Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kadından peygamber veya imam olur mu?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Kadından peygamber veya imam olur mu?

    ikinci hata:
    4:34 ayetindeki "faddelellahu badehum ala badin" ifadesini, "herbirine farkli yetenekler ve özellikler vermistir" biciminde cevirdigimiz dikkatinizi cekmistir. tüm mealler, bu ifadeyi, erkeklerin kadinlardan üstünlügü olarak anlasilacak bir bicimde tercüme etmislerdir. hatta bazi mealler bu üstünlügün yönünü acikca belirtir. örnegin iir yayinlarinn nüzul sebepli kuran mealinde sözkonusu bölüm söyle:
    "..bu sebepledir ki Allah bazilarini (erkekleri) bazilarindan (kadinlardan) üstün kilmistir...(4:34)

    parantez icindeki ayirim, putperest ortacag arap kültürünü yansitan hadis kitaplarinin etkisinden kaynaklaniyor.

    Ayetteki ifade, "faddalellahur ricale alen nisai" (Allah erkekleri kadinlara üstün kilmistir) biciminde degil. Ayetteki ifadenin kelimesi kelimesine cevirisi söyledir: "Allah onlarin bazilarini bazilarina üstün kilmistir" ayetteki "badehum" (bazilarini) kelimesindeki "hum" zamirini sadece erkeklere gönderdiginizde anlam söyle olur:
    "Allah erkeklerin bazisini bazilarina üstün kilmistir". "bu anlam, kuskusuz ayetin icinde bulundugu metinle uyusmamaktadir. ancak "badehum" kelimesindeki "hum" zamirini erkek ve kadinlardan olusan karma bir topluluga gönderdiginizde anlam söyle: "Allah erkeklerin ve kadinlarin bazisini bazilarina üstün kilmistir"
    yani, Allah erkek ve kadinlara karsilikli üstünlükler bagislamistir. bunun türkceye en uygun cevirisi söyle olaiblir: "Allah herbirine farkli yetenekler ve özellikler vermistir"

    ayete verdigimiz bu anlamin dogrulugunu destekleyen bir cok örnege sahibiz.....

    (türkce kuran cevirilerindeki hatalar, edip yüksel)


    benzeri vurgulamalar "cevadi amuli, celal ve cemal aynasinda kadin" eserindede var, bu kitapla alakali bir konu actim zaten, zaman zaman alintilari yapacagim, konu ile alakali olanlar oradanda faydalanabilirler...velhasil kardesim, asirlardir yalnizca ümmet üzerinde oyun oynanmamis, kadinlar hakkinda cok daha basitce oyunlar oynanmistir, bunun vahim sonuclarini toplumlar cekiyor ve bedelini ödemekle bitiremiyorlar...


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    Yorum


      #17
      Ynt: Kadından peygamber veya imam olur mu?

      canım kardeşim olabilir fakat olmamalıdır sözünü neye dayanarak söylüyorsunuz. olabilir diyorsanız en azından bir tane peygamber veya imam olmuş kadın göstermeniz gerekir ki sonra da bak işte oluyor fakat olmaması daha evladır diyebilesiniz. benim derdim sadece bu. tezinizi doğrulamak için bunu yapmanız yeterli benim için, konuyu olmadık yerlere sürmek bu anamda yersiz.
      Doğrusu takva kalplerinizin hastalığının devası ve kalp gözlerinizin körlüğünün basiretidir. Hz. Ali (as)

      Yorum


        #18
        Ynt: Kadından peygamber veya imam olur mu?

