Newton’dan beri evren belli yasalara göre kendi kendine çalışan (Allah’ı tenzih ederiz) bir saat gibi gösterilmeye çalışıldı. Bundan maksat güya evrende Allah’ın müdahalesi olmadığını ispatlamaya çalışmaktı.( Allah’ı tenzih ederiz) Felsefede determinizm denilen bu akım, pek çok kişinin Allah’a hakkıyla iman etmesine engel olmuştur. Materyalizmin toplumlarda gelişmesi için de uygun bir zemin oluşturmuştur. Ancak modern fizik bu anlayışı temelinden yıkmıştır.
Determinizm felsefesinde olan klasik fiziğe göre bir cismin o anki durumunu ve üzerindeki mekanik etkileri biliyorsanız o cismin gelecekteki durumunu yani konumunu ve hızını tespit etmek mümkündür.
Kuantum Mekaniğinde ise geleceğe yönelik hiçbir kesin bilgimiz yoktur.
Materyalistler nedensellik prensibini gözlerinde çok büyüttüler. Adeta ilahlaştırdılar. Halbuki sebepler ile sonuçların her ikisini de Allah yaratmıştır. Evrenin başlangıcından sonuna kadar bütün sebep sonuç ilişkilerini Allah ezelde takdir etmiştir. Kuvantum fiziğindeki örneklerle sebeplerin sonuç yaratmada etkisiz olduğunu Allah gözler önüne sermiştir. Artık bu konu teknik bir gerçek halini almıştır. Materyalist bilim adamları dahi istemeye istemeye bunu kabul etmek durumunda kalmışlardır. Materyalist bir fizikçinin itiraf niteliğindeki şu sözleri dikkat çekicidir.
Nasıl olur da daha sonraki olaylar şimdikilerden tam olarak belirlenemez? Nasıl olur da bir sebebin olası iki veya daha çok sonucu olur? Eğer sonraki olayların seçimi doğal yasalarla belirlenmiyorsa, bu, bir kuvantum olayının olduğu her yerde, doğa üstü bir kuvvet(Tanrı) işin içine giriyor anlamına mı geliyor? Bu tür sorular bilimsel bir eğitim ile koşullandırılmış “Doğa şöyledir” gibi kavramsal sorunlara alışık ve temel doğruluğuna veya yanlışlığına aldırmaksızın kuvantum fiziği fikirlerini kendi çalışma veya araştırmalarına uygulayan fizik öğrencilerinin hepsini olmasa da çoğunu rahatsız eder. 1
Bu alıntıda da gördüğümüz gibi nedenselliğin çöküşü ile materyalizm ile aklı bulanan insanlar dahi Allah’ın varlığını görmeye başlıyorlar. Yine alıntıda geçen bilimsel bir eğitim ile koşullandırılmış ifadesinden kasıt materyalist felsefeyi sorgusuz sualsiz kabullenmiş demektir.
Bu konuda fizikçi Alastair Rae’nin yine şu tespiti vardır:
Görüleceği üzere, kuvantum fiziği bizi, Laplace’ın öngördüğü basit biçimdeki determinizmi yadsımaya götürür ve bundan dolayı da şimdiki durumu sadece geçmişin etkisi veya geleceğin sebebi olmayan bir evrenin varlığını kabul etmeliyiz. 2
Yani determinizmin artık bilimsel olarak savunulabilir bir yanı kalmamıştır. Her şey Allah’ın mutlak iradesiyle yaratılır.
Determinizm felsefesinde olan klasik fiziğe göre bir cismin o anki durumunu ve üzerindeki mekanik etkileri biliyorsanız o cismin gelecekteki durumunu yani konumunu ve hızını tespit etmek mümkündür.
Kuantum Mekaniğinde ise geleceğe yönelik hiçbir kesin bilgimiz yoktur.
Materyalistler nedensellik prensibini gözlerinde çok büyüttüler. Adeta ilahlaştırdılar. Halbuki sebepler ile sonuçların her ikisini de Allah yaratmıştır. Evrenin başlangıcından sonuna kadar bütün sebep sonuç ilişkilerini Allah ezelde takdir etmiştir. Kuvantum fiziğindeki örneklerle sebeplerin sonuç yaratmada etkisiz olduğunu Allah gözler önüne sermiştir. Artık bu konu teknik bir gerçek halini almıştır. Materyalist bilim adamları dahi istemeye istemeye bunu kabul etmek durumunda kalmışlardır. Materyalist bir fizikçinin itiraf niteliğindeki şu sözleri dikkat çekicidir.
Nasıl olur da daha sonraki olaylar şimdikilerden tam olarak belirlenemez? Nasıl olur da bir sebebin olası iki veya daha çok sonucu olur? Eğer sonraki olayların seçimi doğal yasalarla belirlenmiyorsa, bu, bir kuvantum olayının olduğu her yerde, doğa üstü bir kuvvet(Tanrı) işin içine giriyor anlamına mı geliyor? Bu tür sorular bilimsel bir eğitim ile koşullandırılmış “Doğa şöyledir” gibi kavramsal sorunlara alışık ve temel doğruluğuna veya yanlışlığına aldırmaksızın kuvantum fiziği fikirlerini kendi çalışma veya araştırmalarına uygulayan fizik öğrencilerinin hepsini olmasa da çoğunu rahatsız eder. 1
Bu alıntıda da gördüğümüz gibi nedenselliğin çöküşü ile materyalizm ile aklı bulanan insanlar dahi Allah’ın varlığını görmeye başlıyorlar. Yine alıntıda geçen bilimsel bir eğitim ile koşullandırılmış ifadesinden kasıt materyalist felsefeyi sorgusuz sualsiz kabullenmiş demektir.
Bu konuda fizikçi Alastair Rae’nin yine şu tespiti vardır:
Görüleceği üzere, kuvantum fiziği bizi, Laplace’ın öngördüğü basit biçimdeki determinizmi yadsımaya götürür ve bundan dolayı da şimdiki durumu sadece geçmişin etkisi veya geleceğin sebebi olmayan bir evrenin varlığını kabul etmeliyiz. 2
Yani determinizmin artık bilimsel olarak savunulabilir bir yanı kalmamıştır. Her şey Allah’ın mutlak iradesiyle yaratılır.
Yorum