Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

    AYET VE HADİSLERDE ŞARAP


    "Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür. Yine sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki: İhtiyaçtan fazlasını infak edin. İşte böylece Allah, size âyetlerini açıklıyor. Umulur ki siz düşünürsünüz." (Bakara/219)

    "Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz."

    "Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?" (Maide/90-91)
    "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

    #2
    Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

    Şarapla İman Bir Araya Toplanmaz

    1. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Şarap ve iman bir kimsenin içinde veya kalbinde hiçbir zaman bir araya toplanmaz."[1]

    Çirkinlik Ve Günahların Anası

    2. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Şarap çirkinliklerin ve büyük günahların anasıdır."[2]

    Kötülüklerin Anahtarı

    3. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Kötülük tümüyle bir evde toplanmış ve anahtarı da şarap içmek olarak takdir edilmiştir."[3]
    "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

    Yorum


      #3
      Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

      Şarabın Haram Oluşunun Sebebi

      4.İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah akılları korumak için şarap içmenin terkedilmesini farz kılmıştır." [4]
      5. İmam Rıza (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah şarabı içenin aklını değiştirmesi, şarap içeni aziz ve celil olan Allah'ı inkara sürüklemesi, Allah'ı ve elçilerini iftiraya sevketmesi, fesat ve cinayet gibi diğer bir çok kötülüklere sebep olması sebebiyle haram kılmıştır." [5]

      Şarap İçenin Allah'ı putperest Gibi Karşılaması

      6. İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Sürekli şarap içen kimse aziz ve celil olan Allah'ı bir putperest gibi karşılar." Kendisine, "Sürekli şarap içen kimdir?" denilince şöyle buyurmuştur: "Her şarap bulduğunda içen kimsedir." [6]
      "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

      Yorum


        #4
        Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

        Sarhoş Edici Şeyleri İçmenin Namazın Kabul Olmamasına Sebep Oluşu

        7. İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Sarhoş edici şeyden içen kimsenin kırk gün ve kırk gece namazı kabul olmaz." [7]
        8.Resulullah (s.a.a): "Şarap içen kimsenin kırk sabah namazı hesaba alınmaz." [8]

        Şarap İçen Kimseye Davranış Metodu

        9. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Şarap içen kimse bir şey söylerse onu onaylamayın, kız isterse vermeyin, hastalanırsa ziyaret etmeyin, öldüğünde cenazesine katılmayın ve ona hiçbir şeyi emanet etmeyin." [9]
        "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

        Yorum


          #5
          Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

          Şarap İçen Kimsenin Misali

          10. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Şarap içen kimsenin misali, kükürt misalidir. Ondan sakının ki sizi kükürt gibi kötü kokutur." [10]

          Şarap İçen Kimsenin Susuz Olarak Ölmesi

          11. İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: "Dünyada sarhoş edici şeyleri kanasıya içen kimse, susuz olarak ölür, susuz olarak haşrolur ve susuz olarak cehenneme girer." [11]
          "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

          Yorum


            #6
            Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

            Allah'tan Başkası İçin de Olsa Şarap İçmeyi Terketmeye Teşvik

            12. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Her kim Allah'tan gayrisi için de olsa şarabı terkederse, Allah ona halis ve mühürlenmiş şaraptan içirir." Ali (a.s), "Allah'tan gayrisi için de mi?" diye sorunca şöyle buyurdu: "Evet! Allah'a andolsun ki kendisini korumak için de olsa." [12]

            Etkisi Şarap Gibi Olan Şeylerin Haram Oluşu

            13. İmam Kazım (a.s) şöyle buyurmuştur: "Şüphesiz aziz ve celil olan Allah şarabı ismi için haram kılmamıştır; aksine akıbeti için haram kılmıştır. Akıbeti (etkisi), şarabın akıbeti (etkisi) olan her şey şaraptır." [13]
            "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

            Yorum


              #7
              Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

              Dört Şeyin Evi Harap Etmesi

              14. Resulullah (s.a.a): "Şu dört şeyden biri bir eve girecek olursa o evi harab eder ve (o ev) bereket ile bayındır olmaz: Hıyanet, hırsızlık, şarap içmek ve zina." [14]

              Üç Şeyle İmtihan

              15.İmam Ali (a.s): "İmtihan üç şeydir: Kadını sevmek ki bu şeytanın kılıcıdır; şarap içmek ki bu da şeytanın tuzağıdır; dirhem ve dinarı sevmek ki bu da şeytanın okudur. Her kim kadınları severse, hayatından nasiplenemez; her kim (alkollü) içecekleri severse, cennet kendisine haram olur ve her kimde dirhem ve dinarı severse, dünyanın kulu olur." [15]
              "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

