Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

    EHİL OLMADIKLARI HALDE İMAMLIK İDDİASINDA BULUNAN KİMSELER, İMAMLARI VEYA BAZISINI İNKÂR EDENLER, EHİL OLMAYAN KİM­SELERİN İMAMLIĞINI SAVUNANLAR BABI

    l-(954) ...Sevre b. Kuleyb şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)’a "Kıyamet günü, Allah hakkında yalan söyleyenlerin yüzlerinin karardığını görürsün." (Zümer, 60) âyetini sordum.

    Buyurdu ki: «Burada imam olmadığı halde "ben imamım" diyen kimse kaste­dilmiştir.»

    Dedim ki: İmamlık iddiasında bulunan kimse, Alevî olsa da mı?

    -«Alevî olsa da.» buyurdu.

    Dedim ki: Yani Ali b. Ebu Tâlib (aleyhisselâm)’in soyundan olsa da mı?

    -«Öyle olsa da.» dedi.

    2-(955) ...Fudayl, Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)'dan şöyle rivayet etmiştir:

    «İmamete ehil olmadığı halde imamlık iddiasında bulunan kimse kâfirdir.»

    3-(956) ...Hüseyin b. Muhtar şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)'a dedim ki:

    "Sana kurban olayım. "Kıyamet günü, Allah hakkında yalan söyleyenlerin yüz­lerinin karardığını görürsün" (Zümer, 60) âyetiyle ne kastedilmiştir?"

    Buyurdu ki: «İmam olmadığı halde imamlık iddiasında bulunan herkes kast edilmiştir.»

    Dedim ki: Fatımî-Alevî biri olsa da mı?

    - «Fatımî ve Alevî olsa da.» buyurdu.

    4-(957) ...İbn Ebu Ya'fur, Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)'dan şöyle rivayet etmiştir:

    İmam'ın şunları söylediğini duydum: «Allah kıyamet günü, şu üç ki­şi ile konuşmaz, onları arındırmaz ve onlar için acıklı bir azab vardır.

    1) Böyle bir yetkisi olmadığı halde imamlık iddiasında bulunan kimse.

    2) Allah tarafından belirlenen imamı inkâr eden kimse.

    3) Bu ikisinin İslâm'da yerinin olduğuna inanan kimse.»

    5-(958) ...Velîdb. Sabih şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’ın şöyle dediğini duydum: «Bu ima­met işini iddia eden kimse, gerçek imam değilse, Allah onun ömrünü keser.»

    6-(959) ...Talha b. Zeyd, Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’dan şöyle rivayet etmiştir:

    «Bir kimse, Allah tarafından imam tayin edilen bir kimseye, Allah tarafından imam tayin edilmeyen bir kimseyi imamlıkta ortak ederse, Allah'a ortak koşmuş olur.»

    7-(960) ...Muhammed b. Müslim şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’a dedim ki: Adamın biri bana şöyle dedi: "Sen son imamı bil, ilk imamı bilmemenin sana bir zararı olmaz."

    Bunun üzerine şöyle buyurdu:

    «Allah, o adama lanet etsin. Ben ona buğzediyorum ve onu tanımıyorum. İlk imamı tanımadan son imamı tanımak mümkün olabilir mi?»

    8-(961) ...İbn Muskan şöyle rivayet etmiştir:

    Şeyhe[215] İmamlar hakkında bir soru sordum.

    Buyurdu ki: «Yaşayan imamlardan birini inkâr eden kimse, ölen imamları da inkâr etmiş olur.»

    9-(962) ...Muhammed b. Mansur şöyle rivayet etmiştir:

    İmam (aleyhisselâm)’a "Çirkin bir hayasızlık işledikleri zaman: Biz babalarımızı bunun üzerinde bulduk. Al­lah bize bunu emretti derler." De ki: "Allah çirkin hayâsızlığı emretmez- Allah hak­kında bilmediğiniz bir şeyi mi söylüyorsunuz?" (A'raf, 28) âyetini sordum.

    Buyurdu ki: «Herhangi bir kimsenin, Allah'ın, zina yapmayı veya içki içmeyi yahut buna benzer bir haram işlemeyi emrettiğini iddia ettiğini gördün mü?»

    - "Hayır" dedim.

    Dedi ki: «Öyleyse Allah'ın kendilerine emrettiğini iddia ettikleri bu çirkin hayâsızlıktan maksat nedir?»

    - "Allah ve velîsi daha iyi bilir." dedim.

