Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

    yukardaki yorumum, kıyamet günü için benzer bir ayete yapığım yorum.
    evet haklısın dikkat eksikliği...bakara 210da ki ayette de aslında değişen bir şey yok. Allah'ın azabının kastedilidği açıktır.
    söz bağlamın içinde anlaşılırsa doğru anlaşılır yoksa ben de senin bir sayfalık yazından bir cümleyi cımbızla çekip bağlamından kopararak istemediğiniz anlama koyarım...

    bu yüzden bakarada sorduğun ayetin bir öncesinden okuyalım bakalım Allah'ın azabı nereden çıkıyor:
    "Size açık deliller geldikten sonra sürçerseniz, şunu iyi bilin ki, Allah üstündür ve hikmet sahibidir. bakara 209.
    ayette delillere rağmen onca yaşanmış olan olaylardan sonra kesin doğru yolda olmak gerektiği düşüncesi hakim olduktan sonra bile bile sapmaktan bahsediliyor. öyle olursa o zaman bu tür kimseler Allah'ın koruma alanından çıkmış olurlar. ve:

    azabı hakederler.

    Allah'ın gelmesi konusu müteşahib bir ayettir. öyleyse buradaki ifadeleri mecaz olarak alıp muhkem ayetlerin ya da benzer ayetlerin doğrultusunda anlamamız gerekir. bu indi yorum değil yine bizzat Kur'an'ın emridir. (Ali imran 7)

    o halde benzer bir ayette burda düşürülmüş olan kelime kullanılmaktadır: Onlar (kafirler), meleklerin gelmesinden, veya Rabbinin emrinin (azabının) gelmesinden başka bir şey mi beklerler? onlardan öncekiler de bölye yapmışladı. Allah onlara zulmetmedi, fakat onlar kendilerine zulmediyorlardı. (Nahl 33)

    yine bu müteşabih ayeti "Onun benzeri hiçbir şey yoktur" şura 11. Allah, hiçbir şeye ihtiyacı olmayandır Fatır 15... vs gibi muhkem ayetlerle açıklamamız gerekir ki Kur'an'ın kendisini doğru anlamamız için koyduğu şarta uyalım...

    tıpkı senin, benim bu sözümü falanca sözümle anlamalısınız şu ilkelerimle anlamalısınız demen gibi.. inşallah bunda da bir yanlışlık görmezsin...

    Yorum


      #47
      Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

      Sa,
      bence konuyu ne yasaklayın ne de üyeye kızın. Bunun gibisini zor bulursunuz. bu bir nimettir sizin kendinizi geliştirmeniz için.
      Biz başka yerlerde bunun gibi numunelikleri mumula arıyoruz. Zira onların sitelerine girip yazmanız imkansız sizi hemen engellerler ve başlıklarınızı silerler. Siz onlar gibi olmayın. Güzel güzel cevaplarınızı yazın. Hem adamın niyeti kötü bile olsa soruları güzel. Yarın obür gün böyle sorularla karşılaştığınız da nasıl cevaplar vereceğinizi daha iyi bilmiş olursunuz. İnşallah konuyu takip edeceğim.
      nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
      noktayı koyacak olan sensin anlasana
      ...

      Yorum


        #48
        Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

        bu yüzden bakarada sorduğun ayetin bir öncesinden okuyalım bakalım Allah'ın azabı nereden çıkıyor:
        "Size açık deliller geldikten sonra sürçerseniz, şunu iyi bilin ki, Allah üstündür ve hikmet sahibidir. bakara 209.
        ayette delillere rağmen onca yaşanmış olan olaylardan sonra kesin doğru yolda olmak gerektiği düşüncesi hakim olduktan sonra bile bile sapmaktan bahsediliyor. öyle olursa o zaman bu tür kimseler Allah'ın koruma alanından çıkmış olurlar. ve:

        azabı hakederler.
        Ayette ''Allahın azabı'' diye bir şey yok ama ben yorum sonucu olduğunu düşünüyorum diyorsunuz.

        Olabilir.Sizin bileceğiniz bir şey.
        Ben ayette ne yazıyorsa onu almak ve anlamak gerektiğini düşünüyorum.Kuranda Allah şeklen insana benzetilmiş dolayısıyle kendisinin gelmesi akla daha yakın geliyor bana.

