Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

    Ehli Sünnetin, Ehli Kitap Dinlerin(Musevilik, Hristiyanlık, İslamiyet) Dışında tuttuğu Halk arasında daha çok ateşperest olarak bilinen Zerdüştlüğü Şii-Caferi Alimler niçin Ehli Kitap olarak kabul ediyorlar?

    Eğer Zerdüşt bir peygamber olsaydı Kuran-ı Kerim`de adı geçmese bile Hicaza yakın bir yer olduğu için ve gerek Cahiliye Devrinde gerek Peygamberimiz Döneminde Zerdüştlerle muhatap oldukları için elimizde bu konuda kesin bilgiler olurdu.
    Zerdüştlükte İyilik ve Kötülük tanrısı olmak üzere iki tanrı vardır.İyi İnsanlar İyilik tanrısının tarafında yer alırlar.Bu iki tanrınında üzerinde bir Tanrı daha vardır.Ama o şimdilik tarafsızdır.Ama Zerdüşte göre eninde sonunda iyiliğin yanında yer alacak ve iyilik kazanacaktır.Ayrıca Zerdüştlükte ateş kutsaldır.Zerdüşlere Mecuside denir.
    Ama bütün bunlara rağmen Şii-Caferi kitaplarında Zerdüştlük dini için Ehli Kitap tanımlaması kullanılıyor.

    #2
    Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

    Cengiz DUMAN

    Kur'an'ı Kerim ve İslam Kaynaklarına Göre Mecusilik/Zerdüştlük18 Ekim 2009 Pazar
    "Mümin olanlar, Yahudi olanlar, Sâbiîler, Hıristiyanlar, Mecûsîler…"(22/Hac/17)

    "Çağımız İslam alimlerinden Muhammed Hamidullah, günümüzde mevcut dinlerin en eskisinin Mecusilik olduğu.."1 Kanaatindedir.

    "Dinler Tarihi'nin çok önemli konularından birisini teşkil eden Zerdüştlük, bir yandan Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslâmiyet'le ortak inanç kavramlarına sahip olarak dikkat çekerken; diğer yandan Hindistan ve yakın doğu kültürlerinin izlerini bünyesinde toplamakla dikkat çekmektedir."2

    Kurduğu "dine adını veren Zerdüşt, dinler tarihçilerince ve Batılı bilim adamlarınca bir reformist ve hatta peygamber olarak anılır"3

    "Zerdüşt Dinler Tarihi’nde başlıca iki açıdan önem taşır. Bir yandan Yakındoğu ile Akdeniz Bölgesi’nin Helenistik Dönem’e (MÖ 323-30) özgü Gizli Bilimleri ve Büyü Uygulamaları’yla bağlantılı olduğuna inanılan efsanevi bir kişiliğe dönüşmüş, öbür yandan da Monoteist Öğretisi ile Batılı Araştırmacıların ilgisini çekmiştir."4

    Kur'an-ı Kerim'de ise Mecusilik, Mekke ve Medine'de bulunan dini guruplar içerisindeki müşriklerden istisna edilerek; Yahudilik, Hıristiyanlık ve Sabii'lik gibi "Samî/Semavi/İlahî" dinler arasında sayılmaktadır. Bu da bize bu dinin tevhidi yönlerinin olduğu ve diğer yönleri ile de sıralanan dinlerle ilgili benzerliklerinin bulunduğunu ihsas etmektedir.

    Bakış açılarına göre monoteist veya düalist bir din olarak nitelenen Zerdüşt'lük/Mecusilik, Kur'an-ı Kerim'in kendisinden bahsettiği bir din olmak hasebiyle İslam açısından araştırılması gereken bir din olarak karşımızdadır.