    Buyurdu ki: «Bu âyet, imameti gasp eden zorbalık önderleriyle ilgilidir. İn­sanlar, Allah'ın bunlara uymayı emrettiğini iddia ederler; ancak Allah böyle bir emir vermemiştir. İşte Allah, burada onların iddialarını reddediyor ve Allah hakkında ya­lan söylediklerini haber veriyor ve onların bu yaklaşımını çirkin, hayâsızlık olarak isimlendiriyor.»[216]

    10-(963) ...Muhammed b. Mansur şöyle rivayet etmiştir:

    Salih bir kul (Musa b. Cafer aleyhisselâm)’dan, "De ki: Rabbim, çirkin hayasızlı­ğın açığını da gizlisini de haram kılmıştır" (A'raf, 33) âyetini sordum.

    Buyurdu ki: «Kur'ân'ın bir zahiri, bir de bâtıni vardır.

    Allah'ın Kur'ân'da haram kıldığı şeylerin tümü "açık / zâhir"dir. Bunlardan "gizli / bâtın" olanı zorbalık imamlarıdır. Allah'ın kitapta helâl kıldığı şeylerin tama­mı da açıktır. Bunlardan gizli olanı ise hak imamlardır.»[217]

    11-(964) ...Cabir şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)’a "İnsanlardan kimi de Allah'ı bir yana bırakarak bir takım eşler edinir. Onları, Allah 'ı sever gibi severler." (Bakara, 165) âyetini sordum.

    Buyurdu ki: «Allah'a yemin olsun ki, burada kastedilenler, falan ile falanın bağlıları, dostlarıdır. Bunlar, Allah'ın insanlara imam olarak belirlediği kişiyi bıraka­rak, falanı ve falanı imam edindiler. Bu yüzden Allah şöyle buyurmuştur:

    "Keşke zalimler, azabı gördükleri zaman, bütün kuvvetin Allah'a ait olduğunu ve Allah'ın azabının çok şiddetli olduğunu önceden anlayabilselerdi. Uyanlar şöyle derler: Ah! Keşke bir daha dünyaya geri gitmemiz mümkün olsaydı da şimdi onların bizden uzaklaştıkları gibi biz de onlardan uzaklaşsaydık Böylece Allah onlara, işlerini, pişmanlık ve üzüntü kaynağı olarak gösterir ve onlar artık ateşten çıkamazlar." (Baka­ra, 165-167) Ardından Ebu Cafer (aleyhisselâm) şöyle dedi:

    Onlar, Allah'a yemin ederim ki, ey Cabir zulüm imamları ve taraftarlarıdır.»

    12-(965) ...İbn Ebu Ya'fur şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’ın şöyle dediğini duydum: «Allah kıyamet günü şu üç kişinin yüzüne bakmaz, onları arındırmaz ve onlar için elem verici bir azap vardır. "Kendisine böyle bir yetki verilmediği halde imamlık iddiasında bulunan kimse.

    Allah'ın tayin ettiği imamı inkâr eden kimse.

    Bu ikisinin İslâm'da yeri olduğuna inanan kimse."»

    86) ALLAH TARAFINDAN BİR İMAMA UYMAKSIZIN ALLAH'A İBADET EDEN KİMSENİN DURUMU BABI

    l-(966) ...İbn Ebu Nasr, Ebu'l-Hasan (Ali b. Musa aleyhisselâm)’dan "Allah'tan bir hidâyet olmadan kendi hevâsına uyan kimseden daha sapık kim olabilir." (Kasas, 50) âyetini sordum.

    Buyurdu ki: «Hevasını (kendi kişisel görüşünü) dini haline getirip hidâyet imam­larından birine uymayan kimse kastedilmiştir.»[218]

    2-(967) ...Muhammed b. Müslim şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Cafer (MuhammedBakır aleyhisselâm)'dan duydum ki: «Allah'ın belirlediği bir imamı olmaksızın kendini yorarak Allah'a ibadet eden kimsenin bu çabası kabul edilmez. O, sapıktır, şaşkındır. Allah onun amellerini beğenmez. O, çobanından ve sürüsünden ayrılıp kaybolan bir koyuna benzer. Gününü oraya buraya koşup dur­makla, gidip gelmekle geçirir. Akşam olunca, çobanına ait olmayan bir sürü görür. O, sürüye yönelir, onunla aldanır. Gecesini bu sürünün ağılında geçirir. Çoban sürü­sünü gütmek istediğinde, çobanı ve sürüyü tanımaz. Çobanını ve sürüsünü bulmak amacıyla şaşkın bir şekilde etrafa saldırır. Derken başında çobanı bulunan koyunlar görür. Ona yönelir ve onlarla aldanır. Çoban ona seslenir: "Kendi çobanına ve sürüne katıl. Çünkü sen yitiksin. Çobanından ve süründen ayrılmış bir şaşkınsın."

