Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İmamiyyeye göre Mehdi inançı

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    İmamiyyeye göre Mehdi inançı

    İmamiyyeye göre Mehdi inançı
    İmâmiyyenin inancına göre, Mehdi: “Şii-İmâmiyyenin on ikinci ve son imam olarak inandıkları Muhammed b. El-Hasan 15 Şaban 255/30 temmuz 869 tarihinde Samarra’da doğmuştur. Onun 9 Rebiyülevvel 258/24 Ocak 872 veya 8 Şaban 256/11 Temmuz 870 tarihinde doğdugu da rivayet edilir. Babası el-Hasan el-Askeri, annesi de Nercis Hatun’dur.
    Künyesi, Şii rivâyetlere göre, Hz. Peygamber’in künyesinin aynı, Ebu’l-Kasım’dır. Pek çok lâkabı vardır: Sâhibu’z-Zaman (Zamanın Sâhibi) el-Kaaim (Ayakta Duran), el-Huccet (Kesin Delil), el-Muntazam (Beklenen) el-Mehdi (Hidâyet Olunmuş).bunlardan en meşhûru el-Kaaim el-Muntazar ve el-Mehdi’dir.
    İmamiyye, onikinci İmam’ın adını söylemez. Lâkabı ile andıktan sonra Accelallahu Ferecehu,, (Allah Onun Zuhurunu çabuklaştırsın) derler.

    Hakkında daha fazla tarihi malûmata sâhip bulunmadığımız Muhammed b, el- Hasan, Şii-İmamiyye’nin inancına göre, babası el-Hasanu’l-Askari’nin vefatından sonra, evlerinde serdar’a girerek gözden kaybolmuştur; hâlen sağdır ve kıyâmetten önce mehdi sıfatıyla zuhûr ederek zulümle dolmuş dünyayı adâletle
    dolduracaktır. Bu, bir inanç esâsıdır.”[2]

    Bu öyle bir inançtır ki, Mehdi, hiçbir toplumun içinde mevcut değil, hiç kimseyle bir irtibatı yok fakat aynı zamanda iddialarınca uyarıcı ve yol gösterici imiş. Böyle bir iddia ise hayali bir dogmayla ugraşmaktan başka bir şey değildir. Ve şunu derim ki, halen beklemekte olduğunuz masum imam, üç yaşlarında olduğu bir sırada 1125 yıldan yıldan beri, mağarada gizli olup ondan bir ses çıkmadı. Üstelik, en ufak bir köy muhtarı kadar, ne dini, nede dünyevi herhangi bir işte etkinligi veya müdahalesi yok iken, böyle birisi var olsa dahi ne faydası olur?

    Kaldı ki, O bir mevcut olmayandır. Ondan size hiçbir menfaat geldi mi? Geçip gidenlere bir menfaati olmadığına göre, bundan sonra da, kıyamete kadar gelecek olanlara faydalı olması nasıl beklenir. Kıyamete birkaç gün kala gelmesinin, o güne kadar gelip gidenlerin faydası açısından hiçbir önemi olamaz.
    Aslında, O sizce kayıp, bence ise hiç yoktur.

    Evet, umut edip bekledikleri 12. imamın durumu bu şekildedir. Öbür on bir imamın ise vefat ettiğini ve dünya hayatından uzaklaştıklarını kendileri de kabul etmektedirler. Anlaşılan odur ki, iddialarının dünya yaşamında herhangi bir aktif güncelligi olmadığını kendileri de anlamış olduklarından, kendilerine yaşayanlardan, seçim yoluyla yönetici imamlar seçtiler ve bugün, sandık başında seçmis oldukları kimseler tarafından yöneltilmektedirler. Her ne kadar seçmis oldukları bu kimselere, “İmamın Vekili” veya başka bir ifadeyle “Velayeti Fakih” diyorlarsa da, bu bir dil sürçmesinden başka bir şey olmayıp, gerçekte iddia etmiş oldukları on iki imamın dışında kendi reyleriyle seçilmis imamlar tarafından yöneltilmektedirler. Bugün yönetimleriyle ilgili olarak yaşamakta oldukları fiili durum bu şekilde olup, aksine iddiaların gerçek manada bir önemi yoktur. Onlar bugünkü fiili durumlarıyla on iki imam iddialarının dışına çıkmışlardır. Bu durum, hayali gerçeklerle, somut gerçeklerin mücadelesinde, somut gerçeklerin galip gelmesi olayıdır.