        Allah'ın gelmesi konusu müteşahib bir ayettir. öyleyse buradaki ifadeleri mecaz olarak alıp muhkem ayetlerin ya da benzer ayetlerin doğrultusunda anlamamız gerekir. bu indi yorum değil yine bizzat Kur'an'ın emridir. (Ali imran 7)
        İmdi Müteşabih ayet nedir?Gaybın bilgisi kimdedir?Gaybın bilgisine sahip olmayanlar müteşabih bir ayeti yorumlayabilir mi?Şeran caiz mi?Ayette peygamberin gaybı bilmediği açıkça ifade edilmiş,sen sadece bir uyarıcısın demiş.Bu durumda sizin samimi bir inanır olarak müteşabih bir ayet geldiğinde susmanız en doğru davranış olur diye düşünüyorum.Yanlış anlamayın,siz sussun demek istemiyorum.Aksine konuşun istiyorum.Ama samimi bir inanır olarak tutarlılığınızı koruyabilmeniz için müteşabih ayetler karşısında susmak daha doğru olmaz mı?
        BU konuda bir soru soracağım.Bilginiz var mı acaba.Kuranda kaç adet müteşabih ayet olduğu hususunda bir sayı var mı?Hangi ayetlerdir bunlar.Tek tek tespit edilmiş mi?
        Yoksa sıkıştıkça bunlar müteşabihtir denildiğinde söyleyecek bir şey kalmıyor da.Bende bileyimde yorumlarımı ona göre yapayım.

        Müteşabih ayetlerin yorumunun,muhkem ayetlere bakılarak yapılması gerektiğini düşünüyorsunuz.Olabilir.
        Benim naçizane görüşüm Muhkem-Müteşabih ayetler hikayesi yine kuranın Allah lafzı olmamasından dolayıdır.Ortaya çelişkiler çıktıkça nasih -mensuh ,Muhkem-müteşabih gibi birbirinin zıttı ayetler açıklanmaya çalışılmış.

        Ama nasıl olurda her şeye kadir,herşeyi bilen birinin sözünde değişiklikler yaptığı(Nesh etme)konusunda ,inanırlar doyurucu bir yanıt verememektedir.

        Yorum


          #49
          Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

          Hacııı Hacı!
          Allah'ın ayetlerine karşı yaptığın etik olmayan sahtekarlığı benim sözlerime yapmamanı bekleyemem!


          "bakara 210da ki ayette de aslında değişen bir şey yok. Allah'ın azabının kastedilidği açıktır.
          söz bağlamın içinde anlaşılırsa doğru anlaşılır yoksa ben de senin bir sayfalık yazından bir cümleyi cımbızla çekip bağlamından kopararak istemediğiniz anlama koyarım...

          bu yüzden bakarada sorduğun ayetin bir öncesinden okuyalım bakalım Allah'ın azabı nereden çıkıyor:"


          Hacı Hani burda "BENİM YORUMUM AYETTE YOK" kelimesi? Bak sen benim yukarda alıntıladığım Ayet bağlamından koparılarak anlaşılmaz bir önceki ayetten AZAP kelimesi çıkıyor anlamındaki cümlelerimi çarpıtarak nasıl vermişsin!

          "Alıntı
          bu yüzden bakarada sorduğun ayetin bir öncesinden okuyalım bakalım Allah'ın azabı nereden çıkıyor:
          "Size açık deliller geldikten sonra sürçerseniz, şunu iyi bilin ki, Allah üstündür ve hikmet sahibidir. bakara 209.
          ayette delillere rağmen onca yaşanmış olan olaylardan sonra kesin doğru yolda olmak gerektiği düşüncesi hakim olduktan sonra bile bile sapmaktan bahsediliyor. öyle olursa o zaman bu tür kimseler Allah'ın koruma alanından çıkmış olurlar. ve:

          azabı hakederler.


          Ayette ''Allahın azabı'' diye bir şey yok ama ben yorum sonucu olduğunu düşünüyorum diyorsunuz.

          Olabilir.Sizin bileceğiniz bir şey.
          Ben ayette ne yazıyorsa onu almak ve anlamak gerektiğini düşünüyorum.Kuranda Allah şeklen insana benzetilmiş dolayısıyle kendisinin gelmesi akla daha yakın geliyor bana.
          "

          yuh diyorum be etik dışı davranışından dolayı!...


          İmdi Müteşabih ayet nedir?

