Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

nasibiler ve Nübüvvet hakkında inançları

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    nasibiler ve Nübüvvet hakkında inançları

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra... başlık altında inşaAllah sünni ve nasibilerin en güvenilir kaynakları ve alimlerinin sözleri ile onların nübüvvet hakkındaki inançlarını paylaşacağım.

    #2
    Ynt: nasibiler ve Nübüvvet hakkında inançları

    [b]1. nasibi imamı Hasan el-Basri Hz. Nuh a.s'ın namusuna dil uzatıyor

    bugünkü çalışmamızda sizlere nasibilerin büyük imamlarından Hasan el-Basri’nin Hz. Nuh a.s hakkındaki çirkin ifadelerini aktaracağız. ama öncelikle Hasan el-Basri’nin kimliği ve nasibilerin nezdindeki konumu hakkında bilgi veriyoruz. ez-Zehebi oun biografisinde diyor ki:
    • [li]الحسن بن يسار [ع] مولى الأنصار، سيد التابعين في زمانه بالبصرة. كان ثقة في نفسه، حجة رأسا في العلم والعمل، عظيم القدر
      Hasan b. Yesar, Ensarın mevalisi, kendi zamanında Basrada tabiinin seyyidi, sika (güvenilir), ilim ve amelde hüccet, değeri yüce bir kişidir.

      ez-Zehebi, "Mizan el-İtidal", 1/527, 1968-ci ravi
      [/li]


    hakkında daha fazla bilgi ala bilmeniz için türkçe olan ehli sünnet sitesinden onun hakkında link bırakıyorum: Hasan el-Basri kimdir?

    işte nasibiler nezdinde böyle bir makamda bulunan bu kişi Hz. Nuh a.s’ın namusuna dil uzatmakta, zevcesini zina ile suçlamakta, oğlunun ise veledi zina olduğunu idda etmektedir.


    [img height=600 width=960]http://velayet.files.wordpress.com/2012/03/irdi-nuh-ibni-ebi-hatem.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz ehli sünnetin hadis, rical ve tefsir alanın büyük imamı olan ibni Ebi Hatem’in “Tefsiri ibni Ebi Hatem” diye meşhur olan tefsir kitabıdır, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
    • [li]حَدَّثَنَا أَبِي ، ثنا عُمَرُ بْنُ عَوْنٍ ، ثنا هُشَيْمٌ ، عَنْ عَوْنٍ ، وَمَنْصُورٍ ، عَنِ الْحَسَنِ ، فِي قَوْلِهِ : إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ سورة هود آية 46 قَالَ : لَمْ يَكُنْ أَبِيهِ
      ...Mansur Hasan el-Basri‘den "O, asla senin ailenden değildir." (Hud 46) ayeti ile ilgili olarak şöyle rivayet etmiştir: "yani senin oğlun değildir"

      "Tefsiri ibni Ebi Hatem", Hud 46 tefsiri, hadis 11778
      [/li]


    bu hadisin isnadındaki tüm raviler sika (güvenilir) ve isnadı muttasıldır, ek olarak ibni Ebi Hatem tefsirin mukaddimesinde (sayfa 14) sadece sahih hadisleri tefsirine aldığını bildirmektedir. hadisten görüldüğü gibi Hasan el-Basri Hz. Nuh a.s’ın kafir olan oğlunun aslında onun oğlu olmadığını söylemektedir. peki ya kimin oğlu idi? bunu yine Hasan el-Basri cevaplıyor:

    [img height=600 width=960]http://velayet.files.wordpress.com/2012/03/irdi-nuh-ibni-ebi-hatem2.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz yine "Tefsiri ibni Ebi Hatem"dir, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:

    • [li]حَدَّثَنَا الْمُنْذِرُ بْنُ شَاذَانَ ، ثنا هَوْذَةُ ، ثنا عَوْنٌ ، عَنِ الْحَسَنِ أَنَّهُ قَرَأَ : عَمِلَ غَيْرَ صَالِحٍ قَالَ : كَانَ وَلَدَ زِنْيَةٍ ، وَكَانَ يُنْسَبُ إِلَيْهِ فَنَفَاهُ اللَّهُ مُنْذُ يَوْمِ الْغَرَق
      ...Avane şöye rivayet etmiştir: Hasan el-Basri’ye "o salih olmayan bir ameldir" (Hud 46) ayetini okudum, dedi ki: "o (Nuh a.s’ın oğlu) zina çocuğudur, ve ona (Nuh a.s) nispet ediliyordu"

      "Tefsiri ibni Ebi Hatem", Hud 46 tefsiri, hadis 11781
      [/li]


    önceki hadis gibi bunun da senedindeki tüm raviler güvenilir ve isnadı da muttasıldır, hadis sahihtir. ve hadisten de açıkca görüldüğü gibi Hasan el-Basri Hz. Nuh a.s’ın oğlunun veledi zina olduğunu söylemektedir. yine bu konuda ehli sünnetin hadis, tarih ve tefsir alanında büyük alimi olan Taberi de kendi tefsirinde hadisler rivayet etmiştir.

    [img height=600 width=960]http://velayet.files.wordpress.com/2012/03/irdi-nuh-taberi.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz Taberi’nin "Camiul Beyan" adlı "Tefsiri taberi" diye meşhur olan tefsir kitabıdır, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
    • [li]حدثنا بشر قال ، حدثنا يزيد قال ، حدثنا سعيد ، عن قتادة ، قال : سمعت الحسن يقرأ هذه الآية : ( إنه ليس من أهلك إنه عمل غير صالح ) ، فقال عند ذلك : والله ما كان ابنه . ثم قرأ هذه الآية : ( فخانتاهما ) ، [ سورة التحريم : 10 ]
      ...Katade dedi ki: Hasan el-Basri’nin şu ayeti okuduğunu duydum: "o senin ailenden değildir, o salih olmayan bir ameldir" (Hud 46) sonra dedi ki: "Vallahi! oğlu değildi" sonra ise şu ayeti okudu: "ikisi de ihanet etti" (Tahrim 10)

      "Tefsiri Taberi", 15/341, hadis 18214
      [/li]


    bu hadiste önceki iki hadis gibi senedi sahih bir hadistir ve hadisten de açıkca görüldüğü gibi Hasan el-Basri Hz. Nuh a.s’ın bu oğlunun aslında kendi oğlu olmadığını, zina çocuğu olduğunu söylemekte ve Tahrim suresindeki "ikiside ihanet etti" ayetini de buna delil olarak sunmaktadır yani Hasa el-Basri’ye göre ayette geçen "ihanet" zinadır.

    kaynak: Velayet

    Yorum


      #3
      Ynt: nasibiler ve Nübüvvet hakkında inançları

      2. ibni Teymiyye: "Allah'ın elçisi Şuayb nübüvvet öncesi kafirdi"

      [img height=600 width=960]http://velayet.files.wordpress.com/2012/03/takfir-suayb-ibni-teymiyye.jpg[/img]

      resimde gördüğünüz nasibilerin "Şeyhul İslam" dedikleri kafir ibni Teymiyye'nin "Mecmu el-Fetava" adlı kitabıdır, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
      • [li]قوله سبحانه قال الملأ الذين استكبروا من قومه لنخرجنك يا شعيب والذين آمنوا معك من قريتنا أو لتعودن فى ملتنا قال أو لو كنا كارهين قد افترينا على الله كذبا إن عدنا فى ملتكم بعد إذ نجانا الله منها وما يكون لنا أن نعود فيها إلا أن يشاء الله ربنا ظاهره دليل على أن شعيباً والذين آمنوا معه كانوا على ملة قومهم لقولهم أو لتعودن في ملتنا
        Allah Subhane ve Teala'nın "Kavminin ileri gelenlerinden olup iman etmeyi kibirlerine yediremeyenler dediler ki: «ey Şuayb mutlaka seni de, sana inananları da hep beraber ya şehrimizden çıkaracağız, yahut da bizim dinimize dönersiniz» O da dedi ki: «Biz istemesek de zorla mı yapacaksınız bunu? Fakat Allah bizi ondan kurtardıktan sonra tutar da tekrar sizin dininize dönersek yalan yere Allah'a iftirâ etmiş oluruz. Artık o dine dönmemize imkan yok, meğer ki Rabbimiz olan Allah dileye.»" (Araf 88-89-cu ayetler) kavlinin zahirine göre Şuayb ve ona inananlar kendi kavimlerinin dinindeydi.