    Adı geçen koyun, aynı şekilde şaşkın ve yalnız olarak koşturup durur. Mera­sına götürecek veya ona yöneltecek bir çobanı olmaksızın gider gelir. O böyle dola­şıp dururken kurt, bu şekilde kayboluşunu ganimet bilip onu yer.

    İşte böyle, Allah'a yemin ederim ki, ey Muhammed! Bu ümmetten, Allah Celle ve Azze tarafından tayin edilen açık ve âdil bir imamı olmayan kimse sapıktır, yo­lunu yitirmiştir. Eğer bu hal üzere ölürse bir tür küfür ve münafıklık hali üzere öl­müş olur. Bil ki ey Muhammed! Zorba imamlar ve bağlıları, Allah'ın dininden so­yutlanmışlardır. Kendileri saptıkları gibi başkalarını da saptırmışlardır. "İşledikleri ameller, fırtınalı bir günde esen şiddetli bir rüzgâr önündeki küller gibidir. Kazandıkla­rı hiçbir şeyi elde tutmaya güç yetiremezler. İşte derin sapıklık budur." (İbrahim, 18)»

    3-(968) ...Abdullah b. Ebu Ya'fur şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadıkaleyhisselâm)’a dedim ki:

    "Ben insanların arasına karışıyorum. Bazı insanlar karşısında hayretim, her gün biraz daha artıyor. Bunlar sizin velayetinizi kabul etmez, falanın ve falanın vela­yetine inanırlar. Buna karşılık son derece güvenilir, doğru sözlü ve sözünde duran kimselerdir. Bazı insanlar da sizin velayetinizi kabul ettikleri halde onlar kadar gü­venilir, sözünde duran ve doğru sözlü değildirler."

    Ebu Abdullah (aleyhisselâm) oturduğu yerde doğruldu ve bana öfkelenmiş gibi baktı, sonra şöyle dedi: «Allah tarafından tayin edilmeyen, zorba bir imamın önderli­ğinde Allah'a kulluk eden kimsenin dini yoktur. Allah tarafından tayin edilen âdil bir imamın velayetinde Allah'a ibadet eden kimse için de serzeniş söz konusu değildir.»

    Dedim ki: "Onların dini ve bunlar için de serzeniş mi yoktur?"

    - «Evet.» dedi «onların dini yok, bunlar için de azarlama yoktur.»

    Sonra şöyle dedi: «Allah Azze ve Celle'nin şu âyetini duymadın mı? "Allah iman edenlerin velîsidir, onları karanlıklardan nura çıkarır." (Bakara, 257) Yani, gü­nahların karanlığından tevbe ve bağışlama nuruna çıkarır. Çünkü onlar, Allah tara­fından tayin edilen bütün âdil imamların velayetini kabul ederler. "Kâfirlerin velîleri de tağutlardır. Onları nurdan karanlıklara çıkarırlar." (Bakara, 257)

    Bununla kastedilen şudur: Bunlar daha önce İslâm nuru üzereydiler. Allah, Azze ve Celle tarafından kendilerine yetki verilmeyen bütün zorba imamların vela­yetini kabul ettikleri için, onların velâyetiyle İslâm'ın nurundan küfrün karanlığına çıktılar. Bunun için Allah, onların da kâfirlerle birlikte ateşte yanmalarına hükmetti. "Onlar ateş ehlidir, orada ebediyen kalacaklardır." (Bakara, 257)»

    4-(969) ...Habib es-Sicistanî, Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)'dan şöyle rivayet etmiştir:

    «Allah buyurmuştur ki:

    Ben, İslâm'da her zorba imamın velayeti altında kulluk eden bütün gruplara, mutlaka azab edeceğim. Bunların amelleri iyi ve takva sahibi olsalar da.

    Ve İslâm'da Allah tarafından yetki verilen bütün âdil imamların velayeti altın­da ibadet eden bütün grupları, kesinlikle affedeceğim.[219] Bunlar kişisel olarak zulme­den, kötülük işleyen kimseler olsalar da.»

    5-(970) ...Abdullah b. Sinan, Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)'dan şöy­le rivayet etmiştir:

    «Allah, amelleri iyi ve kendileri muttaki olsalar da, Allah tarafından yetki ve­rilmeyen imamın velayeti altında ibadet eden bir ümmete, azab etmek ten utanmaz.

