Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


    Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

    Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

    Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

    İmam Hüseyin (a.s.): 664

    İnsan Aklının Kemala Erme Konumu:

    İnsan aklının kemale erme konusu hakkında düşüncemiz iki yönlü olarak ele almamız en mutemel düşünce tarzının oluşu doğruluk açılığından en mühkemel sevyedir.

    Birincisi kemale ermiş aklın temelindeki sevye beşeri insan bilincinin kendi mayetindeki geliştirilmiş olan olgunluk derecesinin belirli bir aşamada ilme erme derecesinin olmasıdır. Bunun insan düşüncesinin diş sınırına çıkmamazın dikkat çekiciliğidir.

    İkincisi ise ilahi bir güç tarafında insanlar arasında peygamberlik ve imamet makamlarının aklın ve ilim, bilim sevyesinin sınırsız olması ve kemale erme mertebelerinin en üst sevyede olmalarıdır.

    İşte bizim de burda ele almak istediğimiz meselenin temeli için de Hz. Mehdi (a.c.)’nin aklı kemale erme mertebelerinin insan takva ve gücünün çok üstünde olmalarıdır.

    Bu mesele ve konu hakkında İmam Muhammed Bâkır (a.s.) şöyle bir deyim kullanmaktadırlar ki, bizde bunu kenimize örnek teşkil etmekyiz:

    ‘’Kâimimiz (İmam Mehdi) kıyam ettiği zaman Allah’u Teala elini kullarının başına bırakıp onların akıllarını toplayarak çeki düzen verecek, onların akıl ve düşüncelerini kemale erdirecektir.’’ (Muntehabu’l- Eser, sayfa. 483; Kâfî’den naklen.) Yazan. imam Dikmen


    Yorum


      Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


      Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

      Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

      Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

      İmam Hüseyin (a.s.): 665

      Huzur ve Emniyet Konusuda Garantilik Konumu:

      Suhuf-i İdris’ten şöyle nakledilmiştir ki:

      ‘’Âi Muhammed’in (s.a.v.)’in Kâim’i kıyam edince yeryüzüne emniyet verilecek; birbirine zarar vermek ve birbirinden korkmak yok olup gidecektir.’’ (Biharu’l- Envar, cild. 52, sayfa. 384.)

      Emirü’l- Müminin İmam Ali (a.s.)’de bu mesele hakkında şöyle buyurmaktadırlar:

      ‘’O dönemde bir kadın, hiç kimsenin ve hiçbir şeyin korkusuna maruz kalmadan Irak’tan Şam’a kadar yaya olarak gidecektir.’’ (Mikyalu’l- Mekarim, cild. 1, sayfa. 101.)

      Toplumlar Arasında Sevgi ve Saygının Hakimiyet Konumu:

      Ve yine bu mesele hakkında Emirü’l- Müminin İmam Ali (a.s.) şöyle buyurmaktadırlar:

      ‘’Kâmimiz (Mehdi a.c.) kıyam edecek olursa insanların kalbinde kin ve düşmanlık yok olup gidecektir.’’ (a.g.e)

      Yeryüzünün Suç Günahlarından Temizlenmesi Konumu:

      İmam Cafer Sadık (a.s.) Hz. Mehdi (a.c.)’nin zuhurundan sonra halkın durumu hakkında şöyle buyurmaktadırlar:
      ‘’Yeryüzünde insanlar Allah’a itaatsizlik etmeyeceklerdir.’’ (Muntehabu’l- Eser, sayfa. 497.) Yazan. imam Dikmen

      Yorum


        Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


        Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

        Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

        Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

        İmam Hüseyin (a.s.): 666

        Ehl-i Sünnet Kitaplarının Bazıları İmam Mehdi hakkında Düşünceler Konumu:

        1- ‘’El- Burhan Fi Alamat-i Mehdiyy-i Ahir-iz Zeman’’ Meşhur alim Molla Ali El- Muttaki’nin eseri (Ö: Hicri. 975.)

        2- ‘’El- Beyan Fi Ahbar-i Sahib-iz Zeman’’ Allame Genci-i Şafii (Ö. Hicri 658.)

        3- ‘’Kitab- ul Mehdi’’ (Es- Serh) adlı kitabın sahibi Ebu Davud’un eseri.

