Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 485
Hadis Yazılımının Yasaklanmasının Nedenlerin Faktör Konumu: 1
İslam felesefesindeki değer ve değişim konuları hakkında yeterli bir araştırma sonucunda İslam’ın asıl neden ve niteliklerindeki hadis yasaklanma ve hadis yazılmama konusundaki belge ve kaynakların düşündürücü olduğu gerçekleri ile karşı karşıyasınız. Bu elbette bazı kişi veya kişilere zor gelecek ama yinede Kur’an ve Ehl-i Beyt araştırmaları bu gibi meselelerin üzerinde ısrarla duracaktır.
Evet anlaşıldığı gibi hadis yazılımının geciktirilmesinin sorumluluğu Hz. Peygamber (s.a.v.)’e nisbet verilmez. Çünkü hadisin yazılmaması hakkında Peygamber (s.a.v.)’e nisbet verilen sözlerin, çeşitli delillerle doğru olmadığını yukardaki araştırmalarımızda belge kaynaklarla ispatlamış olduk.
Şimdi ise burda, hadis yazılmasına engel olan asıl faktörü ne olduğunu incelemek aşamasında en doğru zaman birimi olacaktır. Bu iş için daha çok Ehl-i Sünnet’in temel tarih kaynaklarından, ve diğer açıdan da yer yer Şia kaynaklarından yararlanmaya çaba göstermeye çalışacağız.
Aişe’den şöyle rivayetler nakledilmiştir ki: ‘’Ben ve babam, Hz. Peygamber (s.a.v.)’ın yaklaşık beş yüz hadisinin bir araya topladık. Bu sabah, yanıma gelerek, yanındaki hadisleri getir dedi.
Ben o hadisleri babama götürdüm, o da hepsini yaktı ve ben öldükten sonra bunları senin yanında kalmasından korkuyorum dedi.’’ (Tezkiret-ul Huffaz, cild. 1, sayfa. 5. Kenz-ul Ummal, cild. 1, sayfa. 174.) Acaba sizden soracağım bir soruya erkekçe cevap verebilir misiniz? Neden korkuyordu!...
Ve yine İslam ulemaları içinde büyük bir yere sahip olan Zuhrî’den de şöyle naklolunmuştur ki: Ömer, Peygamber (s.a.v.)’in sünnetlerini yazmak istedi. Bir ay bu konu üzerinde düşündü, Allah’tan bir kılavuzluk istiyordu. Nihayet bir sabah artık kararını verdi ve ‘’Ben sizden önceki kavimşeri hatırladım, onlar yazdılar, yazdıklarına yönelerek Allah’ın kitabını terkettiler.’’ dedi. (Tabakat-ul Kubra, cild. 3, sayfa. 287. Musannef-i Abdurrazzak, cild. 11, sayfa. 257. Takyid-ul İlm, sayfa. 49. Tarih-ul Hulefa, sayfa. 118.:9)
Eğer biraz yukardaki belge ve kaynaklara bakarsanız Ömer’in yapmış olduğu bu hareketin Hz. Muhammed (s.a.v.)’in emirlerine yüzde yüz ters düşmektedir, yani müslümanlığı kabullenmemekten başka bir şey değildir!... Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 485
Hadis Yazılımının Yasaklanmasının Nedenlerin Faktör Konumu: 1
İslam felesefesindeki değer ve değişim konuları hakkında yeterli bir araştırma sonucunda İslam’ın asıl neden ve niteliklerindeki hadis yasaklanma ve hadis yazılmama konusundaki belge ve kaynakların düşündürücü olduğu gerçekleri ile karşı karşıyasınız. Bu elbette bazı kişi veya kişilere zor gelecek ama yinede Kur’an ve Ehl-i Beyt araştırmaları bu gibi meselelerin üzerinde ısrarla duracaktır.
Evet anlaşıldığı gibi hadis yazılımının geciktirilmesinin sorumluluğu Hz. Peygamber (s.a.v.)’e nisbet verilmez. Çünkü hadisin yazılmaması hakkında Peygamber (s.a.v.)’e nisbet verilen sözlerin, çeşitli delillerle doğru olmadığını yukardaki araştırmalarımızda belge kaynaklarla ispatlamış olduk.
Şimdi ise burda, hadis yazılmasına engel olan asıl faktörü ne olduğunu incelemek aşamasında en doğru zaman birimi olacaktır. Bu iş için daha çok Ehl-i Sünnet’in temel tarih kaynaklarından, ve diğer açıdan da yer yer Şia kaynaklarından yararlanmaya çaba göstermeye çalışacağız.
Aişe’den şöyle rivayetler nakledilmiştir ki: ‘’Ben ve babam, Hz. Peygamber (s.a.v.)’ın yaklaşık beş yüz hadisinin bir araya topladık. Bu sabah, yanıma gelerek, yanındaki hadisleri getir dedi.
Ben o hadisleri babama götürdüm, o da hepsini yaktı ve ben öldükten sonra bunları senin yanında kalmasından korkuyorum dedi.’’ (Tezkiret-ul Huffaz, cild. 1, sayfa. 5. Kenz-ul Ummal, cild. 1, sayfa. 174.) Acaba sizden soracağım bir soruya erkekçe cevap verebilir misiniz? Neden korkuyordu!...
Ve yine İslam ulemaları içinde büyük bir yere sahip olan Zuhrî’den de şöyle naklolunmuştur ki: Ömer, Peygamber (s.a.v.)’in sünnetlerini yazmak istedi. Bir ay bu konu üzerinde düşündü, Allah’tan bir kılavuzluk istiyordu. Nihayet bir sabah artık kararını verdi ve ‘’Ben sizden önceki kavimşeri hatırladım, onlar yazdılar, yazdıklarına yönelerek Allah’ın kitabını terkettiler.’’ dedi. (Tabakat-ul Kubra, cild. 3, sayfa. 287. Musannef-i Abdurrazzak, cild. 11, sayfa. 257. Takyid-ul İlm, sayfa. 49. Tarih-ul Hulefa, sayfa. 118.:9)
Eğer biraz yukardaki belge ve kaynaklara bakarsanız Ömer’in yapmış olduğu bu hareketin Hz. Muhammed (s.a.v.)’in emirlerine yüzde yüz ters düşmektedir, yani müslümanlığı kabullenmemekten başka bir şey değildir!... Yazan. imam Dikmen
Yorum