    Ve Allah, kişisel amelleri itibariyle zâlim ve kötü olsalar da, Allah tarafından yetki verilen bir imamın velayeti altında ibadet eden bir ümmete de azab (belâ gön­dermek)’ten haya eder.»

    87) HİDAYET İMAMLARINDAN BİRİNE UYMADAN ÖLEN KİMSE BABI -EVVELKİ BÖLÜMÜN BİR CÜZÜ-

    l-(971) ...Fudayl b. Yesar şöyle rivayet etmiştir:

    Bir gün, Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm) kendiliğinden konuşmaya başladı ve dedi ki: «Resûlullah (sallallahu aleyhi ve âlihi) şöyle buyurmuştur: «Bir imamı olmadan ölen kimse, bir tür cahiliyye üzere ölmüş olur.» Dedim ki: Resûlullah (sallallahu aleyhi ve âlihi) mi böyle buyurdu?

    - «Evet.» dedi, «Allah'a yemin ederim ki, böyle söyledi.»

    Dedim ki: Şu halde, bir imamı olmadan ölen herkes, cahiliyye ölümü üzere mi ölmüş olur?!

    - «Evet.» dedi.

    2-(972) ...el-Veşşa şöyle rivayet etmiştir:

    Bana Abdülkerim b. Amr, İbn Ebu Ya'fur'dan naklen anlattı: Ebu Abdullah (aleyhisselâm)’a, Resûlullah (sallallahu aleyhi ve âlihi)'nin: "Bir imamı olmadan ölen kimse, bir tür cahiliyye üzere ölmüş olur." sözünü sordum ve dedim ki:

    "Yani bir tür küfür üzere mi ölür?"

    Dedi ki: «Sapıklık ölümü yani.»

    Dedim ki: Bu gün, ölüp de bir imamı olmayan kimse, cahiliyye üzere mi öl­müş olur?

    - «Evet.» dedi.

    3-(973) ...Haris b. Muğire şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)'a dedim ki: Resûlullah (sallcıllahu aley­hi ve âlihi): «İmamını bilmeden ölen kimse, bir tür cahiliyye üzere ölmüştür.» buyur­muş mudur?

    -«Evet.» dedi.

    - "Şurada kast edilen "cahiliyye," cahillerinin mi yoksa imamını bilmeyen kimselerinki mi?" dedim.

    -«Küfür, nifak ve sapıklık cahiliyyesi.» dedi.

    4-(974) ...Mufaddal b. Ömer, Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’dan şöy­le rivayet etmiştir:

    «Doğru sözlü bir imamdan dinlemeksizin Allah'a kulluk eden kimseyi Allah mutlaka meşakkat ve sıkıntıya mahkûm eder. Kim Allah tarafından kendisine bir ka­pı açılmaksızın bu tür söze muhatap olduğunu[220] iddia ederse o kimse müşriktir. Bu­rası, Allah'ın gizli sırlarının kapsamında yer alan korunmuş bir kapıdır.»


    #2
    Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

    İMAMLARA İTAATİN FARZ OLUŞU BABI

    l-(475) ...Zurare Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)’dan şöyle rivayet et­miştir:

    «İşin zirvesi, tepesi, anahtarı ve her şeyin kapısı Rahman olan Allah Tebareke ve Teâlâ’nın rızası ve tanıdıktan sonra imama itaat etmektir. Allah Tebareke ve Teâlâ şöyle buyurmuştur: "Kim Resûl'e itaat ederse, Allah 'a itaat etmiş olur. Kim de yüz çe­virirse, şunu bilsin ki, biz seni onların üzerine bekçi olarak göndermedik. (Nisa, 80)»

    2-(476) ...Ebu Sabbah şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aley-hisselâm/m şöyle dediğini duyduğuma şahitlik ederim:

    «Şahitlik ederim ki Ali, Allah'ın itaat edilmesini farz kıldığı imamdır. Hasan, Allah'ın itaat edilmesini farz kıldığı imamdır. Hüseyin, Allah'ın itaat edilmesini farz kıldığı imamdır. Ali b. Hüseyin, Allah'ın itaat edilmesini farz kıldığı imamdır. Muhammed b. Ali (aleyhimusselâm), Allah'ın itaat edilmesini farz kıldığı imamdır.»