    Kur'an-ı Kerim'de isminin yer almasına rağmen, Mecusi dinin muhtevası açısından bir açıklama yoktur. Ancak kadim İslam kaynaklarında, kısmi bir malumat olsa da genel kabul olarak "Ateşe tapınan"lar nitelemesiyle izah edilen kıt beyanlar yer almaktadır. İslam kaynaklarındaki Mecusilik ile ilgili açıklamalar yetersiz ve bu dini tam manasıyla tanımlamadan uzaktır.

    Oysa Allah, Kur'an'da, Mecusilik/Zerdüştlük'ü "semavi/İlahî/Sami dinler"le birlikte tadad ederek bu dinin mahiyetinin; en azından Kur'an'ın nuzül sürecinde monoteist/tek tanrıcı bir din olduğunu bize ihsas etmektedir. " "Mümin olanlar, Yahudi olanlar, Sâbiîler, Hıristiyanlar, Mecûsîler…"

    Bundan dolayı Zerdüştilik/Mecusilik hakkında doğru ve sağlıklı bilgilenmek ve onun İslam ve diğer Sami/Semavî dinlerle etkileşimlerini araştırmak üzere beş bölümlük bu inceleme yazılarını dercetmekteyiz.

    İslam tarihçilerinin bazı "Siyer" kitaplarında önemle üzerinde durdukları bir bölüm vardır. Hz. Muhammed'in doğumu esnasında meydana gelen fevkalade haller. Siyer âlimlerinin, kitaplarının peygamberimizin doğumu ile ilgili bir bölümünde sıraladıkları bu olağanüstü olaylardan bir tanesi de Zerdüştlerin "ateş ritüeli" hakkındadır. Kısas-ı Enbiya'da bu hususta şöyle denmektedir: "Fars vilayetinde İstaâhr-âbâd adı verilen şehirde ateşe tapanların bin seneden beri yakmakta oldukları ateşgedeleri sönüverdi."5

    İslam tarihçilerinin, peygamberimizin doğumu esnasında meydana gelen "fevkalade haller" hakkında kayda geçirdikleri Mecusilikle ilgili bu olayın gerçekliği üzerinde, yani haberin sıhhati hakkında şüphe varsa da peygamberimiz dönemi var olan Mecusilik/Zerdüştilik dini algısı hakkında bilgi vermesi açısından önemlidir. Kesin bir olgu vardı ki, "Resulullah'ın doğumu sıralarında, Mazdek(Zerdüştlük/Mecusilik) dini İran'ın resmi dini olmuştu."6

    Hz. Muhammed dönemi belli başlı dinlerinden olan Mecusilik/Zerdüştlük hakkında Kur'an-ı Kerim "..bu din mensupları için "Mecûs" terimini kullanır."7

    Kadîm "İslâm kaynaklarında da Zerdüştlük, Mecusilik olarak geçmektedir. Muhtemelen bu, Ateş kültlerinde ruhban sınıfının yaptığı Magus denilen ayinden kaynaklanmaktadır. Magus ismi, Perslerin üyelerini belirten Latince bir kelimedir. Farsçadaki şekliyle Arapçaya geçerken bu kelimenin Mecus olması kuvvetle muhtemeldir."8

    Kur'an-ı Kerim'de, Mecusî'lik ile ilgili geçen ayet Hacc suresinde yer almaktadır. "İnnellezîne âmenû vellezîne hâdû ves sâbiîne ven nasârâ vel mecûse vellezîne eşrekû innallâhe yafsılu beynehum yevmel kıyâmeh, innallâhe alâ kulli şey’in şehîd." "Mümin olanlar, Yahudi olanlar, Sâbiîler, Hıristiyanlar, Mecûsîler ve müşrik olanlara gelince, muhakkak ki Allah, bunlar arasında kıyamet gününde (ayrı ayrı) hükmünü verir. Çünkü Allah her şeyi hakkıyla bilendir."9

