Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

    Nisa-82. "Hala Kur'an'ı düşünüp anlamaya çalışmıyorlar mı? Eğer o, Allah'tan başkası tarafından olsaydı, mutlaka onda birçok çelişki bulurlardı."

    Ayette bahsedilen birçok çelişkiyi bulduk. Aşağıdaki çelişkiler olmasaydı Kur’an’ın evrenin ve varlıkların kaynağı ulu Tanrı tarafından gönderildiği olasılığı düşünülebilirdi.
    Ama bu çelişkiler bu olasılığı tamamen ortadan kaldırıyor.
    Şimdi sırayla inceleyelim:

    1- Hesap gününde Allah'tan başkası şefaat edebilir mi?

    Edemez / Bakara-48: Kimsenin kimseden faydalanamayacağı, kimseden bir şefaat kabul edilmeyeceği, kimseden bir fidye alınmayacağı ve yardım görülmeyeceği günden korunun.
    Edebilir/ Meryem-87: Rahman'ın katında söz almış olanlardan başkaları şefaat hakkına sahip olmayacaklardır.
    Edebilir diyen diğer Ayetler: Bakara-123, Enam-51, İnfitar/ 18-19
    Edemez diyen diğer ayetler: Zuhruf-86, Secde-4

    2- Kötülük Allah'tan mı gelir?

    Nisa -78. Nerede olursaniz olun, sağlam kaleler içinde bulunsanız bile, ölüm size yetişecektir. Onlara bir iyilik gelirse: "Bu Allah'tandır" derler, bir kötülüğe uğrarlarsa "Bu, senin tarafındandır" derler. De ki: "Hepsi Allah'tandır". Bunlara ne oluyor ki, hiçbir sözü anlamaya yanaşmıyorlar?

    Nisa-79. Sana ne iyilik gelirse Allah'tandır, sana ne kötülük dokunursa kendindendir. Seni insanlara peygamber gönderdik, şahid olarak Allah yeter.

    3- Müslüman olmayanlar cennete gidebilir mi?

    Gidebilir/ Bakara-62. Şüphesiz, inananlar, Yahudi olanlar, Hıristiyanlar ve Sabiilerden Allah'a ve ahiret gününe inanıp yararlı iş yapanların ecirleri Rablerinin katındadır. Onlar için artık korku ve üzüntü yoktur. (Ayrıca Maide-69 )
    Gidemez/ Ali İmran-85. Kim İslam'dan başka bir din ararsa, (bilsin ki o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette hüsrana uğrayanlardan olacaktır. (Ayrıca tevbe-30)

    4- Cennetin genişliği ne kadardır?

    Göklerle yer kadar/ Ali İmran -133. Rabbinizin bağışına, genişliği göklerle yer arası kadar olan ve Allah'a karşı gelmekten sakınanlar için hazırlanmış bulunan cennete koşun.
    Gökle yer kadar/ Hadid-21. Rabbinizden bir bağışlanmaya ve eni, gökle yerin genişliği kadar olan, Allah'a ve Resulüne inananlar için hazırlanan cennete yarışırcasına koşun. İşte bu, Allah'ın lütfudur. Onu dilediğine verir. Allah, büyük lütuf sahibidir.

    5- İlk müslüman kimdir?

    Enam-163'e göre Muhammed.
    Araf-143'e göre Musa.
    Ali İmran-67'ye göre İbrahim.

    6- Kur'an'da Allah'a ait olmayan ayetler:

    Hud-2. Allah'dan başkasına kulluk etmeyin. Ben size O'nun tarafından müjde vermek ve uyarmak için gönderilmiş gerçek bir peygamberim.
    Şura-10. Hakkında ayrılığa düştüğünüz herhangi bir şeyin hükmü Allah'a aittir. İşte bu, Rabbim Allah'tır. Yalnız O'na tevekkül ettim ve ancak O'na yöneliyorum.

    Tevbe-30. Yahudiler, "Uzeyir Allah'ın oğlu" dediler, Hıristiyanlar da "Mesih Allah'ın oğlu", dediler. Bu onların kendi ağızlarıyla uydurdukları sözlerdir. Daha önce inkara sapmış olanların sözlerine benzetiyorlar. Allah onları kahretsin, nasıl da saptırıyorlar!