    3-(477) ...Beşir el-Attar şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’ın şöyle dediğini duydum: «Biz (Ehl-i Beyt) öyle bir topluluğuz ki, Allah, insanlara bize itaat etmelerini farz kılmıştır. Siz, insanların bilmeleri durumunda mazur sayılmayacakları birine itaat ediyorsunuz.»[17]

    4-(478) ...Hüseyin b. Muhtar, ashabımızın bazısından, onlar da Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)’dan, Allah Azze ve Celle'nin "Onlara büyük bir mülk ver­dik... " (Nisa, 54) ayeti hakkında şöyle rivayet etmiştir:

    «İmamlara insanların itaat etmelerinin farz kılınması kastedilmiştir.»

    5-(479) ...Ebu'l-Hasan el-Attar şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’ın şöyle dediğini duydum: «Vasiler ve peygamberler, insanların itaat etmeleri hususunda birbirlerine ortak kılındılar.»

    6-(480) ...Ebu Sabbah el-Kinanî şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm) buyurdu ki:

    «Biz Ehl-i Beyt, öyle bir topluluğuz ki, Allah Azze ve Celle, insanlara bize itaat etmelerini farz kılmıştır. Bize ganimetten pay verilir. Malın en seçkini bize ve­rilir. Biz, ilimde rasihun (derinleşen) kimseleriz. Bizler kıskanılan kimseleriz ki, bi­zim hakkımızda şöyle buyrulmuştur: "Yoksa Allah lütfundan onlara verdi diye in­sanlar onları kıskanıyorlar mı?" (Nisa, 54)»

    7-(481) ...Hüseyin b. Ebu'1-A'lâ şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’a bizim, "vasilere itaat etmek farz kı­lınmıştır." şeklindeki görüşümüzü hatırlattım.

    Buyurdu ki: «Evet, vasilere itaat etmek farzdır. Allah Azze ve Celle, onlar hakkında şöyle buyurmuştur: "Allah'a itaat edin, Resule ve sizden olan emir sahipleri­ne itaat edin." (Nisa, 59) Onlar Allah Azze ve Celle'nin şu ifadelerle işaret ettiği kim­selerdir: "Sizin velîniz ancak Allah, Resulü ve iman edenlerdir..." (Mâide, 55)»[18]

    8-(482) ...Muammer b. Hallad şöyle rivayet etmiştir:

    Farisî bir adam Ebu' Hasan (Ali b. Musa aleyhisselâm)'a sordu: "Sana itaat etmek farz mıdır?"

    - «Evet.» dedi.

    - "Ali b. Ebu Tâlib (aleyhisselâm)'a itaat etmek gibi mi?" dedi.

    - «Evet.» dedi.

    9-(483) ...Ebu Basir şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’a sordum ki: "İmamlar, emir verme ve itaat edilme hususunda aynı düzeyde ve bir kişi konumunda mıdırlar?"

    -«Evet.» dedi.

    10-(484) ...Muhammed b. Zeyd et-Taberî şöyle rivayet etmiştir:

    Horasan'da İmam Rıza (Ali b. Musa aleyhisselâm)’ın başına dikilmiştim. Yanın­da Haşim oğulları kabilesinden kimseler vardı. Bunlar arasında İshak b. Musa b. İsa el-Abbasî de yer alıyordu.

    İmam Rıza buyurdu ki: «Ey İshak! Duyduğuma göre halk: "İnsanlar bizim kölelerimizdir." iddiasında bulunduğumuzu söylüyorlarmış.

    Hayır, Resûlullah (sallallahu aleyhi ve âlihi)’ye olan akrabalığımıza yemin ede­rim ki, böyle bir şey söylemedim. Atalarımdan böyle bir söz duymadım. Hiç kimse­den de atalarımın böyle bir söz söylediklerini duymadım. Fakat şunu söylüyorum:

    "İnsanlar itaat hususunda bizim kölelerimiz, dinde bizim mevâlimiz konu­mundadırlar." Burada bulunanlar, bulunmayanlara bu sözümü aktarsın.»

    11-(485) ...Ebu Seleme şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’ın şöyle dediğini duydum:

    «Biz, Allah'ın itaatimizi farz kıldığı kimseleriz. İnsanların bizi tanımaktan başka çareleri yoktur. İnsanlar bizi tanımamış olmakla mazur kabul edilmezler. Bizi tanıyan mü'mindir, bizi inkâr eden kâfirdir. Bizi bilmeyen ve inkâr etmeyen kimse, Allah'ın vacip kıldığı itaatimize dönünceye kadar sapıktır. Eğer bu sapıklığı üzere ölürse, Allah onun hakkında dilediği gibi hareket eder.»[19]

    12-(486) ...Muhammed b. Fudayl şöyle rivayet etmiştir:

    İmam (aleyhisselâm)’a, insanı en çok Allah'a yaklaştıran en üstün ibadetin ne olduğunu sordum.