              Yorum


                #8
                Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

                Şarap İçilen Yerden Uzak Durmanın Gerekliliği

                16. İmam Ali (a.s): "Üzerinde şarap içilen sofraya oturmayın. Zira şüphesiz kul, canının ne zaman alınacağını bilemez." [16]

                Kendilerine Selam Verilmeyecek Kimseler

                17.İmam Bakır (a.s): "Yahudilere, Hıristiyanlara, Mecusilere, Putperestlere, şarap sofrasına oturanlara, satranç oynayanlara, tavla oynayanlara, kadına benzeyen erkeğe, iffetli kadınlara iftira atan şaire ve namaz kılmakta olan kimseye selam vermeyin. Zira namaz kılmakta olan kimse selama cevap veremez. Oysa Müslüman'a selam vermek müstahaptır, ona cevap vermek ise farzdır. Hakeza faiz yiyen kimseye, tuvalet ihtiyacını gideren kimseye, hamamda olan kimseye ve açık bir şekilde günah işleyen fasık kimseye selam vermeyin." [17]
                "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

                  Kötülüklerin Anahtarları

                  18. İmam Bakır (a.s): "Aziz ve celil olan Allah kötülükler için kilitler karar kılmış ve bu kilitlerin anahtarını ise şarap kılmıştır ve yalan şaraptan daha kötüdür." [18]

                  Üç Şeyin Fitnelere Sebep Olması

                  19. İmam Ali (a.s): "Fitneler üç tanedir: Şeytanın kılıcı olan kadın sevgisi, şeytanın tuzağı olan şarap içmek ve şeytanın oku olan dinar ve dirhem sevgisi." [19]

                  İmamların Üç Şeyde Takiyye Yapmamaları

                  20. İmam Bakır (a.s) veya İmam Sadık (a.s) ayakkabıya meshetme hususunda takiyyenin hükmünü soran Zürare'ye şöyle buyurmuştur: "Üç şey hususunda ben takiyye etmiyorum: Şarap içmek, ayakkabıları meshetmek ve temettu haccı." [20]
                  "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

                    Cennetin Kendilerine Haram Kılındığı Kimseler

                    21.Resulullah (s.a.a): "Cennet şu üç kimseye haramdır: Sürekli (Allah'a) minnet eden, gıybet eden ve sürekli şarap içen kimseye." [21]
                    22..Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Üç kişi asla cennete giremez: Şarap içen kimse, sihir yapan kimse ve sıla-i rahimde bulunmayı kesen kimse." [22]

                    Kulun Kendi Yaptığından Sorumlu Olması

                    23.İmam Sadık (a.s): "Kulu kınayabileceğin her iş onun kendisindendir. Kulu kınayamayacağın her iş ise Allah'ın işindendir. Allah-u Teala kula, "Neden isyan ettin, neden kötü işler yaptın, neden şarap içtin ve neden zina ettin?" der. İşte bu kulun fiillerindendir. Ama ona "Neden hasta oldun, neden boyun kısadır, neden beyazsın, neden siyahsın?" diye söylemez. Zira bunlar Allah'ın işlerindendir."[23]
                    ___________________
                    Kaynakça:
                    [1]- el-Bihar, 79/152/64
                    [2]-Kenz'ul-Ummal, 13181
                    [3]- el-Bihar, 79/148/63
                    [4]- Nehc'ul-Belağa, 252. hikmet
                    [5]-Uyun-u Ahbar'ir-Rıza (a.s), 2/98/2
                    [6]- el-Hisal, 632/10
                    [7]- a. g. e,
                    [8]- İlel'uş Şerayi', 345/1
                    [9]- el-Bihar, 79/127/7
                    [10]- a. g. e, s. 150/64
                    [11]- Sevab'ul-A'mal, 290/5
                    [12]- el-Bihar, 79/150/64
                    [13]- el-Kafi, 6/412/2
                    [14]- el-Bihar, 79/19/4
                    [15]- el-Bihar, 73/140/12
                    [16]- el-Bihar, 10/98/1
                    [17]- el-Bihar. s. 9/35
                    [18]- el-Bihar, 72/236/3
                    [19]- el-Hisal, 113/91
                    [20]- el-Kafi, 3/32/2
                    [21]- el-Zuhd li'l Huseyin b. Said, 9/17
                    [22]- el-Hisal, s. 179
                    [23]- Gurer'ul-Hikem. s. 59/109
                    "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

                      ŞARAP İÇMEK


                      İmam Musa b. Cafer (a.s), İmam Rıza (a.s) ve İmam Cevad (a.s) şarap içmeyi büyük günahlardan saymışlardır.
                      Doğu ve batıdaki büyük bilginler de sarhoş edici içeceklerin az olsun veya çok, mutlaka beyin, mide, ciğer, kalp, böbrek, teneffüs organları, kan dolaşımı, akıl ve soy üzerinde çok zararlı etkileri olduğunu ve hatta bazen bu etkileri tedavi etmenin mümkün olmadığını ve dolayısıyla da bunları kullanan kimselerin helak olduğunu ispat etmişlerdir.

