Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ŞEHRİYAR dan

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    ŞEHRİYAR dan


    Yıkılıp dinin evi, rihlet edip[1] Hetm-i Resul [2]

    Çırpılıp din kapısı Hezret-i Zehra başına



    Sıktolup Muhsin’i, Zehra özü de oldu şehid

    Kül elendi o zamandan beri dünya başına



    Kerbelâ faciası bezrin [3] ekip başlandı

    Ta kıyamet ne kopa Zeyneb-i Kubra başına



    Müddeî [4] olmadı ferman-i Gedir’e[5] teslim

    Gör ne tufan getirip ümmet-i Tâhâ [6] başına



    Meşveret emr-i ilâhîde olur mu? Heyhat! [7]

    Çektiler cebrile Mevlâ’nı [8] da şûra başına [9]



    Hezret-i Fatime’nin kabri de mehcur oldu[10]

    Çadur-i ismetini [11] saldı Süreyya başına



    Ümmet olmazsa imamet de olur hane-nîşîn[12]

    Dolanar Ke’be [13] de gittikçe kilisa[14] başına



    Bu olan işdi ki akşam çağı Allah çobanı [15]

    Çölde Allah davarın[16] boşlaya bîca başına?! [17]



    Meşveret hükm-i ilâhîde olur mu? Heyhat!

    Çektiler Mevlâ’nı[18] da cebrile şûra başına



    Ümmetin ekseri mısdag-ı “leged hagge’l-govl” [19]

    O havarî yığışammazdı Mesiha başına [20]



    Müslimin dört neferi mümin olup Selman tek [21]

    Yusuf’un aşkı düşer dibde [22] Züleyha başına [23]



    Gölgesi tac-i saadet, bu şehadet şevki

    Özü bir kuş ki konup Sidre[24] ve Tûbâ [25] başına



    Şehriyar! Geldi Hüseyn’in sesi, Aşura’sı

    Ta düşe aşk-ı şehadet dil-i şeyda [26] başına.



    [1]- Rihlet edip: Vefat etmiş.

    [2]- Hetm-i Resul: Peygamberlerin sonuncusu Hz. Muhammed.

    [3]- Bezrin: Tohumunu.

    [4]- Müddeî: Hilâfet iddiasında bulunan.

    [5]- Ferman-i Gedir: Resulullah’ın (s.a.a) Gadîr-i Hum’da Hz. Ali’yi kendi halifesi ve Müslümanların imamı olarak atama emri.

    [6]- Tâhâ: Resulullah’ın isimlerinden.

    [7]- Hilâfet ve imametin ilâhî bir makam olduğu ve bu işin şûra ve meşveret ile belirlenemeyeceği belirtiliyor.

    [8]- Mevlâ’nı: Hz. Ali’yi. "Ben kimin mevlâsı isem, Ali de onun mevlâsıdır." hadisine işaretle Hz. Ali kastediliyor.

    [9]- Ömer’in, kendinden sonraki halifenin belirlenmesi için kurduğu şûraya Hz. Ali’nin de zorla iştirakinin sağlanması olayına işaret ediliyor.

    [10]- Mehcur oldu: Tanınmaz, bilinmez oldu.

    [11]- Çadur-i ismet: Masumluk, günahsızlık çarşafı.

    [12]- Hane-nîşîn: Evinde oturma zorunda kalan, evine kapanmış olan.

    [13]- Ke’be: Kâbe.

    [14]- Kilisa: Kilise.

    [15]- Allah çobanı: Hz. Peygamber kastediliyor.

    [16]- Allah davarı: Allah’ın kulları.

    [17]- Boşlaya bîca başına: Başıboş bıraka.

    [18]- Mevlâ’nı: Hz. Ali’yi.

    [19]- Ümmetin çoğu, yanlış yola giderek kendilerini Allah’ın rahmetinden mahrum bıraktılar.

    [20]- Havarîler Hz. İsa’nın etrafına toplandığı gibi, İslâm ümmeti Hz. Ali’nin etrafında toplanamadı.

    [21]- Müslümanlardan Selman gibi güçlü imana sahip olan sadece dört kişi vardı.

    [22]- Dibde: Sonunda.

    [23]- İslâm ümmeti sonunda yanlış yolda olduğunu anlayıp Hz. Ali’nin kapısına geri dönecektir.

    [24]- Sidre: Cennette yüce bir makam.

    [25]- Tûbâ: Cennetteki kocaman ağaç.

    [26]- Dil-i şeyda: Aşık gönül.

    HASAN FERHENGÎ


    http://www.rasthaber.com/33016_Sehriyar.html
    Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)
YUKARI ÇIK
Çalışıyor...
X