    Buyurdu ki: «İnsanı en çok Allah'a yaklaştıran en üstün ibadet, Allah'a, Resu­lüne ve Emir sahipleri (imamlara)’ne itaat etmektir.»

    Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm) dedi ki: «Bizi sevmek iman; bizden nefret etmekse küfürdür.»

    13-(487) ...İsmail b. Cabir şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)’a dedim ki:

    "Allah'a ibadet etmede esas aldığım dinimi sana arz etmek istiyorum."

    - «Anlat.» dedi.

    Dedim ki: "Allah'tan başka ilâh olmadığına, Allah'ın tek ve ortaksız olduğuna ve Muhammed'in Allah'ın kulu ve resulü olduğuna şahitlik ederim. O'nun Allah ka­tından getirdiği dini tasdik ederim. Yine şahitlik ederim ki Ali, itaat edilmesi Allah tarafından farz kılınmış bir imamdır. Ondan sonra Allah, imam olarak Hasan'a itaat edilmesini farz kıldı. Ondan sonra Allah, imam olarak Hüseyin'e itaat edilmesini farz kıldı. Sonra Allah, imam olarak Ali b. Hüseyin'e itaat edilmesini farz kıldı."

    Bu şekilde sıra Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)'a gelinceye kadar saydım. Sonra dedim ki: "Şimdi de sen imamsın. Allah sana rahmet etsin."

    Buyurdu ki: «İşte bu, Allah'ın ve meleklerin dinidir.»



    14-(488) ...Ebu İshak, Emir'ül-Mü'minin (Ali b. Ebu Tâlib aleyhisselâm)'in as­habı (arkadaşları)’nın bazısından şöyle rivayet etmiştir:

    Emir'ül-Mü'minin buyurdu ki: «Biliniz ki, âlimin sohbeti, onun beraberliği, ona itaat etmek, dindir. Bununla Allah'a kulluk sunulur. Âlime itaat etmek iyilikleri kazandırıcı ve kötülükleri giderici bir araçtır. Mü'minler için bir hayırlar hazinesidir. Dünya hayatında onları yüceltir, öldükten sonra onlar için kalıcı bir güzelliktir.»

    15-(489) ...Mansur b. Hazim şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)'a dedim ki: "Allah, yarattıkları aracılığıyla bilinmeyecek kadar yüce ve uludur. Bilakis yarattıkları O'nun aracılığıyla bilinirler."

    -«Doğru söyledin.» dedi.

    Dedim ki: Rabbinin bir olduğunu bilen kimsenin, bu Rabbin rızasının ve öfke­sinin de olduğunu, neye razı olduğunun ve neden öfkelendiğinin ancak vahiy ve re­sul aracılığıyla bilineceğini bilmesi gerekir. Bir kimse vahiy almıyorsa, Allah'ın elçi­lerini arayıp bulmakla yükümlüdür. Onlarla karşılaştığı zaman hüccet olduklarını, onlara itaat etmenin farz olduğunu bilir.

    İnsanlara dedim ki: Siz Resûlullah (sallallahu aleyhi ve âlihi)’nin Allah tarafın­dan kullarına gönderilen bir hüccet olduğunu biliyor musunuz?

    - "Evet, biliyoruz." dediler.

    Dedim ki: Resûlullah vefat ettikten sonra Allah'ın kulları arasındaki hücceti kim oldu.

    - Kur'ân dediler.

    Kur'ân'a baktım. Mürcieciler, Kaderiyyeciler ve hatta ona temelden inanmayan zındıklar, onunla ilgili olarak tartışıp duruyorlar. Karşı tarafa üstünlük sağlamak için onu kullanıyorlar. O zaman anladım ki, Kur'ân'ın hüccet olması, ancak bir kayyim ile mümkündür. Bu kayyimin Kur'ân ile ilgili olarak söylediği her şey hak olmalıdır.

    İnsanlara dedim ki: "Kur'ân'ın kayyimi (denetçisi) kimdir?"

    Dediler ki: İbn Mesud Kur'ân-ı biliyor, Ömer biliyor ve Huzeyfe biliyor.

    Dedim ki: Tümünü mü biliyorlar?

    Dediler ki: Hayır.