        4- ‘’El Mehdi’’ Şemsüddin ibn-i kayyim El- Cevziyye’nin eseri (Ö. Hicri. 751.)

        5- ‘’El- Arf- ül Verdi Fi Ahbar- il Mehdi’’ Suyuti’nin eseri (Ö. Hicri. 911.)

        6- ‘’El- Kavl- ül Muhtasar Fi Alamat- il Mehdiyy-il Muntazar’’ İbn-i Hacer’in eseri. (Ö. Hicri. 974.)

        7- ‘’Menakib- ul Mehdi’’ Ebu Nuaym-i İsfahani’nin eseri. (Ö. Hicri. 430.)

        8- ‘’Ahadis-ül Medhi ve Ahbar- ul Mehdi’’ Ebu Bekr ibn-i hayseme’nin eseri.

        9- ‘’Telhis- ul Beyan Fi Alâmât-i Mehdiyy-i Ahir- iz Zaman’’ Kemal Paşa El- Hanefi’nin eseri (Ö. Hicri. 940.)

        10- ‘’Ahval-u Sahib- iz Zeman’’ Şeyh Sa’düddin El- Hamevi.

        11- ‘’İkd- üd Dürer Fi Ahbar-i İmam- il Muntazar’’ yedinci asırda yaşayan Cemalüddin Yusuf-i Dimeşki’nin eseri.

        12- ‘’Mehdiyy-i Âl-i Resul’’ Ali ibn-i Sultan Muhammed El- Harevi El- hanefi. Yazan. imam Dikmen

        Yorum


          Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


          Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

          Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

          Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

          İmam Hüseyin (a.s.): 667

          Bu Mesele Hakkında Şia Kitaplarından bazıları Konumu:

          Elbette burda sergilemiş olduğumuz meselenin İmam Hüseyin (a.s.)’ın kanlı kerbela devrim kiyamının mücadelesinin vuku bulmuş olduğu devriminin başlangıcından bu yana sayısız araştırmacı ve yazarlar, İmam Hüseyin (a.s.)’ın dilinden eserler yazmışlardır.

          Ve hatta yine sayısız kişilerinde İmam Hüseyin (a.s.)’ın dilinden 12.nci hak imamımızın İmam Muhammed Ebu’l- Kasın Mehdi (a.c.)’nin geleceği ve zuhuru hakkında sayısız belge ve kaynaklarla ispatlamışlardır.

          Biz Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmalarımızın başlangıcından bu ana kadar sergilemiş olduğumuz çalışmalarımızında bu açı ve doğrultuda bu belgelerin serüvenleri şekliyle kanıtlamış olmamız olmuştur. Şimdi ise Şia kaynaklarının bazılarını zikretmeye çalışacağız inşallah. Yazan. imam Dikmen

          Yorum


            Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


            Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

            Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

            Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

            İmam Hüseyin (a.s.): 668


            Bu Meseleler Hakkında Şia Kitaplarından Bazıların isimleri:

            1- ‘’El- Gaybet’’ Şeyh Tusi’nin eseri.

            2- ‘’El- Gaybet’’; İbn-i Ebi Zeyneb-i Nu’mani’nin eseri.

            3- El- Mehaccet-u Fi M Kaim-il Hüccet’’; Seyyid Haşim Behrani’nin eseri.

            4- El- Vecizet-u Fi-l Gaybet’’ Murtaza Alemülhüda’nın eseri.

            5- ‘’Hamset-ü Resail Fi İsabat-il Hüccet’’; Şeyh Müfid’in eseri.

            6- ‘’El- Melahim-u Ve-l Fiten’’; Raziyüddin ibn-i Tavus’un eseri.

            7- ‘’Beyan-ül Furkan’’; cild. 5, Şeyh Mücteba Kazvini-i Horasani’nin eseri.

            8- ‘’İstiksa- ül Efham’’; Mir Hamid Hüseyni Hindi’nin eseri.

            9- ‘’Kemal- üd Din’’; Şeyh Saduk’un eseri.

            10- ‘’Bihar- ül Envar’’; cild. 51- 52 ve 53; Allame Meclisi’nin eseri.

            11- ‘’El- Burhan Ala Sıhhat-i Tul- i Ömr- il İmam Sahib- iz Zeman.’’