                      İçki, oldukça tehlikeli, zarar verici ve necis bir düşmandır.
                      Kur'ân-ı Kerim, sarhoş edici içecekleri necis ve pislik olarak kabul etmiş ve şeytanın işlerinden biri diye saymıştır.[1] İçkinin faydasının, zararından çok az olduğunu beyan etmiştir.[2] Allah Teala, içkinin birçok tehlikeleri ve telafisi mümkün olmayan zararları sebebiyle onu bütün insanlara haram kılmış ve bunu kullanan kimselerin de tövbe etmediği takdirde, dünyada ağır bir azaba ve ahirette de yakıcı bir ateşe duçar olacağını beyan etmiştir.

                      Allah Resulü (s.a.a) sarhoş edici içecekler hakkında, on kişiye lanet etmiştir:
                      "Ağacını bu yüzden eken, bu ağacın bakıcılığını üstlenen, üzümü veya diğer maddelerini sıkan, onu içen, içkiyi sunan, omzunda veya bineği ile bir yerden bir yere intikal ettiren, nakl eden kimseden teslim alan, satan, alan ve parasını yiyen kimselere. Yarın kıyamet günü de şarap içen kimse mahşer sahnesine geldiğinde, yüzü kara, ağzı eğri, dili dışarı sarkmış, susuzluktan feryat edecektir. Ona zinakarların irinlerinin döküldüğü kuyudan içireceklerdir."[3]

                      İmam Cafer Sadık (a.s) ise şöyle buyurmuştur:
                      "Şarap içmek, putperestliğe eşittir."[4]

                      "Şarap içen kimse, kıyamette kafir olarak haşrolacaktır."[5]

                      "Şarap her günahın temelidir."[6]

                      Emir'ul-Müminin Hz. Ali'ye (a.s) şöyle arz edildi: "Acaba siz, "Şarap, hırsızlıktan ve zinadan daha kötüdür" diye buyurdunuz mu?" Hz. Ali şöyle buyurdu: "Zina eden kimse, belki başka bir günah işlemez, ama şarap içen kimse, şarap içtiği zaman zina eder, adam öldürür, namazını terkeder."[7]

                      Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Her kim Allah'ın, haram oluşunu benim dilimle açıkladıktan sonra şarap içerse, kız istemeye geldiğinde ona olumlu cevap vermek doğru değildir. Şarap içen kimsenin şefaati kabul edilmez ve sözleri onaylanmaz. Onu herhangi bir emanet hususunda emin saymak olmaz. O halde her kim ona bir şey emanet verirse, onun için Allah tarafından bir garanti yoktur
                      ."[8]
                      "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

                        1- Ramazan Ayında Şarap


                        Şair olan Neccaşi Hz. Ali (a.s)'ın taraftarlarından biridir ve söylediği coşkulu şiirlerle Hz. Ali (a.s)'ın ordusunu Muaviye'nin aleyhine tahrik ediyordu. Defalarca Hz. Ali (a.s)'ın ordusunda düşmana karşı savaştı. Ama bu şahıs bir kez şeytanın vesvesesine uyarak Ramazan ayında şarap içti. Halk Onun şarap içtiğini görünce onu yakalayıp Hz. Ali (a.s)'ın yanına getirdiler ve onun şarap içtiğini ispatladılar.

                        Hz. Ali (a.s) onun şarap içmiş olduğuna kanaat edince kendisi ona seksen kırbaç vurdu ve bir gece de hapse attı. Sonraki gün Neccaşi'nin getirilmesini emretti. Getirdiklerinde ona yirmi kırbaç daha vurdu.

                        Neccaşi iki kez kırbaçlandığını görünce, "Ya Emir'el-Muminin! Bu yirmi kırbaç ne içindi?" diye sordu.

                        Hz. Ali (a.s) cevaben, "Bu yirmi kırbaç, Ramazan ayının ihtiramını gözetmediğin ve bu ayda şarap içmeye cesaret ettiğin içindi" buyurdular.[9]
                        "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

                          2- En Büyük Günah


                          İmam Bakır (a.s), Mescid'ul-Haram'a girdiğinde Kureyş'ten olan bir grup insan da oradaydı. İmam'ı gördüklerinde: "Bu Irak'lıların (şiilerin) lideridir" dediler.

