Ynt: Hristiyanlikta Sünnet
[quote author=Nasrani link=topic=16027.msg99639#msg99639 date=1281615576]
evet seni hatirladim dostum nasilsin? seninle bu hususta biraz yazistik ama cok fazla olmadi. Simdi su ayetlere bakalim, o zaman daha iyi anlasilacaktir...
Çünkü sünnetlileri* imanları sayesinde, sünnetsizleri* de aynı imanla aklayacak olan Tanrı tektir.
Romalılar 3:30 = Sunnet olmak kanunu sadece Israilogullarina verilen bir emirdir ama ayni yillarda dunyada bu kanunu uygulamayan insanlarda vardi ama Rab herkesin Rabbidir. Isa Mesih ise mujdeyi sadece israilogullarina degil tum insanlara verdi bu yuzden sunnet uygulamasi olmayan uluslarda sunnet olmak istemezlerse olmayacaklardi.
Bu mutluluk yalnız sünnetliler* için mi, yoksa aynı zamanda sünnetsizler* için midir? Diyoruz ki, “İbrahim, imanı sayesinde aklanmış sayıldı.”
Romalılar 4:9. = Ibrahim'in sunnet olmadigini biliyoruz oyleyse ibrahim salih ve kurtulmus degil miydi? bu ayet bize iman etmenin sunnet olmaktan once geldigini aciklar.
ALLAH bize sunu soyluyor; Sünnetli olup olmamak önemli değildir. Önemli olan, Tanrı`nın buyruklarını yerine getirmektir.
1. Korintliler 7:19. Sen sunnet oldun ve gunah isledin, iyi bir kul degilsin, sunnetin yarari nedir?
Sünnetli olup olmamanın önemi yoktur, önemli olan yeni yaratılıştır.
Galatyalılar 6:15= Isa Mesih'e iman eden birisi yeniden dogar ve selamete erir, kutsal ruhu alir sunnet bir kurtulus araci degildir.
[/quote]
BİSMİTEALA
SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE
Hamd olsun Kabe'nin Rabbine sen nasılsın?
Ben sünnet olmanın insanı mutlak bir kurtuluşa erdireceğini beyan etmedim. Nice sünnet olup günah işleyenler var olduğu gibi nice sünnet olmayın günah işleyenlerde vardır. Ve hatta İsa'nın Rabliğini kabul edip nice insanlık dışı suçlar işleyenler bile vardır. Bu durumda İsa'nın Rablığını kabul etmek yetmiyor gerekte yoktur denilebilir mi? Elbette denilemez bunu diyen zaten İsa imanlısı olmaz.
Delil getirdiğin ayetler soruma cevap değil. Romalılara yazılan mekteb İsa dan sonra yazılmıştır bana İsa'nın yaşadığı dönem zarfında havarilerine böyle bir şeyi deyip demediğini söyle. Pavlos zaten sünnet olayını kabul etmiyor tabiki zıddına dair görüş beyan edecektir.
Sen Pavlostan delil getiriyorsun ben sana İsa'nın havarisinden delil getiriyorum. İsa ile birlikte yaşamış görmüş İsa'nın havari olarak seçtiği Petrustan bahsediyorum. Petrus dururken Pavlosa sarılmaznı sence ma'kulmudur?
Sahabe duruken asla Peygamberi görmeyen tabiinin görüşüne itibar etmem ilkin Peygamberi gören sahabeye bakarım sonra tabiine.
Hz İbrahim'in sünnet olmadığını nerden çıkardın Tevrat bunun aksini söylemektedir.
Yar.17: 23 İbrahim evindeki bütün erkekleri -oğlu İsmail’i, evinde doğanların, satın aldığı uşakların hepsini- Tanrı’nın kendisine buyurduğu gibi o gün sünnet ettirdi.
Yar.17: 24 İbrahim sünnet olduğunda doksan dokuz yasındaydı.
Yar.17: 25 Oğlu İsmail on üç yasında sünnet oldu.
Yar.17: 26 İbrahim, oğlu İsmail’le ayni gün sünnet edildi.
Yar.17: 27 İbrahim’in evindeki bütün erkekler -evinde doğanlar ve yabancılardan satın alınanlar- onunla birlikte sünnet oldu.
Aynı mantıkla şöyle desem SEN İSA'YA İMAN ETTİN VE GÜNAH İŞLEDİN, İYİ BİR KUL DEĞİLSİN, İSA'YA İMAN ETMENİN YARARI NEDİR?
