Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

    adem kardeşim hassasiyetinizi anlıyorum konuyu yönetime açtım adminlerin görüşünü bekliyorum inşallah
    Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
    İmam Ali (a.s)

    Yorum


      #32
      Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

      [quote author=hacı link=topic=7491.msg50309#msg50309 date=1251179647]
      54. ve 55. ayetleri dikkatlice okursanız Yüce Allah'ın Peygamber efendimize hitab ettiğini apaçık görürsünüz.Bu sebepten dolayı 50. ve 51. ayetlere "DE Kİ" eklemeye gerek bile yoktur.

      Yüce Allah (c.c.) 52. Ayette ise; Peygamber (S.A.A) efendimize, 24'ten 46'ya kadar olan ayetlerde geçen Peygamberlerin yaşadıklarını anlatıyor ve sonrasında diğer ayetleri indiriyor. Yani 50. 51. 52. 53. 54. ve 55. ayetler Efendimiz (S.A.A)'e hitaben inmiştir. Konuşan elbette ki Yüce Allah'tır. Ve kurtarılacak bir durum da söz konusu değildir.
      Sözlerinize katılmayı isterdim ama dediğim gibi zorlamalı yorumlar.Bu yorumlarla Bir şeyler kurtarılmaya çalışıyor.Benzer ayetlerden yola çıkarak iddianızın yanlışlığını ortaya çıkarabiliriz.

      Hud Suresinin 2. ayetinde der ki; ( Alttaki ilk ayet arapça dan orjinal çeviridir.)

      "Bu Kitap Allah'tan başkasına ibadet etmemeniz için indirildi. Kuşkusuz, BEN size ONDAN GELEN bir uyarıcı ve müjdeciyim."

      Bu ayette peygamber büyük bir EDİT ayeti kendi ağzından yazmıştır.Fakat bazı uyanık mealciler bu ayetin başına "de ki" getirerek ayeti Allah ın ağzından çıkıyormuş gibi göstermeye çalışırlar.

      (De ki: Bu Kitap) "Allah'tan başkasına ibadet etmemeniz için (indirildi). Şüphesiz ki ben, onun tarafından size (gönderilmiş) bir uyarıcı ve müjdeleyiciyim.

      şekline sokmaya çalışır.Bildiğiniz gibi parantez içinde yazılan sözcükler "Bu sözcük orjinal kuranda geçmez ama daha iyi anlamanız için eklenmiştir" anlamında görüş bildiren İslam alimleri bu konuda yalan söylemektedirler.

      Türkçe: de ki
      Arapça: kul قُلْ (Bu ayetin başında Arapça 'kul' kelimesi kesinlikle geçmemektedir)

      Alttaki ayet hud süresi 2. ayettir başında elif harfi vardır 'kul' kelimesinin قُ

      kaf harfini kesinlikle göremezsiniz.

      أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا اللَّهَ إِنَّنِي لَكُمْ مِنْهُ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ

      Hud süresi 2. ayetini İslam alimleri EDİT farklı biçimlerde Arapçadan Türkçeye çevirmişlerdir, altta kırmızı renkle yazılan farklı ifadeler Kur an ın Arapçasın da bulunmamaktadır.

      Diyanet vakfı meali

      hud 2 -(De ki: ) "Şüphesiz ben size O'nun tarafından gönderilmiş bir uyarıcı ve müjdeleyiciyim."

      E Hamdi Yazır

      hud 2 -şöyle ki, Allah'tan başkasına kul olmayın! Ben size O'nun tarafından müjdelemek ve uyarmak için gönderilmiş bir peygamberim!

      Yaşar Nuri Öztürk
      hud 2-Ki başkasına değil, yalnız Allah'a ibadet edesiniz! Kuşkusuz, ben size O'ndan gelen bir uyarıcı ve müjdeciyim.

      Ömer Nasuhi Bilmen

      hud 2-Şunun içindir ki, Allah Teâlâ'dan başkasına ubûdiyette bulunmayın. «Şüphe yok ki, ben sizin için O'nun tarafından bir nezîr ve beşîrim.»

      Suat Yıldırım

      hud 2-Bundan maksat, Allah'tan başkasına ibadet etmemenizdir.Gerçek şu ki: Ben sizi cennetle müjdelemek ve cehennemle uyarmak için O’nun tarafından gönderilmiş bulunuyorum. [21,25; 16,36]

      Ortada bir tane ayet var başına ne getireceğini şaşıran onlarca allame var.Tuhaf değil mi?

