Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İmamiyyeye göre Mehdi inançı

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #76
    Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

    [quote author=Qom u aşk link=topic=22435.msg159853#msg159853 date=1346255212]
    şiada ihtilaf yoktur
    şiayı bilmeyen şiilerde ihtilaf vardır. şiayı bilmeyen şiilerde yani. biri haksızdır, yanlıştır. Sünnilik öyle değildir. sünnilikte birbirine zıt iki görüş de hak olabilir sünnilere göre.. ama şiada parçalanma ve mezhepçilik yoktur.
    [/quote]
    Şia'yı bilmeyen nasıl şii olsun ki? Olsa olsa kendini şii sanan ama aslında şii olmayan kişi olur.
    O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

    Yorum


      #77
      Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

      siyah beyaz rengin ara renkleri yok mu? gri falan?

      Yorum


        #78
        Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

        [quote author=Muhammed Taki link=topic=22435.msg159855#msg159855 date=1346255410]
        hakikaten öyle benim dil ve anlatım 5 geldi isteyen varsa dil dersi verebilirim
        [/quote] o zaman bundan sonra takipçinim! en ufak yanlışını affetmem ha! sen de öyle yap. ama büyük küçük harf ve noktalamaya dikkat etmiyorum.

        Yorum


          #79
          Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

          [quote author=Qom u aşk link=topic=22435.msg159838#msg159838 date=1346240963]
          açıklama hakkını Elmeddin'e veriyorum. Şiiler arasında farklı düşünme olmaz. şiiler tek kaynak olan masumların hikmet ilim ve vahiy bilgilerinden istifade ederler. Eğer ihtilaf var gibi duruyorsa o şiilerden birinin yanlış düşündüğündendir. Bu konuda gerekli açıklamayı Elmeddin kardeşim yapacaktır.
          [/quote]

          O halde ya biriniz yanlis düsünüyorsunuz ya biriniz takiyye yapiyorsunuz?
          Allah Bize Yeter!
          O Ne Güzel Vekildir...

          Yorum


            #80
            Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

            Sizce şiada çelişki olabilir mi? Epey zamandır şiayı tanımış olmalısınız? Yani şia'da 'o da doğrudur onun zıttı olan bu da doğrudur şeklinde bir inanç var mı şiada? Şiada mezhep alayışı (farklı kişisel görüş) var mı?

            Yorum


              #81
              Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

              Anlamadım gitti..bu Küfür nedir ne değildir,'bu adam sayıklıyor..Küfür değilse geriye ne kalıyor anlamadım birtürlü

              Yorum


                #82
                Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                Aranizda görüs ayriligi yoksa burda yazdiginiz iki farkli görüsün aciklamasi nedir ??

                Shiada farkli kisisel görüs var midir diye soruyorsunuz? Oldugunu bu forumda az görmedik.
                Taklit mercileriniz de farkli görüsler belirtmiyor mu? bu da kisisel görüse göre degisiyor demektir.
                Allah Bize Yeter!
                O Ne Güzel Vekildir...

                Yorum


                  #83
                  Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                  [quote author=HiLaLNuR link=topic=22435.msg160118#msg160118 date=1346590641]
                  Aranizda görüs ayriligi yoksa burda yazdiginiz iki farkli görüsün aciklamasi nedir ??

                  Shiada farkli kisisel görüs var midir diye soruyorsunuz? Oldugunu bu forumda az görmedik.
                  Taklit mercileriniz de farkli görüsler belirtmiyor mu? bu da kisisel görüse göre degisiyor demektir.
                  [/quote]

                  bu sitede tezahür eden farklılığı açıklamayı değerli kardeşim Elmeddin'e bırakmıştım o konuda konuşmayacağım.

                  Şia: şiilerin uyduğu öğreti, mektep
                  şii: Şiaya uyan kişi

                  şiiler arasında görüş ayrılığının bulunması başka, onların tabi olduğu Ehlibeyt mektebi şianın tek fikir olması başka. Çoğu zaman bu karıştırılır. Şimdi müslümanlar arasında görüş ayrılığı olsa bu, İslam'da farklılık olduğundan mıdır? hayır

                  Taklit merciilerinin görüş ayrılıkları var gibi durur ama gerçekte böyle değildir. Şöyle ki:

                  1- Taklit mercilerinden nakledilen görüşler, sorularıyla birlikte taşınmazlar. bu da soran ve yerel şartlardan soyutlanmaya neden olur. Oysa fıkhi görüşlerin şartlara göre değiştiğini bilmeyen yoktur.