    Ali (aleyhisselâm) dışında, "şu adam Kur'ân'ın tümünü biliyor." diye birini gös­terdiklerine tanık olmadım. Nitekim halk arasında bir mesele baş gösterdiğinde, şu: "bilmiyorum." beriki: "bilmiyorum." öbürü: "bilmiyorum." derken, bu: "biliyorum." diyor. Ben de şahitlik ederim ki Ali (aleyhisselâm), Kur'ân'ın kayyimiydi. Bu yüzden ona itaat etmek farzdı. Resûlullah (sallallahu aleyhi ve âlihi)’den sonra insanlar arasın­daki hüccet oydu. Onun Kur'ân ile ilgili olarak söyledikleri haktır.

    İmam dedi ki: «Allah sana rahmet etsin.»

    Dedim ki: "Ali, tıpkı Resûlullah'ın kendisinden sonra bir hüccet bıraktığı gibi arkasından bir hüccet bırakmadan bu dünyadan göçmemiştir. Ali'den sonraki hüccet, Hasan b. Ali'dir. Şahitlik ederim ki Hasan, tıpkı babasının ve dedesinin kendilerin­den sonra hüccet bıraktıkları gibi bir hüccet bırakmadan bu dünyadan göçmemiştir. Hasan'dan sonraki hüccet, Hüseyin'dir (aleyhimusselâm). Ona itaat etmek farzdı.

    İmam buyurdu ki: «Allah sana rahmet etsin.»

    İmam'ın başını öptüm ve dedim ki: Şahitlik ederim ki, Hüseyin, kendisinden sonra Ali b. Hüseyin (Zeyn'ül-Âbidin aleyhisselâm)'ı hüccet olarak bıraktıktan sonra bu dünyadan göçmüştür. Ona itaat etmek farzdı.

    İmam buyurdu ki: «Allah sana rahmet etsin.»

    İmam'ın başını öptüm ve dedim ki: Ali b. Hüseyin (aleyhisselâm)’ın kendisin­den sonraki hüccet olarak Ebu Cafer Muhammed b. Ali (aleyhisselâm)’ı tayin etme­den bu dünyadan göç etmediğine şahitlik ederim. Ebu Cafer'e itaat etmek farzdı.

    İmam buyurdu ki: «Allah sana rahmet etsin.»

    Dedim ki: "Başını uzat öpeyim" İmam güldü.

    Dedim ki: Allah seni salih kılsın. Biliyorum ki senin baban, tıpkı babası gibi kendisinden sonra bir hüccet bırakmadan bu dünyadan göçmemiştir. Şahitlik ederim ki sen, hüccetsin ve sana itaat etmek farzdır.

    Buyurdu ki: «Yeter, Allah sana rahmet etsin.»

    Dedim ki: "Başım uzat öpeyim." Başını öptüm.

    İmam güldü ve dedi ki: «Bana istediğini sor. Bu günden sonra ebediyen seni tanımazlık etmeyeceğim.»

    16-(490) ...Hüseyin b. Ebu'1-A'lâ şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadıkaleyhisselâm)’a dedim ki: "Vasilere itaat etmek farz mıdır?"

    -«Evet.» dedi. «Onlar Allah Azze ve Celle'nin şu ifadelerine mazhar olmuş­lardır: "Allah'a itaat edin, Resule ve sizden olan emir sahiplerine itaat edin. "(Nisa, 59) Onlar Allah Azze ve Celle'nin şu ifadelerle tanımladığı kimselerdir:

    "Sizin velîniz ancak Allah, O'nun Resulü ve namazı kılan ve rükû halinde iken zekâtı veren mü'minlerdir."(Mâide, 55)»

    17-(491) ...Abdu'l-Alâ şöyle rivayet etmiştir:

    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’ın şöyle dediğini duydum: «Dinleyip itaat etmek, hayrın kapılarıdır. Duyup itaat edenin aleyhine işleye­cek bir kanıt yoktur ve duyup isyan eden kimsenin lehine işleyecek bir kanıt yoktur. Müslümanların imamı, Allah Azze ve Celle ile buluştuğu gün kanıtları ve gerekçele­ri eksiksiz olur.» İmam ardından şöyle buyurdu: «Nitekim Allah Tebareke ve Teâlâ şöyle buyurmuştur: "O gün her topluluğu imamıyla çağırırız..." (İsrâ, 71)»


    Yorum


      #3
      Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

      Buyrun Filistinli kardeşlerinizin durumu bu hadislerde belirtiliyor.Artık İmamamı uyarsınız müçtehidlerinizemi bilmem.

      Yorum


        #4
        Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

        hadislerde filistinli mazlumlara yardım etmeyin mi diyor? El Aqsa kutsal değildir mi diyor? İlk kıblemiz siyonistlerin pis ayakları altında mahzun mu olsun diyor?

        yani siz şimdi filistinde ibadetlerini yapan, ilk kıblemizi kurtarmak korumak için canını veren, kardeşlerimize imamete inanmıyorlar diye kafir mi diyorsunuz?