        Hani bir vakit melekler; Ey Meryem, Allah seni seçti, seni tertemiz büyüttü, seni âlemlerin kadınları üzerine mümtaz kıldı, demişti” (Âl-i İmrân, 3/42)

        "...Ona (Meryem'e) ruhumuzu (Cibrili) gönderdik..." (Meryem,19/17)

        Degerli kardesim;
        ben illada nebi idi demiyorum ancak
        yukaridaki aktardigim ve benzeri ayetler dogrultusunda
        böyle birseyin vuku bulmus olabilecegini reddetmekte pek dogru bir görüs olmasa gerek
        hz.meryeme cebrail geliyor, görüsüyor, kendisi seciliyor, mümtaz kiliniyor, mucize zuhur oluyor
        burada yapilmayan bir tek sey var, o da hz.meryemin teblige vazifeli olmayisi, buna bir örnek olarak ta harun a.s gösterileblir ki kendisi bildiginiz gibi teblig ile vazifeli olmayip, hz.musa'ya destek idi!
        kaldiki hz.harun hakkinda kurani kerimde hz.meryem kadarda özel aciklama dahi yok!
        bunlara ragmen, hz.meryemin safi bayan oldugu icin böyle bir ise layik olmadigi veya yaratilisi geregi buna elverisli olmadigini söylemek gercekten cok pasif bir aciklama oluyor...

        reddedilemeyen bir husus aksinin vuku bulmuslugunu isbatlayamaz.
        kadinlardan imamliga layik olan ve hatta olmus bir kac tane kadin örnegi biliyorum
        ancak son isledigim konu iranli kadin müctehid hakkinda serbest kürside actigim konudur, orayada bakabilirsiniz...bu bayan müctehid olup, bir cok kiymetli eser vermis tir ki, ciltler dolusudur, kendisini alimler övmüs ve müctehid olmasina cevaz vermislerdir...fakat bu ruhu güzel hanim (Allah rahmet eylesin) imam olup böyle bir görevi yapmamistir...
        buda bize "yapabilir" fakat "yapmamalidir"i yine yerli yerinde gösteren bir örnektir.


        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

        Yorum


          #19
          Ynt: Kadından peygamber veya imam olur mu?

          Arslan Bacim;

          Neden Nebidir demiyorsun ?..
          Bal gibi de Nebidir !..

          Nebilere ait bütün özelliklere sahiptir.

          Cebrail Aleyselam ile görüsmüs Cenab-i Hakk in vahyine muhatab olmustur.

          Kaldi ki Diger Nebiler e üstünlügü de vardir:

          Allah in Mucizesine erismis Dünya ya Babasi olmayan bir Peygamber Getirmisir.

          Ilahi Iradaye direkt muhatab olmustur.

          Daha ne olsun ?..

          şimdi haydi hepimizin ortak olduğu bir söze gelelim. kadın iman, ilim ve takva yönünden bir çok erkekten üstün olabilir fakat yaratılış itibariyle peygamberlik yükünü kaldıramaz ki Allah bunu böyle tayin etmiştir.
          diyor arkadas..

          Allah in böyle tayin ettigini hasa kendisine kim vahy etmis ?..

          Davasinda sadiklardansa ayetlerini getirsin..

          Bu arda Muhabbetci kardesime selam ederim..

          Allah razi olsun..

          Yine Mum gibi dosdogru söyledi..
          Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

          Yorum


            #20
            Ynt: Kadından peygamber veya imam olur mu?

            :-[ simarmayayim abi
            sagolasin...

            kuran bölümünde, celal ve cemal aynasinda kadin baslikli bir konum var
            cevadi amuli gibi bir alimde olaya daha farkli yaklasmadigi gibi
            üstelik, kuranin bu zamana kadar kadinlar aleyhine hangi meseleler itibariyle yanlis tercüme edildiginide acikliyor
            ben bu kitabi okumadan önce bu görüsteydim
            söyleki;
            erkek bütün kadin yarim olursa
            bütünler sinifindan bir peygamber, bütünleri yükümlü tuttugu tebligsi ile
            yarimlarida ayni oranda yükümlü tutamazdi!!!

            ancak kadin fiziki zayifligi (erkege oranla) itibariyle dis ortamda onuru ciddi sekilde zedelenecek durumlarla karsilasabilir
            Allahin kadinlara bir lutfu, bir rahmeti korumasidir ki, onlari böyle bir isle vazifelendirmemis
            yoksa Allah muafaza Allahtan korkmayan bir erkegin serrinin ulasabilecegi boyutlari düsünmek bile istemem

            bu kitabi okuduktan sonra da söylemlern nereden kaynaklandigini iyice anlamis oldum


            Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

            Yorum


              #21
              Ynt: Kadından peygamber veya imam olur mu?

              bacim Buraya ufak bir fasil aktarayim;

              Konu ile alakasi yok gibi de görünse de akil sahibi kisi hissesini alacaktir insallah:



              Esirgeyen, bağışlayan Allah'ın adıyla başlarım.