      Zariyat Suresi' nin 50. ve 51. ayetlerinde de benzer bir durum var:

      50-"O halde hemen Allah'a kaçın; haberiniz olsun ki, BEN size ondan gelen açık bir uyarıcıyım.
      51-Allah'la beraber başka bir tanrı uydurmayın; haberiniz olsun ki BEN size ondan gelen açık bir uyarıcıyım.

      üstte ki ayetlerde gene konuşan kişinin Allah değil muhammed olduğu bariz bir şekilde ortadadır.

      İFADELERİNİZE DİKKAT EDİN.SİZ İNANMASANIZDA ALLAH'A VE PEYGFAMBERE İNANAN İNSANLAR VAR. BU YÜZDEN YAZDIĞINIZ KELİMELERE DİKKAT EDİN. BU SİZE BİRİNCİ UYARI.
      [/quote]

      Hud Suresi 1. ayeti dikkatle anlamaya çalışırsanız 2. Ayette ben ile kastedileni anlarsınız.

      Yorum


        #33
        Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

        Ben hacının atılması değil dikkatle takip edilip her iddiasına cevap verilmesi ve alaya Allah'ın ayetlerini alaya alır konuşmaları durumunda editlenmesi ve uyarı verilmesi kanaatindeyim ki yazılarından bazen bunu gördüm.. Düşüncesini belirtir fiktirini söyler ama küçük görücü kendini zeki inananları zekası tekamüle ermemiş görmesi asla kabul edilir seyredilir bir durum değildir. Adem kardeşim sanırım Allahın ayetlerini alaya alanlarla oturma onlar sözü başka bir konuya çekinceye kadar onlarla oturma...ayetinin gereğini uygulayacak sanırım kardeşim beni de uyarırsan bu konuda karafına ben de katılırım...
        Çünkü bu dini bir sorumluluk
        ateistlerin kitaplarını daha önce çok okurdum... Baya da kafam karışırdı. Ancak reddiyeler yazılmış onlarla da durulurdu...

        bu ilimdir her sorunun cevabı vardır ama biz bilmeyebiliriz bunu gayet açık yüreklilikler söyler cevabını da öğrenir sonra veririz...

        örneğin hacı bahsetti mi bilmiyorum turan dursun: Allah'ın Kur'an'da kadınları insan yerine koyup da direkt olarak onlara seslenmeyip onun yerine erkeklere: "Kadınlara söyle... dediğini yine kadınlar meclisinden deği hep erkekler meclisinden bahsettiği emirleri ve yasakları hep erkeklere yönelttiği, erkekler aracılığıyla kadınlara emir ve yasakları ilettiği iddiası vardı. baya da örnek vermişti bu konu benim kafamı karıştırdı. Süleyman Ateşin (ki o zamanlar sünniydim) bu kitaba reddiyesi vardı orada durumu açıklamış:
        bu arap dilini özelliği. bilindiği gibi arapçada kadın için ayrı siga (kelime kalıbı) erkek için ayrı siga kullanılır. Araplar bir ataerkil bir aileydiler. Bir 99 kadının 1 erkeğin bulunduğu bir topluluktan bile bahsederlerkek kullandıkları kelime erkek sigası idi. sanki orada çoğunluk erkekmiş gibi.. Hatta bazen tamamı kadın olan bir topluluktan bile erkek meclisi gibi bahsederleri.
        Kur'an ilk muhatap olarak arapça bilen bir kavime indirilmesi nedeniyle onların dildeki örf adetlerini aynen kullandı ve emir ve yasakları hep erkek sigasıyla gönderdi. "Ya eyyühellezine Âmenu" hitabından olduğu gibi bu erkek sigası gerçekte içinde kadınları da kapsıyordu. yani bu Allah ve Kur'an'ın sorunu ve eksikliği değil arap dilinin sorunundan kaynaklanmaktadır. dahası eğer sorunsa... her milltin dilinde bu tür kullanımlar mevcuttur. Bundan Kur'an'ı sorumlu tutmak akıllıca değildir...
        Turan dursun bu ayrıntıyı bilior olmalıydı çünkü yıllarca doğu medreselerinde en ince ayrıntısına kadar arapçayı gördüğünü söylüyordu. Dolayısıyla bu ayrıntıyı bile bile bu iddiayı yapmak samimiyetsizlk oluyordu... sonunda cezasını buldu gitti gerçi...

        Yukardaki Hud suresi ayetiyle ilgili olarak inceleme imkanım olmadı Ama Kur'an kimin sözü olduğu konusunda bir bilgiyi paylaşmak istiyorum...