    Bu ayetin tefsirinde, Mecusilik ve Mecusiler hakkında Kurtubi şu tespitlerde bulunmaktadır: "İman edenler" Allah'a ve Muhammed'e inananlar, "Yahudiler" Musa (a,s)ın dinine müntesib olanlar, "Sabiiler" yıldızlara tapan bir kavimdir, "Hıristiyanlar" bunlar da İsa (a.s)ın dinine muntesib olanlardır. "Mecusi/Ateşperestler" bunlar da âlemin biri aydınlık biri karanlık olmak üzere iki aslı olduğunu söyleyen ateşe tapanlardır."10

    Zuhaylî ise şunları kaydetmektedir: "…Mecusiler" Güneş, Ay ve ateşe tapan ve Nur (ışık) ve Zulmet (karanlık) şeklinde hayır ve şer için birer ilâh bulunduğunu söyleyenlerdir."11

    Çağdaş müfessirlerimizden Süleyman Ateş konu hakkında şu açıklamalarda bulunmaktadır: "Mecûs kelimesi, Yalnız bu ayette zikredilmiştir. Müfessirlerin çoğunluğuna göre Mecûsiler ateşe tapanlardır. Bu din eski İran'lıların arasında vardı. Ateşte Tanrısal kudret olduğunu sanan Mecûsiler, bazı bölgelerde püskürüp sürekli yanan doğalgaz ocaklarını mabed yapmış, orada yanan ateşe tapmışlardır… Rivayetlerden Yemen'de, Bahreyn'de, Arap Yarımadasının kuzeydoğusundaki bazı Arap kabilelerinin Mecûsi oldukları anlaşılmaktadır."12

    Bütün bunlardan şu sonuca varmak mümkündür. Zerdüştilik ya da Mecusilik; Kur'an-ı Kerim'de adı yer alan, İslam dinin doğuşu esnasında var olan ve yayılması döneminde de karşılaştığı önemli dinlerden bir tanesidir. "O sırada mevcut dinlerden Mecûsilik belki de en eski bir dindi. Bu dine mensup olanlar Mekke'de hiç bulunmamakla beraber, Mekke'li kervanların sık sık uğradıkları Doğu ve Güney Arabistan'da çok sayıda mevcut idiler."13



    Dipnotlar:

    1- Osman Cilacı, Günümüz Dünya Dinleri, D.İ.B yayınları, s.177, Ankara-1995.

    2- Mehmet Aydın, Ansiklopedik Dinler Sözlüğü, Zerdüşt maddesi; s.849-853, Konya-2005.

    3- Huzeyfe Sayım, A.g.e, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı : 16 Yıl : 2004/1,s.92.

    4- http://www.ulumulhikmekoeln.de/genel...n.htm#_ftnref1

    5- Ahmed Cevdet, Kısas-ı Enbiya, c.I,s60; İmam Zehebi, Tarihu’l-İslam, c.I, s.105; Zekai Konrapa, Peygamberimiz, s.46; M. Asım Köksal, İslam Tarihi, c.I, s.25-28.

    6- M.Hamidullah, İslam peygamberi, c.I, s.17.

    7- Ali Erbaş, Zerdüştilik'te din anlayışı, Dinler tarihi araştırmaları dergisi II, s.270, Ankara-2000,

    8- Mehmet Aydın, A.g.m., Zerdüşt maddesi, s. 849-853, Konya - 2005. http://www.ulumulhikmekoeln.de/genel....htm#_ftnref1.

    9- 22/Hacc/17.

    10- İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an, c.XII, s.40.

    11- Vehbe Zuhayli, et-Tefsirü’l-Münir, c. IX, s.158.

    12- Süleyman Ateş, Yüce Kur'an'ın çağdaş tefsiri, C.IV, s.14.

    13- Kütüb-i Sitte ve muhtasarı tercümesi, İbrahim Canan, c. XV, s.279,Ankara-1992.

    Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
    Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

    Yorum


      #3
      Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

      Mecusilik, yahudilik ve hristiyanlıktan daha fazla tevhide yakındır. Çünkü yahudiler Üzeyir Allahın oğludur derler. Hristiyanlar ise Hazreti İsayı ve Hazreti Meryemi de ilah kabul ederler. Halbuki mecusilikte tanrı birdir. Ahuramazda birdir.
      Mecusiliğin daha önce tevhidi ilahi bir din olup sonradan muharref hale geldiğini bildiren alimler vardır. Bütün tahrifine rağmen tek tanrılılığı korumuştur. İslamın doğuş çağında, çok eski ve tarihteki fonksiyonunu yitirmiş olduğundan, tek tanrılı oluşu sebebiyle İslama benzemesi sebebiyle İran halkının İslama gönüllü olarak girmesine sebep olmuştur.
      İran halkı içten içe Sasani yönetimine karşı bir devrim sürecine girmişti, İslam orduları bu devrime kıvılcım oldular. Eğer İran halkı İslama girmekte dirense idi İran kolayca İslamın eline geçmezdi.
      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

      Yorum


        #4
        Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

        sevgili kardeşim, meccusiler sadece şiaya göre değil Ehli sünnete görede kitap ehlidir. işde delili:


        31. Mecusilerden Cizye Almak Meşrudur

        3042... İbn Abbas'dan (şöyle) dedi(ği rivayet olunmuştur Fars halkı (kitap ehli idi.) Peygamberleri vefat edince İblis onlara din olarak mecûsiliği kabul ettirdi.[370]

        Açıklama

        Fars halkı; bu günkü İranlılar'dır. Mecusilik, Ateşperesttik demektir. Mecûsiler ateşe taparlar. Kâinatta sürekli olarak nur ile zulmet arasında bir mücadele bulunduğuna hayrın nurdan, şerrinde zulmetten geldiğine inanırlar ve ateşe ibadet ederler. Mecusilerin kitap ehli olduğunu söyleyen Şafiîlerin delilini teşkil eden bu hadis-i şerif, sözü geçen mecusilerin önceleri bir peygamberin ümmeti ve ehl-i kitap iken peygamberlerinin vefat etmesi üzerine şeytanın onları dinlerinden uzaklaştırarak batıl bir din olan mecûsüiğe döndürdüğü ifade edilmektedir. Hadisin zahirinden anlaşılan şudur:

        "Mecûsiler, aslında kitap ehli olduklarına göre, onlarda İslamiyetİ kabul etmemeleri halinde hıristiyanlar ve yahudiler gibi cizye vererek sulh yapmaya zorlanırlar. Bunu kabul ettikleri takdirde canlarını ve mallarını kurtarmış olurlar."

        Musannif Ebu Dâvud bu hadisi burada zikretmekle, mecusilerin de kitap ehli olduklarını ve cizye hususunda aynen yahudi ve hırıstiyanlann hükmüne tabi olduklarını vurgulamak istemiştir. Ancak 2044 numaralı hadisin şerhinde Açıklanacağı üzere, Cumhur ulema, mecusilerin kitap ehli olmadığına hükmetmişlerdir. Mecusüerden cizye alınıp alınmayacağı mevzuunda Hidâye müellifi Burhaneddin el-Merginanî, şöyle diyor: "İslâmiyeti kabule yanaşmayan kitap ehlinin canları cizye karşılığında bağışlanabildiği gibi aynı şekilde arap putperestlerinin dışındaki putperestlerin canları da cizye karşılığında bağışlanabilir.

        İmâm Şafiî (r.a)'e göre, müslümanlığı kabul etmeyen arap putperestle-riyle murtedlerin canlarını cizye karşılığında bağışlamak caiz değildir. Onlarla savaşmak ve kılıçtan geçirmek farzdır.

        Netice olarak Şafiîlerle İmam Ahmed (r.a)'e göre, cizye sadece ehl-i kitap ile mecusilerden alınır.

        İmam Malik'e göre, ister arap müşriki olsun, ister acem müşriki olsun müşriklerin tümünden cizye almak ve karşılığında canlarını bağışlamak caizdir.