        ibni Teymiyye, "Mecmu el-Fetava", 15/20
        [/li]

      Yorum


        #4
        Ynt: nasibiler ve Nübüvvet hakkında inançları

        Bunları her okuduğumda Ehl-i Beyt'den dolayı Allah'a binlerce kere Hamdolsun diyorum...

        Yorum


          #5
          Ynt: nasibiler ve Nübüvvet hakkında inançları

          3. nasibiler ve "Garanik" iftirası

          Selman Rüşdi adlı melun ve onun kaleme almış olduğu "Şeytan ayetleri" adlı kitap çok meşhurdur, o bu kitabı yazınca müslümanlar kendisine itiraz etmiş, gösteriler düzenlemiştirler. rahmetli imam Seyyid Humeyni r.a bu kitapta Efendimiz s.a.a hakkındaki çirkin iftira ve iddalardan dolayı yazar yani Selman Rüşdi hakkında ölüm fetvası vermiştir. ve bunun sonucunda Selman Rüşdi denen melun İngilterede saklanmak zorunda kalmıştır. ancak Selman Rüşdi'nin yaptığından daha kötü olanı ise bu konuya kaynaklığı tüm dünya tarafından İslami bir mezhep olarak tanınan nasibilerin yapmış olmasıdır. zira bu iftira nasibilerin kaynaklarında yer almaktadır. bu çalışmamızda inşaAllah bu iftiranın yer aldığı nasibi kaynaklarından bazılarını sizlere sunacağız.


          [img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2012/05/garanik-buhari.jpg[/img]

          resimde gördüğünüz nasibi ve sünnilerin "Kurandan sonra en güvenilir kitap" olarak gördükleri "Sahihi Buhari"dir, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
          • [li]حَدَّثَنَا أَبُو مَعْمَرٍ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَارِثِ حَدَّثَنَا أَيُّوبُ عَنْ عِكْرِمَةَ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ سَجَدَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِالنَّجْمِ وَسَجَدَ مَعَهُ الْمُسْلِمُونَ وَالْمُشْرِكُونَ وَالْجِنُّ وَالْإِنْسُ
            ...İkrime ibni Abbas r.a'dan şöyle rivayet etti: "Nebi s.a.a Necm suresi'nde secde etti ve O'nunla birlikte müslümanlar, müşrikler, bütün cinn ve ins de secde ettiler"
            [/li]