              Nebîler ve velîlerin her biri, bir mucize ve keramet ile mahsus ve meşhur idiler.

              Bilginler ve doğruyu arayanlar (muhakkikler): "Ulu Allah onlardan her birine bir şey bağışladı, birine verdiği şeyi, öbürüne vermedi." derler.

              Veled der ki: "Peygamberlerin her biri, her türlü mucize ve kerametleri tamamen ve mükemmelen göstermeğe muktedirdir;fakat onların her biri, zamanın ihtiyacı ve o zamanda yaşayan insanların arzuları ölçüsünde bir mucize göstermiştir."

              Bu fikrin aydınlanması için örnekler verelim: meselâ kuyumculuk, ayakkabıcılık, terzilik ve bunlardan başka sanatları da bilen bir kimse, birtakım insanlar için elbise dikince: "Bu adam yalnız elbise dikmeği bilir" demezler veya fıkıh ve hey'et bilen hekimliğe vâkıf olan bir bilgin, bir hastayı iyileştirirse, bilgisi bundan ibarettir, denilemez. O, muhakkak zamana, işe ve ihtiyaca göre, bildiği şeylerden yalnız bir tanesini göstermiştir.

              Bunun gibi, değirmeni döndüren su için akıllı bir insan: "Bu su, yalnız bu değirmeni döndürmeğe yarar," der mi? Bu, su bilindiği gibi pek çok işe yarar. Hem çamaşırları arıtır, hem tarlalara ve bağlara tazelik ve canlılık verir, otlar ve çiçekler bitirir. Sadece, bu değirmenin bulunduğu yerde, değirmeni döndürmektedir. Eğer onu bağ ve kırlara doğru bırakırsan aynı su, orada daha başka işler görür.

              O halde bir peygamberde de bütün mucize ve kerametler mevcuttur; fakat o, zamanın ve kavminin ihtiyacı kadar mucize ve kerametler gösterir. Öyle ise, bütün peygamberlerde mevcut bulunan mucizelerin ve keramet­lerin hepsi, her birinde ayrı ayrı ve tamamiyle mevcuttur. Yalnız şu kadar var ki diğer mucizeleri de göstermeğe muktedir olduğu halde, bunlardan ancak birini göstermiştir. Daha başkalarını da gösterebilir.

              Peygamber, Allah'ın mazharı ve âletidir. Hakkın önünde fâni ve yok olmuştur. Allah her şeye kaadir değildir, demek doğru olmaz ve imkânsızdır. İşi yapan (faal) Allahdır. Onlar, kâtibin elindeki kalem gibidirler. Kalemin çizdiği her şeyi, hakikatte kâtip çizmiştir. Veya bir insanın elindeki ok ve yaya benzerler. Okun fırlaması yaydan değil, insandandır. Bunun için Ulu Allah:1 Ey Muhammed attığın oku sen atmıyorsun. Onu atan biziz. Biz ki Allah'ız, yaptığın her şey bizim istek ve buyruğumuzladır. Bunda senin ne yerin olabilir? Çünkü işi biz yürütüyoruz ve bizim isteğimiz yerine geliyor. O halde her kim seninle döğüşür, savaşırsa bunları bizimle yapmış olur ve her kim sana uyar, senin buyruğunu yerine getirir ve seninle dost geçinirse bizimle yapmış olur." buyurmuştur.



              FASIL: 1



              Biri: "Asıl olan şey ameldir" dedi. Bu hususta söylenecek söz, bundan ibaret değildir. Ameli hakkıyle anlatabilmek için, bir kimsenin ortaya çıkıp ameli nasıl anlıyabilirsin?

