Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Duanın Anlamı

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Duanın Anlamı

    4) Rabbenâ-iğfir lî ve li-vâlideyye ve lil-

    1- ibrahim Suresi, 14/40

    mu'minîyne yevme yekuum-ul-hisâb."1

    Anlamı: "Rabbimiz! Beni, anne ve ba-bamı ve mü'minleri bağışla, suçlarını ört hesabın görüldüğü (ilâhî mahkeme) gü-nünde!"

    Bu dua, namazların son rek'atlerinde, otururken ve selâm vermezden önce, Ba-kara Suresi'nin 201. âyetindeki duâ ile bir-leştirilerek namazda okunur:

    Rabbenâ atinâ fid-dünyâ haseneten ve fil-âhireti haseneh, ve kınâ azâbennâr (bi-rahmetike yâ Erhamerrahimîn).

    Hanefî Mezhebinde namaz sırasında okunan bu duâ, İmamiyye Mezhebinde de ikinci rek'atde, kunut duası olarak rüku'-dan önce okunabilir.

    Anlamı: "Rabbimiz! Bize Dünya'da güzel-lik, Ahiret'de güzellik, iyilik ver ve ateş aza-bından koru (rahmetinle ey Erha-mer-Râhimîn!)."

    1- İbrahîm Suresi, 14/41

    Ibrahim Suresi'nin 41. âyetinde yer alan dua bölümü; Hazret-i Ibrahim'in du-asimn devamıdır. Bakara Suresinin 201. âyetin-deki dua kısmı genel bir duadır. Özellikle bu âyet-i kerîmedeki duâ namaz dışında da her vesîle ile genel bir dua olarak dile getirilebilir: Rabbimiz! Bize Diinya'da da Âhiret'de de iyi ve giizeli ver!

    Yorum


      #17
      Ynt: Duanın Anlamı

      ) Rabbenâ aleyke tevekkelnâ ve ileyke enebnâ ve ileykel-masîr!

      Anlamı: "Rabbimiz! Sana tevekkiil ettik ve sana yönelip sana dayandik! Dönüş de sanadir... Sen Aziz ve Hakîmsin! (Ululuk, iz-zet ve hikmet, mutlak bilgelik ıssısın)."1

      Duamn bu kısmı; yukanda belirtilen amaçla, bir zorba gücün tehdidi altmda olup da korkanlar tarafmdan okunabilir. Hazret-i Ibrahim elbette korkmamistir, fa-kat tâkati bu tehlikeyi sükûnetle karşıla-maya elverişli olmayanlar, bu âyet-i kerîme

      1- Mumtahine, 60/5

      Me duâ edebilirler.

      6) Rabbi heb lî min ledünke zürriyyeten tayyibeten inneke Semi'ud-duâ!

      Anlamı: "Rabbim bana katmdan iyi bir zürriyet (evlâd) bağışla, şüphesiz sen dua-ları işitensin."1

      Zekeriyya Peygamber'in bu duası, Enbi-ya Suresi, 21/89 âyeti ile birlikte, çocuk is-teyenler için, dua sırasında kendi istekleri-nin ifadesi olarak veya özel isteklerini açık-lamadan önce okunabilir:

      Rabbi lâ tezernî ferden ve Ente Hayr'ul-Vârisîn!

      Anlamı: "Rabbim beni tek, çocuksuz bı-rakma, Sen Varislerin en Hayırlısısın!"

      Yorum


        #18
        Ynt: Duanın Anlamı

        7) Yâ Allah! Yâ Erhamer-Râhimîn! Lâ ilâhe illâ ente, subhâneke innî küntü mi-n'ez-zâlimîn!