    Zariyat-51. Allah ile beraber başka bir tanrı edinmeyin. Zira ben size O'nun tarafından gönderilmiş açık bir uyarıcıyım.

    En'am-114. Allah'tan başka bir hakem mi arayayım ki size, her muhtaç olduğunuz şeyi bildirip açıklayan kitabı, o indirmiştir. Kendilerine kitap verilenler de bilirler ki o, senin Rabbin tarafından gerçek olarak indirilmiş bir kitaptır; artık şüphe edenlerden olma.

    Bu ayetlerden Kur'an'ı yazanın Muhammed olduğu açıkça belli oluyor. Hitap eden Allah değil, Muhammed. Belli ki gaf yapmış, "De ki" ekini unutmuş.

    7- İblis melek midir, cin midir?

    Bakara-34'e göre melek, Kehf-50'ye göre ise cindir.

    Bakara-34. Hani meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, İblis (bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu.

    Kehf-50. Hani biz meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis’ten başka hepsi saygı ile eğilmişlerdi. İblis ise cinlerdendi de Rabbinin emri dışına çıktı. Şimdi siz, beni bırakıp da İblis’i ve neslini, kendinize dostlar mı ediniyorsunuz? Hâlbuki onlar sizin için birer düşmandırlar. Bu, zalimler için ne kötü bir bedeldir!

    8- İslam'da Vasiyet geçerli midir?

    Bakara-180'de ölümü yaklaşanlar için vasiyet etmek şart koşulmuşken, Nisa/ 11-12 ayetleriyle vasiyetin bir hükmü
    kalmamış, miras taksimi zorunlu kılınmıştır.

    Bakara-180. Sizden birinize ölüm gelip çattığı zaman, eğer geride bir hayır (mal) bırakmışsa, anaya, babaya ve yakın akrabaya meşru bir tarzda vasiyette bulunması -Allah’a karşı gelmekten sakınanlar üzerinde bir hak olarak- size farz kılındı.

    Ayete ilaveten, Muhammed'in Veda Hutbesinde şöyle dediği yazılıdır:

    "Mirasçı için ayrıca vasiyet etmeye gerek yoktur."

    9- Allah'ın katına olan mesafe-zaman çelişkisi:

    Secde 5. Allah, gökten yere kadar her işi düzenleyip yönetir. Sonra (bütün bu işler) sizin sayageldiklerinize göre bin yıl tutan bir günde O'nun nezdine çıkar.

    Mearic 4. Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.
    Bu çelişkiye bir de Allah katındaki zaman çelişkisini ekleyelim:

    Hac-47. Senden çabucak azabı getirmeni istiyorlar. Allah, asla vaadinden caymaz. Doğrusu Rabbının katında bir gün; saydıklarınızdan bin yıl gibidir.

    10- Allah herşeyi bilir mi?

    Gaybı bilen yalnızca Allah'tır" ayetlerine rağmen Enfal/ 65-66 da Allah'ın bir müslümanın kaç düşmana bedel olduğunu ancak savaştan sonra bilebildiği anlaşılıyor.

    Enfal-65. Ey Peygamber! Müminleri cihada teşvik eyle. Eğer sizden sabredecek yirmi kişi olursa ikiyüze galip gelirler ve eğer sizden yüz kişi olursa kafirlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü
    onlar hakkı ve akıbeti düşünmeyen anlayışsız bir kavimdirler.

    Enfal-66. Şimdi Allah sizden yükü hafifletti ve sizde bir zaaf olduğunu bildi. O halde sizden sabredecek yüz kişi olursa ikiyüz düşmana galip gelirler, sizden bin kişi olursa Allah'ın
    izniyle ikibin düşmana galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.

    Yazının sahibi Pante'den alıntıdır.

    #2
    Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

    http://www.welayet.com/index.php?board=98.0

    Yorum


      #3
      Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

      [quote author=hacı link=topic=7683.msg50229#msg50229 date=1251126752]
      7- İblis melek midir, cin midir?