              Sen amelden, namaz kılmayı, oruç tutmayı, hacca gitmeyi, geceleri uyu­mayarak ağlayıp inlemeyi ve perhiz etmeyi anlıyorsun. Halbuki bunların hiçbiri de amel değildir. Bunlar ancak amelin sebepleridir. Hepsini yaptığın zaman bunların sende bir etki sağlaması mümkündür. İşte o zaman sen, ibadet etmiş ve olduğundan başka bir şey olmuş bulunursun.

              Kur'anda2: Namaz seni günahtan, suç işlemekten, kötülükten, noksan ve kusurlardan ve isyandan korur, temizler, buyrulmuştur. İşte senin bunları yap­mamış olman ve bunlardan temizlenmiş bulunman ameldir. Eğer kendini bunlardan kurtarmamışsan, namaz kılmamış sayılırsın. Bunun için Peygamber -O'na Selâm olsun namaz kılmış olan bir kimseye: "Namaz kılmadın, kalk namaz kıl" (H.Ş.). diye buyurdu. Bunun üzerine o adam kalkıp namaz kıldı. Tekrar: "Kalk namaz kıl, namaz kılmadın" buyurdu. O adam yine kalktı ve namaz kıldı. Peygamber bu defa da: "namaz kılmadın" dedi ve sonunda: "Kalb huzuru olmadan, namaz kılmak doğru değildir" (H.Ş.) buyurdu.

              O halde ortaya koymuş oldukları bu rükû, sücûd ve kıyamı yerine getirmekle, gerçek amel yapılmış olmaz. Yani dinde ortaya konulan bu dışla ilgili hareketleri yapmakla amel yerine getirilmiş olamaz.

              (1)Attığın zaman sen atmadın fakat onu Allah attı. Kur'an, SûreıVIII, Âyet:! 7)

              (2)(Kur'an, Sûre:28, Âyet:44.)



              Hakikî amel, içi değiştirmektedir. Nitekim insan tohumu, ana rahminde şekilden şekle girer. Alâka ve mudga olur. Nihayet insan şeklini alır, canlanır, dünyaya gelir, büyür ve bir insan olur.

              İşte bu türlü değişmek, aşağı derecelerden yukarı derecelere çıkmak, amelidir. Miraç dedikleri de bu tarzda olur. Yukarıda anlatıldığı gibi kul da bir halden bir hale döner. Bu sırada meydana gelen ikinci hal, birinci halden; üçüncü hâl ikinci hâlden daha iyidir. Böylece bu, sonsuz olarak devam eder. Peygamber Hazretleri - O'na selâm olsun-: "İki günü bir olan kimse aldanmıştır" (H.K.). buyurmuştur.

              Hadîste: Dünya ahretin tarlasıdır, varit olduğuna göre, bu dünya pazarında her kulun ekmekte, yani yarın ahrette sevabını görmek maksadiyle ve iş yapmak hususunda ilerleyişinde, iki günü bir olmuş, her gün manen ilerlememişse o kimse aldanmıştır. Çünkü insanın günden güne hattâ her an manen ilerlemesi lâzımdır.İşte gerçek anlamda amel budur. Böyle bir ameli insanlar nasıl görebilirler? Bunu ancak Allah görür ve bilir.

              Ulu Allah: "Benim dostlarım, benim kubbelerimin altında gizlidirler. Onları benden başka kimse bilemez" (H.K.). buyurmuştur.

              Netice itibariyle bilgi (ilim) amele namaz, oruç gibi bedenî işlerden ve amelden daha yakındır. İlmin amelden ayrı olması ve ona faydası dokunmaması mümkün olabilir mi? Halbuki bedenî hareketlerin amelden ayrı bulunması ve amele faydası olmaması daha çok mümkündür. Çünkü inatçı, kötü niyetli ve iki yüzlü (Cehud), münafık (müslüman görünen) bir kimse zahiren bedenî ameli yapmış olabilir; fakat dinin asıl hükmünü yerine getirmiş, hakkı ispat etmiş sayılmaz. Eğer bunları bilseydi ve yapabilseydi zaten bu vasıflara lâyık olmazdı. O halde halkın gördüğü ibâdetlerden, âyinlerden, mezheblerden anlatılan ve gösterilen şeylerin hepsi, amelin aslı, kendisi olmayıp sebepleridir.

