Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Âlim ile Arif

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Âlim ile Arif

    Yazar: Yasin Sarı

    Alim bilendir arif tanıyan. Bilmek ve tanımak birbirini tamamlayan ancak birbirinden farklı olan iki kavram. Âlim olmak için yaşantı şart değil teorik bilgi kâfidir. Ancak arif olmak için yaşantı ile kazanılan bilgi, deneyim ön şarttır.


    Ben bir Mercedes’in bütün özelliklerini biliyor olabilirim ancak Mercedes’i sürmediysem yeterli derecede kullanmadıysam bu bilgi tanımayı beraberinde getirmez. Tanımak için deneyim şarttır.
    Birisi limonatanın bütün kimyasal yapısını bilebilir ancak bu onun limonatayı tanıdığını göstermez. Limonatayı tanımak için onu içmek gerekir. Limonatayı içen tadına varan onu tanıyordur belki kimyasal yapısını bilmiyordur ama bilmek ayrı tanımak ayrı dedik.
    Kitaplardan öğrenilen bilgi bizi en fazla âlim yapar, kitap yoluyla birçok şeyin bilgisine erebiliriz ama o tanıma ufkuna eremeyiz. Anne sütü hakkında araştırma yapan bilim adamı anne sütünü biliyordur ama o sütü içen o sütle beslenen çocuk o sütü tanıyordur.
    Bilme analitiktir tanımak holistiktir. Bilmek teoriktir tanımak deneyimseldir. Tanımadan bilmek ağaçları görüp ormanı görmemektir aksine bilmeden tanımak ormanı görmekten ağaçları görememektir. Bilmek ve tanımak birleşince bilgelik olur. Tanımadan bilen bilgilidir ama bilge değildir.


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    #2
    Ynt: Âlim ile Arif

    Burada bir çeviri hatasına dikkat çekmek istiyorum peygamberin men arefe nefsehu fekad arefe rabbehu hadisi yanlış bir çeviri ile nefsini bilen rabbini bilir diye çevriliyor. Hâlbuki bu hadiste bilme fiili değil tanıma fiili vardır yani orda arefe var. Çevirinin doğrusu kendini tanıyan rabbini tanır olması gerekirdi. Çevirmenler bilmek fiili ile tanımak fiilini eş anlamlı zannederek bu iki fiilin arasındaki anlam farklarına dikkat etmemişlerdir.
    Arifin âlime bazı kritik noktalarda üstünlüğü vardır gerçi irfansız ilim ve ilimsiz irfan yarımdır ama arif bazı yerlerde âlimi fersah fersah geçer.
    Bir hikâye anlatılır ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmem ama verdiği mesaj konumuza derinlik katacaktır. Ressamın biri bütün resimlerini çift yaparmış yani bir yapacağı nesnenin aslını çizermiş birde yanına benzerini. çizdiği tabloda çift insan, çift ağaç, çift güneş görünürmüş.ressam bir gün vefat eder.sanat eleştirmenleri tartışmaya başlar ressam niçin nesneleri çift çiziyordu diye..sonunda bir göz doktoru buna açıklık getirir bu bir göz hastalığı olmalı der çift gördüğü için çift çiziyordu..doktorun bu görüşü kabul görür yıllarca.daha sonra bu görüş bir köylünün kulağına gider köylü bunu duyar duymaz yere yatar gülmeye başlar böyle saçmalık olmaz der, köylünün arkadaşı bunu uzmanlar söylüyor sen ise saçma deyip gülüyorsun sen bir köylüsün gözden ne anlarsın resimden ne anlarsın der.köylü cevap verir iyide dostum der çift gördüğü için çift çizseydi çizdiği yerde kaç tane görürdü?çift gördüğü için çift çizseydi çizdiği resmide çift göreceği için çizdiği yerde 4 tane görecekti.çizdiği yere ancak bir tane çizebilirdi çünkü çizdiğini de çift gördüğü için dışarıda gördüğü nesneyle ancak bu yolla bir benzerlik kurabilirdi.