        Anlamı: "Ey Erhamer-Râhimîn (en yüce merhamet ıssı) Allah! Senden başka Tanrı yok! Sen Subhansin (Seni her türlü noksan-

        l-AI-i İmrân,3/38

        lık düşüncesinden an bilir, seni ulularim). Şüphesiz ben zâlimlerden (doğru davran-mayanlardan) oldum."1

        Yunus Peygamber'in bu duasi; bir tehli-ke içinde bulunduğumuz zaman okunursa, inşallah kabul edilir ve bu tehlike bertaraf edilir. Yunus Peygamber, Ninova ahalisi'nin cezalandırılacağı tebliğinden sonra Allah onların tövbesini kabul edince görev yerini terk etmiş, böylece yine "terk-i evlâ" yap-mış, (peygamberler için söz konusu olabi-lecek) bir nev'i vazife kusuru), bahk tara-fmdan yutulduktan sonra bu dua Me Allah'i çağırmış ve kurtulmuştur.

        Yorum


          #19
          Ynt: Duanın Anlamı

          8 Bir hastalıktan şifâ bulmak için de Hazret-i Eyyûb'un şu duasını ayrı olarak ve-ya kendi dileğinin ifadesi olarak okumak inşallah insanı dileğine kavuşturur:

          1- Enbiya Suresi, 21/87

          "İnnî messenîye'z-zurru ve Ente Erha-m'ur-Râhimîn!1

          Anlamı: "Şüphesiz ben bir musîbete uğ-radım, Sen Erham'ur-Rahimînsin"

          Bu âyet ile birlikte ve önce, bu âyet de okunabilir:

          "İnnî messenîyeş-Şeytânu bi-nusbin ve azâb!"

          Anlamı: "Gerçekten Şeytan bana zah-met ve azap verdi."2

          9) Rabbişrah lî sadrî ve yessir lî emrî, vahlul ukdeten min lisanî, yefkahuu kavlî.

          Anlamı: "Rabbim iç âlemime genişlik, ferahlık ver, bu işimi bana kolay ve müyes-ser kıl, dilimdeki bağı, düğümü çöz de sö-zümü anlasınlar."3

          Hazret-i Musa Aleyhisselâm ulu Islam peygamberlerindendir. Fir'avun'a gönderil-diğinden Allah'a böyle dua etmiş, duası

          1- Enbiya, 21/83

          2-Sâd,38/41

          3- Tâhâ Suresi 20/25-28

          kabul edilmiştir. Çetin, zorba, zalim birisine bir hakkı, bir mazlûmu savunmak için gi-decek olanlar, ders anlatmaya, mahkeme önüne, bir tebliğ vermeye çıkacak olanlar bu duayı okuyabilirler.

          Yine tedirginlik duyduğu bir yere, bir makama gidenler, Resûl-i Ekrem'e (s.a.) tavsiye edilen şu duayı okuyabilirler:

          Rabbi edhılnî mudhale sıdkın ve ehrıc-nî muhrace sıdkın, vec'al lî min ledünke sultânen nasîrâ.

          Anlamı: "Rabbim beni gerçek, doğru ola-rak girdir ve gerçeklikle, doğrulukla, ona-yınla çıkar ve bana katından yardımcı bir güç ver!"1

          Yorum


            #20
            Ynt: Duanın Anlamı

            10) Rabbi eûzu bike min hemezât'iş-şeyâtiyni ve eûzu bike Rabbi en yahzurûn.

            Anlamı: "Rabbim sana sığınırım şeytan-ların (Iblis'e tâbi olan cin cinsinden varhk-larla, yine ona tâbi olan insan cinsinden

            1- İsrâ Suresi, 17/80

            kötüyü seçenlerin), (insanların iç âleminde travmaya sebep olup zarar veren) vesvese ve kötü eylemlerinden, darbelerinden ve Sana sığınırım onların yammda bulunma-larmdan (ve iç âlemimi etkilemelerin-den)."1