        " Hanefî âlimlerine göre Arap müşriklerinin dışındaki müşriklerin tümünden cizye almak caizdir. İslâm'ın beşiği olan Arabistan müşriklerine gelince onlardan cizye kabul ederek canlarını bağışlamak asla caiz değildir. Onlar ya müslümanlığı kabul ederler, ya da kılıçtan geçirirler, üçüncü bir yol yoktur. (bkz: Süneni Ebu Davut, Harac kitabı, 31-ci bab)

        Yorum


          #5
          Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

          Kitap ehli kavramı insanlar arasında yanlış anlaşılmaktadır. Hatta insanların yanlış anlamalarını sağlamak için özel çabalar da sarfedilmiştir bu konuda.
          İslam düşmanları ve onların işbirlikçileri münafıklar, ehli kitaptan maksat sanki sadece yahudiler ve hristiyanlarmış gibi bir hava estirmeye çalışmaktadırlar. Bu şekilde yahudi ve hristiyanları müslümanlara şirin göstermek ve diğerlerini uzak tutmak istemektedirler.
          Hatta özellikle mecusiliği ehli kitaptan çıkarma gayreti yine İran, Şia ve İslam İnkılabını tezyif etmeye matuf bir zihniyetin eseridir.
          Ehli Kitaptan maksat, yazılı metinlere sahip olup o metinlere göre hareket eden, belli bir bağlayıcı ahlaki veya hukuki sosyal düzene sahip bir topluluk demektir. Yoksa kitaplarını Allahın indirdiği toplumlar değil.
          Eğer ehli kitaptan maksat ilahi kitaplara sahip olmak olsaydı, Kuranın bizzat tahrif edildiğini söylediği tevrat ve incilinde Kuran gibi ilahi kitap olduğu sonucu çıkardı. Halbuki Kuran tevrat ve incili haham ve keşişlerin tahrif edip kendi elleriyle yazdığını bizzat söylüyor.
          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

          Yorum


            #6
            Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

            Bizlere Ehli Kitap diye Museviler ve Hristiyanlar anlatıldı.Çünkü Museviler ve Hristiyanların peygamberleri bizimde peygamberlerimizdir.Tevrat, Zebur ve İncil kayıpta olsa en azından isimleri doğrudur.Peki Zerdüşt bir peygamber mi?

            Aynı mantıktan bakarsak Budistlerin`de yazılı kaynakları var.Budistler`de Ehli Kitap sınıfına girer mi?Bana göre Buda`nın bir peygamber olma ihtimali vardır.Ama Zerdüşt konusunda böyle diyemem çünkü İlk Müslümanlar Zerdüştlerle muhatap oldukları için bu konuda elimizde kesin bir bilgi olurdu.

            Mekkeli Müşrikler Müslümanlara karşı sizin gibi Tek Tanrılı bir dine inanan Rumları bizim gibi olan İranlı Mecusiler yendi diye böbürlenmişler.Bunun üzerine Rum Suresi nazil olmuş.

            Yorum


              #7
              Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

              Yazılı, ahlaki ve toplumsal kurallara sahip her toplum ehli kitaptır. Yani yazılı bir metne sözleşmeye sahiptir ve yaşam tarzını, toplumla sözleşmesini ona göre yapmaktadır. Ehli Kitaplık ilahi kitaba sahip olmak anlamında değildir. Uyacağı kuralların yazılı olduğu bir metne sahip olunduğu anlamındadır.
              Kitapların isimlerinin tevrat ve incil olması onların bozuk ve uydurulmuş olmaları gerçeğini değiştirmez. Muharref tevrat ve incili ilahi kitap olarak görürsek Üzeyir a.s. ve İsa. a.s. ı da Allahın oğulları olduğu küfrünüde kabul etmiş oluruz.
              Musa a.s. ında İsa a.s. ında geçerli kitabı Kurandır. Çünkü Kuran sahih tevrat ve incilide kapsamaktadır. Kuran tevrat ve incilin Hazreti Rasulullahın ağzı ile ifadesidir, başka bir şey değil zaten.
              Bu yüzden yahudi ve hristiyanların ehli kitap addedilmesi maksatlıdır. Budanın bile ehli kitap kabul edilip Zerdüştlüğün kabul edilmemesi salim akıl sahibi insanlar için açıktır ki siyasi ve maksatlıdır. Ayrıca Zerdüştlük tevhidi yönden İslama en fazla benzeyen dindir. Ki Zerdüştlükte putperestlik yoktur. Tek tanrı inancı vardır. Ayrıca Zerdüştlüğünde ilahi bir dinin tahrif olmuş şekli olmadığına dair bilimsel bir kanıt olmadığı gibi, ilahi bir din olduğuna dair işaretler çoktur.
              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