        Allah Kur'an'ı diğer vahyler gibi levhi mahfuzda anlam olarak yarattı. Tıpkı mikailin a.s. tabita işlerini belli kurallara göre yapmakla görevli olması gibi Cebrail de onu oradan alarak Fahri kainat Efendimize iletmekle görevli idi. bu sebeple Kur'anın bir kısmı Cebrailin kelimeleriyle inmiştir. Anlam ve maksat olarak tamamen Allah'a aittir. Bu yüzden sanki Allah üçüncü şahısmış gibi geçer bir çok ayette. "Onlar Allah'ın güçlü olduğunu görmüyorlar mı!..." gibi.

        Ancak bununla beraber vahyin geliş şekillerinden rüya ve Allah'ın direk Resülün kalbine vahyi indirişi de vardır ki bu ayetler hem manen hem de lafzen Allah'a aittir. Bu nedenle bu tür ayetlerde Allah BEN yaptım ettim diye konuşur... Biz yarattık, biz yaptık, yapacağız gibi ifadeler ise olayın oluş biçiminide Allah'la beraber meleklerin Resullerin ve İmamların hatta bazen diğer insanların da ortak olacağı anlatılmak için kullanılan bir ifade tarzıdır.
        Örneğin Bu zikri biz indirdik onu koruyacak olan da biziz ifadesi bunun tipik bir örneğidir. Yani vahyi Cebrail ve ben indirdim, onu Ben, melekler, Resül, s.a.a. ve İmamlar a.s. hatta mü'minler birlikte koruyacağız" demektir...

        en çok eleştirilen bir konu da Kur'an'ın yazı diliyle değil konuşma, diliyle inmesinden kaynaklanan konulardır.

        Bilinmesi gerekir ki Kur'an yazılı olarak inmemiş cebrail sözlü olarak okumuş Peygamber s.a.a. de onu ezberlemiş sonra yazıya aktarılmıştır.

        yine biz biliyoruz ki yazı dili ile konuşma dili arasına bazı farklılıklar vardır. Yazı dilinde vurgu ile bir anlamı veremezsiniz. oysa konuşma dilinde öyle bir vurgu kullanırsınız ki aynı kelimelerden aynı dizilişteki bir cümle ile hem soru hem tehdit hem de bilgi cümlesi yapabilirsiniz.

        örneğin İbrahim a.s. ın: Heza Rabbi cümlesi birçoklarınca anlaşılmamış ve eleştiri konusu olmuştur. İbrahim a.s. ümmetine tek Allah'ı anlatmaktadır. Ümmetinden bir gurup yıldızlara bir gurup aya bir gurup da güneşe tapmaktadır. o onların mantıklarına hitap için yıldızlar çıkınca der ki "heza rabbi" (bu benim Rabbim) yıldızlar batınca da ben batanları sevmem.. demiştir. Şimdi siz müşriklere bakarak: " bu benim Rabbim!" diye öyle bir vugulu sorgulayıcı şekilde ses tonunuzu ayarlarsınız ki bu cümleyi değil sizin onlara tapıp tanrı yapmanız onları yerin dibine geçirir alay dolu olup meydan okursunuz Rabse gelsin beni bu alayımdan dolayı mahvetsin bakalım kendine gücü yetiyor batmaktan koruyabiliyor mu diye..
        sonra aynı durum ay ve güneş için tekrarlanır...

        bunlara benzer daha çok özelliği vardır Kur'an'ın ancak bunlar bilinmediğinde hem ayetler anlaşılmamakta hem de bu tür atesitlerin iftira ve saptırmalarına cevap verilememektedir...

        Yorum


          #34
          Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

          Hacıcan

          Benim düşüncem şu ;

          Allah nasıl herhangi bir şekilden münezzehse bizim gibi cümle kurmaktanda münezzehtir.Bu yüzden Kuran Allahın mesajıdır ancak cümleler Hz.Muhammedindir.Bu yüzden ayette bu şerefli bir elçinin sözüdür der.

          Ama imamiye kardeşlerimde nasıl bilmiyorum ? ve biri cevap verirse sevinirim.

          Bide konuyu düzgün bi şekilde tartışalım ortamı germeyin
          Kızılbaş kardeşim,
          Ortalık gerileceği kadar gerilmiş.Konuların kaldırılması ,taşınması yada yasaklanmam yönünde istekler var.Ama şu unutulmamalı ki,ben olmazsam yarın başka biri benzer tezlerle buraya gelecek.Bu yıl olmazsa beş yıl sonra aynı şeyleri yaşayacaksınız.