    Uygulama imkanı olmayan ve aynı zamanda hayat gerçekleriyle bağdaşmayan hayali iddialler hiçbir zaman tatbik imkanı bulamazlar, öyle ki, aradan geçen asırlar içerisinden, şimdiye kadar dünyada yaşamış olan tüm insanlar, İmamiyye Şiasının iddia etmiş oldugu Mehdi’yi başlarına imam olarak getirmeyi amaçlamış olsalar dahi, buna imkan bulamazlardı, zira mevcut olmayan ve olması da mümkün olmayan hayali durumların, realite olarak gerçeğe dönüştügü görülmüş şey değildir.

    Ayrıca, imamlık Liyakati olarak ileri sürmüş oldukları on iki imam iddiaları Kur’an’la da bağdaşmamaktadır. Kur’an’a göre, Allah nezrinde üstünlük takva derecesine göredir. Takva ise, akrabalık olayından bağımsız bir olğudur. Akrabalık bağı, Allah nezrinde geçerli bir olğu olmuş olsaydı bütün insanlar, Allah nezrinde üstün bir dereceye sahip olmuş olurdu, zira bütün insanlar Adem’in çocuklarıdır, Adam ise ilk mürşit ve ilk peygamberdi, böylece bütün insanların, Kur’an öğretisine göre peygamber çocukları olduğu açıkça görülmüş olur. Fakat bu olgu onlara bir şey kazandırmaz. Kazandıran tek olgu takvadır. Peygambere ehil olarak akrabalık bağlarıyla yakın olmak sevinilecek bir olaydır, fakat İmam Ali’nin ve çocuklarının, Müminler tarafından bu kadar çok sevilmelerine esas neden, yüksek takvalarıdır. İmam, Ali olsun, onun temiz çocukları olsun Müminlere imam olmaya layık çok değerli kimseler idiler. Benim burada konu ettiğim onların değerli şahsiyetleri degil, İmamet konusunda, Kur’an’a göre İslam sistemini göstermektir.

    Kur’an’a göre imamet soya bağlı olmayıp, bütün Müminlerin hak kazanabilecegi şahsa bağlı bir olaydır. Buna göre herhangi bir mümin imam olabilir. Zaten, başka türlü, tatbiki yönünden bir uygulaması olamaz, farz edelim ki bugün Mehdi mevcut olmuş olsun ve İmam mevkiinde [/size]bulunmus olsun, vefat ettiğinde ondan sonra kıyamet binlerce sene sonra olmuş olsa, ondan sonra kendisi dışında bir imamın olması muhakkak gerekecektir, o zaman on iki imam iddia etmenin manası nedir. Kıyamete, iddia ettikleri gibi 40 gün veya 40 sene kala mehdi gelmiş olsa bile netice yine değismez. Zira şimdiye kadar oldugu gibi, şimdiden sonra da Mehdi gelinceye kadar çok uzun bir zaman geçmesi halinde, imamsız geçecek asırların, imamsız geçmemesi için, on iki imam dışında gerege göre imamlar kabul etmekten başka bir izahını yapamazlar. Nitekim, bugün uygulamada yaptıkları da zaten budur.