            Özellikle, gaflete düşüp "Run çağırma" celselerine katılanlar, "tasallut" dolayısı ile, "vesvese" virüsleri ile rahatsız edilebilirler. Yahut kötü bir insanin bulundugu bir çev-rede büyüyen bir çocuk, cinsel taciz gibi bir sebeple, küçük yaşta bir travmaya uğramış olabilir. Insan ile Nur arasina girmeyi başa-ran bir şeytan, inatçı ve dirençli bir engel gibi, bu kimsenin "Sevgi Devresi"ne katil-masim engelleyebilir.2

            Bu durumdaki bir insan, kendisi okuya-biliyorsa, bu âyet-i kerîmeyi, Felak ve Nas

            1- Mü'minûn 23/97-98

            2- Hacc Suresi'nin üçüncü ve Saffat Suresi'nin yedinci âyetlerine bakınız.

            surelerini, son bölümde Ehl-i Beyt'den nak-lettiğimiz dualar arasında yer alan, şeytan tacizlerine karşı okunacak duayı okumalı-dir. Iblis'in Allah karşısında hiçbir gücü ol-madığı için, kurtulacağına îman etmeli, Hazret-i Eyyub'un "Rabbim! Şeytan beni zahmet ve azâba uğrattı!" imdada çağırma duasını da okumalıdır. Hazret-i Eyyub, pey-gamberdir. Iblis'in Allah'ın seçkin görevlile-ri üzerinde akıl veya ruh hastalığı davranış bozukluğu gibi bir etkisi olamaz.

            Bu imdada çağırma duası diğer Kur'-an-ı Kerîm âyet=duâları okunurken, bunlar "başkasının beyanlan" olarak değil, yürek-ten kopan bir çığlık, bir imdad çağrısı olarak benimsenmeli ve dua edenin kendi di-linden ifade edilmelidir. Yahut bunlar okunduktan sonra bir de kendi içinden geldiği gibi, kendi dilince, Allah'a dileğini açıklamak gerekir.

            Yorum


              #21
              Ynt: Duanın Anlamı

              Önemi dolayısı ile tekrar belirtiyorum:

              "Şeytan hemezâtı"na, travmalara, ruhî darbelere uğramamak için, her türlü büyü, ruh çağırma, ruhçuluk, yeniden bedenlenme, Uzak Doğu dinleri perdesi al-tındaki hokkabazlik ve dolandinciliklardan, medyum ve kâhinlerden kaçınmalı, sa-kınmalıyız.1 Bunlardan kaçınarak Resûl-i Ekrem'in (s.a.) sevgi devresi akimina girer, O'nu izlersek, gönlümüze ilâhî sevgi yerle-şirse, artık ne şeytanî travmalara, ne on-lardan kalan izlere, dolayısı ile ne akil has-talığı sebebine (bakhs), ne de ruh hastahk-lan (rehak) sebebine yer kahr.2

              11) Bakara Suresi'nin (2.Sure), son iki âyeti olan 285-286. âyetlerindeki duâ da, özellikle toplu ve genel dualar sirasmda okunabilir. [Bu âyet-i kerîmeleri, duâ ola-

              1- En'am Suresi, 6/12 Âyet-i Kerîmeyi ve Cinn Suresi, 72/6. âyet-i kerîmeyi okuyunuz.

              2- Cinn Sûresi, 72/13. âyeti okuyunuz.



              Yorum


                #22
                Ynt: Duanın Anlamı

                12) Aynı şekilde, Âl-i İmrân, 3/8. âyet-i kerîmesindeki, genel hidayet talebi duası-na bakınız!

                Hidâyet talebi için, esasen namazlarda her gün tekrarlanan Fatiha Sûresi başlı ba-şına bir duâdır:

                Bismillâhirrahmânirrahîm.

                Elhamdu lillahi Rabbil-âlemîn. Er-Rah-mân'ir-Rahîm. Maliki yevmid-dîn. İyyâke na'budü ve iyyake nesta'în. İhdinas-sırâ-t'el-mustakıym. Sırâtelleziyne en'amte aleyhim, gayr'il-magdzûbi aleyhim ve led-zaallîn.

