Ynt: KADININ KONUMU...İmam Humeyni’nin – Ks - Düşüncesinde...
İSLAM, AİLE HAYATININ BÜTÜN BOYUTLARINA CİDDİYETLE EĞİLİR
Evvelâ: Şer'i ahkâm çeşitli kanun ve kuralları kapsar ve bunların bütünü, tam ve küllî bir toplum düzeni oluşturur. Bu hukuk nizamı içinde, insanın ihtiyaç duyabileceği herşey sağlanmıştır. Komşularla, yakınlarla, hemşehrilerle ilişkiler, özel hayat ve evlilik hayatından savaş, barış, başka milletlerle ilikşkilere kadar, ceza kanunlarından Ticaret, Sanayi ve Tarım Hukukuna kadar herşey her ihtiyaç konusu düzenlenmiştir. Nikâh sözleşmesinin yapılması ve insanın ana rahmine düşmesinden öncesi için kanunu vardır, nikâhın nasıl yapılması gerektiğini düzenler, o dönemde ve nutfenin bağlandığı dönemde yiyecek bakımından ne gibi şartlara uyulmak gerektiğini, süt çocuğu döneminde ana ve babanın ödevlerini, çocuğun nasıl eğitilmesi gerektiğini, erkek ve kadının birbirine ve çocuklarına karşı davranışlarının nasıl olacağını düzenler. Bütün bu aşama ve dönemler için ilke ve kanunları vardır tâ ki «insan» meydana getirebilsin
"Velayet-i Fakih s: 21"
İhtilaf-ı rağbete - çocuğun, büyüyünce iyiliğe veya kötülüğe meyledip etmemesine - yolaçan şeylerden biri de nikah adabına uymak, birleşmeyle ilgili dînî emirler ve birleşmenin özel zaman ve vakitlerini nazara almaktır; keza hamilelik dönemi, süt verme yılları, eş seçimi ve çocuğa direkt kendi göğsünden süt verecek kadının seçimi ... vb. hususlarda islamın emirleri vardır ki bütün bunların, çocuğun cismî ve ruhî yapılanmasında fevkalâde dahli ve etkisi vardır: aynı şekilde çocuğun büyüyüp yetiştiği ortam, kim tarafından eğitilip terbiye edildiği; öğretmen, arkadaş, dost, öğrendiği ilim ve edindiği bilgi ... vb. birçok hususun - çocuğun cismî ve ruhî yapısının oluşmasında - fevkalâde etki ve tesiri vardır ki bir kısmı bilfiil müşahede de edilebilen bu etkenlerin tamamını burada saymak mümkün değil ...
istemek ve Azmetmek (Talep ve irade s: 148)
İSLAM, AİLE HAYATININ BÜTÜN BOYUTLARINA CİDDİYETLE EĞİLİR
Evvelâ: Şer'i ahkâm çeşitli kanun ve kuralları kapsar ve bunların bütünü, tam ve küllî bir toplum düzeni oluşturur. Bu hukuk nizamı içinde, insanın ihtiyaç duyabileceği herşey sağlanmıştır. Komşularla, yakınlarla, hemşehrilerle ilişkiler, özel hayat ve evlilik hayatından savaş, barış, başka milletlerle ilikşkilere kadar, ceza kanunlarından Ticaret, Sanayi ve Tarım Hukukuna kadar herşey her ihtiyaç konusu düzenlenmiştir. Nikâh sözleşmesinin yapılması ve insanın ana rahmine düşmesinden öncesi için kanunu vardır, nikâhın nasıl yapılması gerektiğini düzenler, o dönemde ve nutfenin bağlandığı dönemde yiyecek bakımından ne gibi şartlara uyulmak gerektiğini, süt çocuğu döneminde ana ve babanın ödevlerini, çocuğun nasıl eğitilmesi gerektiğini, erkek ve kadının birbirine ve çocuklarına karşı davranışlarının nasıl olacağını düzenler. Bütün bu aşama ve dönemler için ilke ve kanunları vardır tâ ki «insan» meydana getirebilsin
"Velayet-i Fakih s: 21"
İhtilaf-ı rağbete - çocuğun, büyüyünce iyiliğe veya kötülüğe meyledip etmemesine - yolaçan şeylerden biri de nikah adabına uymak, birleşmeyle ilgili dînî emirler ve birleşmenin özel zaman ve vakitlerini nazara almaktır; keza hamilelik dönemi, süt verme yılları, eş seçimi ve çocuğa direkt kendi göğsünden süt verecek kadının seçimi ... vb. hususlarda islamın emirleri vardır ki bütün bunların, çocuğun cismî ve ruhî yapılanmasında fevkalâde dahli ve etkisi vardır: aynı şekilde çocuğun büyüyüp yetiştiği ortam, kim tarafından eğitilip terbiye edildiği; öğretmen, arkadaş, dost, öğrendiği ilim ve edindiği bilgi ... vb. birçok hususun - çocuğun cismî ve ruhî yapısının oluşmasında - fevkalâde etki ve tesiri vardır ki bir kısmı bilfiil müşahede de edilebilen bu etkenlerin tamamını burada saymak mümkün değil ...
istemek ve Azmetmek (Talep ve irade s: 148)
Yorum