    Zinanın Sonuçları

    Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Ey Ali! Zinanın altı sonucu vardır. Üç sonucu dünyada, diğer üç sonucu ise ahirettedir: Dünyadaki sonuçları şudur ki yüz suyunu döker, ölümü hızlandırır ve rızkı keser. Uhrevi sonuçları ise çok şiddetli ve sıkı bir hesap, rahman olan Allah’ın gazabı ve ebedi ateşte kalıştır.”[14]

    İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Rızkı engelleyen günahlardan biri de zinadır.”[15]

    İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: “Zina fakirlik doğurur.”[16]

    Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Dört şey vardır ki eğer onlardan biri bir eve girecek olursa viran olur ve bereket üzere bayındır olmaz: Hıyanet, hırsızlık, şarap içmek ve zina.”[17]

    Zinanın Yaygınlaşması

    İmam Bakır (a.s) şöyle buyurmuştur: “Allah Resulünün (s.a.a) kitabında şöyle gördüm: Benden sonra zina aşikar olunca ani ölümler çoğalır.”[18]

    İmam Bakır (a.s) şöyle buyurmuştur: “Ali’nin (a.s) kitabında şöyle buyurduğunu gördüm: Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurmuştur: Zina çoğalınca ani ölümler de çoğalır.”[19]

    İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Zina yaygınlaşınca yeryüzünde zelzeleler meydana gelir.”[20]

    Bedenin Her Organının Zinadan Nasibi Vardır

    Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “İnsanın organlarından her birine zinadan bir nasip yazılmıştır ki mutlaka kendisine ulaşır. Örneğin, gözün zinası bakmaktır, ayağın zinası yol yürümek ve kulağın zinası işitmektir.”[21]

    Mesih (a.s) şöyle buyurmuştur: “Güzel kokular süren ve kokusu başkalarına gitsin diye evinden çıkan kadın zinakardır, ona bakan her göz de zinakardır.”[22]

    Mesih (a.s) şöyle buyurmuştur: “Sana ait olmayan bir şeye bakıp kalma, çünkü gözünü koruduğun müddetçe asla zinaya düçar olmazsın. Eğer namahrem kadının elbisesine bile bakmamaya güç yetirebilirsen öyle yap.”[23]

    Zinanın Haddi

    Kur’an:

    “Zina eden kadın ve erkeğin her birine yüzer değnek vurun. Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dini konusunda o ikisine acımayın. Onların ceza görmesine, iman edenlerden bir topluluk da şahit olsun.”[24]

    İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: “Zinakarın haddini vurmak zina iftirası atanın haddini uygulamaktan daha şiddetli olmalıdır. Şarap içen kimsenin haddinin darbesi, şarap içme iftirasında bulunanın haddinin darbesinden daha şiddetli olmalıdır.”[25]

    İmam Kazım (a.s) şöyle buyurmuştur: “Zinakara en şiddetli şekilde kırbaç vurmak ve iftira atana ise normal darbelerle had uygulamak gerekir.”[26]

    İmam Rıza (a.s) şöyle buyurmuştur: “Zinakar insanın bedenine şiddetle kırbaç vurulması gerektiğinin sebebi bedenin zinaya temasta bulunması ve bütün vücuduyla ondan lezzet almasıdır. Bu yüzden kırbaç bedenin cezası ve başkalarına ibret dersi olması için taktir edilmiştir ve zina suçların en büyüğüdür.”[27]

    Zorla Zinanın Cezası

    İmam Bakır (a.s), kendisine, “Zorla bir kadına tecavüz eden kimsenin cezası nedir?” diye sorulunca şöyle buyurmuştur: “Eşi olsun veya olmasın öldürülmelidir.”[28]

    İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Birisi zorla bir kadına tecavüz ederse cezası bir kılıç darbesidir. O kılıç darbesiyle ölsün veya ölmesin fark etmez.”[29]

    Zina zade

    Kur’an:

    “Günahkar kimse diğerinin günahını çekmez. Günah yükü ağır olan kimse, onun taşınmasını istese, yakını olsa bile, yükünden bir şey taşınmaz. Sen ancak, görmediği halde Rablerinden korkanları, namazı kılanları uyarırsın. Kim arınırsa, ancak kendisi için arınmış olur; Dönüş ancak Allah'adır.”[30]

    “Eğer küfrederseniz bilin ki Allah sizden müstağnidir. Kullarının küfründen hoşnut olmaz. Eğer şükrederseniz sizden hoşnut olur. Hiç bir günahkar diğerinin günahını yüklenmez. Sonunda dönüşünüz Rabbinizedir; yaptıklarınızı o zaman size haber verir; çünkü O, kalplerde olanı bilir.” [31]

    “Kim doğru yola gelirse ancak kendi lehine yola gelmiş ve kim de saparsa ancak kendi aleyhine sapmıştır. Kimse kimsenin günahını çekmez. Biz bir elçi göndermedikçe kimseye azâb etmeyiz.” [32]

    “De ki: “Allah, her şeyin Rabbi iken O’ndan başka bir rab mi arayayım? Herkesin kazandığı kendisinedir, kimse başkasının yükünü taşımaz; sonunda dönüşünüz Rabbinizedir, ayrılığa düştüğünüz şeyleri size bildirecektir.” [33]

