Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 396
1- Bölüm Konuşması Konumu: 2
5- İmam Hüseyin (a.s.)’ın ehl-u iyali Emevi uşaklarınca esir edildi. Bu iş de onların yırtıcılık ve küstalıklarının en açık delillerindendir.
6- İmam Hüseyin (a.s.) Allah kanun ve hukuksal ilkeleri doğrultusundaki amaçlarını uygulanmasındaki devrim hareketi kıyamında savaşmak için gittiği kanlı Kerbela’da en feci bir şekilde ve hungarca bir şekilde şehit edildi. Bu ise en büyük iftihar ve onur senedi mesabesindedir. İmam Zeyn-ül Abidin ‘’Seccad’’ (a.s.) bu cümle ile şu noktayı beyan etmek istemiştir: ‘’Emevi rejimi uşaklarının işlediği bu küstahça amelleri karşısında İmam Hüseyin (a.s.)’ın mikavemet, sabrı ve sonuçta şehadete ermesi İmam Hüseyin (a.s.) ve yâranları için bir övünç kaynağıdır.’’
Burada insanın aklına şu soru ve meseleler takılabilir ki: Ancak Kufe halkı İmam Zeyn-ül Abidin ‘’Seccad’’ (a.s.)’ı tanımıyorlar mıydı ki, İmam kendini tanıtma ihtiyacını hissediyor?
Bu sorunun cevabı şudur ki: İmam Zeyn-ül Abidin ‘’Seccad’’ (a.s.) (ki o zamanlar takriben yirmi üç yaşlarındaydı) dört yıllık çocukluk dönemi dışında tüm ömrünü Medine’de geçirmişti. Dolayısıyla da Kufe halkının çoğu onun hakkında yeterli bir bilgiye sahip değildi. Üstelikte, kendini tanıtması halkı aydınlatması açısından da faydalıydı.
Evet, umarım ki ister araştırmacı ehl-i arkadaşlar olsun ve isterse de Kuran ve Ehl-i Beyt okuyucu kitlesi olsun bu araştırmalar hakkında kendilerinin İslam felsefi sentezi doğrultusundaki anlayışları açılarında yorumlama metodlarını kavrayış şekilleriyle değerlendirmeleri açılarında kendi özgür irade açılarında Ehl-i Beyt bağlamındaki bi’ât açılarının doğrultusundaki düşünceleri kendilerine bırakılmıştır. Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 396
1- Bölüm Konuşması Konumu: 2
5- İmam Hüseyin (a.s.)’ın ehl-u iyali Emevi uşaklarınca esir edildi. Bu iş de onların yırtıcılık ve küstalıklarının en açık delillerindendir.
6- İmam Hüseyin (a.s.) Allah kanun ve hukuksal ilkeleri doğrultusundaki amaçlarını uygulanmasındaki devrim hareketi kıyamında savaşmak için gittiği kanlı Kerbela’da en feci bir şekilde ve hungarca bir şekilde şehit edildi. Bu ise en büyük iftihar ve onur senedi mesabesindedir. İmam Zeyn-ül Abidin ‘’Seccad’’ (a.s.) bu cümle ile şu noktayı beyan etmek istemiştir: ‘’Emevi rejimi uşaklarının işlediği bu küstahça amelleri karşısında İmam Hüseyin (a.s.)’ın mikavemet, sabrı ve sonuçta şehadete ermesi İmam Hüseyin (a.s.) ve yâranları için bir övünç kaynağıdır.’’
Burada insanın aklına şu soru ve meseleler takılabilir ki: Ancak Kufe halkı İmam Zeyn-ül Abidin ‘’Seccad’’ (a.s.)’ı tanımıyorlar mıydı ki, İmam kendini tanıtma ihtiyacını hissediyor?
Bu sorunun cevabı şudur ki: İmam Zeyn-ül Abidin ‘’Seccad’’ (a.s.) (ki o zamanlar takriben yirmi üç yaşlarındaydı) dört yıllık çocukluk dönemi dışında tüm ömrünü Medine’de geçirmişti. Dolayısıyla da Kufe halkının çoğu onun hakkında yeterli bir bilgiye sahip değildi. Üstelikte, kendini tanıtması halkı aydınlatması açısından da faydalıydı.
Evet, umarım ki ister araştırmacı ehl-i arkadaşlar olsun ve isterse de Kuran ve Ehl-i Beyt okuyucu kitlesi olsun bu araştırmalar hakkında kendilerinin İslam felsefi sentezi doğrultusundaki anlayışları açılarında yorumlama metodlarını kavrayış şekilleriyle değerlendirmeleri açılarında kendi özgür irade açılarında Ehl-i Beyt bağlamındaki bi’ât açılarının doğrultusundaki düşünceleri kendilerine bırakılmıştır. Yazan. imam Dikmen
Yorum