            12- ‘’Mikyal- ül Mekraim’’İsfahani’nin eseri. Eğer burda verilmiş kitapların içeriliğine bakılırsa Kuran ve Ehl-i Beyt hak imamlarımızın ve Hz. Sahib-i Zaman Mehdi (a.c.)’nin haklarındaki belge ve kaynaklarla karşılaşacaklardır. Yazan. imam Dikmen


            Yorum


              Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


              Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

              Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

              Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

              İmam Hüseyin (a.s.): 669

              Hz. Mehdi (a.c.)’nin Hakkında ki, Hadislerin Halk Arasında Mehşur Oluşu ve O Hadislerin Tevatüründe Ulemalarının Sözleri Konumu: 1

              Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmaların başından beri iki önemli ilkeye parmak basmak zorunda olduğumuzu ve bu açıdanda İslam devletinin egemenliğinin temel şartlarında hak ve batıl konularının Hz. Adem (a.s.)’in iki evladı arasında kavganın var oluşunun temel netice olduğunu vurgulamıştık.

              O’nun için de var olan sürecin içinde yapılmış olan kavga ve savaşların iki sosyo-ekonomik değer açılarında süre geldiğininde bilince de olmamız gerekecektir.

              Temel olarak İslam’da var olan hak ve batılın savaş gerilim kavramlarının devamlı olarak peygamberler önderliğinde gelmiş ve son neticelerinde de zaferlerle tamamlanmıştır.

              Ama ne yazıktır ki devamlı olarak peygamberlerin vefatlarından sonra kargaşalar başlayıp tekrar çıkmaz hademeler konumunda çelişkilerin doğmasına ve batılın insan işçi sınıfının üzerinde hakiyetlerini kurarak zalim ihtidarlar konumu haline getirmişlerdir.

              Bu konunun devamlarında hak ve batıl savaşların var olduğu neticelerde peygamberler ve peygamberlerin devamlarının var olduğu imamet makamların suereceğini hem Kur’an ayet ilkeleri tarafından tasdit edilerek ve hem de Hz. Peygamber (s.a.v.)’in sünneti hadisler konumuyla müslüman halk kitlelerine vasiyet şekliyle bildirilmiştir.

              Burda da bizim getirdiğimizin temel Kur’an ayet ilkelerinde ve Hz. Resulullah (s.a.v.)’in vasiyeti sonucunda hak imamlarının zülüm ihtidarlara karşı koyacağının İslam devletinin sarsılmaz temel ilkelerinin kimlerin tarafında mudaafa edileceğini söylenmiştir.

              1- İbn-i Ebi hadid, Şerh- u Nehc- il Belağa’da, (cild. 2, sayfa.535, Mısır baskısı) şöyle diyor: ‘’Bütün İslam-ı fırkalar, dünyanın ve şer’i mükellefiyetin Mehdi (a.c.) zuhur etmedikçe sona ermeyeceğini itifak etmişlerdir.’’

              2- Seyyid Ahmed ibn-i Seyyid Zeyni Dehlanı Müfti- ş Safiiyye, ‘’Fütuhat- ül İslamiyye’’den de şöyle nakledilmektedir: ‘’Hz. Mehdi (a.c.)’nin zuhurunun zikredildiği hadisler çok olup tevatür haddine ulaşmıştır.’’ Yazan. imam Dikmen

              Yorum


                Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                İmam Hüseyin (a.s.): 670

                Hz. Mehdi (a.c.)’nin Hakkında ki, Hadislerin Halk Arasında Mehşur Oluşu ve O Hadislerin Tevatüründe Ulemalarının Sözleri Konumu: 2

                3- İbn-i Haldun ‘’Mukaddeme-i Tarih’inde (sayfa. 367) şöyle nakletmektedirler: ‘’Bil ki, ahir- uz zamanda Ehl-i Beyt’ten Mehdi adında bir kişinin çıkacağı, İslam devletine yardım ederek adaleti hakim kılacağı, müslüman hal kitlelerinin ona tabi olacağı ve onun İslam devletini istila edeceğini bütün Ehl-i İslam arasında meşhurdur.’’

                4- Şeyh Mansur Ali Nasır ‘’Gayet- ul Me’mul’’ (cild. 5, sayfa. 362) El- Bab- üs Sabi’ Fi Hilafet- il Mehdi’de şöyle anlatılmaktadır: ‘’Ahir- uz zamanda islam, memleketlere egemen olacak Ehl- i Beyt’ten Mehdi diye adlandırılan bir kişinin zuhur edeceği bütün ulema arasında meşhurdur.

