Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Sonsuz ve 70 Kat Ateş Azabı Hakkında Sorum?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Sonsuz ve 70 Kat Ateş Azabı Hakkında Sorum?

    [color=rgb(51, 51, 51)]Allah neden kendini inkar edenleri 70 kat ve sonsuz ateş azabında yakıyor? Diyelim biri bize geldi sen yoksun ve seni tanımıyorum dese bizim dinen onun bu davranışına ne gibi bir ceza hakkımız olur ki? Ancak biz de aynı lafı ona söyleriz. Allah kendisine yoktur diyeni yok etseydi asıl adalet bu olmaz mıydı? Fazlası zulüm olmaz mı. Hem birisi Allah'a yok dedi mi Allah dayanılmaz ve sonsuz bir acı mı çekiyor ki bu bahsi geçen insana aynısını yapıyor?[/color]

    #2
    Ynt: Sonsuz ve 70 Kat Ateş Azabı Hakkında Sorum?

    [quote author=faramirofgondor link=topic=25067.msg169702#msg169702 date=1374862171]
    [color=rgb(51, 51, 51)]Allah neden kendini inkar edenleri 70 kat ve sonsuz ateş azabında yakıyor? Diyelim biri bize geldi sen yoksun ve seni tanımıyorum dese bizim dinen onun bu davranışına ne gibi bir ceza hakkımız olur ki? Ancak biz de aynı lafı ona söyleriz. Allah kendisine yoktur diyeni yok etseydi asıl adalet bu olmaz mıydı? Fazlası zulüm olmaz mı. Hem birisi Allah'a yok dedi mi Allah dayanılmaz ve sonsuz bir acı mı çekiyor ki bu bahsi geçen insana aynısını yapıyor?[/color]
    [/quote]

    Allah adalet sahibidir. Adalet, Allah'ın adalet dediğidir. Aklımız görecelidir. her akıl sahibi, aklına verdiği verilere göre adaleti tanımlar. bir diktatör ile mazlumun adalet anlayışı aynı mıdır? farklıysa o zaman hangisinin adalet ölçüsü adalettir ve niçin? Öyleyse tüm varlıklara eşit şeklde bakabilen, insan üstü bir varlığın adalet tanımı/ölçüsü esas alınmalıdır ki doğru adalet olsun.

    Birinin bize sen yoksun demesiyle, rabbine sen yoksun demesi aynı görülemez. Çünkü o birini biz yaratmadık biz onun gibi bir yaratılanız. bu bakımdan bu benzetme yanlış olmuş. eğer derseniz ki birinin ürettiği robotu, sahibini inkar etse sen yoksun dese diye bir kıyas yaptınız bu bile batıl bir kıyas olmuş olur. Çünkü Allah kullarını hiç yokken var etti oysa robot, kainatta Allah'ın var ettiği madenlerden bir araya getirme yoluyla yapılmaktadır. öyleyse adaletli bir kıyas yapmak istersek hiç bir zaman kulun kula sen yoksun demesiyle Allah'a yoksun demesi asla bir değildir.

    Allah ruhları yaratırken onlardan söz alıyor, kendisinden başka hiç bir varlığa tapmayacağına dair. Esasen insan türü hiç bir zaman Allah'ı yok sayamaz, böyle bir şeyin vukuu imkan dışıdır. Çünkü Rabb her insanın belleğine (setup) kendi varlığını silinmez şekilde yazmış. İnsan bu bilgiyi silemez ve Rabbi yok sayamaz, ancak onun üzerini örten kendi ile çelişkiye düşerek Rabbi yok sayar. Yok olduğuna inanmak yerine kendine yalan söyler Rab inancının üzerini örter. Bu ise Rab tealayı yok sayma değil kendine bile bile yalan söyleme suçunu oluşturmuş olur.

    Kendi kendine bile bile sahibini yok saymak olsa olsa kendi çıkarları, varlığını Allah'tan büyük görme eğiliminden kaynaklanmaktadır. Çünkü Allah'ı var saydığında kişi yaşam düzeninin değişmesi gerektiğine arzularının zıttına yaşama mecbur kalacağını bilmektedir. Bu yüzden kendini Rabbden büyük görür büyüklenir. öyleyse bu artık katlanarak artmş bir suçtur.