                Anlamı: "Rahman ve Rahîm Allah Adıyla! Hamd, âlemlerin Rabbi Allah'adır. Rahman, Rahîm, Din Günü'nün Mâliki! Ancak sana ibadet eder, ancak Senden yardım di-leriz. Bizi doğru yola Met! Kendilerini ni'metlendirdiğin (seçkinlerinin) yoluna, öfkene uğrayanların ve sapmışların yoluna değil!"

                Fatiha başlı başına bize, insanlığa eşsiz değerde bir ni'metdir. Bu ilâhî ihsânı, sa-dece namazlarda değil, her vesîle ile oku-yabilirsiniz. Duâ olarak namazlar dışında da okunur.

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Duanın Anlamı

                  13) Âl-i İmrân, 3/16,191-194. âyetleri de, Mu'minûn, 109, Furkan 65-;66,74 Ahkaaf 15; Haşr 10. âyetleri de dua olarak okunacak âyetlerdendir.

                  14) Hem genel bir dua, hem de tekrarla-nacak bir zikr (vird) olarak okunabilecek, özellikle sabah namazından sonra günün başlangıcında okunması tavsiye edilen bir âyet-i kerîme:

                  Hasbiyallâhu lâ ilâhe illâ hû. Aleyhi te-vekkeltu ve huve Rabb'ul-Arş'il-Azîm.

                  Bu "zikr" Resûl-i Ekrem'e (s.a.) bizzat Al-lah'ın Kur'an-ı Kerim'de verdiği bir "zikr"dir. Meâli şudur:

                  "Allah yeter bana! O'ndan başka Tanrı

                  yok! O'na tevekkül ettim ve O'dur Ulu Arş'ın Rabbi!"1

                  Bir musîbet ile karşılaşan, bir "cinn" ve-ya "insan" "şeytanı"nın bir "travma"smdan, bir tehlikeden korkan, şöyle dua edebilir:

                  Hasbiyallahu ve kefâ! Semi'allâhu li-men deâ! Leyse veraallahi muntehâ!

                  Acil bir tehlike söz konusu değilse, vakti varsa, Resûl-i Ekrem'in (s.a.) tavsiye ettiği bu kısa duadan önce, yukarıdaki âyet-i ke-rîmeyi okumalıdır. Bu kisa duamn meâli de şudur:

                  "Allah'a dayandim, 0 yeter bana! Allah çağıranı, dua edeni duyar. O'ndan öte varılacak (kişi veya makam) yoktur!" 15) Bir ölüm haberi ile veya ölüm ile kar-şılaşan bir kimse; îman ve metânetini mu-hafaza için, "innâ lillâhi ve innâ ileyhi râci'ûn" zikrini yapabilir.

                  Anlamı: "Biz Allah'imz, (O'nun hikmet,

                  1- Tevbe Suresi, 9/129

                  ilim ve iradesi ile, sevgi ve kudreti ile yara-tıldık) ve şüphesiz O'na dönücüleriz (dönü-şümüz O'nadır, O'na döneceğiz)."1

                  Resûl-i Ekrem'in (s.a.) sevgi akımı dev-resi'ne girebilenler için ölüm bir "şeb-i urs" olur. Mevlâna için olduğu gibi.

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Duanın Anlamı

                    16) Âyet'ul-Kürsî bir "duâ" değildir. Fakat "zikr" olarak okunacak ve duaların başında da okunmasi çok uygun olan bir âyet-i ke-rîmedir:

                    Allahu lâ ilâhe illâ hû! EI-Hayy'ul-Kay-yûm. Lâ te'huzühü sinetun ve lâ nevm. Le-hu ma fîs-semâvâti ve mâ fîl-arz. Men zel-leziy yeşfe'u indehu illâ biiznih, ya'lemu mâ beyne eydiyhim ve mâ halfehum, ve lâ yu-hitûne bi-şey'in min ilmihi illâ bi-mâ şâ, ve-si'a kürsiyyuhus- semâvâti vel-arz(d), ve lâ yeûduhû hıfzuhumâ ve Huvel-Aliyy'ul-Azîm.