          ''Kuran Allahın mesajıdır sözler peygamberindir'' iddianıza katılmıyorum.Nedenleride belli.Ayetlerde çok açık bir biçinde verilen ifadeler var.Müteşabih olmayan ayetlerin anlaşıldığı gibi yazılması gerekir.Oysa yorum yapma yoluna gidiliyor bu hususta.Bunuda kabul etmek mümkün değildir.

          Konu açtığınız için bende yine sizlerden farklı bir bakış açısı getireceğim.
          Ne söylemek istediğime gelince;
          Yukarıda yazınızdan alıntı yaptım ve kırmızı ile işaretlediğim yere dikkat çekmek istedim.İnanırlar Allahın mekandan münezzeh,şekli yada biçimi olmayan,yemeyen ve içmeyen vs. olduğunu düşünürler.Oysa Kuran'a bakıldığında Allahın hiçte öyle olmadığı görülür.
          Herzaman ki gibi konuyu kısaca örnekleyelim.
          Adem'i iki elimle yarattım diyor.
          Ademe ruhundan üflediğini söylüyor.Daha da önemlisi Adem'i kendi suretimde yarattım diyor.
          Bir yeri ve yurdu var.(Arş)Evi var (Kabe)
          Arşı su üzerinde(Hud-7)Arşı taşıyan melekler var.(Zümer -75 ve Mümin-7)
          Melekler 8 adet(hakka 17),Mülk suresinde (16 ve 17.ayetlerdi sanırım Tanrı için ''Gökte Olan'' tabiri kullanılmıştır.99 isminden biri Melik'tir(Kral)
          Yani bu ayetlere baktığım böyle kanlı,canlı,eli ayağı ,yeri ve yurdu olan bir tanrı ile karşı karşıyayız.Bunu islam alimleride görmüş olmalı ki durumu şöyle kurtarmaya çalışmışlar.

          -Evet Allahın eli vardır ama kim bilir bu el nasıl bir el...

          Yani tanrının elinin olması MALUM, o elin nasıl olduğu ise MEÇHUL.

          Saygılar

          Yorum


            #35
            Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

            ''Kuran Allahın mesajıdır sözler peygamberindir'' iddianıza katılmıyorum.Nedenleride belli.Ayetlerde çok açık bir biçinde verilen ifadeler var.

            Tam tersi kuran benim söylediklerimi belirtir.Sizde gerekli ayetleri verdiniz zaten.

            Allahın şekli konusuna gelince şia verdiğiniz ve aynı mantık üzere olan ayetlerin mecazi olduğunu söyler.

            Sizin yazdığınız son görüş yanlış hatırlamadıysam maturidinin görüşüdür.Şiayı bağlamaz bu kimseler.

            Size bunun açıklamasını yapardım ama açıkçası anlayabilmek için önce başka konuları anlatmam gerek ve bunu başkaları yanlış anlayacak.Durduk yere iyice gulat olmayayım :P

            Yorum


              #36
              Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

              Allahın şekli konusuna gelince şia verdiğiniz ve aynı mantık üzere olan ayetlerin mecazi olduğunu söyler.
              Sayın Kızılbaş; Mecazdan kastettiğiniz nedir,açıklayabilir misiniz?

              Mesela Kabe mecaz mıdır?

              Arşı taşıyan 8 melek mecaz mıdır?

              Aslında arş diye bir yer yoktur,anlayalım diye mecaz mı kullanılmış?

              Nasıl yani...

              Yorum


                #37
                Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

                [quote author=hacı link=topic=7491.msg50687#msg50687 date=1251282194]
                Allahın şekli konusuna gelince şia verdiğiniz ve aynı mantık üzere olan ayetlerin mecazi olduğunu söyler.
                Sayın Kızılbaş; Mecazdan kastettiğiniz nedir,açıklayabilir misiniz?

                Mesela Kabe mecaz mıdır?

                Arşı taşıyan 8 melek mecaz mıdır?

                Aslında arş diye bir yer yoktur,anlayalım diye mecaz mı kullanılmış?