                          Onlar da, "İçimizden birini, ondan soru sorması için yanına gönderirsek iyi olur" dediler.

                          Daha sonra onlardan bir genç İmam Bakır (a.s)'ın huzuruna gelerek, "Hangi günah, bütün günahlardan daha büyüktür?" diye sordu.

                          İmam (a.s), "En büyük günah, şarap içmektir" buyurdular.

                          Genç geri dönerek İmam (a.s)'dan aldığı cevabı arkadaşlarına iletti. Tekrar o genci İmam (a.s)'ın yanına gönderdiler. Genç aynı soruyu tekrarlayınca İmam (a.s), "En büyük günah, şarap içmektir demedim mi? Çünkü şarap, şarap içeni zina, hırsızlık ve adam öldürmeye sürüklüyor; şirk ve küfre sebep oluyor. Şarap içen, bütün günahlardan daha büyük olan kötü işler yapmaktadır" buyurdular.[10]
                          "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

                            3- İmam Sadık (a.s)'ın Şarap Meclisini Terk Etmesi


                            Harun b. Cehm şöyle diyor:

                            İmam Sadık (a.s) "Hiyre"de Mensur-u Devaniki ile mülakat ettiğinde ben de onun hizmetinde idim. Mensur'un komutanlarından biri oğlunu sünnet ettirmişti. Bu münasebetten dolayı a'yan ve eşraftan (ileri gelen büyük şahsiyetlerden) birçok kimseleri de velimeye (sünnet törenine) davet etmişti. İmam Sadık (a.s) da davet edilenlerdendi. Sofra hazırlandı, misafirler sofranın başına oturup yemek yemekle meşgul oldular. Bu sırada misafirlerden biri su istedi. Kendisine şarap kadehlerinden birini verdiler. Kadeh onun eline verilir verilmez İmam Sadık (a.s) yemeği yarıda bırakıp hemen sofranın başından kalkarak meclisten dışarı çıktılar. İmam'ı geri çevirmek için her ne kadar ısrar ettilerse de İmam (a.s) geri dönmedi ve Hz. Peygamber (s.a.a)'in şu sözünü buyurdular: "Kim şarap olan bir sofranın başında oturursa, Allah ona lanet eder."[11]
                            "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Ayet Ve Hadislerde ŞARAP

                              4- İnsanların En Akılsızı


                              [b]İmam Sadık (a.s) şöyle buyuruyor:
                              "Eğer şarap içen birisi elçiliğe gelirse, teklifini reddedin; konuşursa sözünü tasdik etmeyin; aracı olmak isterse, aracı yapmayın ve güvenerek bir emaneti ona vermeyin. Kim şarap içen bir kimseye güvenerek bir emaneti onun yanında bırakır ve o emanet onun yanında yok veya zayi olursa, Allah-u Teala emanet verene bir mükafat vermez ve emaneti de telafi etmez."

                              İmam (a.s) daha sonra şöyle buyurdular:
                              "Bir şahısa bir miktar para vererek ticaret yapması için onu Yemen'e göndermek istedim. Babamın huzuruna vardığımda arz ettim ki: Filan adama ticaret yapmak için sermaye vermek istiyorum, sizin görüşünüz nedir?
                              Babam, "Onun şarap içtiğini bilmiyor musun?" diye buyurdu.
                              Ben de cevaben, "Bazı müminlerden onun şarap içtiğini duymuşum" dedim.

                              Babam buyurdu ki: "Onların sözlerini tasdik et. Zira Allah-u Teala Peygamberi hakkında şöyle buyuruyor: "Peygamber Allah'a inanıyor, müminleri ise tasdik ediyor."

                              Sonra buyurdular ki: "Eğer ona sermaye verirsen ve bu sermaye de zayi veya yok olursa, Allah-u Teala buna karşılık sana mükafat vermez ve bu sermayeyi de telafi etmez."

                              "Neden?" dediğimde buyurdular ki: "Çünkü Allah-u Teala şöyle buyuruyor: "Allah'ın sizin için sermaye kıldığı mallarınızı akılsızlara vermeyim." [12]

                              Acaba şarap içenden daha akılsız biri var mıdır? Kul şarap içmedikçe Allah'ın sığınağındadır; şarap içtiğinde Allah onun sırrını açar ve onu kendi sığınağına almaz. Böyle olunca da kulağı, gözü, eli ve ayağı şeytan olup onu her kötülüğe doğru sevk eder ve her hayırdan onu alı kor."[13]
                              "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X