              Yorum


                #8
                Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

                Peki Rum(Roma) Suresini Şii-Caferi Alimler nasıl tefsir ediyorlar?

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

                  RUM SURESİ
                  1. Elif Lâm Mîm.
                  2, 3, 4, 5. Rumlar, yakın bir yerde yenilgiye uğratıldılar. Onlar yenilgilerinden sonra birkaç yıl içinde galip geleceklerdir. Önce de, sonra da emir Allah'ındır. O gün Allah'ın (Rumlara) zafer vermesiyle mü'minler sevinecektir. Allah dilediğine yardım eder. O, mutlak güç sahibidir, çok merhametlidir.
                  Üstad Ali Şeriati bu sureyi ve yukarıdaki ayetleri çok güzel bir tarzda izah etmiştir. Üstad Şeriati der ki, İslamın yeni doğmuş yıllarıdır o yıllar. İslamın karşısında ona tehdit teşkil eden iki büyük medeniyet vardır. Roma ve Sasani imparatorlukları.
                  Önce Rumlar yenilgiye uğruyorlar, Rumların yenilgiye uğraması sebebiyle Roma imparatorluğu büyük bir toplumsal ve sosyal yıkıma uğradı, zayıfladı. Daha sonra da Rumların Sasanileri yenilgiye uğratması ile, İslamın karşısında iki büyük tehdit olan iki büyük imparatorluk kendilerine büyük darbeler indirerek İslami fetihler için bir zemin teşkil etti.
                  Yani ayetten anlaşılması gereken müslümanların Rumların yenmesi sebebi ile sevinmesi değil, Rumların ve Sasanilerin birbirlerine darbe vurmaları neticesinde zeminin İslamın gelişip yayılmasına vesile olacağı sebebiyledir. Yoksa Romalılarda inanç yönüyle putperest ve müşriktirler. Allahın oğlu olduğuna inanan bir toplum müşriklerin en büyüğüdür.
                  Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                  Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

                    [quote author=Çeri link=topic=9530.msg61137#msg61137 date=1257925032]
                    Bizlere Ehli Kitap diye Museviler ve Hristiyanlar anlatıldı.Çünkü Museviler ve Hristiyanların peygamberleri bizimde peygamberlerimizdir.Tevrat, Zebur ve İncil kayıpta olsa en azından isimleri doğrudur.Peki Zerdüşt bir peygamber mi?
                    [/quote]

                    doğrusu onun bir peygamber olup olmadığı hakkında bir bilgim yok ama şu kadarını bilirim ki, onun getirdiği kitap olan Avestada Hz. Resuli Ekrem (s.a.a) müjdelenmiştir