                    Anlamı: "Ondan başka Tanrı olmayan Allah! Hayy'dır (hayatı veren, mutlak hayat

                    1- Bakare, 2/156

                    kaynağıdır), Kayyum'dur (zevali olmayan kudret sahibi, mutlak ve sınırsız, ezelî ve ebedî hüküm sahibidir) 0! O'nun için ne gaflet, kendinden geçme, ne uyku (söz ko-nusudur) vardır, Göklerde ve Yer'de ne var-sa O'nun! Kimdir izni olmadıkça O'nun ya-nında şefaat edecek? Önlerindekini (şim-diki hallerini ve geleceklerini) de bilir, ardlarındakini de! O'nun ilminden, diledi-ğinden başka hiçbir şeyi kimse kavraya-maz. Kürsîsi gökleri de, Yeri de kapsar. Bunları korumak-gözetmek O'na aslâ ağır gelmez. 0 Alî ve Azîm'dir (ulu ve yücedir)."

                    Uyumadan önce ve her fırsatta "zikr" olarak bu âyet-i kerîmenin okunmasında çok yarar ve manevî feyz vardır.

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Duanın Anlamı

                      17) İhlâs Suresi de Âyet'ul-Kürsî gibi Al-lah'ın sıfatlarını bizzat Allah'ın belirtmekte olduğu bir kısa suredir. Bu sûre; namazın ikinci rek'atinde de Fatiha'dan sonra oku-nabilir. Böylece, sâdece Fâtiha ve Ihlâs Su-

                      releri ile namazdaki Kur'an kırâati şartı ye-rine getirilmiş olabilir.

                      Bismillâhirrahmânirrahîm. Kulhuvallahu Ahad. Allahus-samed. Lem yelid ve lem yûled. Ve lem yekün lehu küfüven ahad.

                      Anlami: "Rahman ve Rahîm Allah Adi ile. De: 0, Tek Allah'dir. Samed Allah'dir. (Var-lığı için hiçbir şeye muhtaç olmayan, tek ve vacibul-vücud, başka ilâhlara varlık verme-yen Allah'dir). Doğma ve doğurma O'nun için aslâ yoktur. O'na hiçbir şey denk, eşit, benzer olamaz."

                      18) Felak ve Nâs Sureleri; sihir (büyü), şeytan vesvesesi gibi "kötü"den gelen ta-cizlere karşı Allah'a sığınma dualarını içe-rir. Kur'anı-ı Kerîm'in son iki sûreleri bun-lardır.

                      a) Felak Suresi (113):

                      Bismillâhirrahmânirrahîm. Kul eûzü bi-Rabbil-felak. Min şerri mâ halak. Ve min şerri gaasıkin izâ vekab. Ve min şerrin-

                      neffâsâti fil-ukad. Ve min şerri hâsidin izâ hased.

                      Anlamı: "Rahman ve Rahîm Allah adıyla.

                      De: Sığınırım felak'm Rabbi'ne (zulmeti, karanlığı yarıp nuru ışıtan Rabbe), yarattık-larının şerrinden, bastırıp kapladığında (koyu) karanlığın şerrinden, ve düğümlere üfleyenlerin şerrinden, ve hased ettiğinde hased edenin şerrinden."

                      b) Nâs Sûresi (114)

                      Bismillâhirrahmânirrahîm.

                      Kul eûzü bi-Rabbin-nâsi Melikin-in-nâsi İlâhinnâs. Min şerr-il- vesvâsil-hannâsi minel cin-neti ven-nâs.

                      Anlamı: "Rahman ve Rahîm Allah adıyla.