                  2- Taklit merciileri temel meselelerde İbadetlerde görüş ayrılığı taşımazlar. müstehap ya da mekruh kategorisindeki ihtilaflara din zaten izin vermiştir.

                  3- Bu iki durumun da dışında eğer iki taklit mercii arasında ihtilaf bulunması aklen mümkündür. Bu durumun olabileceği zaten Hadislerde belirtilmiş ve çözüm noktası da gösterilmiştir.

                  Gaybet dönemi elbette İmamların zahir dönemindeki gibi olacak değildir. Bu dönemin gaybet olmasının kendine has nedenleri ve zaruretleri vardır. Bu gizlilik döneminde ontolojik olarak olabilecek en iyi sistem bu idi.

                  Bu durum sünnilerde Peygamber s.a.a.den itibaren gelen mezhebi ayrılışlara benzemez. Çünkü:

                  1- Şia kıyamete (son saate) kadar meydana gelebilecek tüm olayların emsali niteliğinde 11 İmam zamanı olan 250 yıl daha meseleleri vahiyle çözmüş bulunuyor. bu olaylar son saate kadar olacak vakıalara örnek niteliğindedir.

                  2- Gaybet döneminde şiaya göre yer yüzüyle gökyüzü (müctehidle Allah) arasındaki bağ (vahiy) bitmiş tamamen kesilmiş değildir. Şia müctehidleri gaybetteki İmam vasıtasıyla yine yeni çıkan meselelerin vahyi çözümlerini yaşama sunmaktadır. Oysa sünnilerde Peygamberin (s.a.a) vefatıyla yerle gök arasındaki bağ bitmiştir.

                  3-Gaybet döneminde müctehidlerin ihtilafı durumunda birbirine zıt hükümler olursa (ki bunların sayısı çok azdır)İmam Zaman a.f. ümmeti bu yanlıştan veya yanlışın getireceği vebalden korumaktadır. Bu nokta tıpkı sünnilerdeki hata eden Peygamberin düzeltilerek, ümmete zarar vermemesi inancı gibi hatta ondan daha sağlıklı bir inançtır. Sünniler tüm zamanları Peygamber s.a.a. zamanını bile hataya açmakla dinin tamamını zanna açıyorlar oysa.

                  4- Gaybet döneminde ola ki müctehidlerden biri yanlış ictihad etti, ve buna uyanlar da yanlış yaptı! Bu durumda zaten sorun şianın değil taklitçilerin hatasıdır. Çünkü şia taklit sistemine göre alem (en bilgili) olan müctehidi taklit etme şartı vardır. En bilgili en samimi yani bu gerçekte şu anlama gelir, bu işe en yetkili kişi, o da şu anlama gelir İmam Zaman a.f. ile sürekli görüşen ve tüm ictihadlarını onun gösterdiği şekilde veren!

                  Peki yanılanların hali ne olacak!

                  Bunların çok az konuda mümkün olduğunu hatta belki de hiç olmayacak hayatlarında hiç karşılaşmalarının mümkün olmadığını söyleyebiliriz. Çünkü şia dediğimiz gibi zaten her konuda ittifak halinde. verilen hükümler de şartlara göre değişik olması olağan. yani farklı hükümlerin nedeni müctehid farklılığından değil ictihada konu olan şartların değişkenliğinden. Şöyle ki aynı soru aynı kelimelerle farkı hüküm verdiği söylenen müctehide sorulsa o zaman değişik hüküm çıkmazdı!

                  aklen mümkün dedik farklı çıkması. hadi çıktı bu durumda taklitçilerin suçu vardı alem olanı seçmediler. Peki ne olacak seçtiler!

                  seçmelerine neden olan kişisel zaaflar, günah işlemek dini gevşeklik gibi kişisel irade zaaflarının ürünü olarak yapılan bu tercihin bedeli olmalıdır değil mi? Peki nedir bu bedel! adam hayatında bir tane yanlış beşeri hükme uydu diye cehenneme gidecek değil! Rabbimizin böylelerini bağışlaması umulur. Çünkü büyük günahlardan geçerseniz (Ehlibeyte uymayıp Emevi tescilli sünni alimlere uymak büyük günahtır) Allah sizin küçük günahlarınızı örter (yani alem olmayan müctehidin verdiği hayatınızda bir tane uyguladığınız kişisel hüküm!

                  Peki ben size sorayım hilalnur!