                Nasıl yani...
                [/quote]

                Kardeş ben bu konuda imamiye şiasının görüşünün eksik olduğuna inanıyorum.Bu yüzden onlardan biri ce3vap verse daha iyi olur ama şu ;

                Mesela Tanrı iki elimle yarattım derken burdaki iki el mecazidir.Yani mesela bir insan bir iş yapmıştır yaparken tek elini kullanmıştır ama iki elimle yaptım der yani bu deyimyada kelimelerin gerçek anlamlarının dışında kullanılmasıdır.Verdiğiniz ayetlerin bir çoğunun bende mecaz anlamda kullanılmış olamayacağı düşüncesindeyim.
                Ancak şu kadarını söyleyeyim.Şekli olmayan Allahın özvarlığıdır.Sizin verdiğiniz ayetlerdeki cisimse Allahın görünüm alanına çıkmasıdır.Ayrıca ben kuranın zahirinden çok batınına bakarım ;

                Ademi iki elimle yarattım derken feth suresinin 10. ayetindeki ;
                Allahın elleri onların elleri üzerindeydi ayetindeki el ifadeleri aynıdır.Feth suresindeki elden kasıt elçidir.Yani Allah Resullerine ellerim der.Mesela bize bir kötülük yaptığımızda biz kişiyi affedersek bu rahim isminin tecellisi olur.Yaratma işindede Tanrı direk kendisi değil bir elçisiyle bunu yapar.Yani birinde Hay ismi tecelli etmişti.Tıpkı isanın topraktan kuş yaratması gibi düşün.Genel anlamda yaratma bu şekilde olduğu için.İki elimle yarattım diyor.İki el olma sebebi ise mahlukattaki iyi ve kötü ayrılığıdır.Tanrı iyiyle kötüyü aynı kişiye hay ismiyle tecelli edip yaratmadı.

                Ademe ruhundan üflemesi ;

                Burda ruhun yapısı hakkında bilgiler vardır.Üflemek ifadesinden dolayı ruhun Maddeye göre farklı titreşimde bir yapıya sahip olduğu anlatılır.Bu yüzden üfledim der.

                Rahman suretinde yarattı ayetine gelince ;

                Eğer amaç tam olarak görünüm olsaydı.Kendi suretinde yarattı derdi.Ama Rahman sureti diye belirtiyor.Bu durumda burda Rahman ismine bakmak gerek.Rahman ismi sonsuz merhamet ve rahmet sahibidir.Rahmet Aslında Tanrıdan gelen herşeydir.Çünkü Allahtan kötülük gelmez ve ondan gelen herşey iyi olandır.Rahman suretinde olmak insanın fıtratınında bu şekilde olduğudur.Yani insanın yaptığı kötülüğün onun yaratılışına ters olduğu Ruhun saf ve temizliğidir.Niteki her insanın islam üzerine doğması buna delildir.Yeni doğan bebek islam şeriatı bilmez onun tek özelliği günahsız olmasıdır.Budurumda islam burda ruhsal temizlik anlamındadır.Rahman suretinde yaratıldınız derkende bunu sonradan kazanmadığımız yaratılışımız gereği temiz olduğumuz anlatılır.
                Arş ve kabe ;

                Allahın arşın üzerinde olması onun cisminin mekanı değil yüceliğinin büyüklüğüdür.İnsan için maddi dünyada arş yüceliği temsil eder.Allahın arşın üzerinde olması ise Bu yüceliğin erişilemez bir durumda olduğunu gösterir.Kabeye Allahın evi denme sebebi.Yukarda Sana Allahın fiillerinin tecelli ile yaptığını söylemiştim.Bu tecelli en fazla MEvla Alide vardır ve o kabede doğdu.Allahın en büyük tecellisi kabede doğduğu için oraya Allahın evi denir.

                Arşın su üzerinde olması ,
                Su temizlik demektir aynı zamanda temizleyen.Arşın suyun üstünde olması Bu yüceliğin her şekilde Saflığın Temizliğin üzerinde olmasıdır.Suyu iyi anlamında alırsak bu şekilde arşın suyun üzerinde olması Allahın iyi temiz kavramınında üstünde olduğu , yani gerçekten iyada başka bir tabirle Allah için bizim için olduğu gibi iyi ve kötü gibi kavramlar olmadığı.Bunların sadece yaratılan alemde olduğu anlatılır.

                Arşı taşıyan meleklerse tecellilerdir.Melekler nurdan varlıklardır.Nursa Allahtandır.Bu durumda melekler her şekilde tecelliden başka bir şey değiller.Arşı taşıyan melekten kasıt ;
                Bu yüceliği temsil eden varlıkların olduğunu daha doğrusu meleklerin bu saflıktan bu yücelikten bir parça olduğunu anlatılır.Bu ayette meleklerin üstünlüğü ve yapıları ile ilgilidir.8 tane olması ise diğer esmalın üstünde ki 8 esma içindir.
                Gökte olmak.Arşın üzerinde olmaktan farklıdır.Aşın üzerinde olmak sadece Tanrının yüceliğidir.Ama gökte olmak herşeyi kontrol ve idare etmek herşeyden haberdar olmak ve müdahele etmektir.Melikse Tacellisidir.Mesela Hz.Süleyman Allahın bu isminin tecellisidir.Hz.Süleymanın konumu Rabbinin melik olduğuna delildir.

