Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Gadiri Hum günü Rasulullahın s.a.a Ali a.s-ın başına taç koyması.

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Gadiri Hum günü Rasulullahın s.a.a Ali a.s-ın başına taç koyması.

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra... şuana kadar yaptığımız çalışmalarda hem Kuran-ı Şeriften ve hemde mütevatir hadislerden imam Ali a.s-ın hilafeti hakkındaki nasslardan bir kısmını aktardık ve inşaAllah bundan sonraki çalışmalarda da gücümüz yettiği kadar bu konudaki belgeleri sizlerle paylaşacağız. bu çalışmamız da imam Ali a.s-ın hilafeti ve özellikle Gadiri Hum konusu ile ilgilidir. inşaAllah şimdi belgeli bir şekilde muhaliflerin kendi kaynaklarından adiri Hum hakkındaki bir hakikati daha ortaya koyacağız. o hakikat şu ki, Allah c.c "Tebliğ ayeti" (Maide 67) ile Nebi s.a.a imam Ali a.s-ın velayetini duyurmasını emr ettikten sonra Nebi s.a.a bunu duyurmuş ve bundan sonra kendi sarığını imam Ali a.s-ın başına koymuştur.

    şimdi sözü fazla uzatmadan kaynaklara geçiyoruz:


    [img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/11/imame-tayalisi.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz ehli sünnet alimi Ebu Davud et-Tayalisinin "Müsned" adlı kitabıdır. işaretlenmiş yerde şu ifadeler var (hadisin geçtiği diğer kaynakları da ilave ediyoruz):
    • [li]عن علي قال : عممني رسول الله صلى الله عليه و سلم يوم غدير خم بعمامة فسدلها خلفي - وفي لفظ : فسدل طرفيها على منكبي - ثم قال : إن الله أمدني يوم بدر وحنين بملائكة يعتمون هذه العمة وقال : إن العمامة حاجزة بين الكفر والإيمان
      Ali'den dedi ki: Rasulullah s.a.a Gadir-i Hum gününde başıma imame koydu bir ucunu ise omuzuma sarkıttı ve sonra şöyle buyurdu: "Allah-u Teala "Bedir" ve "Huneyn" günü meleklerle bana yardım etti. Onlar bu şekilde imame sarmışlardı. Şüphesiz imame iman ve küfrün sınırıdır.

      Ebu Davud et-Tayalisi, "Müsnedi Ebu Davud", 1/23, hadis 154
      Beyhaki, "Sünen", 10/14
      Muttaki el-Hindi, "Kenzul Ummal", 15/769, hadis 41909
      [/li]


    diğer büyük ehli sünnet muhaddisi Muttaki el-Hindi "Kenzul Ummal" adlı kitabında bu konuda başka hadislerde rivayet etmiştir. şimdi de onları aktarıyoruz:

    [img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/11/imame-hindi.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz Muttaki el-Hindinin "Kenzul Ummal" adlı kitabıdır. işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
    • [li]من مسند عبد الله بن الشخير عن عبد الرحمن ابن عدي البحراني عن أخيه عبد الأعلى بن عدي أن رسول الله صلى الله عليه و سلم دعا علي بن أبي طالب فعممه وأرخى عذبة ( عذبة : عذبة اللسان طرفه وعذبة السوط طرفه . أ هـ 1 / 544 المصباح . ب ) العمامة من خلفه ثم قال : هكذا فاعتموا فإن العمامة سيما الإسلام وهي حاجزة بين المسلمين والمشركين
      Abdullah b. Şuhayr'ın "Müsned"inden, Abdurrahman b. Udeyy-i Bahrani'den, o da kardeşinden dedi ki: Rasulullah s.a.a Ali b. Ebu Talibi çağırdı, başına imame koyup onun bir ucunu arkasına sarkıttı.

      عن ابن عباس قال : لما عمم رسول الله صلى الله عليه و سلم عليا بالسحاب قال له : يا علي العمائم تيجان العرب والاحتباء حيطانها وجلوس المؤمن في المسجد رباطه
      ibni Abbasdan dedi ki: Rasulullah s.a.a Ali'nin başına "Sehab" adlı imamesini koyarken; "Ey Ali! imame Arapların tacıdır" diye buyurdu.

      Muttaki el-Hindi, "Kenzul Ummal", 15/770, hadis 41911-41912
      [/li]


    buna benzer hadisleri diğer ehli sünnet alimleri ibni Sabbağ el-Maliki "el-Fususul Muhimme", sayfa 27; Şeyhul İslam Himvini "Feraid-us Simtayn", b-12; Muhibbuddin Taberi, "Riyazun Nezire", 2/217-de rivayet etmiştirler. hadislerden de göründüğü gibi Nebi s.a.a imam Ali a.s-ın başına "Sehab" yani "Bulut" adlı sarığını koymuştur. Şianın "Ali Sehabla geldi" sözünün anlamı budur. yoksa bazı gerizekalı kimselerin idda ettikleri gibi imam Ali a.s-ın bulutların içerisinde olduğu değil. ehli sünnet alimlerinden Ebu Hüseyin el-Muletti bu konuda şöyle yazıyor:
    • [li]قولهم يعني الروافض : علي في السحاب. فإنما ذلك قول النبي صلى الله عليه وسلم لعلي : أقبل وهو معتم بعمامة للنبي صلى الله عليه وسلم كانت تدعى السحاب فقال صلى الله عليه وسلم : قد أقبل علي في السحاب. يعني في تلك العمامة التي تسمى السحاب فتأولوه هؤلاء على غير تأويله
      Onların (Rafıziler) "Ali Sehabtadır" diye söyledikleri söz, Rasulullah'ın s.a.a "Ali Sehab’la geldi" sözünden alınmıştır, ama onlar onu başka manada yorumlamışlardır. Zira Rasulullah'ın s.a.a "Sehab" adlı imamesi Ali'nin başındayken Hazret ona; "gel" diye buyurdu. O da geldi ve bu söz o zaman söylendi; yani Ali'nin Rasulullah'ın s.a.a "Sehab" adlı imamesi başındayken gelmesi kastedilmiştir.

      Ebu Hüseyin el-Muletti, "et-Tenbih ver-Red", sayfa 26
      [/li]


    Allame Emini r.a ise Mulletinin sözü şöyle cevap vermiştir:
    • [li]هذا معنى ما يعزى إلى الشيعة من قولهم : إن عليا في السحاب. و لم يأوله أي أحد منهم قط من أول يومهم على غير تأويله كما حسبه الملطي ، وإنما أوله الناس افتراء علينا ، والله من ورائهم حسيب. فيوم التتويج هذا أسعد يوم في الاسلام ، وأعظم عيد لموالي أمير المؤمنين عليه السلام كما أنه مثار حنق وأحقاد لمن ناوئه من النواصب.
      İşte Şiaların aleyhinde kullanılan "Ali Sehab’la geldi" hadisinin manası budur, Mulettinin söylediğinin tam tersine, Şiaların hiçbirisi onu te’vil etmeyip ilk günden beri söylendiği manadan başka bir manada kullanmamışlardır. Allah iftira edenlerden bunun hesabını soracaktır.

      Allame Emini r.a, "el-Gadir", 1/293
      [/li]


    kaynak: Velayet

    #2
    Ynt: Gadiri Hum günü Rasulullahın s.a.a Ali a.s-ın başına taç koyması.

    Allah razı olsun elmeddin bu kaynaklar çok önemli benim sürekli işime yarayacak.
    [center]
    ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
    [center]
    Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
    Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

    Yorum

    YUKARI ÇIK
    Çalışıyor...
    X