      Bakara-34'e göre melek, Kehf-50'ye göre ise cindir.

      Bakara-34. Hani meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, İblis (bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu.

      Kehf-50. Hani biz meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis’ten başka hepsi saygı ile eğilmişlerdi. İblis ise cinlerdendi de Rabbinin emri dışına çıktı. Şimdi siz, beni bırakıp da İblis’i ve neslini, kendinize dostlar mı ediniyorsunuz? Hâlbuki onlar sizin için birer düşmandırlar. Bu, zalimler için ne kötü bir bedeldir!
      [/quote]

      Burada sanırım kavram kargaşası yaşamışsınız.İzah edeyim naçizane,

      Kehf-50'de iblisin cin olduğu belirtilmiş. Diğer varlıklar ise; melektir. Melek ve Cin 2 ayrı varlık türüdür. Nasıl ki Hz. Cebrail melektir; İblis ise cin'dir.Ayette de İblis'in cin olduğu belirtilmiş.

      Bakara-34'te ise; Meleklere ademe secde etmeleri emrediliyor Cinlerden olan iblis ise emre karşı geliyor. Bu ayette kafanızı iblis hariç bütün melekler cümlesi karıştırmış olsa gerek. Sayın Kadri Çeliğin şu açıklaması kafanızdaki bu kısımla ilgili çelişkinize de cevap olur sanırım :

      İblis, sözlükte çok aşırı karamsar olan, ümit­siz anlamına gelir. Aynı zamanda Allah'a isyan eden, insan soyuna boyun eğmemenin sembolik göstergesi olarak Hz. Âdem’e (a.s) secde etmeyi reddeden ve kıyamet gününe kadar insanları sap­tırmak için Allah'tan mühlet isteyen cinne verilen addır. Bu cinne şeytan da denir. O sadece kötü ve soyut bir güç değil, insan gibi belli bir kişiliğe sa­hip bir varlıktır. Genelde bilindiği gibi o bir melek değil, melekler gibi özel bir tür olan cinlerden bi­ridir.

      Yorum


        #4
        Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

        Burada sanırım kavram kargaşası yaşamışsınız.İzah edeyim naçizane,

        Kehf-50'de iblisin cin olduğu belirtilmiş. Diğer varlıklar ise; melektir. Melek ve Cin 2 ayrı varlık türüdür. Nasıl ki Hz. Cebrail melektir; İblis ise cin'dir.Ayette de İblis'in cin olduğu belirtilmiş.
        Problemi anladığınızı sanmıyorum.

        Melek ile cinlerin ayrı ayrı varlıklar olduğunu sizde kabul etmişsiniz.

        Kuranda ise şeytan için ayetin birinde melektir deniyor.Başka bir ayette de şeytan cin'dir diyor.

        Yani Kurandaki bu çelişkiye değiniliyor.

        Nisa suresi 32 ayet gereğince çelişki varsa,Kuran Allah sözü olamaz.

        Yorum


          #5
          Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

          [quote author=hacı link=topic=7683.msg50284#msg50284 date=1251148156]
          Problemi anladığınızı sanmıyorum.

          Melek ile cinlerin ayrı ayrı varlıklar olduğunu sizde kabul etmişsiniz.

          Kuranda ise şeytan için ayetin birinde melektir deniyor.Başka bir ayette de şeytan cin'dir diyor.

          Yani Kurandaki bu çelişkiye değiniliyor.

          Nisa suresi 32 ayet gereğince çelişki varsa,Kuran Allah sözü olamaz.
          [/quote]

          Evet melek ve cin ayrı türden varlıklardır.Ve bu Allah tarafından Kehf suresi 50. Ayette İblisin Cinlerden olduğu bildirilmiştir. Melek olduğunu bildirdiği Ayeti yazar mısınız.

          Yorum


            #6
            Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

            Evet melek ve cin ayrı türden varlıklardır.Ve bu Allah tarafından Kehf suresi 50. Ayette İblisin Cinlerden olduğu bildirilmiştir. Melek olduğunu bildirdiği Ayeti yazar mısınız.
            Ali Bulaç çevirisi:
            Bakara suresi 34.ayet.
            34. Ve meleklere: 'Adem’e secde edin' dedik. İblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kafirlerden oldu.

