Ynt: HZ. MUSA’NIN (A.S)’IN MASUMİYETİ
Hazreti Musa ilahi program çerçevesinde firavunun sarayında daha bebekken yerleştiriliyor ve kendisini tevhidi bir tarzda yetiştirmek üzere annesi de süt emzirmesi için saraya yerleştiriliyor.
Mısır toplumu, toplumu firavunun zulmünden kurtaracak, israiloğullarından gönderilecek bir peygamberi bekliyor zaten. Hatta bunu önlemek için de firavun israiloğullarının erkek çocuklarını katlediyordu.
Bütün toplum bir peygamber ve bir islami hareketin geleceğini müdrik bir şekilde bulunuyor.
Hazreti Musa kendisinin toplumu firavunun zulmünden kurtaracak kişi olduğunun da farkındadır.
İsrailoğulları Mısır toplumu içinde bir azınlık ve yönetimde hiç bir payları bulunmamakta. Her fırsatta mısır toplumunun zulmü ile karşı karşıyadır.
Bu sebeple mısırlı birisinin herhangi bir israiloğlu ile dalaşmasında israiloğlu olanın haksız olma şansı yok zaten. Mümkün mü egemen toplumun bir ferdine karşı azınlık ve ezilmiş bir fert baskın durumda olsun.
O an için Hazreti Musanın da bulundu bir yerde yine israiloğullarından birisi bir zulme uğruyor ve Hazreti Musadan yardım istiyor.
Hazreti Musa da israiloğluna yardım ediyor adamı bir yumrukla öldürüyor. Burada yanlış olan Hazreti Musanın o mısırlıyı öldürmesi değil, birincisi Hazreti Musanın mısırlıyı öldürme kasdı olmamasına karşın adam bir yumrukla ölüyor.
Burada yanlış olan israiloğullarına ait kişinin Hazreti Musadan yardım isteyerek, onu tanıdığını belli etmesi, bu vesile ile islami hareketin deşifre olmasına sebep olmasıdır. Yani firavun ve mısır toplumunun Hazreti Musayı tanımasına bu olayların neden olmasıdır.
Bu suç ta Hazreti Musanın değil, ondan yardım isteyen israiloğlunun suçudur.
Hazreti Musa ilahi program çerçevesinde firavunun sarayında daha bebekken yerleştiriliyor ve kendisini tevhidi bir tarzda yetiştirmek üzere annesi de süt emzirmesi için saraya yerleştiriliyor.
Mısır toplumu, toplumu firavunun zulmünden kurtaracak, israiloğullarından gönderilecek bir peygamberi bekliyor zaten. Hatta bunu önlemek için de firavun israiloğullarının erkek çocuklarını katlediyordu.
Bütün toplum bir peygamber ve bir islami hareketin geleceğini müdrik bir şekilde bulunuyor.
Hazreti Musa kendisinin toplumu firavunun zulmünden kurtaracak kişi olduğunun da farkındadır.
İsrailoğulları Mısır toplumu içinde bir azınlık ve yönetimde hiç bir payları bulunmamakta. Her fırsatta mısır toplumunun zulmü ile karşı karşıyadır.
Bu sebeple mısırlı birisinin herhangi bir israiloğlu ile dalaşmasında israiloğlu olanın haksız olma şansı yok zaten. Mümkün mü egemen toplumun bir ferdine karşı azınlık ve ezilmiş bir fert baskın durumda olsun.
O an için Hazreti Musanın da bulundu bir yerde yine israiloğullarından birisi bir zulme uğruyor ve Hazreti Musadan yardım istiyor.
Hazreti Musa da israiloğluna yardım ediyor adamı bir yumrukla öldürüyor. Burada yanlış olan Hazreti Musanın o mısırlıyı öldürmesi değil, birincisi Hazreti Musanın mısırlıyı öldürme kasdı olmamasına karşın adam bir yumrukla ölüyor.
Burada yanlış olan israiloğullarına ait kişinin Hazreti Musadan yardım isteyerek, onu tanıdığını belli etmesi, bu vesile ile islami hareketin deşifre olmasına sebep olmasıdır. Yani firavun ve mısır toplumunun Hazreti Musayı tanımasına bu olayların neden olmasıdır.
Bu suç ta Hazreti Musanın değil, ondan yardım isteyen israiloğlunun suçudur.
Yorum