          1-Sen de kabul edersin ki alem duyularımızla algıladığımızdan ibaret değildir. Duyularımızın ulaşamayacağı soyut ya da somut alem mevcuttur. Öyleyse algılayamadığımız bir alemde var olanları bize biri gelse nasıl anlatır? Bildiklerimizle kıyaslayarak: Örnek verecek olursak: bakal deriz bir kuş türüdür bizim orda belki yerel bir kullanımdır. Bunu söyledim bilmeyenler: O ne dediler? Bildiklerine benzeterek serçeden büyük güvercinden küçük siyah kuş… dedim. şimdi burada tam bir tanım verdim mi hayır. Hiçbir bilgi vermedim mi? Hayır. Ya? Az buçuk hiç bilmedikleri bir kuş türünü azcık gerçeğine yakın tahayyüllerini sağladım…
          İşte müteşabihler de öyledir. Bilmediğimiz ama varlığından emin olduğumuz Allah, melekler, cennet cehennem gibi alemle ilgili olgu ve nesnelerin, bildiğimiz aleme benzetilerek bizi AZ BUÇUK bilgi sahibi yapmak. İşte bu dünyada algı alanımızın dışında kalan ayetlerin tamamına müteşabih diyoruz.
          Müteşabih demek bilinenin tersine anlaşılmaz demek aman hiç dokunulmayalım demek değildir. Zaten Ali İmran 7 de de bu söylenmiyor. Onun gerçek tevilini (bakalın gerçek görüntüsünü benim bildiğim gibi) Allah bilir diyor. İlimde derinleşenler (ki bunlar Peygamber ve masum imamlarımızdır) Allah’ın Kur’anının dışında vahylerle bildirdiği kadarını bilirler ve ancak bizden farklı olarak hiç kuşku duymayacak kadar bu ayetlerin Allah katından olduğunu söylerler.
          Bizde kuşku vardır demiyorum. Bizde de kesin imanın olması şarttır. Ancak bilginin dereceleri vardır. İlmel yakin aynel yakin hakkal yakin. Bizim Allah hakkında bilgimizle “ben görmediğim Allah’a kulluk mu ederim” diyen İmam Ali a.s.’ın bu alandaki müteşabihlerin Allah katından olduğu konusundaki bilgi derecesi aynı değildir….
          Şimdi sen kalmış müteşabihler olmamalı diyorsun. Heyhaatt. Bu senin bir çocuğa anlatamıyorsan hiçbir şey anlatma benzetme yapma demen gibi bir şey…
          Bazı insanların yanlış kullanmasının faturasını Allah’a ve Kur’an’a mı çıkarıyorsun. Etik mi?

          Gaybın bilgisi kimdedir?

          2-Allah’tadır.

          Gaybın bilgisine sahip olmayanlar müteşabih bir ayeti yorumlayabilir mi?Şeran caiz mi?

          3-Peygamber s.a.a., İmamlar a.s. dan gelen rivayetlerle Kur’an’ın muhkem ayetleri doğrultusunda yorumlayabilirler. Bu caiz.

          Ayette peygamberin gaybı bilmediği açıkça ifade edilmiş,sen sadece bir uyarıcısın demiş.

          4- Hayır gene cımbızcılık yapmışsın. Hakkında bilgi verilmeyen konularla ilgili gaybı bilmezsin demiş.

          Bu durumda sizin samimi bir inanır olarak müteşabih bir ayet geldiğinde susmanız en doğru davranış olur diye düşünüyorum.Yanlış anlamayın,siz sussun demek istemiyorum.Aksine konuşun istiyorum.Ama samimi bir inanır olarak tutarlılığınızı koruyabilmeniz için müteşabih ayetler karşısında susmak daha doğru olmaz mı?

          Yok yukardaki açıklamalardaki kadar konuşuruz. Asıl senin susman gerekir. Çünkü sen kalbinde hastalık olduğundan muhkemleri bırakıyor müteşabihlerin ardına düşüyor, müteşabihleri muhkemler doğrultusunda açıklamıyor, hatta daha da ilerisi muhkemleri bile etik dışı olacak şekilde cımbızla söküp kendi hevan doğrultusunda kullanıyosun…

          BU konuda bir soru soracağım.Bilginiz var mı acaba.Kuranda kaç adet müteşabih ayet olduğu hususunda bir sayı var mı?Hangi ayetlerdir bunlar.Tek tek tespit edilmiş mi?
          Yoksa sıkıştıkça bunlar müteşabihtir denildiğinde söyleyecek bir şey kalmıyor da.Bende bileyimde yorumlarımı ona göre yapayım.