          bu hadisten sonra Buhari konu hakkında Abdullah b. Mesud r.a’dan başka bir hadis rivayet etmektedir:
          • [li]حَدَّثَنَا نَصْرُ بْنُ عَلِيٍّ أَخْبَرَنِي أَبُو أَحْمَدَ حَدَّثَنَا إِسْرَائِيلُ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ عَنْ الْأَسْوَدِ بْنِ يَزِيدَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ أَوَّلُ سُورَةٍ أُنْزِلَتْ فِيهَا سَجْدَةٌ وَالنَّجْمِ قَالَ فَسَجَدَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَسَجَدَ مَنْ خَلْفَهُ إِلَّا رَجُلًا رَأَيْتُهُ أَخَذَ كَفًّا مِنْ تُرَابٍ فَسَجَدَ عَلَيْهِ فَرَأَيْتُهُ بَعْدَ ذَلِكَ قُتِلَ كَافِرًا وَهُوَ أُمَيَّةُ بْنُ خَلَفٍ
            ...Esved b. Yezid Abdullah b. Mes'ud r.a’dan şöyle rivayet etti: "içinde secde ayeti inen ilk sure Necm suresi'dir, Rasulullah s.a.a bu sureyi okuduğunda secde etti, O'nunla beraber arkasında bulunan kimseler de secde ettiler. Yalnız bir adam secde etmedi. Ben onu bir avuç toprak alıp da onun üzerine secde ettiğini gördüm. Bu hadiseden sonra ben o adamı Bedir'de kafir olarak öldürülmüş gördüm. O, Umeyye ibnu Haleftir"

            Buhari, "es-Sahih", Tefsir kitabı, Necm suresinin tefsiri babı, hadis 4581-4582
            [/li]

          Buhari’nin ibni Abbas r.a’a isnad ettiği ilk hadisi Müslim de kendi kitabında rivayet etmiştir, bkz: Müslim, "es-Sahih", Mescidler kitabı, hadis 576

          eğer bazıları "burada Şeytan’ın Rasulullah s.a.a’e "bunlar şanı yüce putlardır ki, şefaat edecekleri umulur" telkin ettiğine ve o yüzden secde edildiğine dar bir ibare yoktur" şeklinde itiraz ederlerse cevaben derim ki, her iki hadisin de ifadesi gayet açıktır ve konu Garanik hadisesidir yoksa müşriklerin secde etmelerinin ne anlamı vardı ki? Ama zaten bu konuda Taberani’nin rivayetinde tamamen açıktır, Taberani bu olayı şöyle rivayet etmektedir:


          [img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2012/05/garanik-taberani.jpg[/img]

          resimde gördüğünüz Taberani’nin "Mucem el-Kebir" adlı hadis kitabıdır, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
          • [li]حدثنا الحسين بن إسحاق التستري ، وعبدان بن أحمد ، قالا : ثنا يوسف بن حماد المعني ، ثنا أمية بن خالد ، ثنا شعبة ، عن أبي بشر ، عن سعيد بن جبير ، لا أعلمه إلا عن ابن عباس أن رسول الله صلى الله عليه وسلم : " قرأ النجم فلما بلغ أفرأيتم اللات والعزى ومناة الثالثة الأخرى ألقى الشيطان على لسانه تلك الغرانيق العلى وشفاعتهن لترتجى فلما سجد سجد المسلمون والمشركون ، فأنزل الله عز وجل : وما أرسلنا من قبلك من رسول ولا نبي إلا إذا تمنى ألقى الشيطان إلى قوله : عذاب يوم عقيم يوم بدر
            ...Said b. Cübeyr ibni Abbas’dan şöyle rivayet etti: Rasulullah s.a.a Mekkede Necm suresini okuyordu. "Gördünüz mü Lat’ı ve Uzza’yı? ve üçüncü olan Menat’ı?" (Necm 19-20) ayetine varınca Şeytan Rasulullah s.a.a’e "bunlar şanı yüce putlardır ki, şefaat edecekleri umulur” sözlerini telkin etti. Mekke müşrikleri bunu Rasulullah s.a.a’den duyunca çok sevindiler. bu olay Rasulullah s.a.a’e ağır geldi ve bunun üzerine Allah şu ayeti indirdi: "Senden önce hiçbir resûl ve nebî göndermedik ki, bir şey temenni ettiği zaman, şeytan onun bu temennisine dair vesvese vermiş olmasın. Ama Allah, şeytanın vesvesesini giderir. Sonra Allah, âyetlerini sağlamlaştırır. Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir." (Hacc 52)

            Taberani, "Mucem el-Kebir", 12/53, hadis 12450
            [/li]

          Heysemi bu hadisi Taberni’den naklen rivayet ettikten sonra diyor ki:
          • [li]رواه البزار والطبراني وزاد إلى قوله‏:‏ ‏{‏عذاب يوم عقيم‏}‏ يوم بدر‏.‏ ورجالهما رجال الصحيح
            Bezzar ve Taberani rivayet etmiştirler... ve ricalleri "Sahih"in ricalleridir.