                      De: Sığınırım insanların Rabbine, insan-ların Melikine (insanlığın hakimine, ege-menlik ıssına), insanlığın tanrısına. Vesvâs-il Hannâs'ın şerrinden (İblis'e tâbi olup in-sanlara sinsice vesvese veren şeytanların şerrinden). 0 (Vesvâs-il Hannas), insanların iç âlemine vesvese sokar, cinden ve insan-

                      dan (olan bu şeytanların şerrinden)."

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Duanın Anlamı

                        19) Haşr Suresi'nin son âyetleri: Bu âyet-i kerîmeler de özellikle sabah namazlarmdan sonra, aynca her zaman "zikr" olarak, veyâ dualarda istek belirtil-meden once okunabilir:

                        La yesteviy ashâbun-nâri ve ashâbul-cenneh, ashabul-cenneti hum'ul-fâizûn. Lev enzelnâ hâzel-Kur'âne alâ cebelin le-reeytehu hâşi'an mutesaddi'an min haşye-tillah. Ve tilkel-emsâlu nazribuhâ lin-nâsi leallehum yetezekkerûn. Huvallahulleziy lâ ilâhe illâ hû! Âlim'ul-gaybi veş-şehâdeh. Ve Huver-Rahmân'ur-Rahîm.

                        Huvallâhul-leziy lâ ilâhe illâ Hû! El-Melik'ul-Kuddûs'us-Selâm'ul-Mu'min'ul-Muheymin'ul-Azîz'ul-Cebbâr'ul-Mutekebbir. Subhânallâhi am-mâ yuşrikuun. Huvallah'ul-Hâlık'ul-Bâri'ul-Musavvir. Lehul-Esma'ul-Husnâ! Yusebbi-hu lehu mâ fis-semâvâti vel-arz(d). Ve Hu-vel-Aziz'ul-Hakîm.

                        Türkçe meâli: "Cennet ve ateş ehli eş de-ğildir. Kurtuluşa erişenler cennet ehlidir.

                        Biz bu Kur'an'ı bir dağ üzerine indirse idik, o dağı Allah korkusundan eğilmiş, parça-lanmış olarak görürdün. Işte insanlara bu örnekleri getirmekteyiz ki düşünsünler! 0 Allah'dir ki O'ndan başka Tanri yok! Gizliyi ve açığı bilir, 0 Rahman ve Rahîmdir. 0 Allah'dir ki O'ndan başka Tanri yok! Melik, Kuddûs, Selâm, Mümîn, Muheymin, Aziz, Cebbar ve Mutekebbirdir. (Allah'a) ortak ve benzer koştukları, şirke düştükleri şeyler-den Allah münezzeh, Subhandır. 0; Hâlik, (Yaradan) Barî ve Musavvir Allah'dir. Güzel isimler O'nundur. Göklerde ve Yeryüzü'nde olanlar O'nu ulular, tesbih ederler. 0, Azîz ve Hakîm'dir."1

                        jşte bu kutlu âyetler; dar anlamda istek dualarımızdan önce, yahut "zikr" olarak sabah namazlarından sonra veya her fır-satta okumamız çok tavsiye edilir.

                        1- Haşr, 59/20-24

                        Kur'an-ı Kerîm'in değerini bilelim. Kur'an-ı Kerîm'i aslında ve ma'nâsını bile-re k okumaya çalışalım. Bunu yapamı-yorsak, kısa namaz surelerini, hiç değilse Fatiha ve Ihlâs surelerini Kur'an-ı Kerîm dili ile öğrenelim ve manasını da bilelim. Bu iki sure ile bütün günlük namazlarımızı kı-labiliriz. Ayrıca, yukarıda zikredilen kısa ve özlü "zikr" ve "dua" âyetlerini ezberleyebi-lir, istek dualarımızdan önce okuyabiliriz. Yahut dua ayetlerinin meâlini, istek dua-mız olarak, kendi ana dilimizde de dile ge-tirebiliriz.