                Mehdi (a.c.) hakkındaki seçkin sahabeler nakletmişlerdir ve Ebu Davud, Tirmizi, ibn-i Mace, Taberani, Ebu Ya’la Bezzaz, İmam Ahmed ve Hakim gibi muhaddisler de bunları kendi kitaplarında kaydetmişlerdir.

                5- Genci-i Şafii ‘’El- Beyan’’ adlı kitabının (1. Bab)’ında şöyle denilmiştir: ‘’Hz. Resulullah (s.a.v.)’den Hz. Mehdi (a.c.) hakkında çok sayıda mütevatir hadisler ulaşmıştır.’’

                6- Ali b.Hüsameddin El- Muttakii ‘’El- Burhan Fi Alamat-i Mehdiyy-i Ahir- iz Zeman’da’’ (13. Bab’da) ulemadan dört kişinin Hz. Mehdi (a.c.) hakkındaki fetvalarını nakletmiştirlerdir:

                bu alimlerin hepsi Hz. Mehdi (a.c.)’nin zuhuru hakkında ki söylentilerin söylemiş oldukları sözlerin doğruluğundan, onun ve sıfatları hakkındaki hadislerin sahih olduğunda ittifaj etmişleridir. O dört kişi şunlardır:

                1- ‘’El- Kavl- ül Muhtasar’ın’’ yazarı İbn-i Hacer-i Şafii.

                2- ‘’Ebu Sürur Ahmed ibn-i Ziya El- Hanefi.

                3- ‘’Muhammed ibn-i Muhammed-i Maliki.

                4- ‘’Yahya İbn-i Muhammed-i Hanefi.

                7- İbn-i Hacer Askalani-i Şafii (ö. 802), Sahih-i Buhari’ye şerh olarak yazdığı ‘’Feth- üll Bari’de‘’ şöyle anlatılmaktadırlar:
                ‘’Hz. İsa (a.s.)’nın gökyüzünden inerek bu ümmetin Hz. Mehdi (a.c.)sinin arkasında namaza duracağı mütevatir olarak nakledilmiştir.’’ Yazan. imam Dikmen

                Yorum


                  Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                  Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                  Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                  Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                  İmam Hüseyin (a.s.): 671

                  Hz. Mehdi (a.c.)’nin Hakkında ki, Hadislerin Halk Arasında Mehşur Oluşu ve O Hadislerin Tevatüründe Ulemalarının Sözleri Konumu: 3

                  8- Kadı Muhammed Şevkani-i Yemeni ‘’El- Tevzih Fi Tevatür-i Ma Câ Fi- l Muntazar-i Ve-d Deccal Ve-l Mesih’’ adlı kitabında şöyle nakledilmiştir:

                  ‘’Bilgililere gizli olmadığı gibi getirdiğimiz bu hadislerin tamamı tevatür haddine ulaşmaktadır. Buna göre zikredilen hadislere nazaran kesinlik kazanmaktadır.’’

                  Acaba sizce bu kadar hadislerin varlığına ve bu kadar kitapların yazılmasına rağmen bu inancın asalet ve İslam-i bir akide oluşunda şüphe etmek doğrumudur? Acaba bütün bu hadisler yalan olarak mı Hz. Resulullah (s.a.v)’e isnad edilmiş ve bütün bu kitaplarda yalancıların yalanları mı? Toplamıştır.?!...

                  Bunca hadis ve kitaplara rağmen Hz. Mehdi (a.c.)’lik meselesini İslam-i bir inanç olarak sorgular ve bu konuda şüphe edersek geriye İslam-i olan kaç tane inancımız kalır?...