            A.Gölpınarlı çebirisi:
            Bakara 34.
            34. Hani meleklere, Âdem'e secde edin demiştik de İblisten başka bütün melekler secde etmişlerdi. O, secde etmekten çekinmiş, ululanmak istemişti de kafirlerden olmuştu. *
            Sanırım yeterlidir.

            Yorum


              #7
              Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

              burayı anlamadım iblis meleklerin arasında idi ama melek değildi. Meleklere emredilen secdenin ona da emredildiğini anlıyoruz. Ancak melek olduğu için değil Meleklerin arasında olup Ademin yaratılışına şahit olup ondan aşağı olduğu için..
              Peki neden meleklere secde edin dedik diyor da meleklere ve iblise, Ademe secde edin dedik demiyor. bunu çeşitli nedenleri olabilir. Meleklerin yığınla çok olduğu ve bu yüzden meleklere emredilip içindeki iblisi de kapsadığı, iblise de emredildiği ancak onu ayette emretti bölümde değil de secde etmedi bölümünde zaten geçeceği için zikredilmediği bu sebeplerden bazıları olabilir. Çünkü Kur'an muciz özet bir kitaptır bir anlamı vermek istediğinde bunu binbir türlü verebilir. ikinci cümlede secde etmediğinde zaten emrin iblise de verildiğini anlıyoruz. yoksa iblis bana emretmedin ki der itiraz ederdi.
              Bu şekilde iblis melek değildi cinlerdendi ama meleklerin arasında ibadet ediyor olduğu ve Ademin yaratılışına şahit olduğu için secde emri verildi...
              tıpkı bir çobanın 100 koyununun arasında 1 keçi olup koyunları çağırdım hepsi geldi ancak aralarındaki bir keçi gelmedi demesi gibi.. çünkü dikkatler 100 koyuna göre kurulur sonuçta aykırı hareket olunca farklılık sezilir. Yani o keçi de gelseydi o sürü tamamen koyun sürüsü sayılabilirdi. çoban koyun ve keçi sürüsünü çağırdım demeye gerek görmezdi çünkü sadece 1 keçi vardı. yine diğer durumda koyunları ve keçiyi çağırdım demesine de gerek kalmaz çünkü genel olarak 100 koyunun arasında 1 keçiye hitap edilmez o da anlar...
              hala çelişki var diyorsanız bakara 34'e göre iblisin melek olduğunu iddia ediyorsanız siz ayrıntılı deliliniz getirin...

              Yorum


                #8
                Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

                Araf:
                11- Sizi yarattık, sonra size biçim verdik, sonra da meleklere: "Âdem'e secde edin" dedik; hepsi secde ettiler, yalnız İblis, secde edenlerden olmadı.

                Taha:
                116- Bir vakit meleklere: "Âdem(e hürmet) için secde edin" demiştik; İblis'ten başka hepsi secde etmiş, o çekinmişti.

                İsra:
                61- (Yine unutma ki) Bir vakit meleklere: "Âdem'e secde edin" demiştik. İblis'ten başka hepsi secde ettiler. O ise: "Ben bir çamurdan yarattığın kimseye mi secde ederim?" demişti.

                Kehf:
                50- Yine o vakti hatırla ki biz, meleklere: "Âdem'e secde edin!" demiştik. İblis hariç olmak üzere onlar hemen secde ettiler. İblis cinlerdendi, Rabbinin emrinden dışarı çıktı. Şimdi siz beni bırakıp da İblis'i ve soyunu dostlar mı ediniyorsunuz? Halbuki onlar sizin düşmanınızdır. Zalimler için bu ne kötü bir değişmedir

                Bakara:
                34- Ve o zaman meleklere: "Âdem'e secde edin!" dedik, hemen secde ettiler. Yalnız İblis dayattı, kibrine yediremedi, inkârcılardan oldu.