              Bersisa, yıllarca hakikattte hiçbir zahidin yapamıyacağı bir şekilde ibadette bulundu. Yani zahirî ameli yerine getirdi. Fakat sonunda kâfir olarak öldü. Bunun gibi İblis de binlerce yıl gökte ibadetle meşgul oldu. Eğer bu zahirî ameller onda bir etki yapmış olsaydı Allah'dan: "Adem'e secde et!" emri gelince, secde ederdi. İsa - O'na selâm olsun - zahirî amelleri yapmamıştı; fakat gerçek ameli o yaptı. Çünktü birdenbire çocukluk halinden ihtiyarlık haline geçti ve Muhammed Mustafa'nın kırk yaşında iken iddia ettiği aynı dâvayı ve vahyi o daha beşikte iken beyan eyledi.

              Peygamber: "Ben Allah'ın bir kuluyum. Bana gökten bir kitap indi. Allah beni Peygamber yaptı ve beni kerim kıldı. (Kur'an, Sûre: 19, âyet:30-31)" buyurmuştur. Gerçek amel senin bulunduğun halde, her an başka bir hale geçmen ve manen ilerlemendir.Bunun gibi, iksiri bakır üzerine döktüğün zaman, bakırın altına dönmesi amel olur. Eğer altın olmazsa binlerce çekiç darbesi yese, yüz defa kaynasa, genişleyip uzasa, yine bakır olarak kalır. Altını tanımıyanlar, amelin görünüşüne bakanlar ve bunu esas olarak kabul edenler: "Eğer yeryüzünde altın denen bir şey varsa o da mutlaka budur. Çünkü bu kadar çekiç darbesi yedi, bu kadar kaynadı, uzayıp genişledi" derler. Halbuki altını gerçekten bilen bir kimse, bunlara bakmayıp halis altın olup olmadığını anlamak için önce mihenge vurur, .sonra kabul eder. Olmamışsa onu bir paraya bile satın almaz. Çünkü Allah:3 "Ben ki Allah'ım; sizin ne görünüşünüze, ne işinize, ne de sözünüze bakarım. Yalnız gönlünüzde benim için olan sevgin nasıldır ve ne kadardır diye gönlünüze bakarım" buyurmuştur.

              Akıllı olan bir insana bir işaret yetişir. Bir evde bir kimsenin bulunup bulunmadığını anlamak için, bir söz kâfidir.

              (3) Allah bizin ne suretlerimize, ne de amellerimize bakar, yalnız kalblerimize bakar (H.Ş.)
              Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

              Yorum


                #22
                Ynt: Kadından peygamber veya imam olur mu?

                yinede özet olarak ne cikarmam gerekir buradan abi?


                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Kadından peygamber veya imam olur mu?

                  [quote author=gulistan_2 link=topic=21.msg17759#msg17759 date=1240081855]
                  yinede özet olarak ne cikarmam gerekir buradan abi?
                  [/quote]
                  "Akıllı olan bir insana bir işaret yetişir. Bir evde bir kimsenin bulunup bulunmadığını anlamak için, bir söz kâfidir."
                  Bütün Özet budur bacim..
                  Kadinlardan Peygamber olduguna dair Bir degil bir cok isaret ve mucizeler vardir..

                  Önemli olan insanin icini degistirebilmesi ve ilerliyecek kabiliyete sahip olarak gercekleri görmesidir.

                  Saglicakla
                  Rabbim e emanetsin..
                  Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Kadından peygamber veya imam olur mu?

                    Allah razi olsun
                    sende Allaha emanet ol abi


                    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                    Yorum

                    YUKARI ÇIK
                    Çalışıyor...
                    X