Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Özün özü Risalesi

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Özün özü Risalesi

    Rahman ve Rahim olan Allah'in adiyla!
    Allahin salâti Muhammed ve onun pak âline olsun.

    Yüce ve büyük olan Allah buyuruyor ki: "Ayetlerimizi ufuklarda ve kendi nefislerinde yakinda onlara gösterecegiz; ta ki onun hak oldugu asikar olsun. Rabbinin her seye sahit olmasi yeterli degilmidir? Bilin ki onlar Rablerinin karsisina cikacaklarindan süphe icindedirler. bilin ki O herseyi kusatmistir" (fussilet 53-54)

    "Ne mübarek bir seher idi ve ne kutlanmis bir gece
    O kadir gecesi ki su yeni beratim verildi
    Kendimdeng gecmis olarak zatimin isigi verildi
    Sifatlarimin tecellisinin kadehinden bade verildi. (Hafiz)

    Maddeci beser maddiyatin karanlik cölünde yasamaktadir. sehvetlerin ve cokluklarin engin denizinde el ayak cirpmaktadir. her an maddi bagimlilik ve alakalar onu bir tarafa firlatmaktadir. O ise bu maddi bagimlilik ve alakalar onu bir tarafa firlatmaktadir. O ise bu dalgalarin vurdugu darbelerin farkinda degildir. daha siddetli ve daha dehset verici olan mal, servet, kadin ve cocuk sevgisinden kaynaklanan dalgalar ardi ardina ona tokatlar indirip onu bu korkunc denizin azgin sularinin kucagina atmakta, feryatlari dalgalarin sesinde kaybolmaktadir.

    Hangi tarafa baksa, bozulmaya kabil dünyanin ayrilmaz parcalari olan eserlerden mahrumiyet ve pismanlik onu tehdit edip korkutur.

    bu arada bazen can bahsedici, ruh oksayici, cezbe adinda bir nesim onu oksayiverir. bu sefkat dolu nesim sanki onu bir yere cekmekte, bir maksada yöneltmektedir. fakat bu nesm sürekli degildir. Arasira gelmektedir. "Rabbinizin, hayatinizin günlerinde nesimleri (esintileri) vardir. dikkat edin onlara yönelin, yüzünüzü onlara ters cevirmeyin!"

    Bu sirada salik Allaha dogru can bulur. bu ilahi cezbenin teisriyle cokluk aleminden gecip mümkün olan en kolay yoldan sefer yükünü toplamaya karar verir. bu kesmekesten, bu dagdagadan, bu elem verici karmasadan kendini kurtarmak ister. Ariflerin istilahinda bu sefere "seyr u süluk" denir.

    Süluk gitmek, yol katetmek demektir. seyir ise bu yoldaki durak ve merhalelerin eserlerini ve keyfiyetlerini seyretmek demektir.


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    #2
    Ynt: Özün özü Risalesi

    Bu ruhani yolculugun azigi caba ve riyazettir. insanin maddi baglarini koparmasi oldukca güc bir istir. bundan dolayi salik birdenbire degil, tedricen cokluk aleminin dügümlerini cözerek tabiat aleminden sefer eder.

    Henüz yolun yorgunlugundan rahata erememisken enfusi cokluk olan berzah alemine girer. burada maddenin ve harici cokluklarin, kendisinin icindeki hazineleri nasil mahfettigini müsahade eder.

    Bunlar hayali, nefsani varliklardir ki harici cokluklarla temas ve alakanin neticesinde ortaya cikmislardir. bu hayaller onun seferinin engelleridirler. onun huzurunu yok ederler. salik Allah'i anmakla huzura kavusmak istedigi anda birdenbire sel gibi ona hücum ederek onu helak etmeyi isterler.

    "Cân heme ruz ez legedku-i heyal
    vez ziyan u sud u ez bim zeval
    ney sefa mi mandes ney lutf u fer
    ney be suy-i asuman rah-e sefer"

    "Canin her gün hayalin tekmesinden
    ve ziyandan, faydadan, zeval korkusundan
    ne sefasi kalir ne lütfu
    ne de göge bir sefer yükü kalir"

    Aciktir ki enfusi cokluklarin vurdugu darbe ve verdigi zarar harici cokluklardan daha kuvvetlidir. insan uzlet ve kend ihtiyari ile harici cokluklarin engellemesinden, kendisini rahatsiz etmesinden uzaklasabilir; fakat bu vesileyle nefsani engellerden ve hayallerden kurtulmasi mümkün olmaz. cünkü bu hayaller her zaman kendisiyle birliktedir.

    Allahin saf yolunun, Hakk'a kulluk yolunun yolcusu, bu düsmanlardan korkmaz. azim ve irade kilicini kusanir. o kudsi nagmenin (elest akdi) yardimiyla maksat yoluna koyulur.

    Berzah denilen hayaller aleminden kendini cikarir.