          5- Sayıyı şu an hatırlamıyorum. Ama algı alanımızın dışında kalan tüm ayetler müteşabih. Cennet ve cehennemle ilgili ayetler de… Zaten yorumlarının bir çoğunda sorun olması algı ötesi bir alan olduğunu gözden uzak tutman… çok pozitivistsin ve bu yüzden bir o kadar da dar akıllı…

          Benim naçizane görüşüm Muhkem-Müteşabih ayetler hikayesi yine kuranın Allah lafzı olmamasından dolayıdır.Ortaya çelişkiler çıktıkça nasih -mensuh ,Muhkem-müteşabih gibi birbirinin zıttı ayetler açıklanmaya çalışılmış.

          6- Görüşünü biliyoruz beş para etmez delilsiz bir safsata. Delillerinin olmadığını sana göstermek içn buradayız.. Çelişki senin bakışındadır. Dar açıdan bakıyor yetersizsen bunda ayetlerin zıt olduğu anlamı çıkmaz. Ki böyle bir açıklamaya çalışılsın. Sadece dar olan bakıştan dolayı yanlış anlaşılmaları düzeltmek için açıkanmış…
          Uçuruma yuvarlanmak üzere olan bir köre dur demek suçmuş gibi… Uçurumun da bir sebebi vardır deil mi…

          Ama nasıl olurda her şeye kadir,herşeyi bilen birinin sözünde değişiklikler yaptığı(Nesh etme)konusunda ,inanırlar doyurucu bir yanıt verememektedir.

          7-Burası da bilgi eksikline dyalı yanlış çıkarım. Nesih her şeyde vardır. Sen hiç artık kullanmadığın bir eşyayı kaldırıp yerine yenisini koymaz mısın. Nesih işte odur. Sen şimdi altı aşınmış çorabını attın yerine yenisini giydin o zaman yukardaki iddiada bulunabilir misin. Nasıl ben bu çorabın eskiyeceğini bilemedim neden bunu aldım diyebilir misin.

          Bu eskime olayı Allah’ın bilgisi ile ilgili değildir. Eşyanın tabiatıyla ilgilidir. Dinler bozulursa eskimiş olur yerine yenisi konur. Toplum eğitildikçe kurallar eskir yerine yenisi konur. Ki bunlar genelde denk olan değiştirmelerdir. Bir de toplum eğitildikçe yerine daha çok ağır olan kural konur ki bu da daha iyisiyle değiştirmedir…

          Şimdi İslam devleti yokken zina eden birini Müslümanlar ne yapmalılar. Recm mi? Yap bakalım halin nice olur. O zaman bunu evde hapsedeceksin. Ama Devlet kurunca? O zaman evli zinakarı recmedeceksin… şimdi burada Allah zina cezası konusunda karar değiştirdi, bilgisi yoktu demek ne kadar tutarlı. Hayatı aynı mı görüyorsun hiç değişmez hiç olgunlaşma ilerleme olmaz mı. Belki senin hayatın hep duragan ve sıkılgandır….

          Yorum


            #50
            Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

            sayın hacı size her ne desek o sizin görüşünüz deyip kestirip atıyorsunuz karar verin burada tartışmak içinmi yoksa illada kendi inancınızı dayatmak içinmi varsınız
            bakın genelde akıl yoluyla konuşuyoruz ki sizdede bizdede mevcut inanç
            llah azze ve celle şia inancına göre kesinlikle cismani değildir zaten akıl var mantık var koskoca bir alemi yaratan yüce yaradan nasıl olurda bu alemin içine sığdırılmaya çalışılsın
            allahın elleri konusuna gelince tövbe haşa rabbime sığınarak ve onu tenzih ederek bir örnek vermekle açıklayıcı olduğunu düşünüyorum:ama birisi yolda yürürken bir tanıdığıyla karşılaşıp sohbet etti akşamda eve gidince "ya falancayı bugün şurada gördüm"dedi
            halbuki bu adam amadır görmesi imkansız değilmi ama burada gerçekleşen olayı anlatmak için gördüm kelimesini kullanması gayet yerindedir
            şimdi biz insanlar bir işi ellerimizle yaparız yüce rabda adem a.s.yi yaratırken ellerimle yarattım demiş fakat bunu bir ifade yöntemi olarak bir gramer olarak kullanmıştır o yeterki yaratmak istesin ol demesi yeterlidir
            size tekrar hatırlatmak istiyorum şia kaynaklarından biraz araştırınızböylece iletişimimiz daha kolay olacaktır
            "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