    Rabb onu yaratırken eğer bu şekilde suç işlerse sonsuz bir azapla cezalandıracağını söyleyerek yarattı ve ondan söz aldı. Kendinden başka hiç bir varlığı tapmayacağı hususunda. Ama insan bu antlaşmadan döndü. Rab ona verdiği sözü hatırlattı azapla korkuttu elçiler gönderdi antlşamayı hatırlattı. ama kul yine sahibini tanımadı ve Allah'ın adalet dediği sonsuz yaşamı hak etti.

    eğer Allah sonsuz azap mı yoksa yok edilmek mi seçeneğini sunsa hiç bir kul sonsuz yok edilmeyi tercih etmeyecek. var olmanın dayanızlmaz tercihini seçecektir. öteki dünyada cehennem karşısında kafirler yok edilmeyi değil bir toprak olmayı tercih ediyorlar. dolayısıyla azaba uğrayanlarca yok edilmek sonsuz azaptan daha büyük azap görülmekte. Bu nedenle adalet olarak sonsuz yanmayı görüyor olacaklar yok edilmeyi de adalete ters. o zaman da diyecekler.

    adalet açısından birbirini yaratmamış birbirine denk insanlar birbirlerini yok saymayla karşılık verdiklerinde adalet olur. Oysa Rab var ettiğini artık var etmiştir. bunun adalet gereği yok edilmesi var edilmesinin adalet gereği karşılığı değildir. yok etmek, var etmenin karşılığıdır. ya var olduktan sonra varlık hazzınnın karşılığı ne olacak? Yok edildikten sonra kişi azap çekmez ki! o zaman adalet gereği varlık hazzının bedeli ödenmemiş olacak.

    Biri Allah'a sen yoksun dese Allah'ın acı çekmeyeceği gibi, varsın dediğinde de zevk duymaz. Allah'ta hal değişikliği olmaz. Allah'ta sevme gazap üzüntü coşku vs duygular olmaz. Allah bir kulun bir amelini sevdi demek o kula ödül yazdı demektir. gazap etti de azap hazırladı anlamına gelir. Allahta eksiklik yoktur ki onu kızma ya da sevmeyle tamamlasın. Bu yüzden "[color=rgb(51, 51, 51)]birisi Allah'a yok dedi mi Allah dayanılmaz ve sonsuz bir acı mı çekiyor" anlamsızdır. Allah'a biri yok dedi mi kişi tekebbür ediyor ve Allah'ın yüceliğini bile bile inkar ediyor demektir. bu ise var ediliş sözleşmesine bile bile zıt düşmek, ve evet işte antlaşmayı bozdum var mı bir diyeceğin gibi bir meydan okumadır. Buna karşılık yine Allah eksik değldir ki öfke belirtisiyle yüzü gerilsin haşa! o bunun karşılığında insanda var olan doğal (yaratılış ve kadersel) yapıyı tahriftir. bu tahrif insanın kendi kendine zulmüdür. yaratılışını bozarak kendini kötüleştirmesidir. bunun telafisinin nasıl olacağını en iyi onu yoktan var eden Allah bilebilir. O, telafinin sonsuz yanmakla mümkün olacağını söylüyor öyleyse doğru odur.

    sizin ya da bir ateistin akıl yürütmesi kise varlık idealizmi açısından mutlak doğru olan değildir. Çünkü siz ya da bu itirazı dillendiren kişi bunu doğru bir kıyasla dile getirmiyor mutlak objektiflikle söylemiyor ki. Şeytanın vesvesesiyle bunu dillendiriyor. Eğer insan kendisini Allah'ın yarattığına inanıyorsa o zaman beni benden iyi bilen yaratıcımdır demesi aklın zorunlu kıldığı gerçek değil midir? Ama öyle demiyor, demiyrosa o zaman bu söz Allah'ın yarattığı yapıdan çıkmış olmaz. Dışarında ona yanlı olarak verilmiş bir saptırıcı düşüncedir. Ve insan türünü var eden onun nasıl işleyeceğini, onun için adaletin ne olduğunu, suçunun karşılığının ne olduğunu bilmek de ancak yaratıcısının elindedir. ona zıt olmak adaleti kaybetmek olmaz mı? bir robotun var edicisinden zıt düşmesi durumunda adil düşünebileceğini düşünebiliyor musunuz? hayır.