            Heysemi, "Mecmeuz Zevaid", 7/118, 11376-cı hadis
            [/li]

          Yorum


            #6
            Ynt: nasibiler ve Nübüvvet hakkında inançları

            4. sahih nasibi hadisi: "Hz. İbrahim a.s 3 defa yalan söyledi ve zevcesini kralın yanına gönderdi."

            nasibilerin nübüvvet ve Allah azze ve celle'nin insanlığı aydınlatmak için gönderdiği nebiler a.s hakkındaki çirkin inançlarını kendilerinin en güvenilir kaynakları ile paylaşmaya devam ediyoruz. bu yazımızda inşaAllah nasibiler ulul amz peygamberlerden Hz. İbrahim a.s'a nispet ettikleri iftiraları sizlerle paylaşacağız. bu yazıda aktaracağım belgeleri ilk olarak Slave of Ahlubait kardeşimizin kendi blogundaki çalışmasına gördüm, daha sonra ise arayarak iftiranın yer aldığı diğer kaynakları buldum. Slave of Ahlubait kardeşin yazısını aslı şu linkte: İbrahim a.s sent His wife for adultery?


            [img width=224 height=350]http://nasibiler.files.wordpress.com/2014/01/ibrahim-a-s-buhari.jpg[/img][img width=224 height=350]http://nasibiler.files.wordpress.com/2014/01/ibrahim-a-s-buhari1.jpg[/img]

