Ynt: İşte buna derler gerçek Alevi
Başka bir nokta da İbrahim suresi 4.ayetteki "Her millete kendi lisanıyla izah edenler gönderildiği" ya da Fussilet suresi 44. ayette "Hiç Arap'a yabancı dil olur mu öyle olsa açıklanması gerekirdi" denmesine rağmen kendine Hakk ilmini kendi lisanıyla açıklayanlardan yüz dönüp, anlamadan Arapça duaları okumakta ısrar etmek nedendir? Sen Arapsan bu ayet senin için pek bir şey ifade etmeyebilir ama ben Türk'üm ve o yüzden Kuran'da da belirttildiği gibi kendi lisanımla izah edenler olmalı ve bunlar da tekrar tekrar belirttiğim üzere HACI BEKTAŞ VELİ, NESİMİ, YUNUS EMRE, ABDAL MUSA gibi daha nice alimler,evliyalar,ozanlar, erenlerdir. Burada söz konusu olan ırkçılık ya da milliyetçilik değil; farklı kültür, inanç ve milletlerin dini farklı algılama şekilleri olması ve hepsine tek bir şeklin, yorumun dayatılmasının akla, mantığa,gerçekliğe aykırı olmasıdır ki zaten Kuran'ın da evrensellik ya da tüm insanlığa belli bir şekli dayatma gibi iddaası belirttiğim ayetlerde görüldüğü üzere yoktur.
Kuran'ı salt kitap olarak görmememiz ("Okunacak en büyük kitap insandır", Kuran-ı Natık olan insanı kamil ve telli kuran saz) ve onu evrende ve özümüzde aramamızın, yani kısaca gene tekrar tekrar ifade ettiğim VAHDETİ VUCUD ve ENEL HAKK görüşlerinin açıkça ifadesini de Fussilet 53. ayetteki " Ayetlerimizi ufukta ve nefsinizde göstereceğiz ki hakk olduğu açıkça belli olsun" ve de Zariyat 20-21. ayetlerdeki "Yakın hasıl edenler için yeryüzünde ve kendi nefslerinde ayetler vardır, hala görmüyor musunuz?" cümlelerinde görebilirsin.
Başka bir nokta da İbrahim suresi 4.ayetteki "Her millete kendi lisanıyla izah edenler gönderildiği" ya da Fussilet suresi 44. ayette "Hiç Arap'a yabancı dil olur mu öyle olsa açıklanması gerekirdi" denmesine rağmen kendine Hakk ilmini kendi lisanıyla açıklayanlardan yüz dönüp, anlamadan Arapça duaları okumakta ısrar etmek nedendir? Sen Arapsan bu ayet senin için pek bir şey ifade etmeyebilir ama ben Türk'üm ve o yüzden Kuran'da da belirttildiği gibi kendi lisanımla izah edenler olmalı ve bunlar da tekrar tekrar belirttiğim üzere HACI BEKTAŞ VELİ, NESİMİ, YUNUS EMRE, ABDAL MUSA gibi daha nice alimler,evliyalar,ozanlar, erenlerdir. Burada söz konusu olan ırkçılık ya da milliyetçilik değil; farklı kültür, inanç ve milletlerin dini farklı algılama şekilleri olması ve hepsine tek bir şeklin, yorumun dayatılmasının akla, mantığa,gerçekliğe aykırı olmasıdır ki zaten Kuran'ın da evrensellik ya da tüm insanlığa belli bir şekli dayatma gibi iddaası belirttiğim ayetlerde görüldüğü üzere yoktur.
Kuran'ı salt kitap olarak görmememiz ("Okunacak en büyük kitap insandır", Kuran-ı Natık olan insanı kamil ve telli kuran saz) ve onu evrende ve özümüzde aramamızın, yani kısaca gene tekrar tekrar ifade ettiğim VAHDETİ VUCUD ve ENEL HAKK görüşlerinin açıkça ifadesini de Fussilet 53. ayetteki " Ayetlerimizi ufukta ve nefsinizde göstereceğiz ki hakk olduğu açıkça belli olsun" ve de Zariyat 20-21. ayetlerdeki "Yakın hasıl edenler için yeryüzünde ve kendi nefslerinde ayetler vardır, hala görmüyor musunuz?" cümlelerinde görebilirsin.
Yorum