    Kabul ettikleri on iki imam şunlardır:
    Eb’ül - Hasan Ali b. Ebi - Talib (El - Murtazâ). Hicretten 23 yıl önce H. 40
    Ebû - Muhammed Hasan b. Ali (Ezzeki) H. 2 - 50.
    Ebû - Abdullah Huseyn b. Ali (Seyyid’üs Sühedâ) H.3 -61.
    Ebû - Muhammed Ali b. Husyen (Zeynülabidin) H. 38- 85.
    Ebû - Ca’fer Muhammed b. Ali (El - Bâkır) H. 57 - 114.
    Ebû - Abdullah Câ’fer b. Muhammed (Es - Sâdık) H. 93 - 148.
    Ebû - İbrâhim Mûsâ b. Cafer (El - Kâzım) H. 128-193
    Eb’ül - Hasan Ali b. Mûsâ (Er - Rızâ) H.148-203.
    Ebû - Cafer Muhammed b. Ali (El - Cevâd) H. 195 - 220.
    Eb’ül - Hasen Ali b. Muhammed (El- Hâdi) H. 212 - 254.
    Ebû - Muhammed Hasan b. Ali (El - Askeri) H. 232-260.
    Muhammed el - Mehdi b. Hasan el - Askeri H. 260 - ?
    [1] (Sia _nançları, Yazan: Muhammed Rızâ’l-Muzaffer, Çeviren: AbdulbâkıyGölpınarlı. Sayfa: 50-5. Zaman Yayınları 1978. )[2](İmâmiyye Siası, Yazan: Prof. Dr. Ethem Rûhi Fıglalı, Sayfa, 171-172, Selçuk Yayınları.)[size=3]
    HASBUNALLAH

    #2
    Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

    Bu
    öyle bir inançtır ki, Mehdi, hiçbir toplumun içinde mevcut değil, hiç kimseyle
    bir irtibatı yok fakat aynı zamanda iddialarınca uyarıcı ve yol
    gösterici imiş.

    Mehdi a.s. bir şahsiyetten öte bir misyondur, Allahın adaletinin kendi eliyle tecelli edeceği kişidir.
    Şu anda Allahın adaleti yok mu diye sorulacaksa şayet, cevab: tabii ki her zaman Allahın adaleti kaimdir. Fakat dünyadaki bu adaletsizlik gibi algılanan durum Şeytanın saptırması ve insanların ona uyması sonucu meydana gelen bir durum olup insanların çektikleri çileler de kendi amellerinin ürünü olan cezalardır.
    Şayet ehlibeyt'in hükmetmesi engellenmeseydi, dünya bütünüyle adalet içinde, insanlar kardeş, hakimler adil olacak, zulüm ve günahlar ehlibeytin idaresi sayesinde de asgari düzeyde olacaktı.
    Fakat Allah insanları sınamak için , Şeytana kıyamet gününe kadar insanları saptırma olanağı tanımıştır.
    İşte kıyamet günü zalim ile mazlum, kafir ile mümin arasında hükmedecek, kafirler yüzünden zuluma uğrayan müminlere dünyayı adalet ile yaşanacak bir duruma getirmek üzere Allah mehdi a.s.ı tayin etmiştir. Bu tamamen Allah adına Allahın izni ve Mehdi a.s.ın eli ile olacaktır.
    Bu inancın altından üstünden saldırmaya çalışanlar herşeyden önce Allahın adaletini engelleyip kıyamete kadar sürecek olan zulmün müsebbibleri olan Sakife kontr-islamcılarının ne işlediklerine baksınlar. o zaman gerçeği görebilirler.
    Ondan size hiçbir menfaat geldi mi?

    geldi, zamanın İmamını tanıyarak öleceğiz, inkar edenler gibi cahiliyye ölmüyle kafir olarak ölmeyeceğiz Allahın izniyle. Allahın dininin bozulmamış halini (sakife kontr-islamcılarının tüm tahrif çabalarına rağmen) bize aktaran şerefli, arı, mukaddes silsilenin son halkası ve Allahın müminlere tayin ettiği imamdır. O'na ilmen, itikaden ve fıkhen bağlı olan her alim bizi O'na bağlayan bir vesiledir. bu menfaat bile yeter.
    Kıyamete birkaç gün kala gelmesinin, o güne kadar gelip gidenlerin faydası açısından
    hiçbir önemi olamaz.

    Kafirler açısında hiçbir faydası olmayacağı açıktır, zaten Allah'ın mehdi vaadi salih kulları içindir, kısa süreli iktidar hevesleri uğruna kıyamete kadar işlenecek tüm günahlara ortak olanların engelledikleri adalet er-geç tecelli edecek ve salihler dünyaya hakim olacaklar.