    Allah'ın adaleti konusu, onun varlığından sonra konuşulması gereken bir konudur. bu soru onun adaletinden şüphe duyanın sorduğu bir sorudan çok onun varlığını yok saymaya çalışan bir zihnin sorusudur. Çünkü bir kere yaratıcı olarak Allah'ı kabul eden biri onun adaletsiz olabileceğini varsayması imkan dışıdır. Çünkü adil olmayan bir yaratıcı bu kadar güçlü bir yaratıcı olamaz. varlık alemi mükemmel karışık karmaşık iç içe geşmiş sistemler olmasına rağmen ustaca işliyor. bu mükemmel bir yaratıcı varlığını zorunlu kılıyor. Eğer adalet (her şeyi yerli yerine koymak) olmasa bu evrenin varlığını sürdürmesi mümkün müdür? her an yeniden yaratılan varlıkların varlığı mümkün olur muydu? Adalet olmasa alem yok olmaya mahkumdur. bu soru bu yüzden Allah'ın varlığına inanmadığı ama bunu da dile getirmekten korktuğu için işte adaletsizlik var demek ki Allah diye bir varlık yok demek için bir girişimdden başka bir şey değildir. Bu yüzden bu sorunun tatmin edici cevabı için Allah var mı yok mu sorusu konuşulmak zorundadır. Varsa nasıl bir bir Allah vardırı konuşmak gerekir. Allah'ın varlığını kabul, onun adaletinin kabulünü zorunlu kılar.


    [/color]

    Yorum


      #3
      Ynt: Sonsuz ve 70 Kat Ateş Azabı Hakkında Sorum?

      Öncelikle yine bir müslüman ve yine iftiralı can sıkıcı bir cevap diyerek başlayalım.


      bu soru bu yüzden Allah'ın varlığına inanmadığı ama bunu da dile getirmekten korktuğu için işte adaletsizlik var demek ki Allah diye bir varlık yok demek için bir girişimdden başka bir şey değildir.

      1. Allah attığın iftiranın cezasını dünyada versin.


      Allah'ta sevme gazap üzüntü coşku vs duygular olmaz

      2. Keşke siyaset müslümanı olucağına Allah Müslümanı olsaydın. "Allah kibirlenenleri(Böbürlenen) sevmez" Kuran ayetidir. Allah'da sevme yok diyen ilk müslüman oldun tebrik ediyorum.


      dolayısıyla azaba uğrayanlarca yok edilmek sonsuz azaptan daha büyük azap görülmekte.
      3.İki resim arasındaki farkı bulunuz.
      Yok edildikten sonra kişi azap çekmez ki!

      Şimdi ben biraz yorum yapayım. Yusuf İslam demiş ki Müslümanlara baksaydım İslam'ı seçmezdim. Benim de bugüne kadar edindiğim en iyi en saygılı ve zararsız arkadaşım bir kafirdi. Yine gözlemlerim toplumun en zararlı tabakasının müslümanlar olduğunu gösteriyor. En iyiler ateistler, sonra kafir aleviler ve en son müslümanlar. Bu müslümanlarda, yalan, iftira, dedikodu, haksız yere kalp kırma, incitme, gıybet makineli tüfek gibi işler.


      Ama benim inancım damarlarıma kanıma işlemiş. Sevgi karşındakinin iyi yanlarını görme ve tanıma halidir. Allah bizi kulluk için yarattı yani tanısınlar diye de tefsir edilir. Allah sevmek ve sevilmek için yarattı kullarını başka bir şey için değil.







      Yorum


        #4
        Ynt: Sonsuz ve 70 Kat Ateş Azabı Hakkında Sorum?