                        Haşr Suresi'nin son ayetlerindeki Güzel Isimler'i, tercümeleri aslın tam karşılığı olmayacağı için, Türkçe okuyuşunda da "Allah'ın güzel isimleri" olarak aslî metinde olduğu gibi söylemek daha doğrudur. Ceb-bar, Mütekebbir isimlerine, günlük dilden sezdiğimiz anlamları elbette vermeyeceğiz. Mü'min ismi de böyledir.

                        Ilâhî sevgi yolunda ilerledikçe bu isim-lerden bitmez ve tükenmez feyizler alırız. Şimdilik bu isimleri Allah'ın kendisini nite-lediği isimler olarak, saygı ile, huşu' ile, sevgi ile, aşk ile tekrar edelim, zikrimiz, virdimiz kılalım. "Subhanallah, velhamdu lillah, ve lâ ilâhe illallahu vallahu ekber" zikr ve virdi de, dar anlamda duadan önce veya her an, her fırsatta iç âlemimiz de Allah ile olarak tekrarlayacağımız çok feyizli ve mübarek ibarelerdendir.

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Duanın Anlamı

                          Ehl-i Beyt Kaynağından Rivâyet Edilen Dua Örnekleri


                          Ehl-i Beyt; Ahzab Suresi'nin 33. âyet-i kerîmesi'nde belirtilen, Resûl-i Ekrem'in (s.a.) yakınlığındaki seçkin ve tertemiz kişi-lerdir. Başda Resûl-i Ekrem (s.a.), Resûl-i Ekrem'in (s.a.) Ehl-i Beytinin reisidir. Musa Peygamber'in duası ile nasıl kardeşi Hârun ona yardımcı kılındı ise, Emîr-ul-Mü'minîn

                          Ali de Resûl-i Ekrem'in (s.a.) vezîri, yardım-cısı, velisi, vasîsidir. (Buradaki veli ve vasî Hukuk'taki anlamı ile değildir.)

                          Emîr-ul-Mü'minîn'in eşi olan Resûl-i Ekrem'in (s.a.) kızı Fâtıma; Resûl-i Ekrem'den (s.a.) bir parça hükmündedir. Hasan ve Hüseyn de Emîr-ul-Mü'minîn ve Resûl-i Ekrem'in (s.a.) kızı Fatima'mn çocukları ve ma'sum (günahsız) imamlardandır. Bütün Oniki Imam hanedanı; başta Emîr-ul-Mü'minîn Ali, sonra Hasan, sonra Hüseyn ve Hüseyn'in soyundan gelen Resûl-i Ekrem'den (s.a.) sonra hidayet nurunu sürdlire n ma'sum Ehl-i Beyt İmamlan'dır.

                          Resûl-i Ekrem (s.a.) Veda Hacci'nda bize iki ağır emanet, iki çok değerli ni'met bı-raktı: Kur'an-ı Kerim ve Resûl-i Ekrem (s.a.) güzel örneğini sürdüren Ehl-i Beyt!

                          jşte şimdi Ehl-i Beyt İmamları'ndan gelen bazı kısa ve özlü duaları da burada in-san kardeşlerime aktarmak istiyorum.

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Duanın Anlamı

                            Yankı bulursa ve Allah izin verirse; daha uzun münâcât metinleri, dua ve "zikr"ler, Ehl-i Beyt'i "ziyaret" sirasmda onlarm nasil selâmlanacağı, onlar için Allah'dan ne is-teneceği, onlarm sevgi dairesine -ki bu sevgi dairesi tektir ve Ehl-i Beyt Jmamla-n'ndan birisini gerçekten seven, Resul-i Ek-rem (s.a.) sevgi dairesine girer ve bütün Ehl-i Beyt'in ve önceki peygamberlerin sev-gisi, bu kişinin gönül evini nûra gark eder-nasıl girileceğine ilişkin açıklamalar içeren daha ayrıntılı bir çalışma derlemek nasîp olur.

