Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

    Selamun Aleykum.

    Bu aralar "Ana hatlarıyla islam mezhepleri tarihi" diye bir kitap okuyorum. Önce haricileri anlatmış. sonra Şia'ya gelmiş ve Zeydiyye'yi anlatmaya başlamış. Zeydiyye'yi anlatırken İmam Zeyd'e ithafen -Allah'ın Selamı Onun ve Ceddinin Üzerne Olsun- yazdığı bir cümle var. diyorki

    "Bunun yanında imamet iddiasındaki kimsenin, ortaya çıkması gerektiği prensibine dayanarak, imamın görüşünün bilinmesine mani teşkil etmesi sebebiyle takiyyeyi kabul etmeyip, ayrıca imamın bütün günahlardan uzak olması manasında imamın masumiyetini ve ilahi bilgi ile donanmış bulunduğu şeklindeki iddialarına reddetmiştir."

    Bildiğimiz gibi İmam Zeyd, İmam Ali Seccad'ın oğlu ve İmam Muhammed Bakır'ın kardeşidir. yukarıda yazdığım kısım gerçekten İmam Zeyd'in görüşümüdür yoksa bir iftira mıdır? Eğer gerçek ise İmamiyye Şiası ile bu çelişki nasıl açıklanabilir?

    Son olarak amacım EhliBeyt inançlarını eleştirmek falan değil. ben sadece araştırıyorum zaten araştırmasam elimde mezhepler tarihi kitabının işi ne

    بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

    Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

    Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

    #2
    Ynt: İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

    Kıymetli kardeşim, kitapta anlatılanları bilgi edinmek için okumalısın. Bir çok Sunni Sözde Alim Hakk'ı tamamen kendilerinden gösterme çabasıyla islam toplumunu bu noktaya getirmişlerdir.


    Ben araştırırken öyle yaptım, hamdolsun Ehlibeyte sevdalıların yanında safımı aldım.


    konuya gelince;


    Alıntı : Peşaver Geceleri 3.OTURUM.


    ZEYDİYYE İNANCI ;
    Zeydiyye fırkası kendilerini Zeyd bin Ali bin Hüseyin (a.s)’ın takipçileri olarak bilen kimselerdir. Zeyd’i, İmam Zeyn’ül- Abidin (a.s)’dan sonra İmam biliyorlar. Şimdi de Yemen ve çevresinde Zeydiyye fırkasına bağlı kimseler, az sayılmayacak nüfusa sahiptirler.
    Zeydilerin akidesi şöyledir: Her alim, zahit ve cesur olan Fatımî alevi (Hz. Fatıma –a.s-ın evladı), kılıçla kıyam edip halkı kendisine davet ederse o İmamdır. Çünkü Hz. Zeyd, Emevi halifesi Hişam bin Abdülmelik’in hilafeti zamanında Beni Ümeyye’nin baskı ve zulümleri neticesinde Kufe’de kıyam etti, sonunda şahadet şerbetini içti. -Nitekim dün gece onun biyografisini özet olarak bir konuyla ilgili olduğundan dolayı arz etmiştim- Dediğimiz gibi Zeydiler onu imam kabul edip ona uymayı kendilerine farz biliyorlar. Oysa ki cenabı Zeyd’in makamı, bu çeşit sözlerin ona isnat edilmesinden daha yücedir.
    Hz. Zeyd Beni Haşim’in büyük şahsiyet ve seyitlerindendi. Züht, ilim, fazilet, din, vera, ibadet, şecaat ve cömertlikte kavminin seçkinlerindendi. Geceleri ibadet, gündüzleri ise oruç tutmakla geçiriyordu.
    Resulullah (s.a.a) daha önceden onun şahadet haberini vermişti. Nitekim Hz. Seyyid’üş-Şüheda Eba Abdullah’il- Hüseyin (a.s)’dan şöyle bir hadis nakl edilmiştir:
    “Resulullah (s.a.a) mübarek elini benim bel kemiğim üzerine koyarak şöyle buyurdu: “Ya Hüseyin! Yakın bir zamanda kendisine Zeyd diye hitap edilecek olan biri senin sulbünden çıkacaktır; o şehit olarak öldürülecektir. Kıyamet günü o ve ashabı, halkın boynuna binmiş bir halde cennette gireceklerdir.”
    Ama Hz. Zeyd’in kendisi kesinlikle imamet iddiası etmemiştir; bu ona isnat edilen bir iftiradır. O kendisini, değerli kardeşi İmam Muhammed Bakır (a.s)’ın imametliğine muti ve tabi olarak görüyordu. Ama oyuncular o hazretten sonra şöyle bir kâideye itikat ettiler:
    “Evinde oturup perdesini aşağı salıveren (halktan saklanan) kimse imam değildir. İmam; alim, salih ve görüş sahibi olan ve kılıçla kıyam eden her Fatımî kişiden ibarettir.”
    Bu oyuncu kimseler, halkı o hazret (Zeyd)’in imametine davet ettiler, bir teşkilat kurdurlar. Şöyle demek de mümkündür: Kendi hedefleri doğrultusunda bir dükkan açtılar ve kendi aralarında beş fırkaya ayrıldılar: Muğayriyye, Carudiyye, Zikriyye, Habeşiyye ve Hulkiyye.
    HAKKA TABİ OLMAN VE EHLİBEYTİ TANIMAN ÜMİDİYLE...
    [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