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

                      [quote author=Çeri link=topic=9530.msg61027#msg61027 date=1257853261]
                      Zerdüştlükte İyilik ve Kötülük tanrısı olmak üzere iki tanrı vardır.İyi İnsanlar İyilik tanrısının tarafında yer alırlar.Bu iki tanrınında üzerinde bir Tanrı daha vardır.Ama o şimdilik tarafsızdır.Ama Zerdüşte göre eninde sonunda iyiliğin yanında yer alacak ve iyilik kazanacaktır.Ayrıca Zerdüştlükte ateş kutsaldır.Zerdüşlere Mecuside denir.
                      Ama bütün bunlara rağmen Şii-Caferi kitaplarında Zerdüştlük dini için Ehli Kitap tanımlaması kullanılıyor.
                      [/quote]

                      kardeş, zaten hristiyan ve yahudiler de müşriktir. şöyle ki, Yahudiler "Üzeyir Allahın oğludur" diyorlar ve Hristiyanlarda "İsa Allahın oğludur" diyorlar.

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

                        Kitap ehli olanlar müşrik olmazlar diye bir kayıt yoktur. Müşriklerde kitap ehli olmazlar diye bir kayıt yoktur. Kitap ehli olma durumu anlaşılırsa mesele kalmaz. Kitap ehli olma şu demek değildir: bir topluma inen ilahi bir kita vardır ancak zamanla bu kitap tahrif olmuştur. Ancak şu an tahrif olmuş olsa bile zamanında ilahi bir kitap olduğu için onlar kitap ehlidir demek değildir.
                        Kitap ehli demek: Bir toplumun yazılı hukuki ve halaki yasalara sahip olmasıdır. İsterse kendileri uydursun. İşte bunlar kitap ehlidir. Yani uymalarına ahdettikleri yazılı ahlaki ve hukuki kurallara sahipler demektir.
                        Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                        Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

                          İmam Şafi`nin bir fetvasına göre İslamiyet Zuhur etmeden önce dinlerini benimsemiş ve bir Peygambere tabi olmuş olan Yahudiler, Süryaniler, Rumlar, Ermeniler, Hristiyan Araplar, Keldaniler, Habeşliler İslamiyetin Zuhurundan sonra dinlerini benimsemiş olanlardan çok daha fazla hakka sahiptirler.

                          Musevilik ve Hristiyanlığın Ehli Kitap olarak kabul edilmesinin en önemli nedeni Musevilik, Hristiyanlık ve İslamiyetin birbirinin devamı olmasıdır.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?

                            Hacc Suresi :17.Gerçekten iman edenler, Yahudiler, yıldıza tapanlar (Sabii) Hıristiyanlar, ateşe tapanlar (Mecusi) ve şirk koşanlar; şüphesiz Allah, kıyamet günü aralarını ayıracaktır. Doğrusu Allah, herşeyin üzerinde şahid olandır.
                            Bu ayeti kerime mecusiliğinde ehli kitap olduğunun delilidir. Geri kalan bütün değerlendirmeler maksatlıdır. Ayrıca Mecusiliğinde Tevrattan önce ilahi bir dinin tahrif olmuş şekli olmadığına dair bir delil yoktur.
                            Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                            Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Zerdüşlük Ehli Kitap Mı?


                              1821- مسألة‏:‏ وجائز للمسلم نكاح الكتابية، وهي اليهودية، والنصرانية، والمجوسية، بالزواج‏
                              1821-ci mesele: Müslümanın kitab ehli olan yahudi, nasrani ve meccusi kadınla evlenmesi caizdir.

                              وأما المجوسية فقد ذكرنا في ‏"‏ كتاب الجهاد ‏"‏ و ‏"‏ كتاب التذكية ‏"‏ من كتابنا هذا أن المجوس أهل كتاب، وإذا كانوا أهل كتاب فنكاح نسائهم بالزواج حلال‏.
                              meccusi kadınlara gelince, kitabımızın "Cihad" ve "Tezkiye" bölümünde dedik ki, meccusiler kitab ehlidirler. onlar kitab ehli olduğu için onların kadınları ile evlenmek caizdir.

                              وممن أباح نكاح المجوسية أبو ثور‏.‏
                              Meccusi kadınla nikahı mübah bilenlerden biriside Ebu Suurdur


                              ibni Hazm, "el Muhalla", 1821-ci mesele

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X