Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her Yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem (a.s.)'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 918
Ebubekir ve Ömer b. Hattab’ın Kendi Ağızları ile İtiraflar Konumu: 12
Ve yine burada aynı soru ile karşılaşıyoruz ki, yani birbirleriyle savaşan bu iki taifeden hangisi hak ve hangisi batıl üzere idi?...
Ya İmam Ali (a.s.) evlatları olan Aleviler ve onun izleyicileri batıl üzere idiler, yahut Aişe, Talha, Zübeyir, Muaviye ve onların önderleri onların izledikleri kişiler mi batıl üzere idiler? Şimdi burada üçüncü bir şıkın bulunması imkansızdır. Varın siz düşünün!?...
İnsaflı bir araştırmacı ve yazarcının Hz. İmam Ali (a.s.)’ın hak üzere olduğunda ve Aişe ile takipçilerinin batıl üzere olduğunda hiçbir şüphesi yoktur. Zira Hz. Resulullah (s.a.v.) buyurmuyor muydu: ‘’Hak Ali iledir, Ali nerdeyse hak onunla birliktedir.’’
Ne yazık ki, Müslümanların Annesi Aişe ve onu takip edenler, yaşın yanında kuruyu da yakıp bugüne kadar etkisini devam ettirmektedirler. Bunun ötesinde bir fitneyi ortaya çıkraıp Müslüman halklarını birbirleriyle savaştırmaktadırlar.
Konumuzun birazda daha açıklık kazanması ve kalblerimizin emin olması için şunu da belirtmekte yarar var sanırım. Buharî Sahihi’nin el-Fiten (Fitneler) adlı kitabında (el-Fitenu’lletî Temûcu Ke-Mevci’l-iBahr) babaında da şöyle nakletmektedirler: Râvî şöyle diyor:
‘’Talha, Zübeyr ve Aişe Basra’ya geldiklerinde, Hz. İmam Ali (a.s.) Ammar İbn Yasır ile oğlu İmam Hasan (a.s.) Kûfe’ye gönderdi. Onlar Kûfe’ye geldiler ve (halkın toplu olduğu bir yer de) minbere çıktılar.
İmam Hasan (a.s.) minberin üstüne çıktı ve oturdu. Ammar ise ondan aşağıda durdu. Biz onların etrafında toplanmıştık. Duyduk ki Amma şöyle diyor:
‘’Aişe Basra’ya doğru hareket etmiş, Allah’a andolsnu ki, o, dünya ve âhirette Hz. Peygamber (s.a.v.)’in hanımıdır. Ama Allah sizi imtiham ediyor. Siz Peygamber’in hanımına mı, yoksa Allah’a mı itaat edeceksiniz.?’’ (Sahih-i Buharî, cild. 4, sayfa. 161.)
Ve yine Ehl-i Sünnet ulemalrında lider konumunda bulunan Buharî ‘’Şurut’’ kitabında ‘’Ma Câe Fî Buyuti Ezvaci’n Nebi’’ (Hz. Peygamber hanımlarının Evleri hakkındaki hadislerin) babaında şöyle nakletmektedirler:
Hz. Resulullah (s.a.v.) konuşmak için ağaya kalkı ve Aişe’n evini işaret ederek buyurdular ki: ‘’Burası firne merkezidir, burası fitne merkezidir ki şeytanın boynuzu buradan çıkar.’’ (Sahih-i Buharî, cild. 2, sayfa. 126.) Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her Yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem (a.s.)'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 918
Ebubekir ve Ömer b. Hattab’ın Kendi Ağızları ile İtiraflar Konumu: 12
Ve yine burada aynı soru ile karşılaşıyoruz ki, yani birbirleriyle savaşan bu iki taifeden hangisi hak ve hangisi batıl üzere idi?...
Ya İmam Ali (a.s.) evlatları olan Aleviler ve onun izleyicileri batıl üzere idiler, yahut Aişe, Talha, Zübeyir, Muaviye ve onların önderleri onların izledikleri kişiler mi batıl üzere idiler? Şimdi burada üçüncü bir şıkın bulunması imkansızdır. Varın siz düşünün!?...
İnsaflı bir araştırmacı ve yazarcının Hz. İmam Ali (a.s.)’ın hak üzere olduğunda ve Aişe ile takipçilerinin batıl üzere olduğunda hiçbir şüphesi yoktur. Zira Hz. Resulullah (s.a.v.) buyurmuyor muydu: ‘’Hak Ali iledir, Ali nerdeyse hak onunla birliktedir.’’
Ne yazık ki, Müslümanların Annesi Aişe ve onu takip edenler, yaşın yanında kuruyu da yakıp bugüne kadar etkisini devam ettirmektedirler. Bunun ötesinde bir fitneyi ortaya çıkraıp Müslüman halklarını birbirleriyle savaştırmaktadırlar.
Konumuzun birazda daha açıklık kazanması ve kalblerimizin emin olması için şunu da belirtmekte yarar var sanırım. Buharî Sahihi’nin el-Fiten (Fitneler) adlı kitabında (el-Fitenu’lletî Temûcu Ke-Mevci’l-iBahr) babaında da şöyle nakletmektedirler: Râvî şöyle diyor:
‘’Talha, Zübeyr ve Aişe Basra’ya geldiklerinde, Hz. İmam Ali (a.s.) Ammar İbn Yasır ile oğlu İmam Hasan (a.s.) Kûfe’ye gönderdi. Onlar Kûfe’ye geldiler ve (halkın toplu olduğu bir yer de) minbere çıktılar.
İmam Hasan (a.s.) minberin üstüne çıktı ve oturdu. Ammar ise ondan aşağıda durdu. Biz onların etrafında toplanmıştık. Duyduk ki Amma şöyle diyor:
‘’Aişe Basra’ya doğru hareket etmiş, Allah’a andolsnu ki, o, dünya ve âhirette Hz. Peygamber (s.a.v.)’in hanımıdır. Ama Allah sizi imtiham ediyor. Siz Peygamber’in hanımına mı, yoksa Allah’a mı itaat edeceksiniz.?’’ (Sahih-i Buharî, cild. 4, sayfa. 161.)
Ve yine Ehl-i Sünnet ulemalrında lider konumunda bulunan Buharî ‘’Şurut’’ kitabında ‘’Ma Câe Fî Buyuti Ezvaci’n Nebi’’ (Hz. Peygamber hanımlarının Evleri hakkındaki hadislerin) babaında şöyle nakletmektedirler:
Hz. Resulullah (s.a.v.) konuşmak için ağaya kalkı ve Aişe’n evini işaret ederek buyurdular ki: ‘’Burası firne merkezidir, burası fitne merkezidir ki şeytanın boynuzu buradan çıkar.’’ (Sahih-i Buharî, cild. 2, sayfa. 126.) Yazan. imam Dikmen
Yorum