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    Yorum


      #3
      Ynt: Özün özü Risalesi

      Fakat cok uyanik olmak zorundadir. Kalp evinin dahilinde hatta duvarlarinda dahi bu hayallerden hicbir eser kalmamalidir. zira bu hayali varliklarin özelligi, disari cikarildiklari sirada kendilerini kalbin gizli bölümlerine, köselerine saklamalaridir.

      salik, aldanip onlarin serrinden kurtuldugunu zanneder. Berzah aleminin kalintilarinin kendinde olmadigini düsünür. fakat hayat cesmesine yol buldugu, hikmet pinarlarindan ictigi anda birdenbire ona hucum ederek kahir ve zulüm kiliciyla onun isini bitiriverirler.

      bu durum suna benzetilebilir: birisi evinin havuzuna su doldurup bir süre havuza bakmazsa bütün kirler, pislikler, bulanikliklar havuzun dibine cöker. havuzdaki su saf görünür. ev sahibi bu safligin ve temizligin her zaman kalacagini sanir. fakat havuza girdigi veya havuzda bir sey yikadigi anda birdenbire bütün o kirler saf suyu bulandirir. kirler, lkeler suyun yüzüne cikar. bu yüzden salik mücahede ve riyazet ile gönül itminanini kazanmalidir. hayallerin kaynagi zihninde tamamen tas kesilmeli, ayaga kalkmamali ve mabuda yönelme aninda zihni bulandirmamalidir.

      Salik, tabiat ve berzah alemini gectikten sonra ruh alemine girer. sonra birtakim merhaleleri kateder. insaallahu teala bu merhalelerin serhi tafsilatli olarak yapilacaktir.

      genel olarak sunu söyleyebiliriz: salik kendi nefsini ve ilahi sifat ve isimleri müsahede etmeye muvaffak olursa giderek fena merhalesine ulasip ardindan mabudda beka makamina varir. o zaman ebedi hayat onun icin sabit olur.

      "hergiz nemired an ki deles zinde sod be esg
      sebt est der ceridey-i alem-i devam-i ma"

      ölmez asla kalbi ask ile dirilen
      o kayitlidir bizim devam alemimiizin defterine...


      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

      Yorum


        #4
        Ynt: Özün özü Risalesi

        Kuran-i kerimin ayetleri üzerinde enine boyuna düsünme ve tedebbür ile bu husus asikar olmaktadir. Allah kuran-i Mecidin bir ayetinde buyuruyor ki, Allah yolunda öldürülen yolcular diridirler ve asla ölmezler. "Allah yolunda öldürülenleri ölüler saymayin; onlar diridirler, Rableri katinda riziklanmaktadirlar" (Al-i imran 169)

        Baska bir yerde de buyuruyor ki, hersey fena ve yokluga mahkumdur Rabbin vechi (yüzü) disinda: "hersey yok olucudur O'nun vechi disinda" (kasas 88)

        Baska bir ayet de Alla katinda olan herseyin baki ve sabit oldugunu buyuruyor: "sizin yaninizdakiler biticidir, Allahin yanindakiler ise bakidir" (nahl 96)

        Bu ayetlerin birlikte düsünülmesiyle anlasiliyor ki Rablerinin katinda riziklanmakta olan diriler, Allah'in vechidirler. kuran ayetinin nassiyla onlara zeval ve yok olus yoktur.

        Diger taraftan kuran-i kerimin mübarek ayetlerinden anlasiliyor ki zevale ugramayan Allahu tealanin vechinden kastedilen, Allahin isimleridir.

        Bunun aciklamasi söyledir: yüce Allah baska bir ayette yok olmanin kendisine yol bulamadigi ayni "vechullah"i kendi isimlerine tefsir etmis, kendi izzet ve celal sifatini ona vermistir. "O'nun (yeryüzünün) üzerinde olan herkes fanidir. Rabbinin celal ve ikram sahibi oln vechi ise baki kalacaktir" (Rahman 26-27)

        Bütün müfessirlerin ittifakiyla ayette gecen "zu" (sahibi) kelimesi "vech" kelimesinin sifatidir.

        Yani azamet ve ikram sahibi olan Rabbinin vechi bakidir. biz biliyoruz ki birseyin vechi kendisi vasitasiyla yüzyüze gelmeyi, muvacehe etmeyi saglayan unsura denir. dolayisiyla herseyin vechi, o seyin mazhari/zuhur ettigi yerdir. mazharlar ise Allahin isimleridir. Allah'in bütün mahlukat ile muvacehesi bu isimler vesilesiyle gerceklesir.

        Netice sudur: bütün varliklar yokluga, fenaya, zevale ugrar; fakat Allahin celali (azamete dair) ve cemali (güzellige dair) isimleri bundan harictir. sonuc olarak anlasilan, "Onlar diridirler, Rablerinin katinda riziklanmaktadirlar" saadetinin feyzine ulasmis olan Allah yolculari, hazreti Rabbin celal ve cemal isimleridirler.

        Buradan pak imamlarin (Allahin selami hepsinin üzerine olsun) buyurdugu "biz Allahin isimleriyiz" sözünün manasi anlasilmaktadir. yoksa zahiri, ictmai hükümet makami, ser'i islerdeki ve ilahi hükümlerdeki önderlik bu nitelikte kendini vasiflandiracak bir makam degildir. buradaki maksat Bir'in zatinda fenadir. bu fena ise Allahin vechi ve cemal ve celal sifatlarinin tam mazhari olmaya baglidir. bu makam hicbir makam ile kiyasa kabil degildir.

        -özün özü, Allame Tabatabai-


        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

        Yorum

        YUKARI ÇIK
        Çalışıyor...
        X