            Yorum


              #51
              Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

              Ehlibeytin izinde;

              Tavır ve konuşmalarınız etiğin dışına taşmaya başladı.Cevap verememin sıkıntıları belirmeye başladı zannımca.Umarım tez zamanda düzelirsin.Acil şifalar dilerim.(nerden dilediğimi sorma)

              Sayın muttaki,

              Tanrının cismani özellikleri konusunda inançlıların kabul etmelerini beklemiyorum.Kuran ve hadislere baktığımızda Allahın cismani özellikleri olduğunu görüyoruz.Daha öncede belirtmiştim.Sırf Allahın bu nitelikleri yüzünden ''Mücessime'' isimli bir gruptan söz etmiştim.Yani her kes sizin gibi düşünmüyor.

              Bakın burada olayı ne kadar güzel özetlemişsiniz.
              şimdi biz insanlar bir işi ellerimizle yaparız yüce rabda adem a.s.yi yaratırken ellerimle yarattım demiş fakat bunu bir ifade yöntemi olarak bir gramer olarak kullanmıştır o yeterki yaratmak istesin ol demesi yeterlidir
              Ol demesi yeterli iken okadar işe ne gerek vardı?Bu sorunun cevabını hiç biriniz veremezsiniz?Çünkü hikmetinden sual olunmaz değil mi?

              Yorum


                #52
                Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

                sayın hacı
                daha öncede belirtmiştim ki burası bir şia formudur ben usulu dinden olan konularda tamamen kendi mezhebime bakarım füru dindede ehli sünnetle azda olsa ayrılıklar bulunmaktadır
                evet bazı ehli sünnet alimleri allahı cismanileştirerek onun ayağı olduğunu söyler fakat hiçbir şia alimi bunu söylemez
                şöyle bir örneklendirme yapalım :bir heykeltraş bir eser yapmak istediğinde onunla ilgilenir en ince ayrıntısına kadar işler toprağı mükemmel bir eser yapabilmek için elinden geleni yapar malzemesini en iyisinden seçer öyle değilmi
                hak tealada temiz olan ve her türlü canlıya hayat veren topraktan kulunu özenerek yaratmıştır ortaya güzel bir eser çıkarmak için onu toprağı işlemiş şekil vermiş ruh üflemiştir nitekim harkulade bir varlık yaratmıştır
                bir gümüş ustasının elindeki gümüşü işlemesi gibi
                bakın bu ince işçilik mucizesi doğada her an bizlere gösterilmektedir
                örneğin bir tohumu ekersiniz önce filizlenir sonra rengarenk çiçeklenir gün geçtikçe boy verir ve daha sonrada enfes bir meyve ağacına dönüşür
                allah tebareke ona bu süreci vererek gücünü varlığındaki yaratmadaki güzelliği bir sütreç olarak gözler önünde biz kullara göstermektedir
                örneğin uçarak istanbula gittik desem ben şimdi bu benim kanatlarım olduğunumu gösterir
                bakın kuran bir bütündür onu bir bütün olarak ele almak gerekirki ondaki üstün grameri üstün hitabı ve mesajları anlayabilelim
                "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

                Yorum


                  #53
                  Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

                  SelamAleykum

                  Yazılanları okuyorum da , Hacı nickli arkadaşımızın iddiası kur’an ın Allah’ın değil de Peygamberin sözü olduğunu ispatlama cabasın da ben bu konu hakkında bir makaleden bazı kesintiler eklemek istiyorum…


                  Geleneksel rivayetlere göre Peygamber sadece aracıdır. O, Cebrail aracılığıyla indirilen mesajı aktarmıştır. Ama bana göre Peygamber, Kur’an’ın oluşmasında eksen bir role sahiptir.

                  Şiir metaforu bu noktayı açıklamada yardımcı olabilir. Peygamber tıpkı bir şair gibi, dışarıdan bir gücün onu etkisi altına aldığını hisseder. Ama gerçekte -veya ondan bile üstün, o halin ta kendisi- Peygamberin şahsı her şeydir: Yaratıcı ve üretici. Bu ilhamın içeriden mi, yoksa dışarıdan mı olduğu tartışmasının gerçekte burada anlamı yoktur.
                  Çünkü vahiy zemininde iç ve dış arasında farklılık ve ayrım bulunmamaktadır.


