Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her Yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 664
İnsan Aklının Kemala Erme Konumu:
İnsan aklının kemale erme konusu hakkında düşüncemiz iki yönlü olarak ele almamız en mutemel düşünce tarzının oluşu doğruluk açılığından en mühkemel sevyedir.
Birincisi kemale ermiş aklın temelindeki sevye beşeri insan bilincinin kendi mayetindeki geliştirilmiş olan olgunluk derecesinin belirli bir aşamada ilme erme derecesinin olmasıdır. Bunun insan düşüncesinin diş sınırına çıkmamazın dikkat çekiciliğidir.
İkincisi ise ilahi bir güç tarafında insanlar arasında peygamberlik ve imamet makamlarının aklın ve ilim, bilim sevyesinin sınırsız olması ve kemale erme mertebelerinin en üst sevyede olmalarıdır.
İşte bizim de burda ele almak istediğimiz meselenin temeli için de Hz. Mehdi (a.c.)’nin aklı kemale erme mertebelerinin insan takva ve gücünün çok üstünde olmalarıdır.
Bu mesele ve konu hakkında İmam Muhammed Bâkır (a.s.) şöyle bir deyim kullanmaktadırlar ki, bizde bunu kenimize örnek teşkil etmekyiz:
‘’Kâimimiz (İmam Mehdi) kıyam ettiği zaman Allah’u Teala elini kullarının başına bırakıp onların akıllarını toplayarak çeki düzen verecek, onların akıl ve düşüncelerini kemale erdirecektir.’’ (Muntehabu’l- Eser, sayfa. 483; Kâfî’den naklen.) Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her Yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 664
İnsan Aklının Kemala Erme Konumu:
İnsan aklının kemale erme konusu hakkında düşüncemiz iki yönlü olarak ele almamız en mutemel düşünce tarzının oluşu doğruluk açılığından en mühkemel sevyedir.
Birincisi kemale ermiş aklın temelindeki sevye beşeri insan bilincinin kendi mayetindeki geliştirilmiş olan olgunluk derecesinin belirli bir aşamada ilme erme derecesinin olmasıdır. Bunun insan düşüncesinin diş sınırına çıkmamazın dikkat çekiciliğidir.
İkincisi ise ilahi bir güç tarafında insanlar arasında peygamberlik ve imamet makamlarının aklın ve ilim, bilim sevyesinin sınırsız olması ve kemale erme mertebelerinin en üst sevyede olmalarıdır.
İşte bizim de burda ele almak istediğimiz meselenin temeli için de Hz. Mehdi (a.c.)’nin aklı kemale erme mertebelerinin insan takva ve gücünün çok üstünde olmalarıdır.
Bu mesele ve konu hakkında İmam Muhammed Bâkır (a.s.) şöyle bir deyim kullanmaktadırlar ki, bizde bunu kenimize örnek teşkil etmekyiz:
‘’Kâimimiz (İmam Mehdi) kıyam ettiği zaman Allah’u Teala elini kullarının başına bırakıp onların akıllarını toplayarak çeki düzen verecek, onların akıl ve düşüncelerini kemale erdirecektir.’’ (Muntehabu’l- Eser, sayfa. 483; Kâfî’den naklen.) Yazan. imam Dikmen
Yorum