    Yorum


      #3
      Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

      Ve şunu derim ki, halen beklemekte olduğunuz masum imam, üç yaşlarında olduğu bir sırada 1125 yıldan yıldan beri, mağarada gizli olup ondan bir ses çıkmadı.

      bu iftiradır. şia kitaplarında İmam Zaman a.f.'in hızır misali gezdiğini ve kimliğini açıklamadan hayata ve insanlara müdahalede bulunduğunu yazmaktadır.

      diğerleri ise sünnilerin iftiralarıdır.

      bu tür eleştiriler şiayı hiç tanımamış ve tek bir şii itikat kitabı bile okumamış cehaletin ürünüdür. çünkü ben de zamanında hiç şia kitabı okumadığımda aynı kelimeleri kullanıyordum. ama dünyada istikbarın karşısında tek şiilerin duruşunu anlamlandıramazdım..

      Mehdi a.f. gaybettedir hayali değildir. bu pozitivist bir yaklaşımdır. nitekim Allah da görünmüyor ve hayata direk müdahale etmiyor ama bu Allah'ın yok olduğu anlamına gelmiyor.

      hatta Allah'ın hayata müdahale etmediği anlamına da gelmiyor..

      yine yönetmek için illa her gün canlı yayına çıkma zorunluluğunu ancak dar kapasiteli bakış açısına sahip olanlar şart görür. oysa bu gün derin devletler ne iş yapıyorlar en etkili silah tüccarları hep dünya siyaseteini görünmeyen perde arkasından yönlendirenlerdir.. buna karşın görünenlerse hep piyon olmuşlarıdr.

      defalarca dedik tekrar edelim. eğer bir hayata müdahale eden ve şiileri gözeten Mehdi a.f. olmasaydı, şiiler bin parça olurlardı sünniler gibi, ve sünniler gibi sultanı meşru kabul etme inancına sahip olmadıklarından saltanat sahiplerince yutulur giderlerdi..

      ama dimdik ayaktalar. bunun şianın inançlarını doğrulamaktan başka neyi ifade ettiğini anlatabilir misiniz?

      tabi ki akrabalık torpil inancı bizde yok.

      bizde bu soy kendi iradeleriyle layık olduklarından seçilmiş kabul edildiler. bir zamanlar israiloğullarını alemlerin üstüne seçtiğini söyleyen Allah haşa ırkçı mıydı!

      siz bana dünya tarihi boyunca

      1- peşpeşe gelecekler
      2- baba oğul olacaklar
      3- hepsi şehid olacak
      4- aleyhlerinde hiç bir kitapta hiç bir bilgi kırıntısı olmayacak
      böyle bir soy gösterebilir misiniz?

      bu 12 imamda yok mu (Mehdi a.f. henüz şehid olmadı)

      o zaman burda bir durup düşünmek zorunda değil miyiz?

      12 imamın soydan dolayı üstün olduğunu kim iddia edebiir. insan iradesine soy etki ediyor mu ki? Allah'ın adil olduğuna inanan şia nasıl olur da soyculuk yapar. soyculuk yapsa Peygamberin soyu 12 kişiden mi ibaret onların torunu olan miloynlarca seyyidi şia masum mu görüyor, bu ne biçim mantık?

      "Kur’an’a göre, Allah nezrinde üstünlük takva derecesine göredir. Takva ise, akrabalık olayından bağımsız bir olğudur."

      deniyor. bu kendisi doğru ama kullanıldığı yer batıl olan bir hakikattir. 12 imamdan daha takvalı kim var? yoksa siz neden bu ilkeye göre hareket etmiyorsunuz? akrabalıktan değil takvadan dolayı 12 imama inanın. bize de deyin ki öyle inanılmaz böyle inanın! ama hiç tanımıyorsanız 12 imamı o zaman bu ne anlama gelir?

      cahil bırakıldığınız..

      "Kur’an’a göre imamet soya bağlı olmayıp, bütün Müminlerin hak kazanabilecegi şahsa bağlı bir olaydır. Buna göre herhangi bir mümin imam olabilir. "

      bu temelsiz ve delilsiz hiç bir değere sahip olmayan şahsi görüştür.

      bakara 124'te imametin atanan bir makam olduğundan söz eder.

      isra 71 nisa 41'de imametin inanıması şart olan ayrı bir makam olduğundan söz eder

      bu ayetlere uygun olarak tüm hadis kitaplarda mütevatir olarak gelen: benden sonra 12 ehlibeyt imamı var denir. yine Kur'an ve Ehlibeyt Peygamberden sonra tutunulması gereken emanet olarak söylenir. bu hakikatler namaz hakikatinden daha zayıf ve az sağlam değildir..

