Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Her gün aşura! Her yer kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 176
Allah’ın cenneti ve Ehl-i Beyt’in Himayesine Doğru Konumu:
’’Ey mutmain (huzura eren) nefis! Dön Rabb’ine… Gir Kullarımın arasına gir…’’ benim has kullarımın arasına, Muhammed ve Ehl-i Beyt’inin himayesi altına gir. Ehl-i Beyt, Allah’a yakın olan (mukarrebun) kullardır. Ölüm anında yüce ruhlarla bağlantı kuran kişi ’’mutmain nefis’’ derecesinden nasibini alıp itminan (huzura erme) makamına ulaşan kişidir. Öyle ki bu kişi ölümden sonra hiçbir azarlayıcı ve engelleyici olmaksızın doğrudan doğruya Ehl-i Beyt’in koruması altına ve Allah’ın has cennetine girer: ’’Cennetime gir!’’ Kişi nefs-i mutmain sahibi olmadan cennete giremez.
İnsanın Gurur ve Amel Konumu:
Ahiret için çalışmak önemlidir. Bu ise çabalayıp yorulmasıkça mümkün değildir… Beceri ve yetenek olmaksızın gerçekleşmeside çok zordur.
Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmalarında da daha önce ’’Nefs-i mutmainne’’ konusunda açıklamada bulunmamıza rağmen bizi kuşatan gururu kırmak için daha ayrıntılı olarak bu meseleyi ele almamız gerekmektedir. Zira insan cahildir; aldanır, gururlanır. Bu açıklamalarda amacımız: 1- ) Gururumuzu bir ölçüde kırmak. 2-) Daha çok tevbe etmeye çalışarak ’’mutmain nefis’’ derecesine ulaşabilmektir.
Nefsin Çeşitleri Konumu:
1- ) İnkar ve dünya sevgisi için de kaybolup nefsin arzu (ve heva)’larına uyup kapılmak olma aşamasındaki kişi.
2 - ) Kulluk yolunda ileriye doğru yürüyüşünde hiçbir duraklama ve sarsıntı geçirmeden Allah’a boyun eğen ve O’nun kuralları ve kanunları çerçevesinde yaşayan kişi.
3 - ) Ortada, bu üç iki sınıf arasında olan kişi. Yani bazan bu tarafta bazan da öbür tarafta olan kişi. Bazan Rahman’a kul olur, bazan de heva ve şeytan’a. Mescid’de genellikle Rahman’a kul olur. Eve ve çarşıya dönünce Şeytan’a kul olur. Bu kişi inkâr ile iman arasında dolaşır durur.
Öğüte kulak verince etkilenir. Daha sonra geçmişte yapmış olduğu kötü eylemler için pişmanlık duyar. Ne var ki bir de bakarsınız ki gaflet onu yerden yere vurmuş, ayağını kulluk yolundan kaydırmıştır. Artık o yatışmış yani (mutmain) ve kararlı değildir.
Zikrettiğimiz bu üç sınıf, Kur’an-i Kerim’den yararlanarak da oryata konulabilir bir sonuç çıkarmak geregir.
Küfür yani (şeytan) karar kılan, yani tam bir biçimde nefs-i emmare ile içkin olan sınıfın değişik basamakları vardır. Öyle ki karanlıklara tam daldıktan sonra bu sınıf için geride bir nur kalmaz. Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her yer kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 176
Allah’ın cenneti ve Ehl-i Beyt’in Himayesine Doğru Konumu:
’’Ey mutmain (huzura eren) nefis! Dön Rabb’ine… Gir Kullarımın arasına gir…’’ benim has kullarımın arasına, Muhammed ve Ehl-i Beyt’inin himayesi altına gir. Ehl-i Beyt, Allah’a yakın olan (mukarrebun) kullardır. Ölüm anında yüce ruhlarla bağlantı kuran kişi ’’mutmain nefis’’ derecesinden nasibini alıp itminan (huzura erme) makamına ulaşan kişidir. Öyle ki bu kişi ölümden sonra hiçbir azarlayıcı ve engelleyici olmaksızın doğrudan doğruya Ehl-i Beyt’in koruması altına ve Allah’ın has cennetine girer: ’’Cennetime gir!’’ Kişi nefs-i mutmain sahibi olmadan cennete giremez.
İnsanın Gurur ve Amel Konumu:
Ahiret için çalışmak önemlidir. Bu ise çabalayıp yorulmasıkça mümkün değildir… Beceri ve yetenek olmaksızın gerçekleşmeside çok zordur.
Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmalarında da daha önce ’’Nefs-i mutmainne’’ konusunda açıklamada bulunmamıza rağmen bizi kuşatan gururu kırmak için daha ayrıntılı olarak bu meseleyi ele almamız gerekmektedir. Zira insan cahildir; aldanır, gururlanır. Bu açıklamalarda amacımız: 1- ) Gururumuzu bir ölçüde kırmak. 2-) Daha çok tevbe etmeye çalışarak ’’mutmain nefis’’ derecesine ulaşabilmektir.
Nefsin Çeşitleri Konumu:
1- ) İnkar ve dünya sevgisi için de kaybolup nefsin arzu (ve heva)’larına uyup kapılmak olma aşamasındaki kişi.
2 - ) Kulluk yolunda ileriye doğru yürüyüşünde hiçbir duraklama ve sarsıntı geçirmeden Allah’a boyun eğen ve O’nun kuralları ve kanunları çerçevesinde yaşayan kişi.
3 - ) Ortada, bu üç iki sınıf arasında olan kişi. Yani bazan bu tarafta bazan da öbür tarafta olan kişi. Bazan Rahman’a kul olur, bazan de heva ve şeytan’a. Mescid’de genellikle Rahman’a kul olur. Eve ve çarşıya dönünce Şeytan’a kul olur. Bu kişi inkâr ile iman arasında dolaşır durur.
Öğüte kulak verince etkilenir. Daha sonra geçmişte yapmış olduğu kötü eylemler için pişmanlık duyar. Ne var ki bir de bakarsınız ki gaflet onu yerden yere vurmuş, ayağını kulluk yolundan kaydırmıştır. Artık o yatışmış yani (mutmain) ve kararlı değildir.
Zikrettiğimiz bu üç sınıf, Kur’an-i Kerim’den yararlanarak da oryata konulabilir bir sonuç çıkarmak geregir.
Küfür yani (şeytan) karar kılan, yani tam bir biçimde nefs-i emmare ile içkin olan sınıfın değişik basamakları vardır. Öyle ki karanlıklara tam daldıktan sonra bu sınıf için geride bir nur kalmaz. Yazan. imam Dikmen
Yorum