                Ayetlere bakıldığında şeytanın meleklerle birlikte anıldığı anlaşılıyor.Kehf 50.ise cin olduğu ayrıca belirtiliyor.

                Bir örnekle olayı açalım.

                Müdür,sınafa girdiğinde Ahmet dışında tüm öğrenciler ayağa kalktı.
                Ahmet öğrenci değildir diyebilir misin?

                Cümlenin kuruluşundan Ahmet'in öğrenci olduğu anlaşılır.

                Yukarıda 10 madde var.Diğerleri hakkında yorum yapacak kimse yok mu?

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

                  Aynı örneği ben size sorayım sayın hacı,

                  Müdür,sınafa girdiğinde Ahmet dışında tüm kız öğrenciler ayağa kalktı.

                  Cümleye göre Ahmet kız öğrencidir diyebilir misin?

                  Cümlenin kuruluşundan Ahmet'in kız öğrenci olduğu mu anlaşılır?

                  Ahmet İsminin erkek ismi olduğunu biliyoruz ve asla bir kıza bu isim verilmez.

                  Allah (c.c.) Yüce kitabının Kehf suresinin 50 Ayetinde İblisin cinlerden olduğunu söylüyor.Bu da iblisin melek olmadığına kesin bir kanıttır.

                  50- Yine o vakti hatırla ki biz, meleklere: "Âdem'e secde edin!" demiştik. İblis hariç olmak üzere onlar hemen secde ettiler. İblis cinlerdendi, Rabbinin emrinden dışarı çıktı.

                  Kendi cümlelerinizle kendi iddianızı çürüttünüz...

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

                    Müdür,sınafa girdiğinde Ahmet dışında tüm kız öğrenciler ayağa kalktı.
                    Önermeniz hatalı değilsede eksiktir.''Cinsiyet'' faktörü eklenmiş fazladan.Bu durumda alt önermelerle birlikte desteklenmesi gerekir.Bizim örneğimiz şeytanın cin yada melek olmasına yönelik basit bir önerme.
                    -Müdür sınıfa girdiğinde Ahmet dışında tüm öğrenciler ayağa kalktı-cümlesinde Ahmet için Müdürdür yada öğretmendir şeklinde bir ikileme düşmüyorsun.Alt önermelere gerek yok.Ahmetin sınıf içinde erkek olsun kız olsun öğrencilerden biri olduğu ve ayağa kalkmadığı anlaşılır.
                    Aynı şey şeytana ilişkin ayetlerde de açık seçiktir.Ayeti yorumlamak yada tevil yoluna gitmek için bir neden yoktur.Örneğin:

                    Araf:11- Sizi yarattık, sonra size biçim verdik, sonra da meleklere: "Âdem'e secde edin" dedik; hepsi secde ettiler, yalnız İblis, secde edenlerden olmadı.

                    Burada iblis erkek yada dişi olmasının bir önemi varmı?Yada akla böyle bir soruyu düşündürecek bir değinme ve intiba varmı?
                    Ayeti okuduğunda Meydanda melekler olduğunu,Allahın bu meleklere Adem'e secde etmesini buyurduğunu,ve Melekler içinde İblisin secde etmediğini anlıyoruz.


                    50- Yine o vakti hatırla ki biz, meleklere: "Âdem'e secde edin!" demiştik. İblis hariç olmak üzere onlar hemen secde ettiler. İblis cinlerdendi, Rabbinin emrinden dışarı çıktı.

                    Kendi cümlelerinizle kendi iddianızı çürüttünüz...
                    E konuyu açmamızın nedenlerinden biri zaten o değil mi?
                    Şeytan-İblis
                    Melek mi?
                    Cin mi?

                    Melek olduğunu söyleyen ayetler var?
                    Cin olduğunu söyleyen ayetler var?

                    O halde ortada bir çelişki var.
                    Soru:

                    Çelişkinin Allahın kitabında ne işi var?

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

                      Önermemde eksiklik yoktur sayın hacı, Kehf suresinin 50. ayetinde İblis'in cin olduğu belirtilmiştir. İblis Melek değil cin'dir. Bu yüzdendir ki önermemde verdiğim "cinsiyet" faktörünü ayetlere cin türü olarak adapte edebiliriz.