                  “Bu ilham Peygamberin “nefs”inden gelir ve her bir bireyin “nefs”i ilahidir. Ama Peygamber diğer kişilerden farklıdır. Bu yüzdendir ki o, nefsin ilahi olmasından haberdardır. O, bu potansiyel (bilkuvve) durumu fiiliyata dökmüştür. Onun “nefs”i, Allah’la bir olmuştur. Burada söylediğimi yanlış anlamayın: Allah’la oluşan bu manevi birlik, Peygamberin Tanrılaşması manasında değildir. Bu bir olma hali, Peygamberin boyu ve endamı ile sınırlıdır. Bu bir olma hali, Allah’ın ölçüsüne göre değil, beşeriyet ölçüsüncedir.”

                  “Arif şair Celaleddin Mevlevi, zıt gibi görünen bu durumu beyitlerine şöyle dökmüştür: “Allah’ın Peygamberle birliği, denizi sürahiye dökmek gibidir””



                  “Peygamber, bir başka şekilde de vahyin yaratıcısıdır. Onun Allah’tan aldığı, vahyin mazmunu, muhtevasıdır. Ama bu muhtevayı, aldığı biçimiyle halka sunamaz. Çünkü o muhteva, halkın anlayabileceğinden çok yüksek ve hatta kelimelerin de ötesindedir. Bu vahyin sureti yoktur. Peygamberin vazifesi, sureti olmayan bu muhtevayı, herkesin ulaşabileceği bir surete büründürmektir. Peygamber, yine bir şair gibi, bu ilhamı bildiği dile, hakim olduğu üsluba, elindeki tasvir ve bilgiye intikal ettirir.”

                  Abdulkerim Suruş

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

                    Aynı şeyleri ben diyince gulat oluyoruz

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: Kuran'da Allaha ait olmayan ayet olabilir mi?

                      [quote author=hacı link=topic=7491.msg51266#msg51266 date=1251652117]
                      Ehlibeytin izinde;

                      Tavır ve konuşmalarınız etiğin dışına taşmaya başladı.Cevap verememin sıkıntıları belirmeye başladı zannımca.Umarım tez zamanda düzelirsin.Acil şifalar dilerim.(nerden dilediğimi sorma)

                      Sayın muttaki,

                      Tanrının cismani özellikleri konusunda inançlıların kabul etmelerini beklemiyorum.Kuran ve hadislere baktığımızda Allahın cismani özellikleri olduğunu görüyoruz.Daha öncede belirtmiştim.Sırf Allahın bu nitelikleri yüzünden ''Mücessime'' isimli bir gruptan söz etmiştim.Yani her kes sizin gibi düşünmüyor.

                      Bakın burada olayı ne kadar güzel özetlemişsiniz.
                      şimdi biz insanlar bir işi ellerimizle yaparız yüce rabda adem a.s.yi yaratırken ellerimle yarattım demiş fakat bunu bir ifade yöntemi olarak bir gramer olarak kullanmıştır o yeterki yaratmak istesin ol demesi yeterlidir
                      Ol demesi yeterli iken okadar işe ne gerek vardı?Bu sorunun cevabını hiç biriniz veremezsiniz?Çünkü hikmetinden sual olunmaz değil mi?
                      [/quote]
                      hangi konuda cevap veremedim bunun için delil istiyorum!
                      öyle genel atmalar tartışmadan karşıdakini suçlayabilmenin kolay ve kaçamak yoludur. çünkü havada kalır ve aksini ispat daha zordur...

                      Allah cismani değildir

                      Ol deyince hemen oluverir diye bir ayet yok o senin uydurman ya da yanlış mealden naklin.. buna dair delil istiyorum öyle havadan atıp tutma...
                      hiç birinin cevap veremeyeceği varsayımı sana gurur veriyor olmalı... çok sürmez bu dünyada rezil olursun bir çok ciddi gördüğün iddianın çürüdüğü gibi oysa varılacak yerin alçaltıcı azabı daha şiddetlidir. "onlar azaba karşı ne de dayanıklıdırlar"...

                      Yorum

                      YUKARI ÇIK
                      Çalışıyor...
                      X