                Yorum


                  #38
                  Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

                  Yorumlarınızı okuyorum.Yanlış anlamayın ama inanın bana gülünç geliyor.Durumu kurtarmaya çalışayım derken ayetleri tevil etmeniz takdire şayan,her türlü övgünün üzerinde diyebilirim.

                  Sırf Allahın bu cismani özelliklerinden dolayı Mücessime isimli bir mezheb doğmuş.
                  Bakara suresi 210.ayette şöyle denir.

                  Hel yenzurûne illâ en ye’tiyehumullâhu fî zulelin minel gamâmi vel melâiketu ve kudiyel emr(emru), ve ilâllâhi turceul umûr(umûru).

                  Onlar mutlaka Allah'ın ve meleklerin kendilerine buluttan gölgeler içinde gelmesini ve emrin (işin) bitirilmesini mi gözlüyorlar? (Oysa) bütün emirler (işler) Allah'a döndürülür.


                  Diyanetin çevirisinde yorum katılarak ''Allah'ın azabının ve meleklerin tepelerine binip...'' biçiminde bir anlam verilmiş.Tabi ayetin arapçasında azaptan bahsedilmiyor.Burada Allahın azabının gelmesinden değil,bizzat kendisinin gelmesinden bahsediliyor.Tabi bu durum tanrıya yakıştırılamadığı için çeviriye yorum katılıyor.Aynı biçimde tanrının bulutlar içinde gelmesi Tevrat'tada var.
                  ''Ey efendi tanrım (Rab Allah)Çok büyüksün... sensin bulutları kendine araba eden...Mezmurlar 104:1-3)
                  Kuranda Allahın tahtı-sarayı sayılan Arş göklerin üstündedir.Malum gök yedi kat.Sadece bu yedi katın ne olduğu meçhul. :
                  Kuranda yer ve gök yaratıldıktan sonra Allah'ın ''Arş'a dayandığı''bildirilir(Araf 54-Yunus 3-Rad 2-Taha 5. ayetler)
                  Hadislerde ise konu daha detaylı ve masalsı anlatılmış.
                  Arşın göklerin üzerinde olduğu ve sekiz dağ keçisinin sırtında olduğuna ait ayet ve hadislerine burada yad edelim.
                  Ayrıca unutmamak gerekir ki peygamberin Tanrıyla görüşüp konuşmak için göklerin ötesine ,Onun Arşına gittiği bildirilir.(Miraç)Tevrattada benzer ifadelere rastlıyoruz. Göklerin göğü üzerine binmiş olana ezgiler söyleyin (Mezmur 68-33)
                  Efendi Tanrı(Rab),kutsal tapınağındadır.Onun Tahtı,GÖKLERDE'dir.(Mezmurlar-mezmur:11:4)
                  Yani Tanrı göklerde yaşıyor ama zaman zaman yeryüzüne de indiği oluyor.
                  Tevratta şöyle bir ifade var.''Ve gökleri eğip indi,ve ayakları altında kara bulutlar vardı(Mezmurlar,Mezmur 18:9)
                  Kuran'da da Tanrının kıyamet günü meleklerle birlikte geleceği(Fecr 22); Tahtını taşıyan sekiz melekle tahtının üzerinde geleceği(Hakka 17 ayet)bildirilir.Hadisçilerce tartışmasız sağlamlıkta bir hadiste peygamber şöyle konuşmuş.
                  ''Efendi Tanrı'mız (Rabbuna) her gece,gecenin son üçte biri kaldığında,DÜNYA GÖĞÜNE İNER.

                  Tanrının dünya göğüne(Birinci kat göğe) inmesini tanrıya yakıştıramayan müslüman yorumcular te'vil yoluna sapıp yorumlarla durumu kurtarmaya çabalarlar.Sende yukarıdaki iletinle bunu yapmaya çalışıyorsun.
                  Ne var ki;İbn Teymiyye gibi bu yola karşı çıkanlar,sözlerden ne anlaşılıyorsa öyle almak ve anlamak gerektiğini savunurlar.

                  Ehlen ve sehlen.

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

                    Hacıcan

                    Öncelikle bilmen gereken bi kaç şey var.