        [quote author=faramirofgondor link=topic=25067.msg170067#msg170067 date=1376003132]
        Öncelikle yine bir müslüman ve yine iftiralı can sıkıcı bir cevap diyerek başlayalım.

        1. Allah attığın iftiranın cezasını dünyada versin.

        2. Keşke siyaset müslümanı olucağına Allah Müslümanı olsaydın. "Allah kibirlenenleri(Böbürlenen) sevmez" Kuran ayetidir. Allah'da sevme yok diyen ilk müslüman oldun tebrik ediyorum.

        3.İki resim arasındaki farkı bulunuz.

        Şimdi ben biraz yorum yapayım. Yusuf İslam demiş ki Müslümanlara baksaydım İslam'ı seçmezdim. Benim de bugüne kadar edindiğim en iyi en saygılı ve zararsız arkadaşım bir kafirdi. Yine gözlemlerim toplumun en zararlı tabakasının müslümanlar olduğunu gösteriyor. En iyiler ateistler, sonra kafir aleviler ve en son müslümanlar. Bu müslümanlarda, yalan, iftira, dedikodu, haksız yere kalp kırma, incitme, gıybet makineli tüfek gibi işler.

        Ama benim inancım damarlarıma kanıma işlemiş. Sevgi karşındakinin iyi yanlarını görme ve tanıma halidir. Allah bizi kulluk için yarattı yani tanısınlar diye de tefsir edilir. Allah sevmek ve sevilmek için yarattı kullarını başka bir şey için değil.
        [/quote]

        1- yazım, ateistlere cevap niteliğindedir. müslümanların üzerine alınmalarına gerek yoktur. bu soruları müslüman biri sorsa bile bu, onun kendi düşüncesi olmayıp atestin vesvesesidir diye düşünerek yazdığımı belirtmiştim...

        2- a) Bu dinin siyaseti ibadet, ibadeti siyasettir. Allah'ın ibadetle ilgili yasaları olduğu gibi siyasetle ilgili de yasaları vardır. siyasetle ibadet arasında bir ayırım yoktur. her iki alanda da Allah'ın helal ve haramları ve emirlerinin uygulanış tarzıyla ilgili kuralları vardır.

        b) hadis arıyorum bulunca yazıya devam edeceğim inşaAllah

        Yorum


          #5
          Ynt: Sonsuz ve 70 Kat Ateş Azabı Hakkında Sorum?

          Yazınızda makul mantıklı açıklamalarda var tabi. Ben sadece yanlış olan yerlere değindim. İnsanın inancındaki şüpheleri gidermesi için soru sorması farzdır. Ben de farz olan şeyi yapıyorum. Şöyle yorum yapabilirim.. Hz. Ali 83 nolu hutbesinde "herkes birbirine uyar gider ne yaşayanlar suç işlemekten usanır ne ölüm can yakmaktan" Yani bizim yaptığımız kötülükler esasında çok büyük şeyler ama biz farkedemiyoruz. birbirimize bakıp normal görüyoruz. Dünyada uykudayız, ağır bir uyku uyanamıyoruz vs. Yine yazınız olursa dinlerim. Ama soru soranı da biraz anlayın belki ben cehennem ateşini sizden daha derinlemesine düşünüyorum da o hal beni bu duruma sokuyor gibi.

          Yorum


            #6
            Ynt: Sonsuz ve 70 Kat Ateş Azabı Hakkında Sorum?

            [quote author=faramirofgondor link=topic=25067.msg170067#msg170067 date=1376003132]
            "Allah kibirlenenleri(Böbürlenen) sevmez" Kuran ayetidir. Allah'da sevme yok diyen ilk müslüman oldun tebrik ediyorum.

            3.İki resim arasındaki farkı bulunuz.

            Şimdi ben biraz yorum yapayım. Yusuf İslam demiş ki Müslümanlara baksaydım İslam'ı seçmezdim. Benim de bugüne kadar edindiğim en iyi en saygılı ve zararsız arkadaşım bir kafirdi. Yine gözlemlerim toplumun en zararlı tabakasının müslümanlar olduğunu gösteriyor. En iyiler ateistler, sonra kafir aleviler ve en son müslümanlar. Bu müslümanlarda, yalan, iftira, dedikodu, haksız yere kalp kırma, incitme, gıybet makineli tüfek gibi işler.