                  İslam’da hadis mütevatir olan ve ha kkında sayısız kitaplar yazılan daha kaç konu bulabiliriz?... Gelin bu soruları kendimize soralım ve cevaplarını da düşüncemize, uyanık vicdanımıza ve imanımıza bırakalım...! Yazan. imam Dikmen

                  Yorum


                    Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                    Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                    Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                    Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                    İmam Hüseyin (a.s.): 672

                    13- Hz. İmam Hüseyin (a.s.) şöyle dediğini nakledilmiştir ki: ‘’Hz. Resulullah (s.a.v.)’in Hz. Fatımat-ut Zehra Semavat-i Ve-l Arz. (a.s.)’a hitap ederek şöyle buyurmuşlardır: ‘’Ey kızım! Mehdi senin çocuklarındandır.’’ (Şeyh Saduk İkmal- üd Din cild. 1, sayfa. 317. İsbat- ül- Hudat cild. 6, sayfa. 397, Bihar-ül- Envar, cild. 51, sayfa. 134.) Yazan. imam Dikmen


                    Yorum


                      Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                      Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                      Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                      Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                      İmam Hüseyin (a.s.): 673

                      Hz. Mehdi (a.c.)’nin Sıfatlar ve Özellikler Konumu:

                      Bizim Burda İmam Hüseyin (a.s.)’ın kanlı kerbela devrim kıyamının akış değişimini sadece kendilerinin bir İslam-i devletinin kuruluş hakteketinin inkilabı değil aynı zaman biriminde İmam Mehdi (a.c.)’nin kıyam hedeflerine yaklaşması ve O’nun intikamını alması olarak bilimektedir.

                      Onun için de burda detaylı bir araştırma şekliyle Hz. İmam Mehdi (a.c.)’nin sıfatlar ve takvası özelliklerinin kavranmasına neden olacaktır. Burda hem onun hedeflerinde, hem de ona yardımcı vesile olabilecek araçlarında temizlik ve istikametini belirliyecektir.

                      Hem onun amel takvaları ve hem de ilan ettiği hedefleri ile sağlam örnek olarak tarihe ışık tutacakdır. İslam-i dost, düşman; üstün erdemleri sergilediğinde şüphe etmemektedir. Öyle ki en çetin dönemlerin de bile bu Hz. Mehdi (a.c.) kerbela devrim kıyamlarının en yüce değerleri sergilemiş olacaktır.

                      İhtidarları ellerinde bulunduran devletlerin bir Emevi-Kufe ordusunun rezalet benzerlikleri ve pislikleri, Hz. Mehdi (a.c.)’in zuhurları imam Hüseyin (a.s.) kıyam ve fedakarlık düşünce özgürlükleri ile bu özelliğin gerçeklerine ışık tutacaklardır.

                      Burda Mehdi (a.c.)’lik inancının İslam-i akaid Kur’an’i bir devletleşme şekli olduğu açıklığına kavuşturulduktan sonra şimdi bazı rivayetleri naklederek Hz. Mehdi (a.c.)’nin özelliklerine biraz da olsa özet olarak üzerinde durmaya çalışacağız. Yazan. imam Dikmen

                      Yorum


                        Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                        Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                        Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                        Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                        İmam Hüseyin (a.s.): 674

                        Hz. Mehdi (a.c.)’nin Hz. Muhammed (s.a.v.)’in (İtreti Olan Ehl-i Beyt)’inden Oluşu:

                        1- Müntehab-u Kenz-il Ummal’da (cild. 6, sayfa. 33) Hz. Resulullah (s.a.v.)’den şöyle nakledildiğini buyurmaktadırlar:
                        ‘’Ehl-i Beyt’inden benimle aynı isimde ve aynı haslette olan bir kişi çıkacak ve yeryüzünü zulümle dolduğu gibi adalete kavuşturacaktır.’’

                        2- Ahmed İbn-i Hanbel Müsned’inde (cild. 3, sayfa. 17) Hz. Resulullah (s.a.v.)’den şöyle buyurduğunu naklederler:
                        ‘’Ehl-i Beyt’imden bir kişi yeryüzüne sahip olup, onu daha önceden zulümle dolduğu gibi adaletle dolduruncaya kadar kıyamet kopmayacaktır.’’

                        3- İmamiye kitaplarında olan (Kifayet-ül Eser’de) Hz. Resulullah (s.a.v.)’den şöyle buyurduğunu nakletmişlerdir:
                        ‘’Bu ümmetin Mehdi’si bizdendir, Allah’onun vasıtasıyla yeryüzünü zulümle dolduğu gibi adaletle dolduracaktır.’’ Yazan. imam Dikmen

                        Yorum


                          Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                          Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                          Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                          Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                          İmam Hüseyin (a.s.): 675

                          Bu konu ve meselelerde Hz. Mehdi (a.c.)’nin Hz. Resulullah (s.a.v.)’e

                          adaş olduklarına dair deliller:

                          1- El- Burhan Fi Alamat-i Ahir-iz Zaman, (Bab: 3) Hz. Resulullah (s.a.v.)’den şöyle buyurdulduğunu nakletmişlerdir:
                          ‘’Mehdi’nin ismi benim ismindir.’’