                    Senin beklediğin tefsirleri imamiyye ve ehl-i sünnet yapar.Ben kızılbaşım ve ayetlerin dini kelimelerin zahirini değil batınını araştırırız.Çünkü insanların çoğu cahildir bu yüzden kutsal sözler onların anlayabileceği şekilde söylenir.Sen eğer müslüman olsaydın ve bana bu ayetlerin tevilini sorsaydın ben sana yine bunları söyleyecektim en az.
                    Ayrıca sana tavsiye bir sünniyle konuşurken ehl-i sünnet kitapları bir şii ile konuşurken şii kitapları kullan.Aksi şekilde getirdiğin deliller kabul edilmez.

                    Şimde islamda Allahın cismi olduğunu söyleyenler 3 kısımdır.Bunlar Allahın kendi varlığının bir cismi olduğunu söyleyenler hulul inancına sahip olanlar ve tecelliye inananlar.

                    Verdiğin ayette bahsedilen şey azab değil haklısın.Ancak orda kulların bi kısmının beklentisi var.Mesela bir kafir eğer varsa Allahın kendisini cennete alacağını bekleyebilir.Ama bu Allahın kafirleri cennete aldığı anlamına gelmez.

                    Eski ahite yani tevrata ve zebura gelince.Bilmiyorum tevratın tamamını okudunmu ama ; Tevrattaki Tanrı anlayışı ehl-i sünnette vardır daha doğrusu daha yakındır.Burası şia forumu bu yüzden bu eleştirine cevap verilmez.Nitekim sende tevratın hak olmadığına inanıyorsun şiilerde eldeki tevratın hak olmadığına inanıyor.Bu durumda tartışmak yersiz ve boşa bir çabadır.

                    Kendi düşüncemi söyledim hem ehl-i sünnetin hem şianın görüşü eksiktir.

                    Bak kardeşim şimdi bizim ruhumuz var.Ruhun şekli yok.Bunu su ve bardağa benzet.Suyun şekli yoktur ama bardağa girince onun şeklini almış olur.Bizim ruhumuzda böyle.Peki ruh ne ?? Allah.Çünkü biz ademe ruhumuzdan üfledik diyor.Bu durumda Allahın öz varlığının bir şekli olamaz.Ancak Allah herşeye kadir.Bu durumda bir varlığa tecelli edip bize kendini gösterebilir.Bu varlık Allahtır ama bütün değildir.Tevratta ve kuranda bahsedilen cismani özellikler işte bu Allahın kendini göstermek için kullandığı görüntüye aittir.Ki imam cafer efendimizin buyruğunda Tanrının kendini 7 şekilde gösterdiği yazılıdır.Sorunun cevabı özetle böyle.Özün şekli yok ama kendini bir şekilde gösterebilir.

                    Dersin imamiyye şiasında nasıl ?? onlarda Hiç bir şekilde görünmez.Ehl-isünnetse cismin varlığını kabul eder.Ama yukarda anlattığım gibi iki görüş bence eksiktir.

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

                      Senin beklediğin tefsirleri imamiyye ve ehl-i sünnet yapar.Ben kızılbaşım ve ayetlerin dini kelimelerin zahirini değil batınını araştırırız.
                      Kızılbaşlık nedir bu konuda bir bilgim yok.O yüzden yorumda bulunamam.Kızılbaşlığın Anadolu aleviliği ile ilgisi varmı? Yoksa tamamen farklı bir mezhep mi?Yada mezheb mi?
                      Kızılbaşlığın Kaynakları nelerdir?
                      Konu hakkında fikir edinebilmek için yerli(Türkçe) hangi kaynakları önerirsiniz?

                      Cevap verirseniz minnettar kalırım.
                      Saygılar.

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

                        [quote author=hacı link=topic=7491.msg50751#msg50751 date=1251299844]
                        Senin beklediğin tefsirleri imamiyye ve ehl-i sünnet yapar.Ben kızılbaşım ve ayetlerin dini kelimelerin zahirini değil batınını araştırırız.
                        Kızılbaşlık nedir bu konuda bir bilgim yok.O yüzden yorumda bulunamam.Kızılbaşlığın Anadolu aleviliği ile ilgisi varmı? Yoksa tamamen farklı bir mezhep mi?Yada mezheb mi?
                        Kızılbaşlığın Kaynakları nelerdir?
                        Konu hakkında fikir edinebilmek için yerli(Türkçe) hangi kaynakları önerirsiniz?

                        Cevap verirseniz minnettar kalırım.
                        Saygılar.
                        [/quote]

                        Anadolu alevisi demek yanlıştır çünkü kızılbaşların dergahları erdebil tekkesine bağlıdır.Oda iranda.Her alevi kızılbaşta değildir anadoluda alevi bektaşilerde var mesela.