                      Olay şu;

                      1-) Ahmet örneğinde Ahmet'in öğrenci olduğu zaten belirtilmiş bu sebepten dediğiniz gibi Ahmet'in müdür ya da öğretmen olmasını düşündürecek bir durum elbette olamaz.Böyle düşünmekte abes olur.

                      2-) Ahmet isminde hiçbir kız varlık yoktur. Ahmet denilince bu varlığın "erkek" olduğu hemen anlaşılır.

                      Bu 2 maddeyi birleştirir ve Kur'an-ı Kerimdeki örnek olarak verdiğiniz ayetlere adapte edersek; Kehf suresinin 50. Ayetinde cin olarak belirtilen iblisi, örnek olarak verdiğiniz diğer ayetlerde (Araf:11, İsra:61, Bakara:34, Taha:116) meleklerle birlikte olmasına karşın onlardan ayrı bir varlık olduğunu apaçık görürüz.

                      Sonuç; İblis melek değil, cindir.

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

                        Masanın üzerinde yarısı su dolu bardağa bakıyoruz.Ben yarısı boş diyorum,siz yarısı dolu diyorsunuz.Bu konu tartışılabilir.Sonuçta ikisi aynı kapıya çıkıyor.Ama masada bardak yokken bardak var demek veya bardak varken yok demek tartışılmaz.Yani gözle görülen şeyler üzerinde tartışmaya gerek yoktur.

                        F.Razi tefsirinde ''Harut ve Marut '' kıssası anlatırken şöyle demiş.

                        Üçüncü şüphe: İblis, mukarreb meleklerdendi. Sonra Allah'a isyan edip kâfir oldu. Bu da, meleklerden günahın çıkabileceğini gösterir.

                        Uğurola.

                        Eklemeyi unutmuşum.

                        Diğer on madde hakkında kimsenin bir fikri yokmu?
                        Zira sırada 10 tane daha madde var.Sindire sindire gidelim diyorum.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

                          Allah (c.c.) Yüce kitabında iblis denilen varlığın melek değil; cin olduğunu belirtmiş.Bu bağlamda dünyadaki bütün tefsirciler İblisin melek olduğunu söylese ne yazar söylemese ne yazar?

                          Evet izin verirseniz bir soru da ben size sorayım.

                          Kuran-ı Kerim'de İblisin cin olduğunu apaçık belirten Kehf suresinin 50. Ayeti gibi melek olduğunu apaçık belirten bir ayet var mıdır? Ama ayette direkt melektir diyecek.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

                            diğer kardeşlerimin de belirttiği gibi iblis cindir ve o ara meleklerin arasında bulunduğundan onada secde emredilmiş fakat o bu emre uymamıştır
                            "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Kuran'da bulunan çelişkiler ve bu çelişkilere ilişkin örnekler.

                              Kuran-ı Kerim'de İblisin cin olduğunu apaçık belirten Kehf suresinin 50. Ayeti gibi melek olduğunu apaçık belirten bir ayet var mıdır? Ama ayette direkt melektir diyecek.
                              Böyle bir ayet yoktur.Varsada ben bilmiyorum.Ayetlere bakarak yorum yapıyorum.Bu yorumu sadece ben yapmıyorum.İslam dünyasında konuya ilişkin olarak değişik görüşte olanlar var.Yani konu tartışmalı.Ben Fahreddin Razi'nin verdiğim açıklamasının daha akla yakın olduğunu düşünüyorum.Yukarıda bu konuyu vermiştim.
                              F.Razi tefsirinde ''Harut ve Marut '' kıssası anlatırken şöyle demiş.

                              Üçüncü şüphe: İblis, mukarreb meleklerdendi. Sonra Allah'a isyan edip kâfir oldu. Bu da, meleklerden günahın çıkabileceğini gösterir.

                              Bu durumda cin olduğu ya da melek olduğu hakkında rivayetler Kurandan ayetlerle sabittir.Öyleyse bu bir çelişkidir diyorum.

                              Selamlar.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X