    [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

    Yorum


      #3
      Ynt: İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

      Cevabın için çok teşekkür ederim kardeşim. bu yazıyı aldığın kitap bendede vardı ama o kısma hiç dikkat etmemişim. son duan içinde ayrıca teşekkür ederim Allah hepimize nasip etsin İnşaAllah. Vesselam..

      بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

      Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

      Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

      Yorum


        #4
        Ynt: İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

        [quote author=abdarı_Kerbela link=topic=24933.msg168057#msg168057 date=1370806936]
        Ama Hz. Zeyd’in kendisi kesinlikle imamet iddiası etmemiştir; bu ona isnat edilen bir iftiradır. O kendisini, değerli kardeşi İmam Muhammed Bakır (a.s)’ın imametliğine muti ve tabi olarak görüyordu.
        [/quote]

        Peki aklıma şöyle bir soru geldi : İmam Zeyd kardeşine muti ve tabi idiyse neden tek başına kıyam etti? ve bu kıyam sırasında Rafıziler nasıl ortaya çıktı?

        بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

        Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

        Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

        Yorum


          #5
          Ynt: İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

          Rafizi, çıkan ayrılan demektir. Bununla ilgili İmamlarımız bununla ilgili olarak, Zamanın Zalim kralı halka bizim toplumdan ayrılıp çıktığımızı söylemekteymiş, evet biz Zalim iktidarın kulları arasından çıktık onları tanrı edinmiyoruz (yaklaşık hatırımda kalanlar) buyurmuştur. Rafizi dinden çıkan demek değildir. Zalim iktidarlar halkın gözünden düşürmek için şiiler hakkında böyle derlerdi. Onların cemaatten ayrıldıklarını böylece dinden çıktıklarını iddia ederlerdi. Oysa bu zalim iktidarı benimsememek anlamında kullanılmaktaydı İmamlarımızca.


          Benim bildiğim kadarıyla Zeyd bin Ali (Zeynel Abidin a.s) hakkında ise o İmamete inanmayan biri idi. Ancak bununla birlikte zulme baş kaldıran bir yapısı vardı. Asla zalimi benimsemeyen bir karaktere sahipti. Zalime karşı koyma konusunda canından malından geçen biri idi. Bu yüzden İmamlarımız onun hakkında iyi şahitlikte bulunmuşlardır.

          Yorum


            #6
            Ynt: İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

            abdarı_kerbela arkadaş ile selmancan arkadaşların söyledikleri birbiriyle çelişiyor. abdarı_kerbela kardeşinin imametine tabiiydi diyor o zaman akla neden kardeşi olmaksızın kıyam etti sorusu geliyor. selamncan kardeşin yazdıklarıysa biraz halk arasında duyum gibi yani hikaye gibi birşey gibi geldi bana. ayrıca imamete inanmayan birisi idi dersek çok acayip bir tablo ortaya çıkar. Şöyleki : EhliBeyt'in imametine kendi mensubları bile inanmıyor dersek gerçekten çok tuhaf olur. mesela ben mühendisim uzun hesaplar sonucunda bir hata çıktığı zaman 'gümm'ledi deriz. eğer selmancan kardeşin yazdıklarına itimat edersekte gümlemiş oluruz

            Selmancan kardeşin son yazdığı "İmamlarımız onun hakkında iyi şahitlikte bulunmuştur" cümlesini destekleyici kaynaklar nelerdir?

            بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

            Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

            Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

            Yorum


              #7
              Ynt: İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

              [quote author=ŞehiD link=topic=24933.msg168050#msg168050 date=1370782267]
              Selamun Aleykum.[/quote]

              ve aleykum es-selam kardeşim.

              Bu aralar "Ana hatlarıyla islam mezhepleri tarihi" diye bir kitap okuyorum. Önce haricileri anlatmış. sonra Şia'ya gelmiş ve Zeydiyye'yi anlatmaya başlamış. Zeydiyye'yi anlatırken İmam Zeyd'e ithafen -Allah'ın Selamı Onun ve Ceddinin Üzerne Olsun- yazdığı bir cümle var. diyorki

              "Bunun yanında imamet iddiasındaki kimsenin, ortaya çıkması gerektiği prensibine dayanarak, imamın görüşünün bilinmesine mani teşkil etmesi sebebiyle takiyyeyi kabul etmeyip, ayrıca imamın bütün günahlardan uzak olması manasında imamın masumiyetini ve ilahi bilgi ile donanmış bulunduğu şeklindeki iddialarına reddetmiştir."

              Bildiğimiz gibi İmam Zeyd, İmam Ali Seccad'ın oğlu ve İmam Muhammed Bakır'ın kardeşidir. yukarıda yazdığım kısım gerçekten İmam Zeyd'in görüşümüdür yoksa bir iftira mıdır? Eğer gerçek ise İmamiyye Şiası ile bu çelişki nasıl açıklanabilir?
              değerli kardeşim, öncelikle sözünü ettiğiniz kitabın yazarını bu sözleri neye/hangi kaynağa dayanarak söylediklerine bakmak gerekir. eğer bir kaynak sunmuşsa öncelikle o kaynağa bakmak gerekir yok eğer ortada bir kaynak yok ise o zaman idda değersizdir. çünkü Hz. Zeyd bundan binlerce yıl önce yaşadı ve yaşadığı dönemde de kıyam etti. kitabın yazarı Hz. Zeyd'in yanında değildi, gaipten bilgiler aldığını da idda edemez o zaman Hz. Zeyd'in inancını nereden biliyor ki?

              biz ise Hz. Zeyd'in imamete inandığını, ağabeyi Hz. Bakır a.s ve oğlu Hz. Sadık a.s'ı imam olarak gördüğünü hadislere binaen söylüyoruz. örnek olarak hadislerden birisini zikredeceğim. Rüknül İslam (İslamın sütunu) Keşşi r.a "Rical" kitabında şöyle rivayet eder:

              • [li]محمد بن الحسن و عثمان بن حامد، قالا حدثنا محمد بن يزداد، عن محمد بن الحسين، عن الحسن بن علي بن فضال، عن مروان بن مسلم، عن عمار الساباطي، قال، : كان سليمان بن خالد خرج مع زيد بن علي حين خرج، قال، فقال له رجل و نحن وقوف في ناحية و زيد واقف في ناحية ما تقول في زيد هو خير أم جعفر قال سليمان قلت و الله ليوم من جعفر خير من زيد أيام الدنيا، قال فحرك دابته و أتى زيدا و قص عليه القصة، قال و مضيت نحوه فانتهيت إلى زيد و هو يقول جعفر إمامنا في الحلال و الحرام
                bana Muhammed b. Hasan ve Osman b. Hamd anlattılar, dediler ki: Muhammed b. Yezdad bize Muhammed b. Hüseyin'den, o Hasan b. Ali b. Faddal'dan, o Mervan b. Müslim'den, o da Ammar es-Sabati'den anlattı, dedi ki: Süleyman b. Halid Zeyd ile kıyam edenlerden birisiydi. Bir gün birkaç kişiyle biz bir köşede, duruyorduk, Zeyd de başka bir köşedeydi. O sırada adamın birisi, Süleyman’a dedi ki: "Zeyd hakkında görüşün nedir? Acaba o mu daha üstündür yoksa Cafer (imam Sadık a.s) mı?" Süleyman dedi ki: "Vallahi Cafer’in bir günü Zeyd’in bir ömrüne bedeldir!" Adam şaşkınlığından başını sallayıp Zeyd’in yanına gitti ve olayı ona anlattı, ben de onların yanına vardım. Zeyd şu cevabı verdi: "Cafer helal ve haramda bizim imamımızdır."