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    Yorum


      #3
      Ynt: Âlim ile Arif

      Şimdi o göz doktoru âlimdir köylü ise arif. o göz doktoru yaşantıyla bütünleşmemiş bir bilgiye dayanıyor ama köylünün dayanacağı sırtını yaslayacağı bir bilgisi yok bu yüzden direk kendine soruyor çift gördüğüm için çift çizersem çizdiğim yerde kaç tane nesne görürüm diye. Yani doğrudan yaşantısına gözlerine soruyor soruyu. Doktor hafızasındaki bilgilere dayanıyor yaşantıya değil sağduyuya değil. Bu yüzden hata yapıyor. Köylünün hafızasında bir bilgisi yok bu yüzden doğrudan sorunun kendisine ve kendi deneyimine, sağduyusunu dayanmak zorunda. Zaten hafızaya ve bilgiye dayanmadan soruya bakınca soru kendini deşifre ediyor. Bu hikâye âlimle arifin problemlere yaklaşımını gösteriyor.
      Âlim yazılı kültür içinde yetişirken arif sözlü kültür içinde yetişir. Şahsen benim babam ilkokul mezunu ama arif bir insan birçok konuda benden kat ve kat daha isabetli düşünebiliyor.
      Allah’ı tanrıyı maneviyatı ya da her ne isim veriyorsanız onu tanımakta kitabi bilgiden çok irfan lazım geliyor. Etimizde kanımızda yaşantımızda hissetmediğimiz bir olgu bizim olamıyor. Tanrıyı etinde ve kanında hissetmedikçe o seni eğlendiren entelektüel bir hayalden başka bir şey değil ve belki de kuranın ifadesiyle Allah ismiyle aldanıyorsun.
      Din ve tanrı bir entelektüel olgu bir bilgi meselesi değil aksine bir tanıma olgusu bir irfan meselesidir.
      Son olarak hakkıyla bilmek, tanımak, olmak niyetiyle. Hoşça bakın zatınıza.


      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

      Yorum


        #4
        Ynt: Âlim ile Arif

        Teşekkürler gulistan_2 arkadaşım.

        Yorum


          #5
          Ynt: Âlim ile Arif

          ben tesekkür ederim begeni'niz icin


          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

          Yorum


            #6
            Ynt: Âlim ile Arif

            İranda bir ayetullahın, İmam Humeyninin kitaplarının az olduğunu, kendisinin çok daha alim olduğunu, çok daha fazla esere sahip olup çok daha fazla kitap okuduğunu söylediğini anlatırlar.

            Bilginler çok olabilir ama belgeler daha azdır. Alimler çok olsada arifler daha azdır.
            Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
            Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

            Yorum


              #7
              Ynt: Âlim ile Arif

              [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=13082.msg79716#msg79716 date=1271770432]
              İranda bir ayetullahın, İmam Humeyninin kitaplarının az olduğunu, kendisinin çok daha alim olduğunu, çok daha fazla esere sahip olup çok daha fazla kitap okuduğunu söylediğini anlatırlar.

              Bilginler çok olabilir ama belgeler daha azdır. Alimler çok olsada arifler daha azdır.
              [/quote]
              Allah c.c kimisine ilim verir cesaret vermez, kimisine de kuvvet ve cesaret verir ilim vermez.

              kimisi ilim erbebıdır ama ilmine amel etmez bunlara kitap yüklü merkepler denir.

              Ama ilim ve aklın yiyitliyin birarada olduğu iman ve takva abidesi hz ali 'yi kendisine örnek alan, hem alim hem arif olan inkilap önderi imam humeyni r.a ye günümüzde kimse denk olamaz bununda böyle bilinmesi gerek.

              Yorum


                #8
                Ynt: Âlim ile Arif

                eh örnek yine yerinde sonucta
                cok eseri vardir belki fakat insanlarin gönüllerinde taht kurmayi basarmis imam r.a....
                demekki hem alim hem arifmis


                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Âlim ile Arif

                  [quote author=zülfikar darbesi link=topic=13082.msg79724#msg79724 date=1271778457]
                  [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=13082.msg79716#msg79716 date=1271770432]
                  İranda bir ayetullahın, İmam Humeyninin kitaplarının az olduğunu, kendisinin çok daha alim olduğunu, çok daha fazla esere sahip olup çok daha fazla kitap okuduğunu söylediğini anlatırlar.

                  Bilginler çok olabilir ama belgeler daha azdır. Alimler çok olsada arifler daha azdır.
                  [/quote]
                  Allah c.c kimisine ilim verir cesaret vermez, kimisine de kuvvet ve cesaret verir ilim vermez.

                  kimisi ilim erbebıdır ama ilmine amel etmez bunlara kitap yüklü merkepler denir.

                  Ama ilim ve aklın yiyitliyin birarada olduğu iman ve takva abidesi hz ali 'yi kendisine örnek alan, hem alim hem arif olan inkilap önderi imam humeyni r.a ye günümüzde kimse denk olamaz bununda böyle bilinmesi gerek.
                  [/quote]

                  Kesinlikle.
                  Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                  Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                  Yorum

                  YUKARI ÇIK
                  Çalışıyor...
                  X