        şu mustaz'aflar ile ilgli babı da ekleyin de konu tam ortaya çıksın...

        Yorum


          #5
          Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

          Hadisler Haktır, Murat Batıldır... Her zaman ki gibi boş şeyler. Eskiden olduğu gibi...

          Yorum


            #6
            Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

            [quote author=Murtazaali link=topic=14746.msg91446#msg91446 date=1277156237]
            Hadisler Haktır, Murat Batıldır... Her zaman ki gibi boş şeyler. Eskiden olduğu gibi...
            [/quote]

            hadisler hak ama aynı konudaki mustaz'afla ilgili hadisler bilinmezse bu üye milleti saptırıp yanlış yönlendirebilir...

            Yorum


              #7
              Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

              Mustazaf olan kim ? ehl-i sünnet alimlerimi ? Oysa İmamı tanıamdan ölen kimse peygamebrden sonra 12 imam geleceği vs bu adamların okuduğu kitapalrdada var.Yoksa halkmı ? İlim öğrenmek farzdır.Bir kimse ilim öğrenmiyorsa mustazaf olmaz.Mustazaf ilimde geri bırakılan kişidir.Bun insanların hakka ulaşmaya fırsatı var.Buna rağmen ulaşmıyorlar.Kimse mustazaf olarak göstermesin bu insanları.

              HADİSLER HAK GERÇEKTEN ANLAMA ÖZÜRLÜ OLMAYAN İÇİNDE ANLAMI GAYET AÇIK

              Yorum


                #8
                Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

                sen dediğimiz hadisleri ekle ezbere konuşma yoksa bunu biz yapıp senin konuyu götürmek istediğin yeirn yanlış olduğunu ve senin de bir yalancı olduğunu imamlara iftira atıp kastetmedikleri şeyleri onlara iftira ettiğini göstereceğz

                olgunluk yap mustaz'aflk hakkında ahkam keseceğine hadisleri ekle nasıl bu konularda hadisleri eklediyse.. yoksa imamların seni yalancı çıkaracağından mı korkuyorsun...

                Yorum


                  #9
                  Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

                  Haha İmamalrın hadisleri yukarda filistinlilerin mustazaf olmadığınıda açıkladım

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

                    ahbarımısın sen

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

                      [quote author=Musavi link=topic=14746.msg91460#msg91460 date=1277158425]
                      ahbarımısın sen
                      [/quote]

                      Sadece Ali şiasıyım

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

                        peki yukarıdaki hadisleri neden aldın da o konuları kendin açıklamadın?

                        o konuda işine gelmediği ve sözlerine değer vermeyeceğimizi biliyordun. halbu ki mustaz'aflar konusunda sana kanacağımızı sanıyorsun çaresiz. öyle sanmak zorundasın çünkü hadisleri eklediğinde foyan ortaya çıkacak bu senden son isteğim yalanını çıkarmak için ben ekleyeceğim mustaz'afla ilgili hadisleri...

                        haberin olsun.. sahtekar

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

                          [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=14746.msg91466#msg91466 date=1277158646]
                          peki yukarıdaki hadisleri neden aldın da o konuları kendin açıklamadın?

                          o konuda işine gelmediği ve sözlerine değer vermeyeceğimizi biliyordun. halbu ki mustaz'aflar konusunda sana kanacağımızı sanıyorsun çaresiz. öyle sanmak zorundasın çünkü hadisleri eklediğinde foyan ortaya çıkacak bu senden son isteğim yalanını çıkarmak için ben ekleyeceğim mustaz'afla ilgili hadisleri...

                          haberin olsun.. sahtekar
                          [/quote]

                          Buyur ekle

                          ehli sünnet alimleri ve teba için söylediğimi yalanlayamaman söylediklerimi haklı çıkarır

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

                            ehli sünnet alimler için demiyorum ama teba için dediğin yalan çıkarsa dediklerinden tevbe edecek misin?
                            yoksa boşuna uğraştırma beni

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: el_kafi Ehli olmadan İmamet iddia etme İmamete şirk koşma yada inkar etme

                              [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=14746.msg91477#msg91477 date=1277159616]
                              ehli sünnet alimler için demiyorum ama teba için dediğin yalan çıkarsa dediklerinden tevbe edecek misin?
                              yoksa boşuna uğraştırma beni
                              [/quote]

                              Tebanın filistinde islam dinini öğrenebileceği bir yer yok mu diyorsun ?

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X