            resimde gördüğünüz nasibilerin en güvenilir muhaddisi Buhari’nin "es-Sahih" adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
            • [li]حدثنا محمد بن محبوب حدثنا حماد بن زيد عن أيوب عن محمد عن أبي هريرة رضي الله عنه قال لم يكذب إبراهيم عليه السلام إلا ثلاث كذبات ثنتين منهن في ذات الله عز وجل قوله إني سقيم وقوله بل فعله كبيرهم هذا وقال بينا هو ذات يوم وسارة إذ أتى على جبار من الجبابرة فقيل له إن ها هنا رجلا معه امرأة من أحسن الناس فأرسل إليه فسأله عنها فقال من هذه قال أختي فأتى سارة قال يا سارة ليس على وجه الأرض مؤمن غيري وغيرك وإن هذا سألني فأخبرته أنك أختي فلا تكذبيني فأرسل إليها فلما دخلت عليه ذهب يتناولها بيده فأخذ فقال ادعي الله لي ولا أضرك فدعت الله فأطلق ثم تناولها الثانية فأخذ مثلها أو أشد فقال ادعي الله لي ولا أضرك فدعت فأطلق فدعا بعض حجبته فقال إنكم لم تأتوني بإنسان إنما أتيتموني بشيطان فأخدمها هاجر فأتته وهو قائم يصلي فأومأ بيده مهيا قالت رد الله كيد الكافر أو الفاجر في نحره وأخدم هاجر قال أبو هريرة تلك أمكم يا بني ماء السماء
              bana Muhammed b. Mahbub anlattı, dedi ki: Hammad b. Zeyd bana Ebu Eyyub'dan, o 'Muhammed'den, o da Ebu Hureyre'den anlattı, dedi ki: İbrahim a.s 3 defa istisna olmakla yalan söylememiştir. Bunlardan ikisi Aziz ve Celil olan Allah'ın zatı ve rızası içindir. Puta tapanlara "Ben hastayım" demesi ve "Belki putların şu büyüğü bu kırma işini işlemiştir" demesi. Rasulullah üçüncüsü için de şöyle demiştir: «İbrahim günün birinde zevcesi Sara ile beraber ansızın cebbarlardan azılı bir zalimin memleketine uğrayıvermişti. Adamları tarafından o zalim hükümdara: "Şehre yolcu bir kimse gelmiştir. Beraberinde insanların en güzeli bir kadın vardır" diye haber verildi. Zalim hükümdar, İbrahim a.s'a haber gönderdi. Geldiğinde Sara'a hakkında sorarak dedi ki: "Bu kadın kimdir?" İbrahim a.s dedi ki: "kızkardeşim." Sonra İbrahim a.s Sara'nın yanına geldi ve dedi ki: "ey Sara, yeryüzünde benden ve senden başka iman eden hiçbir kişi yoktur. Bu hükümdar, bana seni sordu. Ben de ona senin benim kızkardeşim olduğunu haber verdim. Sakın benim sözümü yalan çıkarma." Arkasından zalim hükümdar Sara'ya elçi gönderip çağırttı. Sara onun yanına girince melik eliyle Sara'ya uzanmaya davrandı, bu anda adam bir hale yakalandı, nefesi boğuldu. Hemen Sara'ya dedi ki: "Benim için Allah'a dua et, ben sana zarar vermeyeceğim." Sara, Allah 'a dua etti. Dua akabinde adam o halden salıverildi. Sonra Sara'ya ikinci defa uzandı. Bu sefer de birincideki gibi yahud ondan daha şiddetli bir hale yakalandı. Yine Sara'ya dedi ki: "Benim için Allah'a dua et, ben sana zarar vermeyeceğim." Sara yine dua etti, o da yine çözüldü ve kapıcılarından bazısını çağırdı ve dedi ki: "Sizler bana insan getirmediniz, sizler bana ancak bir şeytan getirdiniz." Akabinde Hacer'i Sara'ya hizmetçi olarak hediye etti. Sara, İbrahim a.s'a geldi. İbrahim, dikelmiş namaz kılıyordu. Eliyle "Mehye" yanı "halin nedir?" diye işaret etti. Sara dedi ki: "Allah kafirin yahud facirin (zalimin) tuzağını kendi göğsüne çevirdi ve Hacer'i de bana hizmetçi verdi."» Ebu Hureyre dedi ki: "İşte bu Hacer sizin ananızdır, ey sema suyunun oğulları."

              Buhari, "es-Sahih", 2/461, Enbiya kitabı, 8-ci bab, hadis 3358
              [/li]



            hadisi Müslim "es-Sahih", 4/1840, Faziletler kitabı, 41-ci bab, hadis 2371'de; Tirmizi "Sünen", 5/228-229, Tefsir kitabı, bab 22, hadis 3166'da; Ebu Davud "Sünen", 3/533, Talak kitabı, bab 16, hadis 2212'de rivayet etmiştir. görüldüğü gibi hadisi kutubi sitte imamları rivayet etiştirler ve hadisin Buhari ile Müslim tarafından rivayet edilmiş olması nasibiler nezdinde onun sıhhati için yeterlidir. Buna ek olarak hadisi kendi kitabında rivayet eden Tirmizi hadis hakkında diyor ki:



            hadisten gördüğümüz gibi burada Hz. İbrahim a.s'a iki yönden iftira atılmaktadır. öncelikle Hz. İbrahim a.s'a, 3 defa yalan söylemiş olduğu iftirası atılmaktadır. daha sonra ise Hz. İbrahim a.s'ın kendi zevcesi Hz. Sara'yı kız kardeşi diye tanıtarak zalim bir krala gönderdiği iftirası atılmaktadır. Hz. İbrahim a.s zalim bir kralın, üstelikte zevcesinin güzelliği ile ilgilenen bir zalimin ona tecavüz etmek isteyeceğini bilmiyormuydu da zevcesini korumuyor ve krala gönderiyordu?

            Yorum

            YUKARI ÇIK
            Çalışıyor...
            X