                Keşşi r.a, "Rical", 4/361, №668
                [/li]


              hadisin senedinde yer alan tüm raviler sika (güvenilir) ve isnad muttasıldır. onun doğru (imami) itikada sahip olduğu hakkında Keşşi, Kuleyni, Saduk ve Hazaz gibi alimlerimiz r.a bir çok sahih hadisler rivayet etmiştirler.

              Peki aklıma şöyle bir soru geldi : İmam Zeyd kardeşine muti ve tabi idiyse neden tek başına kıyam etti? ve bu kıyam sırasında Rafıziler nasıl ortaya çıktı?
              yukarıda aktardığım sahih hadis ve aktarmadığım daha onlarca sahih hadis Hz. Zeyd a.s'ın imamete inandığını göstermektedir. yine aynı şekilde Hz. Zeyd a.s kıyamının mahiyeti, ne için yapıldığı da sahih hadislerle sabittir. şimdi bu hadislerden de birisini sizlerle paylaşıyorum:
              • [li]علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن صفوان بن يحيى، عن عيص بن القاسم قال: سمعت أبا عبدالله (ع) يقول
                ولا تقولوا خرج زيدفإن زيدا كان عالماوكان صدوقا ولم يدعكم إلى نفسه إنما دعاكم إلى الرضا من آل محمد (عل) ولو ظهر لوفى بما دعاكم إليه إنما خرج إلى سلطان مجتمع لينقضه فالخارج منا اليوم إلى أي شئ يدعوكم إلى الرضا من آل محمد
                Ali b. İbrahim bana babasından, o Safvan b. Yahya'dan, o da ibni Kasım'dan anlattı, dedi ki: Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)’ın şöyle dediğini duydum: "demeyin ki, Zeyd kıyam etti (biz de buna dayanarak kıyam ediyoruz). Hiç şüphesiz Zeyd alim ve doğru birisiydi, O sizi asla kendine çağırmadı, O sizi Al-i Muhammed s.a.a’in rızasına davet etti. Eğer zafere ulaşsaydı, sizi davet ettiği şeye vefa edecekti."

                Kuleyni r.a, "el-Kafi", 8/142, hadis 381
                [/li]


              bu hadisin de tüm ravileri sika (güvenilir) ve isnadı muttasıldır. Şeyhul İslam II Meclisi r.a bu hadis hakkında "el-Kafi" şerhinde diyor ki:


              Hz. Zeyd'in akidesi konusunda olduğu gibi kıyamının mahiyeti konusunda da rivayet ediln hadisler oldukca çoktur. fakat sözü uzatmamak için birini aktarmakla yetindim.

              Son olarak amacım EhliBeyt inançlarını eleştirmek falan değil. ben sadece araştırıyorum zaten araştırmasam elimde mezhepler tarihi kitabının işi ne
              değerli kardeşim, eleştiri eğer üslup ve ahlak çevrçevisi içerisinde, kaynaklar ışığında olursa zaten kimse buna itiraz etmez. şüphe yok ki, bizde ehli sünnetin bazı kaidelerine eleştiriler yapıyoruz. her kes eleştiriye açık olmalıdır fakat nasıl ve ne tip bir eleştiri olduğuna da bakılmalıdır.

              Yorum


                #8
                Ynt: İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

                Evet dünden beri beklediğim netlikte bir cevap geldi çok teşekkür ediyorum. sadece ben değil bazı arkadaşlarda cevabınızı merakla bekliyorduk. merağımızı giderdiniz ve doğru olanı gösterdiniz. tekrar çok teşekkür ediyorum. Vesselam..

                بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

                Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

                Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

                Yorum


                  #9
                  Ynt: İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

                  ve bu kıyam sırasında Rafıziler nasıl ortaya çıktı?
                  bu Hz. Zeyd ve onun kıyamı üzerinden Şia'yı vurmaya çalışanların uydurdukları bir masaldır. yani Emevi sarayına karşı yönelmiş bir ayaklanmayı bile Emevi mollaları kolaylıkla tahrif etmekte ve bunu bile Şia aleyhine kullanmaktadırlar. bu masala göre Hz. Zeyd Kufe'de kıyam ettiği zaman kendisi ile birlikte isyan eden Şiiler ona gelirler ve "Ebu Bekir ile Ömer hakkında ne düşünyorsun?" diye sorarlar (sanki savaş sırasında başka iş-güç yoktu). Hz. Zeyd a.s da haşa "ben onlar hakkında iyilikten başka bir şey bilmem, ceddimin arkadaşlarıdır" ve s. gibi bir cevap verir. bunun üzerine Ebu Bekir ve Ömer'e düşman olan bu Şiilerin bazıları Hz. Zeyd'i terkederler ve Hz. Zeyd a.s onlara "beni terkettiniz" der. bundan sonra bu ayrılıp gidenlere "terkedenler/rafiziler" denilir.

                  buna cevabımız 2 açıdan olacaktır. öncelikle bu masalın bir senedi mevcut değildir. bunu rivayet edenler Bağdadi ve Eşari gibi mezhep tarihçileridir. Bağdadi hicri 392 yılında doğmuş, Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı ise hicri 122 yılında. arada 270 yıl var ve Bağdadi bunun için hiç bir sened, dayanak göstermemektedir. merak ediyoruz, Bağdadi ve masalın savunucuları Bağdadi'nin vahy aldığını mı yoksa 270 yıl önce olan bu olaya şahit olduğunu mu söyleyecekler?

                  ikinci olarak, Hz. Zeyd a.s'ın kıyamından önce vefat etmiş sünni alimler de Şia için "rafizi" derlerdi. mesela eş-Şaabi, o sünniler nezdinde tabinin büyüklerindendir, sahabeleri görmüştür yani sahabe sonrası dönemde yaşamıştır. işte bu şahıs Şia hakkında şöyle diyor:


                  eş-Şaabi hicri 103 yılında ölmüştür, Hz. Zeyd a.s kıyamı ise hicri 122 yılında oldu. eğer gerçekten de "rafizi" sözü bu kıyam sırasında ortaya çıktı ise hicri 103'de ölen eş-Şaabi bu sözü nereden biliyordu?

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

                    [quote author=ŞehiD link=topic=24933.msg168070#msg168070 date=1370879534]
                    Evet dünden beri beklediğim netlikte bir cevap geldi çok teşekkür ediyorum. sadece ben değil bazı arkadaşlarda cevabınızı merakla bekliyorduk. merağımızı giderdiniz ve doğru olanı gösterdiniz. tekrar çok teşekkür ediyorum. Vesselam..[/quote]

                    ben teşekkür ederim kardeşim, buyrun.

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

                      Elmeddin kardeşim bu ikinci cevabınızdan sonra aynı kitabı okumaktan haya eder oldum. bu kitapta daha şianın ilk kolu olan Zeydiyye ile ilgili olan yalan dolanları böyleyse İmamiyye kısmını okumamak daha iyi olacak galiba. peki size göre sahih-muteber kitap hangisidir? mezhepler tarihi konusunda?

                      بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

                      Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

                      Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

                        değerli kardeşim, Şia mezhepleri tarihi kousunda Seyyid Tabatabi r.a'ın "İslamda Şia" kitabını tavsiye ederim.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd

                          [quote author=Elmeddin link=topic=24933.msg168075#msg168075 date=1370890115]
                          değerli kardeşim, Şia mezhepleri tarihi kousunda Seyyid Tabatabi r.a'ın "İslamda Şia" kitabını tavsiye ederim.
                          [/quote]

                          Tavsiyenize uyup en kısa zamada edinecem o kitabı

                          بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

                          Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

                          Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

                          Yorum

                          YUKARI ÇIK
                          Çalışıyor...
                          X