                          2- Ve yine imamiye kitaplarından olan Kemal-üd Din’de Hz. Resulullah (s.a.v.)’in şöyle buyurduklarının kaydederler:
                          ‘’Kâim yani (kıyam edecek olan Mehdi) benim etlatlarımdandır, ismi de benim ismindir.’’ Yazan. imam Dikmen

                          Yorum


                            Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                            Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                            Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                            Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                            İmam Hüseyin (a.s.): 676

                            Hz. Mehdi (a.c.) Hz. Zehra (a.s.)’nın
                            ve
                            İmam Hüseyin (a.s.) Soyundan Oluşların Kanıtları:

                            1- İbn-i Mace Sünen’inde (cild. 2, sayfa. 519) ve Hafız Ebu Davud Sicistani yine Sünen’inde (cild. 4, sayfa. 151, Mısır, saadet baskısı) Hz. Resulullah 8s.a.v.) şöyle dediklerini nakletmişlerdir.

                            ‘’Mehdi Benim itret’imden ve Fatıma’nın evlatlarındandır:’’

                            2- Ebu Nuaym, Erbain’inde (dördüncü hadis) ve Muttaki Hindi Kenz-ül Ummal’da (cild. 7, sayfa 259) Hz. Resulullah (s.a.v.) şöyle buyurduklarını nakletmişlerdir:

                            ‘’Müjde olsun sana, ya Fatıma! Doğrusu Mehdi senin soyundandır.’’

                            3- Zehair-ul Ukba, sayfa. 136’da (Mısır Mektebet-ül Kuds baskısı) ve El- Beyan Fi Ahbar-i Sahib-iz Zaman’da (sayfa. 90-91) Hz. Resulullah (s.a.v.)’den şöyle buyurulduğunu nakletmişlerdir.

                            ‘’Dünyanın ömründen bir günden fazla kalmasa dahi Allah’u Teala o günü benim soyumdan, ismi benim ismim olan bir kişiyi seçip gönderinceye kadar uzatacaktır.’’

                            Ve yine bu meseleler hakkında Hz. Selam (a.s.): ‘’O hangi evladının soyundan olacaktır?’’ diye sorduklarından Hz. Resulullah (s.a.v.) şöyle cevap vermişlerdir:

                            ‘’O bu evladımdan olacaktır.’’ Buyurarak elini İmam Hüseyin (a.s.)’ın omuzuna vurdular.’’

                            4- İmamiye tefsirlerinden olan (Fırat Kufi Tefsiri) Hz. Resulullah (s.a.v.) Hz. Fatımat’ut Zehra Semavat-i Ve-l Arz (a.s.)’a hitap ederek şöyle buyurduklarını naklederler:

                            ‘’Hz. İsa’ya (a.s.) namazda imamlık edecek olan Mehdi (a.s.) senden ve ondan (Hz. İmam Ali (a.s.)’dandır.
                            Bu konu ve meseleler hakkında elimizde sayısız belge ve kaynakların olduğu bir gerçektir.

                            Ama biz şu anki araştırmalarmızda bu meselenin üzerinde fazla durmamaya çalışacağız. Daha sonra ki Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmalarında ister Hz. İsa (a.s.) olsun ve isterse Hz. İsa (a.s.)’ın zuhurları ile bağlantılı konuları olsun ve Hz. İsa (a.s.)’ın Hz. Mehdi (a.c.)’nin arkasında namaz kılacaklarına dair yeni bir çalışma yapmaya değer vereceğimizi söylemek istiyorum. Yazan. imam Dikmen

                            Yorum


                              Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                              Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                              Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                              Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                              İmam Hüseyin (a.s.): 677

                              Hz. Mehdi (a.c.)’nin Hz. İsa (a.s.)’a İmamlık Etme konumu:

                              1- Buhari, Sahih’inde (cild. 4, sayfa. 205, Beyrut baskısı, Bed’ül Halk kitabı ‘’Vezkur Fi- l Kitab-i Meryeme’’ babı) ve Müslim, sahih’inde, (cild, 1. sayfa. 94, Mısır baskısı) Hz. Resul-i Ekrem (s.a.v.)’den şöyle buyrulduğunu naklederler:

                              ‘’İsa b. Meryem (a.s.) aranıza geldiğinde ve imamınız da kendinizden olduğundan ne yaparsınız?’’