      Yorum


        #4
        Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

        Peki 11.imamın oğlu olan Mehdi, küçük yaşlarda gizlenmedi mi? 7 yaşlarındaydı diye geçer hatta bazı kaynaklarda. 3 diyenlerin yanıldıklarını düşünürsek 7 diyenlerin doğru olduğunu varsayalım. 7 yaşındaki çocuk mu 4 tane naib bıraktı yerine? Büluğa ermeyenlerin imameti geçerli mi?

        Yorum


          #5
          Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

          Sen imamı senin benim gibi Normal birimi zannetmektesin? İmam Ali hadi (a.s) 6 yaşında imam oldu. babası imam Muhammed el Cevad 8 yaşında imam oldu. o dönemde yaşayan herkes onun ilmini görüpte imametini kabul ettiler. Eğer sünnilikteki gibi imamlık seçimle olsa evet bu yaşlarda ki birilerinin imam olması tabiki kabul edilemez ama imamet makamı ilahi bir makamdır. ve bu makamın sahibi hüccet ile bu makamın ona ait olduğunu seven sevmeyen herkese kanıtlamıştır. tarihi oku mehmet kardeşim Abbasiler döneminde Yahya bin Eksem isimli dönemin en alimi İmam Muhammed el Cevad'ın karşısında ilmi münazara yapıyor. bu alim kendini Sekiz yaşındaki imam karşısında küçük bir öğrenci olarak bulduğunu o dönem şehit olmuştur, tarihte yazmıştır.

          من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
          أبو النواس

          Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
          Ebu Nevves

          Yorum


            #6
            Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

            [quote author=sveydi link=topic=22435.msg139993#msg139993 date=1326462777]
            Sen imamı senin benim gibi Normal birimi zannetmektesin? İmam Ali hadi (a.s) 6 yaşında imam oldu. babası imam Muhammed el Cevad 8 yaşında imam oldu. o dönemde yaşayan herkes onun ilmini görüpte imametini kabul ettiler. Eğer sünnilikteki gibi imamlık seçimle olsa evet bu yaşlarda ki birilerinin imam olması tabiki kabul edilemez ama imamet makamı ilahi bir makamdır. ve bu makamın sahibi hüccet ile bu makamın ona ait olduğunu seven sevmeyen herkese kanıtlamıştır. tarihi oku mehmet kardeşim Abbasiler döneminde Yahya bin Eksem isimli dönemin en alimi İmam Muhammed el Cevad'ın karşısında ilmi münazara yapıyor. bu alim kendini Sekiz yaşındaki imam karşısında küçük bir öğrenci olarak bulduğunu o dönem şehit olmuştur, tarihte yazmıştır.
            [/quote]

            Peki o mantığa göre haşa Allah, Hz.Muhammed (s.a.v.)e küçük yaşta peygamberlik verseydi müşrikler daha bir şok olup iman edenler kat kat artmaz mıydı? Allah, peygamberine bile vermediği hangi ilmi 6-7 yaşlarındaki çocuklara vermiş de insanlar imameti kabul etmişler?

            Yorum


              #7
              Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

              [quote author=MehmetMehmet link=topic=22435.msg139999#msg139999 date=1326466535]

              Peki o mantığa göre haşa Allah, Hz.Muhammed (s.a.v.)e küçük yaşta peygamberlik verseydi müşrikler daha bir şok olup iman edenler kat kat artmaz mıydı? Allah, peygamberine bile vermediği hangi ilmi 6-7 yaşlarındaki çocuklara vermiş de insanlar imameti kabul etmişler?
              [/quote]
              peki neden kur'an da Allah cc Hz. Muhammed (s.a.a) ile ilgili "gerçekten size Allah'tan bir nur ve apaçık bir kitap geldi." (maide 15) ayeti inermiydi. "Evvele halkullah" diyorsun ondan şefaat diliyorsun Kurda Allah onu nur olarak gönderdiğini söylemiş sonra sen çıkıp onun beşer olduğuna inan iyi valla. dur bitmedi daha ileri git birde yanılır, hatta sayıklar hatta şüpheye girer diye peygamberde iftira da atın itikadınız neden bu kadar çürük diye hiç düşünmedin mi?