            Ama benim inancım damarlarıma kanıma işlemiş. Sevgi karşındakinin iyi yanlarını görme ve tanıma halidir. Allah bizi kulluk için yarattı yani tanısınlar diye de tefsir edilir. Allah sevmek ve sevilmek için yarattı kullarını başka bir şey için değil.
            [/quote]

            2 b: ben Allah'ta sevme yok demedim. Allah'ta kullarda olduğu gibi hal değişkliği gerektirecek durumlar yok dedim. işte aradığım hadisleri buldum. bu konuda dediklerimi zaten bu hadislerden almıştım:

            "5-(299) ...Hamza b. el-Murtefi' ashabımızın bazısından şöyle rivayet etmiştir:Bir gün Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)'ın meclisinde bulunuyorken Amr b. Ubeyde içeri girdi ve İmam'a şöyle dedi: "Sana kurban olayım! Allah Tebarekeve Teâlâ: "Her kim ki kendisini gazabım çarparsa, hakikaten o, yıkılıp gitmiştir." (Ta-ha, 81) buyurmuştur. Bu ayette sözü edilen gazap nedir?"Ebu Cafer (aleyhisselâm) buyurdu ki: «Bundan maksat cezadır, ey Ömer! Bir kimse, Allah'ın bir durumdan bir duruma geçtiğini iddia ederse O'nu kulların nitelikleriyle vasfetmiş olur. Hiçbir şey Allah’u Teâlâ’yı taciz edemez ki O'nu değiştirsin.»6-(300) ... Hişam b. Hakem, Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)'a bir takım sorular soran zındıkla ilgili hadisin kapsamında rivayet eder ki:Zındıkın İmam'a sorduğu sorulardan biri de şuydu: Allah'ın hoşnutluğu ve öfkelenmesi var mıdır?Ebu Abdullah (aleyhisselâm) buyurdu ki: «Evet ama bunlar kulların sahip oldukları hoşnutluk ve öfke gibi değildirler. Çünkü hoşnutluk insanda meydana geldiğinde onu birdurumdan başka bir duruma sokar. Yaratılmış varlıklar boş, işlenmiş, yapılmış ve birleşimdir. Bu yüzden her şey ona girecek bir yol bulabilir. Buna karşılık eşya, yaratıcımızın içine giremez. O, birdir, zâtı ve sıfatı birdir. Hoşnutluğu ödül, öfkesi ise azaptır. Hiçbir şey O'nun içine girip de O'nu heyecanlandırmaz, dolayısıyla halden hale sokmaz. Bunlar çaresiz, muhtaç kulların özellikleridir.»"


            3- kafirlerin daha çok dürüst oldukları benim de gözlemim. sünnilerin şiilerden daha dürüst olduğuna dair bir gözlemi zamanın İmamı'na ileten şiiye, Masum İmamımız, muhaliflerin gerçek yüzünü gösteren açıklama yapıyor. Bu konuda şahsen şöyle düşünüyorum: Şeytan kafirlere dürüst olsun diye vesvese veriyor ki böylece bakanlar kafirleri iyi görsün, küfrün reklamı olsun herkes kafirliğe özensin kafir olsun. buna karşın müslümanlara da kötülüğü güzel gösteriyor çekici hale getiriyor ki böylece Müslümanlığın kötü reklamı olsun. bir başka psikolojik gerçek ise insanların bakış yanlışlıklarıdır. müslümanlar beyaz kafirler siyah bir elbise gibidirler. kafir bir kötülük yapsa bu çok büyük görülmez hatta normal karşılanabilir oysa aynı kötülüğü müslüman yapsa bu büyük görülür, beyaz elbisede lekenin büyük, siyah elbisese yokmuş gibi görünmesi gibi.



            (yöneticiye not: metnin boyutunu değiştirmeme rağmen değişmedi. ayarlayamadım. )

            Yorum

            YUKARI ÇIK
            Çalışıyor...
            X