                  Siz kimi taklit ediyorsunuz? Taklit hükümleriniz ilahi mi? Vahye mi dayanıyor yoksa kişisel görüşlere mi?

                  Yorum


                    #84
                    Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                    Sorun cehenemme girip girmemek degil,meselenin günah boyutunu sorgulamam.Burda sorun shiada farklilik yok demeniz ama yinede farkli görüslerde olmaniz.
                    Bu konuya cevap gelmeden sizin sorununuza yanit vermem konuyu karistiracaginindan sorunuzu gecistiriyorum simdilik.
                    Allah Bize Yeter!
                    O Ne Güzel Vekildir...

                    Yorum


                      #85
                      Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                      Benim Şia İmamet inancından anladığıma göre İmametin varlık nedeni nübüvvetin varlık nedeni gibidir. Nübüvvetin varlık nedeni vahyin geliş nedenidir. O ise ayette şöyle bildirilmiştir:

                      "Biz bu Kitab'ı sana sırf hakkında ihtilafa düştükleri şeyi insanlara açıklayasın ve iman eden bir topluma da hidayet ve rahmet olsun diye indirdik." Nahl 64.

                      Şia bu ve daha çok sayıda ayetten dolayı insanların ihtilafının giderilmesi için masumiyete inanır, Masum ve canlı liderlerin görevlendirilerek İlahi hükümlerin gönderildiği ve dinin yürürlükte tutulduğunu söyler.

                      Bu inanç gereği Peygamber s.a.a.'ten sonra Nübüvvet İmamete dönüşmüş ve İmamlar 250 yıl boyunca bu görevi gereği gibi sürdürmüşlerdir. Sonrasında gaybet dönemi başlamış ve İmamet Gizli olarak devam etmeye başlamıştır.

                      İmametin gizli olarak sürmesinin kendine has özellikleri vardır. Bu dönemde ihtilafın olacağı zaten hadislerde bildirilmiştir. Ancak bu ihtilaflar dinin özellikleri olarak ya da amaçlanan ideal sistem olarak sunulmamıştır. Bir nevi belki de Ümmetin içinde bulunduğu durumda olabilecek nihai çözüm bu olduğundan böyle bir sistem gelmiştir. (En iyisini Allah bilir)

                      İhtilaf durumunda günah mevzuu fıkhi konu olup onu en iyi alimlerimiz bilir.

                      Ancak ihtilafların sünnilikteki ihtilaflar gibi olmadığı ortadadır. Bu yüzden bizim sünniliği eleştirmemiz doğaldır. Sünnilikteki ihtilafların sebebi yanlış sistem iken, şiada bu İlahi hikmet sebeplerine dayanmaktadır...

                      Yorum


                        #86
                        Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                        sünnilikte ihtilaf zaten en başında ortada değil midir?

                        4 tane inanç var. hepsi birbirinden farklı farklı kurallar içeriyor.
                        ama sen hangisini yaparsa doğru olanı yapıyorsun.
                        nasıl olur anlamak mümkün değil. ihtilafın bulunduğu konum ihtilaflar içinde
                        [center]
                        ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                        [center]
                        Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                        Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                        Yorum


                          #87
                          Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                          İnançta mezhep kabul eden bir sistem İlahi olamaz. Mezhebi kişisel görüş olarak tanımlayan ve sonra da bağlayıcı gören inanış İlahi kaynağa inanıyor olabilir mi?

                          Yorum


                            #88
                            Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                            [quote author=Qom u aşk link=topic=22435.msg160217#msg160217 date=1346682365]
                            Ancak ihtilafların sünnilikteki ihtilaflar gibi olmadığı ortadadır. Bu yüzden bizim sünniliği eleştirmemiz doğaldır. Sünnilikteki ihtilafların sebebi yanlış sistem iken, şiada bu İlahi hikmet sebeplerine dayanmaktadır...
                            [/quote]


                            kime gore sana gore ? siz de olunca ilahi bizde olunca batıl nasıl bir akli delil bu ?
                            http://www.youtube.com/watch?feature...;v=JSmUw3OzKq0

                            NUSAYRİ YALANI

                            Yorum


                              #89
                              Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                              diğer başlıkta Peygamber s.a.a zamanındaki bir örnekle açıkladım... Bizdeki onun gibi sünnilikte ise onunla alakasız

                              Yorum


                                #90
                                Ynt: İmamiyyeye göre Mehdi inançı

                                Apacık kafir, münafık ve fasık oldukları herkesce bilinmektedir.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X