                        Şia mezhebindeniz.Ama imamiyye ile farklılıklar var.Kızılbaşlığı sana doğru anlatabilecek bir kitap yok.Herkes kafasına göre aleviliği anlatıyor.Bunun dışında dini kitaplarımız var ama siz olaya yabancısınız fazla birşey anlamazsınız İsterseniz ben size yardımcı olabilirim.Msn mi ekleyin konuşalım yada burda konuları açın gerekirse o konu hakkındaki görüşümü yada kızılbaşlık imamiyye ve ehl-i sünnet dışındaki inançların görüşlerini paylaşabilirim

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

                          kızılbaşın şii olduğuna katılmıyoruz imamiye şiileri olarak onları gulattan sayıyoruz. İmam Caferi sadık a.s.'a isnad ettiği hulul rivayetinden de hem Allah'ı hem de İmamı tenzih ediyoruz...
                          Allah hiçbir şekilde şekil değildir. o vasfedilmekten münezzehtir hiç bir kıyas onu tarif edilmek için yeterli değildir...

                          Ayette Rabbin gelmesi, Rabbin hükmünün gelmesidir. Hesap günü melekler ve rab gelir yani iş hükümranlıı işler..
                          bu dildeki bir mecazdır. şimdi hiç birimiz soba yanıyor cümlesinden sobanın demirinin yandığını anlamayız içindeki malzeme yanıyordur...
                          burda sobanın içindekiler yanıyor dememiz gerekip de "içindekiler" kelimesini kullanmayıp mecazi anlatıma gittiğimiz gibi Rabbin hükümranlığı gelir derken de hükümranlığı kelimesi hazfolunmuştur.
                          bu da Kur'an ve Allah'ın sorunu değil dilsel bir sorun olarak bizim sorunumuzdur. dilde mecaz olmasaydı Allah da kullanmazdı. çünkü odun gibi robot dili mi kullanacaktı Allahu teala...

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

                            [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=7491.msg50786#msg50786 date=1251308876]
                            kızılbaşın şii olduğuna katılmıyoruz imamiye şiileri olarak onları gulattan sayıyoruz. İmam Caferi sadık a.s.'a isnad ettiği hulul rivayetinden de hem Allah'ı hem de İmamı tenzih ediyoruz...
                            Allah hiçbir şekilde şekil değildir. o vasfedilmekten münezzehtir hiç bir kıyas onu tarif edilmek için yeterli değildir...

                            Ayette Rabbin gelmesi, Rabbin hükmünün gelmesidir. Hesap günü melekler ve rab gelir yani iş hükümranlıı işler..
                            bu dildeki bir mecazdır. şimdi hiç birimiz soba yanıyor cümlesinden sobanın demirinin yandığını anlamayız içindeki malzeme yanıyordur...
                            burda sobanın içindekiler yanıyor dememiz gerekip de "içindekiler" kelimesini kullanmayıp mecazi anlatıma gittiğimiz gibi Rabbin hükümranlığı gelir derken de hükümranlığı kelimesi hazfolunmuştur.
                            bu da Kur'an ve Allah'ın sorunu değil dilsel bir sorun olarak bizim sorunumuzdur. dilde mecaz olmasaydı Allah da kullanmazdı. çünkü odun gibi robot dili mi kullanacaktı Allahu teala...
                            [/quote]

                            Senin yada herhangi bir imamiyenin haddinemi beni şii saymamak ??

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

                              haşa benim öle bir yetkim yok
                              bana kalsa ben herkesi mektepten saymak isterim
                              ama öğrendiğim imamiye şii caferi yolu ve öğretileri ile senin inançların uyuşmuyor
                              kaynaklar uyuşmuyor
                              genel şia bakışı sende yok...

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

                                Arkadaşlar ateizm başlığı altında lütfen mezhep tartışması yapmayalım.Şık olmuyor.
                                Konun dağılmasına izin veremem.

                                Sayın Ehlibeytin izinde;
                                Ayette Rabbin gelmesi, Rabbin hükmünün gelmesidir. Hesap günü melekler ve rab gelir yani iş hükümranlıı işler..
                                Demişsiniz.Ben size katılmıyorum ama iddianızı ispatlamınız için size bir şans veriyorum.
                                Bakara 210.ayeti aşağıda veriyorum.

                                2/BAKARA-210: Hel yenzurûne illâ en ye’tiyehumullâhu fî zulelin minel gamâmi vel melâiketu ve kudiyel emr(emru), ve ilâllâhi turceul umûr(umûru).


                                Şimdi bu ayetin neresinde ''Allahın AZABI'ndan'' bahsediliyor.Bize izah edebilirmisiniz.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X