Summe evresnel kitâbellezînastafeynâ min ibâdinâ, fe minhum zâlimun li nefsih(nefsihî), ve minhum muktesid(muktesidun), ve minhum sâbikun bil hayrâti bi iznillâh(iznillâhi), zâlike huvel fadlul kebîr(kebîru).
Sonra bu kitap'i kullarimizdan sectigimiz kimselere miras birakmisizdir. Onlardan kimi kendine yazik eder, kimi orta davranir, kimi de, Allah'in izniyle, iyiliklere kosar. Iste buyuk lutuf budur. FATIR 32
Allah sectikleri kişilere kitabı miras bıraktıgını soyluyor .Peki bu seçilmişlerin ozelligi nedir.Bunuda başka bir ayet acıklıyor.
İnnallâhestafâ âdeme ve nûhan ve âle ibrâhîme ve âle imrâne alel âlemîn(âlemîne). Zurriyyeten ba’duhâ min ba’d(ba’din), vallâhu semîun alîm(alîmun).
Şüphesiz Allah, Âdem’i, Nûh’u, İbrahim ailesini (soyunu) ve İmran ailesini (soyunu) birbirinden gelmiş birer nesil olarak seçip âlemlere
üstün kıldı. Allah, her şeyi hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir. ALI IMRAN 33 34
Demekki bu secilenler bu soylardan olacak.Bu ummette ise ancak ibrahim asnin soyundna olanlar olabilir ki bunlarda ehlibeyt olabilir.
Sonra bu kitap'i kullarimizdan sectigimiz kimselere miras birakmisizdir. Onlardan kimi kendine yazik eder, kimi orta davranir, kimi de, Allah'in izniyle, iyiliklere kosar. Iste buyuk lutuf budur. FATIR 32
Allah sectikleri kişilere kitabı miras bıraktıgını soyluyor .Peki bu seçilmişlerin ozelligi nedir.Bunuda başka bir ayet acıklıyor.
İnnallâhestafâ âdeme ve nûhan ve âle ibrâhîme ve âle imrâne alel âlemîn(âlemîne). Zurriyyeten ba’duhâ min ba’d(ba’din), vallâhu semîun alîm(alîmun).
Şüphesiz Allah, Âdem’i, Nûh’u, İbrahim ailesini (soyunu) ve İmran ailesini (soyunu) birbirinden gelmiş birer nesil olarak seçip âlemlere
üstün kıldı. Allah, her şeyi hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir. ALI IMRAN 33 34
Demekki bu secilenler bu soylardan olacak.Bu ummette ise ancak ibrahim asnin soyundna olanlar olabilir ki bunlarda ehlibeyt olabilir.
Yorum