              من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
              أبو النواس

              Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
              Ebu Nevves

              Yorum


                #8
                Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                güzel Allahim bana sabir ver


                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                Yorum


                  #9
                  Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                  genelde çok bekleyenler ilkin inkar edenlerdir..
                  inşallah mehdi(as)geldiği zaman bizde red edenlerden olmayız.
                  tarih buna şihittir ki imamları yalnız bırakanlar ona tabi olanlardır.
                  ne zaman ki karşılarında güçlü ordu gördükleri zaman topluluk şeklide kaçmışlardır.
                  Hep birlikte Allah'ın ipine (kitabına, dinine) sımsıkı sarılın. Parçalanıp ayrılmayın. Allah'ın üzerinizdeki nimetini düşünün. Hani siz birbirinize düşmanlar idiniz de, O, kalplerinizi birleştirmişti. İşte O'nun (bu) nimeti sayesinde kardeşler olmuştunuz.

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                    [quote author=sveydi link=topic=22435.msg140004#msg140004 date=1326472052]

                    peki neden kur'an da Allah cc Hz. Muhammed (s.a.a) ile ilgili "gerçekten size Allah'tan bir nur ve apaçık bir kitap geldi." (maide 15) ayeti inermiydi. "Evvele halkullah" diyorsun ondan şefaat diliyorsun Kurda Allah onu nur olarak gönderdiğini söylemiş sonra sen çıkıp onun beşer olduğuna inan iyi valla. dur bitmedi daha ileri git birde yanılır, hatta sayıklar hatta şüpheye girer diye peygamberde iftira da atın itikadınız neden bu kadar çürük diye hiç düşünmedin mi?
                    [/quote]

                    (Ey Muhammed) de ki: Ben de ancak sizin gibi bir beşerim. Bana Tanrınızın yalnızca Tek Tanrı olduğu vahyedilmiştir, öyleyse O’na yönelin ve O’ndan bağışlanma dileyin. O’ndan başkasına ilahlık yakıştıranların vay haline (Fussilet, 6)

                    Allah, Kuranda peygambere beşer diyor. Peygamber, beşerdir ancak vahiy gelen bir beşerdir. Allah bazı kullarını (nebileri) seçmiştir ve onlara vahiyle insanları uyarmalarını emretmiştir.

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                      KURAN AÇIKÇA ONLARA BEŞER DİYOR AMA BUNLAR INANMIYOR.BİRŞEY BULUP INKAR EDECEKLER.
                      HASBUNALLAH

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                        [quote author=EHLI-TAWHID link=topic=22435.msg140096#msg140096 date=1326545084]
                        KURAN AÇIKÇA ONLARA BEŞER DİYOR AMA BUNLAR INANMIYOR.BİRŞEY BULUP INKAR EDECEKLER.
                        [/quote]

                        Sayin üyemiz
                        site kurallarimiz geregi yazilarinizin tamamini büyük harflerle yazmaniz yasaktir
                        lutfen riayet ediniz!


                        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                          [quote author=EHLI-TAWHID link=topic=22435.msg140096#msg140096 date=1326545084]
                          KURAN AÇIKÇA ONLARA BEŞER DİYOR AMA BUNLAR INANMIYOR.BİRŞEY BULUP INKAR EDECEKLER.
                          [/quote]
                          Kuran bazılarına açıkça kafir diyor, siz de onu inkar ediyorsunuz. ne olacak bu durumda?

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                            [quote author=cundeb link=topic=22435.msg140114#msg140114 date=1326549057]
                            Kuran bazılarına açıkça kafir diyor, siz de onu inkar ediyorsunuz. ne olacak bu durumda?
                            [/quote]

                            Kimmiş açıkça kafir denilenler? Takiyyeye başvurmadan açıkça yazarsanız severim.

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                              [quote author=MehmetMehmet link=topic=22435.msg140115#msg140115 date=1326549762]

                              Kimmiş açıkça kafir denilenler? Takiyyeye başvurmadan açıkça yazarsanız severim.
                              [/quote]
                              takiyyesi yok. tahrim suresine bak.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X