                              2- (Müslim Sahih’inde, 95) ve Ebu Nuaym ‘’El-Erbaune Hadisen Fi Zikr-il Mehdi’de’’, (39.ncü hadis) Hz. Resulullah (s.a.v.)’den şöyle buyurduklarını naklederler:

                              ...’’İsa ibn-i Meryem (a.s.) inecek ve müslümanların emiri ona: ‘’Gel de namaz için bize imam ol’’ diyecek. Hz. İsa (a.s.): ‘’Hayır, sizden bazıları bazılarının emiridir ve bu ise Allah’ın bu ümmeti ağırladığı içindir.’’ diyecekdir.

                              Bu iki hadisden de anlaşılıyor ki, ‘’Hz. İsa İbn-i Meryem inince müslümanların bir emir ve imamı olacaktır; ancak onun kim olduğu ve Hz. İsa (a.s.)’nın onun arkasında namaz kılıp kılmayacağı sorusuna diğer hadisler cevap vermektedir.’’

                              3- Sünen-i İbn-i Mace’de (cild. 9, sayfa. 19) ve ‘’El-Beyan Fi Ahbar-i Sahib-iz Zeman’da Hz. Resulullah (s.a.v.)’’ şöyle buyurduklarını nakletemektedirler:

                              ‘’... Hz. Mehdi (a.c.), Hz. İsa (a.s.)’a der ki: ‘’Namaz için halkın önüne geç’’ Hz. İsa (a.s.) ise: ‘’Namaz senin için ikame edilmiştir.’’ der. ‘’Hz. İsa (a.s.) evlatlarımdan birinin arkasında namaz kılar.’’

                              4- İbn-i Ebi Şeybe kendi kitabında, (cild. 15, sayfa. 198, 19495.nci hadiste) ve Muttaki ‘’El- Burhan’’ adlı kitabında. (Sayfa. 160, 9.ncü bab, 7. ve 8.ncin hadisde) Hz. Resulullah (s.a.v.) şöyle buyurmaktadırlar:

                              ‘’Mehdi bu ümmettendir ve İsa’ya (a.s.) imamet edecek olan da odur.’’

                              5- İmamiyye kitaplarından olan ‘’İsbat- ul Hudat’da’’ (cild 3, sayfa. 495, 32.nci bab, 7.nci fasıl, 255, hadis) Hz. Resulullah (s.a.v.)’dan şöyle nakledildiğini buyururlar:

                              ‘’Mehdi benim evlatlarımdandır, kıyam ettiği zaman Hz. İsa (a.s.) ona yardım etmek için inecek ve Hz. Mehdi (a.c.)’i öne geçirecek onun arkasında namaz kılacaktır.’’ Yazan. imam Dikmen


                              Yorum


                                Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                                Her gün aşura! Her yer Kerbela.

                                Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                                Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                                İmam Hüseyin (a.s.):??

                                Kerbela Şehidleri rahmetle anıyoruz:

                                "Allah yolunda öldürülenlere de ölü demeyin. Onlar diridir ama siz anlamazsınız..." (Bakara Sûresi.154.cü ayet ilkesi hukmu gereği sağdırlar.)

                                Kerbela'da İmam Hüseyin (a.s)'ın safında yer alan ‘’Allah mücahidlerin’’ tarih boyunca rahmetle anılacak şehid Yiğitlerin isimleri...

