Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her Yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem (a.s.)'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 947
Halife İçin Muaviye Konumu: 1
Düşünün ki Muaviyenin soyundan gelen ve Kur’ân ve Ehl-i Beyt’i ayaklar altına alındığını soyle bir insanın kendi soyunun şerefsiz ve hasiyetsiz olduğunu itiraf eden ikinci Muvaiye bile saltanatta kalmıyor.
Ama kendilerine sözde hakiki Müslüman diyen ikiyüzlü maskeleri kimselerse Hz. Peygamber (s.a.v.)’in (itreti) olan Ehl-i Beyt katledenler kendilerini haklılık pozisiyonundan düşürmiyorlar.
Yezid’in oğlu ikinci Muaviye, Yezid ölünce Halife oldu. Bir Cuma günü, cemaat mescide toplandı. Yezid’in oğlu İkinci Muaviye minbere çıktı. Tanrının ululuğunu söyledikten ve şükranlarını bildirip, Hz. Peygamber (s.a.v.)’in büyüklüğünü anlattıktan sonra dedi ki:
‘’Ey Şam ahalisi, beni zorla babamın yerine nasb ettiler yani (diktiler), ben buna razı değilim. Ben kim, imamlık kim. Hak İmam Ali bin Ebutalib (a.s.) iledir. Ey cemaat, benim babam Yezid ve dedem Birinci Muaviye ve ceddim Ebu Süfyan, kendilerine (ehl-i sünnet) adını takarak her kötülüğü yaptılar, Müslümanlara karşı, babam Yezid, ve dedem Muaviye halifeliklerini yaydılar.
İmam-i Ali (a.s.) gibi ilmi, fazlı, yiğitliği bilenen bir velinin hakkını gasb ettiler. Ben bu başkanlıktan çekiliyorum. İmam-i Ali (a.s.)’dan sonra İmam Hasan (a.s.)’dır. Ondan sonra da İmam-i Hüseyin (a.s.)’dır.
Bugün hâlâ imam-i Zeynel Abidin (a.s.)’lardır ki, o da Medine şehrindedir. Ben size vasiyet ediyorum, o, İmam’dır, halifedir, ona itaat edilmesi vaciptir. Benim ceddim Eba Süfyan, Muaviye kim oluyorda, atam Yezid kim olabilir.
Onlar (Hz.) Peygamber (s.a.v.)’e naib yani (vekil) değildirler ki ben de onlara peygamberlik yapayım, yani (arkaları sıra gideyim). Size gerçeği bildiriyorum ki, kıyamet gününde azaptan kurtulayım. Sakın asla yanlış yola gitmeyin.
Tanrıdan korkun, hattâ namazda bana iktida etmeyin yani (uymayın). Dediğimin tersini yaparsanız, Tanrı yanında mücrim olursunuz, günah sahibi olursunuz. Beni Ümeyye’nin hiç birine uymayın. Lâ’net o kimselere ki beni, atamı, babamı, İmam bile. Beni Ümeyye’ye uyup onları imam bilmemeliyiz. Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her Yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem (a.s.)'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 947
Halife İçin Muaviye Konumu: 1
Düşünün ki Muaviyenin soyundan gelen ve Kur’ân ve Ehl-i Beyt’i ayaklar altına alındığını soyle bir insanın kendi soyunun şerefsiz ve hasiyetsiz olduğunu itiraf eden ikinci Muvaiye bile saltanatta kalmıyor.
Ama kendilerine sözde hakiki Müslüman diyen ikiyüzlü maskeleri kimselerse Hz. Peygamber (s.a.v.)’in (itreti) olan Ehl-i Beyt katledenler kendilerini haklılık pozisiyonundan düşürmiyorlar.
Yezid’in oğlu ikinci Muaviye, Yezid ölünce Halife oldu. Bir Cuma günü, cemaat mescide toplandı. Yezid’in oğlu İkinci Muaviye minbere çıktı. Tanrının ululuğunu söyledikten ve şükranlarını bildirip, Hz. Peygamber (s.a.v.)’in büyüklüğünü anlattıktan sonra dedi ki:
‘’Ey Şam ahalisi, beni zorla babamın yerine nasb ettiler yani (diktiler), ben buna razı değilim. Ben kim, imamlık kim. Hak İmam Ali bin Ebutalib (a.s.) iledir. Ey cemaat, benim babam Yezid ve dedem Birinci Muaviye ve ceddim Ebu Süfyan, kendilerine (ehl-i sünnet) adını takarak her kötülüğü yaptılar, Müslümanlara karşı, babam Yezid, ve dedem Muaviye halifeliklerini yaydılar.
İmam-i Ali (a.s.) gibi ilmi, fazlı, yiğitliği bilenen bir velinin hakkını gasb ettiler. Ben bu başkanlıktan çekiliyorum. İmam-i Ali (a.s.)’dan sonra İmam Hasan (a.s.)’dır. Ondan sonra da İmam-i Hüseyin (a.s.)’dır.
Bugün hâlâ imam-i Zeynel Abidin (a.s.)’lardır ki, o da Medine şehrindedir. Ben size vasiyet ediyorum, o, İmam’dır, halifedir, ona itaat edilmesi vaciptir. Benim ceddim Eba Süfyan, Muaviye kim oluyorda, atam Yezid kim olabilir.
Onlar (Hz.) Peygamber (s.a.v.)’e naib yani (vekil) değildirler ki ben de onlara peygamberlik yapayım, yani (arkaları sıra gideyim). Size gerçeği bildiriyorum ki, kıyamet gününde azaptan kurtulayım. Sakın asla yanlış yola gitmeyin.
Tanrıdan korkun, hattâ namazda bana iktida etmeyin yani (uymayın). Dediğimin tersini yaparsanız, Tanrı yanında mücrim olursunuz, günah sahibi olursunuz. Beni Ümeyye’nin hiç birine uymayın. Lâ’net o kimselere ki beni, atamı, babamı, İmam bile. Beni Ümeyye’ye uyup onları imam bilmemeliyiz. Yazan. imam Dikmen
Yorum