    “Yoksa Musa'nın ve vefa gösteren İbrahim'in kitaplarında olanlar kendisine bildirilmedi mi ki? Hiç bir günahkar başkasının günah yükünü yüklenmez.”[34]

    Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Zinazade insan anne ve babasının günahı karşısında hiç bir sorumluluk taşımaz.”[35]

    Zina zadenin Nişaneleri

    İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Zinazadenin bir takım nişaneleri vardır. Evvela biz Ehl-i Beyt’e düşmanlık eder, ikinci olarak kendisi sebebiyle yaratıldığı iş ile (yani zinayla) ilgisi olur, üçüncü olarak dinine önem vermez, dördüncü olarak insanları kötü bir şekilde anar. Haram yolla veya aybaşı (adet) nütfesiyle dünyaya gelen kimse dışında hiç kimse kardeşlerini kötü anmaz.”[36]

    İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Zinazade insanın üç alameti vardır: Başkalarının ardından kötü konuşur, zinaya ilgi duyar ve Ehl-i Beyt’e düşman kesilir.”[37]

    İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: “Zinayı seven ve kendisini helal zade sanan kimse yalan söylemektedir.”[38]

    İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Her kim harama ve zina şehvetine düşkün olursa, şeytanın ortağıdır.”[39]

    Gayretsiz Erkek

    İmam Bakır (a.s) şöyle buyurmuştur: “Allah üç kişinin namazını kabul etmez: Onlardan biri, karısıyla zina edilen gayretsiz insanın namazıdır.”[40]

    İmam Bakır (a.s) şöyle buyurmuştur: “Allah Resulüne, “Gayretsiz insan kimdir?” diye sorulunca şöyle buyurmuştur: “Karısı zina eden ve bundan haberdar olan kimsedir.”[41]

    Pezevenklik

    Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Miraca götürüldüğüm gece, yüzü ve iki eli yanan ve bağırsaklarını yiyen bir kadın gördüm. Zira o pezevenklik (aracılık) etmişti.”[42]

    Zina (Çeşitli)

    İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Her kim zina, hırsızlık ve şarap içmeye alışırsa putperest gibidir.”[43]

    Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Aziz ve celil olan Allah üç kimseyle konuşmaz: Zina eden yaşlı, zalim hükümdar ve kibirli fakir.”[44]

    İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Allah Musa’ya (a.s) şöyle vahyetmiştir: “Zina etmeyin ki eşleriniz de zina eder. Her kim bir Müslüman’ın eşine hıyanet ederse, kendi eşine de hıyanet edilir. Hangi elle verirsen, o elle geri alırsın.”[45]

    İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “İnsanların kadınlarına nispeten iffetli olun ki sizin kadınlarınıza da iffetli olunsun.”[46]

    ABNA.İR


    [1] İsra suresi, 32. ayet

    [2] el-Bihar, 79/19/5

    [3] a.g.e. s. 20/9

    [4] a.g.e. s. 26/28

    [5] Nehc’ul-Belağa, 305. hikmet

    [6] el-Bihar, 76/366/30

    [7] a.g.e. 79/19/6

    [8] Sevab’ul-A’mal, 312/5

    [9] el-Bihar, 79/26/27

    [10] a.g.e. 76/366/30

    [11] a.g.e. 79/24/19

    [12] a.g.e. 103/368/2

    [13] Nehc’ul-Belağa, 252. hikmet

    [14] el-Bihar, 79/22/15

    [15] a.g.e. s. 23/18

    [16] a.g.e. h. 18

    [17] a.g.e. s. 19/4

    [18] el-Kafi, 2/374/2

    [19] el-Bihar, 79/27/31

    [20] et-Tehzib, 3/148/318

    [21] Kenz’ul-Ummal, 13026 bak. Tüm söze

    [22] Tenbih’ul-Havatir, 1/28

    [23] a.g.e. s. 62

    [24] Nur suresi, 2. ayet

    [25] el-Bihar, 79/33/2

    [26] a.g.e. h.

    [27] Uyun-u Ahbar’ir-Rıza (a.s), 2/97/1

    [28] el-Kafi, 7/189/1

    [29] a.g.e. h. 4

    [30] Fatır suresi, 18. ayet

    [31] Zumer suresi, 7. ayet

    [32] İsra suresi, 15. ayet

    [33] En’am suresi, 164. ayet

    [34] Necm suresi, 36-38

    [35] Kenz’ul-Ummal, 13091

    [36] el-Bihar, 75/279/2

    [37] a.g.e. 79/19/3

    [38] a.g.e. s. 18/1

    [39] el-Hisal, 217/40

    [40] el-Bihar, 79/115/9

    [41] a.g.e. s. 114/1

    [42] Uyun-u Ahbar’ir-Rıza (a.s), 2/11/24

    [43] el-Bihar, 79/24/22

    [44] Sevab’ul-A’mal, 265/12

    [45] el-Bihar, 79/27/32

    [46] Emali’es-Seduk, 238/6
    http://abna.ir/data.asp?lang=10&Id=302274
YUKARI ÇIK
Çalışıyor...
X