                                1.Abdullah oğlu Avf,

                                2. Abdullah-i Muhyi oğlu Ömer,

                                3. Abdullah oğlu Sa’d,

                                4. Abdullah-i Yezmi oğlu Abdurrahman,

                                5. Akîl oğlu Câfer,

                                6. Akîl oğlu Müslim, (Küfe’de)

                                7. Akil oğlu Abdurrahman,

                                8. Amr Kelbi oğlu Abdullah,

                                9. Avf oğlu Avn,

                                10. Avsece-i Azerbaycanî oğlu Müslim,

                                11. Cebâve oğlu Ömer,

                                12. Câfer oğlu Abdullah’ın oğlu Muhammed,

                                13. Câfer(İslam ordusunun müezzini),

                                14. Deccâne oğlu Abdullah,

                                15. Deccâne oğlu Sa’d,

                                16. Enes oğlu Mâlik,

                                17. Enes oğlu Muhammed,

                                18. Farrat oğlu Ömer,

                                19. Firûzan (İmâm Hüseyin’in kölesi),

                                20. Fârisoğlu Gulam (İmâm Zeynel Abidin’in hizmetçisi),

                                21. Gûlam Selman (Basra’da şehit oldu),

                                22. Gulam oğlu Urve (Hûr’un kölesi),

                                23. Hâni Baba (Urve ve Hz. Ali’nin kızkardeşi Ümmehâni’nin oğludur),

                                24. Hasan-i Hemedanî oğlu Berir,

                                25. Hûr oğlu Ali,

                                26. Hanzala oğlu Said,

                                27. Hassen oğlu Zehir,

                                28. Hz. İmam Ali oğlu Hz. İmam Hüseyin (a.s.)

                                29. Hz. İmam Ali oğlu Avn,

                                30. Hz. İmam Ali oğlu Abdullah,

                                31.Hz. İmam Ali oğlul Celal Abbas

                                32. Hz. İmam Ali oğlu Ebubekir,

                                33. Hz. İmam Ali oğlu Fazl,

                                34. Hz. İmam Ali oğlu Osman,

                                35. Hz. İmam Hasan oğlu Abdullah,

                                36. Hz. İmam Hasan oğlu Kâsım,

                                37. Hz. İmam Hüseyin oğlu Ali Ekber

                                38. Hz. İmam Hüseyin oğlu (Mâsum) Ali Asgar (Abdullah Ekber),

                                39. Hz. İmam Hüseyin oğlu (Masum) Kâsım

                                40. Halit oğlu Ömer,

                                41. Harir oğlu Hamza,

                                42. Hâris oğlu Cebâve,

                                43. Hâris oğlu Yusuf,

                                44. Kays bin A’rabî, (Küfe’de)

                                45. Kelbi oğlu Veheb,

                                46. Ma’kel oğlu Enes,

                                47. Malik oğlu Vekkas,

                                48. Meşkûr (Hz. Müslim’in çocuklarının zindancısı), (Küfe’de)

                                49. Mezahir oğlu Habib,

                                50. Mikdâd oğlu Muuhammed,

                                51. Muhacir-i Câfî oğlu Zeyd,

                                52. Muhammed-i Kesiyr, (Küfe’de)

                                53. Muhammed Kesiyr oğlu Mahdum, (Küfe’de)

                                54. Muta oğlu Ömer,

                                55. Müslim-i Azerbaycanî’nin oğlu (ismi bilinmiyor),

                                56. Müslim Akîl oğlu Abdullah,

                                57. Müslim Akil oğlu İbrahim (Küfe’de)

                                58. Müslim Akil oğlu Muhammed, (Küfe’de)

                                59. Müslim Hammad,

                                60. Müslim Mazenî oğlu Yahya

                                61. Ömer oğlu Halit, (veya Halil)

                                62. Raf’i oğlu Hilâl,

                                63. Rebîa oğlu Kays,

                                64. Riyah oğlu Hûr,

                                65. Riyah oğlu Mıs’ab (Hûr’un kardeşi),

                                66. Saad (Ebu Tâlip’in kölesi),

                                67. Sad oğlu Hanzala,

                                68. Seviyd oğlu Şit,

                                69. Ubeyd oğlu Şerih,

                                70. Urve oğlu Abdurrahman,

                                71. Utbe-i Vekkas oğlu Haşim,

                                72. Utbe oğlu Mâlik,

                                73. Ziyad Şaabi oğlu Zeyd,

                                Ya İmam Huseyin (a.s.) kimileri canlarını ve mallarını Allah yolunda şehid vermek için razı oldu kimileride canlarını ve mallarını Allah yolunda yermek için sıralarını beklemektedirler.

                                Biz o gün kerbela’da yoktuk, ama kalbimiz seninle oldukça ve senin evladın ve Oğlun Mehdiye (a.c.) Lebbeyk diyerek onun yanında olmaya söz veriyoruz... Yazan. imam Dikmen


                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X