Ayette sünnetin terkine dair bir beyanat yok sadece sünnet olanın gereğini yapmasını emrediyor.
[quote author=Nasrani link=topic=16027.msg99639#msg99639 date=1281615576]
evet seni hatirladim dostum nasilsin? seninle bu hususta biraz yazistik ama cok fazla olmadi. Simdi su ayetlere bakalim, o zaman daha iyi anlasilacaktir...
Çünkü sünnetlileri* imanları sayesinde, sünnetsizleri* de aynı imanla aklayacak olan Tanrı tektir.
Romalılar 3:30 = Sunnet olmak kanunu sadece Israilogullarina verilen bir emirdir ama ayni yillarda dunyada bu kanunu uygulamayan insanlarda vardi ama Rab herkesin Rabbidir. Isa Mesih ise mujdeyi sadece israilogullarina degil tum insanlara verdi bu yuzden sunnet uygulamasi olmayan uluslarda sunnet olmak istemezlerse olmayacaklardi.
Bu mutluluk yalnız sünnetliler* için mi, yoksa aynı zamanda sünnetsizler* için midir? Diyoruz ki, “İbrahim, imanı sayesinde aklanmış sayıldı.”
Romalılar 4:9. = Ibrahim'in sunnet olmadigini biliyoruz oyleyse ibrahim salih ve kurtulmus degil miydi? bu ayet bize iman etmenin sunnet olmaktan once geldigini aciklar.
ALLAH bize sunu soyluyor; Sünnetli olup olmamak önemli değildir. Önemli olan, Tanrı`nın buyruklarını yerine getirmektir.
1. Korintliler 7:19. Sen sunnet oldun ve gunah isledin, iyi bir kul degilsin, sunnetin yarari nedir?
Sünnetli olup olmamanın önemi yoktur, önemli olan yeni yaratılıştır.
Galatyalılar 6:15= Isa Mesih'e iman eden birisi yeniden dogar ve selamete erir, kutsal ruhu alir sunnet bir kurtulus araci degildir.
[/quote]
BİSMİTEALA
SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE
Hamd olsun Kabe'nin Rabbine sen nasılsın?
Ben sünnet olmanın insanı mutlak bir kurtuluşa erdireceğini beyan etmedim. Nice sünnet olup günah işleyenler var olduğu gibi nice sünnet olmayın günah işleyenlerde vardır. Ve hatta İsa'nın Rabliğini kabul edip nice insanlık dışı suçlar işleyenler bile vardır. Bu durumda İsa'nın Rablığını kabul etmek yetmiyor gerekte yoktur denilebilir mi? Elbette denilemez bunu diyen zaten İsa imanlısı olmaz.
Delil getirdiğin ayetler soruma cevap değil. Romalılara yazılan mekteb İsa dan sonra yazılmıştır bana İsa'nın yaşadığı dönem zarfında havarilerine böyle bir şeyi deyip demediğini söyle. Pavlos zaten sünnet olayını kabul etmiyor tabiki zıddına dair görüş beyan edecektir.
Sen Pavlostan delil getiriyorsun ben sana İsa'nın havarisinden delil getiriyorum. İsa ile birlikte yaşamış görmüş İsa'nın havari olarak seçtiği Petrustan bahsediyorum. Petrus dururken Pavlosa sarılmaznı sence ma'kulmudur?
Sahabe duruken asla Peygamberi görmeyen tabiinin görüşüne itibar etmem ilkin Peygamberi gören sahabeye bakarım sonra tabiine.
Hz İbrahim'in sünnet olmadığını nerden çıkardın Tevrat bunun aksini söylemektedir.
Yar.17: 23 İbrahim evindeki bütün erkekleri -oğlu İsmail’i, evinde doğanların, satın aldığı uşakların hepsini- Tanrı’nın kendisine buyurduğu gibi o gün sünnet ettirdi.
Yar.17: 24 İbrahim sünnet olduğunda doksan dokuz yasındaydı.
Yar.17: 25 Oğlu İsmail on üç yasında sünnet oldu.
Yar.17: 26 İbrahim, oğlu İsmail’le ayni gün sünnet edildi.
Yar.17: 27 İbrahim’in evindeki bütün erkekler -evinde doğanlar ve yabancılardan satın alınanlar- onunla birlikte sünnet oldu.
1. Korintliler 7:19. Sen sunnet oldun ve gunah isledin, iyi bir kul degilsin, sunnetin yarari nedir?
Ayette sünnetin terkine dair bir beyanat yok sadece sünnet olanın gereğini yapmasını emrediyor.
Yorum