                            1) Evden çıkınca, şu dua okunabilir: Once "Bismillah, tevekkeltu alellah, lâ havle ve lâ kuv-vete illâ billah" zikrinden sonra:

                            "Allah'ım senden hayırlı rızk, hayırlı kazanç diliyorum ve bilmediğim şeyler-den, kötülüklerden sana sığınıyorum, be-ni yolumdan ayırma, Senin ve Resûlü'nün yolunda olmayı nasîb et"!

                            Bu istekten önce ve sonra Allah'a hamd

                            edilmesi (elhamdu lillâhi Rabbil-âlemin) ve salavat getirilmesi uygun olur. (Allahumme salli alâ Muhammed ve ÂI-İ Muhammed)1

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Duanın Anlamı

                              2) Allah'dan her an, her darhk halinde, Allah, Erhamur-rahimîn, Rezzak, Rahman isimleri ile zikrederek helâl ve geniş rizk is-tenebilir. Istek kısmı şöyle ifade edilebilir:

                              "Ey kendisinden bir şey istenenlerin ve verenlerin en Yüce ve Hayırlısı! Beni ve ailemi rızıklandır, geniş ve helâl rizk ver, Senin lûtuf ve inayetin geniştir, şüp-hesiz Sen Zul-Fazl'il-Azim'sin!"2

                              3) Birisine borçlu olmamız ve borç yü-zünden çok sıkıntı çekmemiz, çok rastlanı-lan bir durumdur. Bu gibi durumlarda Allah'dan şu tarzda yardım istenebilir.

                              "Allah'ım! Senin sonsuz rahmetinin

                              1- Güzîde-i Kâfî, c.l, s.326, N. 492'ye bakınız 2-Güzîde-i Kâfî, c.l, N. 497

                              bir tecellîsi beni bu sıkıntıdan kurtanr, sen Rahman ve Rahîm, Kerîm, Zul-Fazl'il-Azim'sin. Sen herşeye kaadirsin!" Tekrar edelim: Allah'a hamd ve salavât, isteğin başında ve sonunda, çok münasip olur. Allah'm ihsanma guvenmeli ve duanin kabul edileceğine inanmalıdır.

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Duanın Anlamı

                                4) Bize kötülük yapabilecek bir kimse-den korktuğumuzda, Jmam-ı Sadık'ın Re-sûl-i Ekrem'den (s.a.) naklettiği şu du-ayı okumalıyız:

                                "Ey gam çekenlerin, korkanların im-dadına, feryâdına yetişen Allah'ım! Ey muztarr (darda, bunalımda, çaresiz) ka-lanların duasını yanıtlayan Allah'im! Bu korkuyu, kederi gönlümden gider, benden bu endişeyi tasayı, garni gider, Allah'im! Sen halimi bilirsin!"

                                Bundan sonra hamd ve salavât söylenir. Bu gibi durumlarda, isteğimizi belirtmeden önce Kur'an dua ve zikrlerinde aktardığı-miz "em-men yucîb'ul-muztarra izâ deâh, ve

                                yekşif'us-sû?" (Yoksa dua ettiğinde darda kalana yetişen ve kötülüğü gideren (Allah) mı?) âyet-i kerimesi okunabilir ve tekrarla-nabilir.1

                                5) Bir istek duasından önce ve özellikle bir kötünün kötülüğünden korktuğumuzda şu duayı okuyabilir, hatta bütün duaların başında bu duayı bir "zikr" olarak da oku-yabiliriz:

                                Hasbiyallahu ve kefâ. Semi'allahu li-men deâ. Leyse verâallahi muntehâ.

                                Bu dua özellikle "cinn" cinsinden "kö-tü"lerin vesvese ve "hemezât"ından ko-runmak ve kurtulmak için de okunur. Re-sûl-i Ekrem (s.a.) tavsiye etmiştir.2

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X