Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 291
İslam’da Cihâd veya Şehid’in Mes’uliyeti Konumu: 2
Bizim mülümanlar olarak anayasamız olan Kur’an-ı Kerim bu konuyu üç ana forumdan mukaddes mefuhumu bir çok ayet ilkelerinde bir araya getirerek şöyle açıklamaktdır: ‘’İman, Hicret, Cihad.’’ Kur’an’da insan, imanlı ve herşeyden önce azede hür bir varlık olarak bildirilmektedir.
Bu varlık imanına bağlı olarak, imanın kurtuluşu için hicret eder ve toplumların iman takvalarını yani (kendine sadık bağlılık konumlarından) kurtulması daha doğrusu imansızlık şeytanın pençesinden koparmak içinde cihad eder. Eğer bu mevzudaki ayet ilkeleri ve bu husustaki rivayetleri dile getirirsek söz konusu araştırmalarımız uzar gider.
Bu konu ve meseleler hakında mevlamız İmam Ali (a.s.)’ın Nehc’ul Belağe’den bir kaç cümle ile ifade etmek isteriz.
‘’Böylece Cihâd, Allah’ın herkese açmadığı cennet kapılarından bir kapıdır.’’ Herhangi bir kimsenin cihâd kapısının yüzüne açılmasına liyâkatı olamaz. Herkes herhangi bir kimsenin mücahid olmağa da liyakatı yoktur. Allah bu kapıyı ancak ve ancak kendi has dostlarına açar. Mücahidler Evliyaullah ile de bir tutulmanın fevkindedirler. Onlar ancak ‘’hasset-ı Evliya-ihi’’ ile müsavi tutulabilir.
Kur’an, cennetin sekiz kapısı olduğundan bahseder, acaba neden? İzdihamı önlemek için mi? Zira o âlemde izdiham olmadığını biliyoruz. Dünyada yaşamış bütün insanların hesaplarının görüleceği muhakkaktır.
Bütün kulların aynı kapıdan, aynı anda Cennete girmelerine hiç bir mani da yoktur. Bu nedenle sırayla dizmek ve sırası gelenin birer birer içeri alınması düşünülemez. Bu arada bir teşrifat emri mi var yoksa? A’yân ve şahşiyyet sahipleri bir kapıdan, diğerleri ayrı bir kapıdan mı girecekler?...
Bu mevzu’un da orada derpiş edilemeyeceğini yine biliyoruz. Yoksa herkes iştigal ettikleri işlere göre, mesela ilim adamları başkka, iş adamları daha bir başka, işçiler ayrı bir kapıdan mı girecekler cennete? Bütün bu sayılanlar, iman, amel ve takvadan gayri şeyler olduğundan, hiçbir üstünlük taşımayacağından ma’nasız olur, boş olur. Şu halde neden? Sorusu nümüze geliyor?!!... Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 291
İslam’da Cihâd veya Şehid’in Mes’uliyeti Konumu: 2
Bizim mülümanlar olarak anayasamız olan Kur’an-ı Kerim bu konuyu üç ana forumdan mukaddes mefuhumu bir çok ayet ilkelerinde bir araya getirerek şöyle açıklamaktdır: ‘’İman, Hicret, Cihad.’’ Kur’an’da insan, imanlı ve herşeyden önce azede hür bir varlık olarak bildirilmektedir.
Bu varlık imanına bağlı olarak, imanın kurtuluşu için hicret eder ve toplumların iman takvalarını yani (kendine sadık bağlılık konumlarından) kurtulması daha doğrusu imansızlık şeytanın pençesinden koparmak içinde cihad eder. Eğer bu mevzudaki ayet ilkeleri ve bu husustaki rivayetleri dile getirirsek söz konusu araştırmalarımız uzar gider.
Bu konu ve meseleler hakında mevlamız İmam Ali (a.s.)’ın Nehc’ul Belağe’den bir kaç cümle ile ifade etmek isteriz.
‘’Böylece Cihâd, Allah’ın herkese açmadığı cennet kapılarından bir kapıdır.’’ Herhangi bir kimsenin cihâd kapısının yüzüne açılmasına liyâkatı olamaz. Herkes herhangi bir kimsenin mücahid olmağa da liyakatı yoktur. Allah bu kapıyı ancak ve ancak kendi has dostlarına açar. Mücahidler Evliyaullah ile de bir tutulmanın fevkindedirler. Onlar ancak ‘’hasset-ı Evliya-ihi’’ ile müsavi tutulabilir.
Kur’an, cennetin sekiz kapısı olduğundan bahseder, acaba neden? İzdihamı önlemek için mi? Zira o âlemde izdiham olmadığını biliyoruz. Dünyada yaşamış bütün insanların hesaplarının görüleceği muhakkaktır.
Bütün kulların aynı kapıdan, aynı anda Cennete girmelerine hiç bir mani da yoktur. Bu nedenle sırayla dizmek ve sırası gelenin birer birer içeri alınması düşünülemez. Bu arada bir teşrifat emri mi var yoksa? A’yân ve şahşiyyet sahipleri bir kapıdan, diğerleri ayrı bir kapıdan mı girecekler?...
Bu mevzu’un da orada derpiş edilemeyeceğini yine biliyoruz. Yoksa herkes iştigal ettikleri işlere göre, mesela ilim adamları başkka, iş adamları daha bir başka, işçiler ayrı bir kapıdan mı girecekler cennete? Bütün bu sayılanlar, iman, amel ve takvadan gayri şeyler olduğundan, hiçbir üstünlük taşımayacağından ma’nasız olur, boş olur. Şu halde neden? Sorusu nümüze geliyor?!!... Yazan. imam Dikmen
Yorum