Selamun Aleykum.
Bu aralar "Ana hatlarıyla islam mezhepleri tarihi" diye bir kitap okuyorum. Önce haricileri anlatmış. sonra Şia'ya gelmiş ve Zeydiyye'yi anlatmaya başlamış. Zeydiyye'yi anlatırken İmam Zeyd'e ithafen -Allah'ın Selamı Onun ve Ceddinin Üzerne Olsun- yazdığı bir cümle var. diyorki
"Bunun yanında imamet iddiasındaki kimsenin, ortaya çıkması gerektiği prensibine dayanarak, imamın görüşünün bilinmesine mani teşkil etmesi sebebiyle takiyyeyi kabul etmeyip, ayrıca imamın bütün günahlardan uzak olması manasında imamın masumiyetini ve ilahi bilgi ile donanmış bulunduğu şeklindeki iddialarına reddetmiştir."
Bildiğimiz gibi İmam Zeyd, İmam Ali Seccad'ın oğlu ve İmam Muhammed Bakır'ın kardeşidir. yukarıda yazdığım kısım gerçekten İmam Zeyd'in görüşümüdür yoksa bir iftira mıdır? Eğer gerçek ise İmamiyye Şiası ile bu çelişki nasıl açıklanabilir?
Son olarak amacım EhliBeyt inançlarını eleştirmek falan değil. ben sadece araştırıyorum zaten araştırmasam elimde mezhepler tarihi kitabının işi ne
Bu aralar "Ana hatlarıyla islam mezhepleri tarihi" diye bir kitap okuyorum. Önce haricileri anlatmış. sonra Şia'ya gelmiş ve Zeydiyye'yi anlatmaya başlamış. Zeydiyye'yi anlatırken İmam Zeyd'e ithafen -Allah'ın Selamı Onun ve Ceddinin Üzerne Olsun- yazdığı bir cümle var. diyorki
"Bunun yanında imamet iddiasındaki kimsenin, ortaya çıkması gerektiği prensibine dayanarak, imamın görüşünün bilinmesine mani teşkil etmesi sebebiyle takiyyeyi kabul etmeyip, ayrıca imamın bütün günahlardan uzak olması manasında imamın masumiyetini ve ilahi bilgi ile donanmış bulunduğu şeklindeki iddialarına reddetmiştir."
Bildiğimiz gibi İmam Zeyd, İmam Ali Seccad'ın oğlu ve İmam Muhammed Bakır'ın kardeşidir. yukarıda yazdığım kısım gerçekten İmam Zeyd'in görüşümüdür yoksa bir iftira mıdır? Eğer gerçek ise İmamiyye Şiası ile bu çelişki nasıl açıklanabilir?
Son olarak amacım EhliBeyt inançlarını eleştirmek falan değil. ben sadece araştırıyorum zaten araştırmasam elimde mezhepler tarihi kitabının işi ne

Yorum