Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 455
Hz. Resulullah (S.a.v.)’ın Ashabının Bazılarının
Hadis Yazılımı hakkında ki, Görüşlerin Konumu: 1
Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmalarının yapmış olduğu İslam anayasası felesefesi sentezinin doğrultusundaki çalışmaların temelinde Kur’an ve Ehl-i Beyt’inin birbiriyle bağlantısının tesintisiz olarak bağlı olmaları sebebiyle İslam hukukundan ayrılmayacağının temel neden ve niteliklerinin var olma konusu meseleler halinde bazı sahabelerininde vazgeçilmez görevi oldukların bilincindeydiler.
Bu nedenledir ki, Ashaptan bazılarının hadis yazmak istememelerine rağmen bazılarının da hadis yazılımın mecburi ve zorunlu olarak ele alınmasının kaçınılmaz olduğunun göstergesi olmuştur. Bu durum hadis yazma yasağının Peygamber (s.a.v.)’in emriyle değil sırf bazı çıkarcıların emirleriyle olduğunu göstermektedir.
Hz. Resulullah (s.a.v.)’in ashabı arasında Emir-ul Mü’minin İmam Ali (a.s.)’ın hadislerin yazılması gerekliliğin inancındaydı; nitekim oğlu İmam Hasan Mucteba (a.s.)’ın da hadis yazılımının gerekli zorunluğu olduğunu vrugulamaktaydılar.
Abdullah ibn-i Abbas; ‘’İlmi yazmakla koruyum’’ diyordu.’’ (Takyid-ul İlm. Sayfa. 92.)
Harun ibn-i Antere babasından şöyle nakledilmiştir ki; Abdullah ibn-i Abbas, bir hadis bana nakletti ve onu yazmamı istedi. (Şerh-u Mean-il Asar, cild. 4, sayfa. 319. Sünen-id Darimî, cild. 1, sayfa. 128.)
Selmî de; İbn-i Abbas’ın yanında, Ebu Rafî’nin diliyle Hz. Peygamber (s.a.v.)’den yazdığı levhalar olduğunu gördüm diyor. (et Teratib-ul İdariyye, cild. 2, sayfa. 246. Takyid-ul İlm, sayfa. 92.)
Enes ibn-i Malik’in oğluna ‘’İlmi yazarak koru’’ dediğini nakleder.’’ (Tabakat-ut Kubra, cild. 7, sayfa. 21. Sünen-id Darimî, cild. 1, sayfa. 127.)
Kattanî de, Ayyaz’ın sahabe ve tabiinden çoğunun hadis yazılımının caiz olduğunu şöylemekte olduklarını naklederler. (et Teratib-ul İdariyye, cild. 2, sayfa. 247.)
Yazan der ki: Ümmü Ya’fur’dan dua ve zikirle ilgili bazı yazılar aldım, onu İmam Ali (a.s.)’nın yanına götürdüm, onşarı bana öğrettikten sonra, bunları Ümmü Ya’fur’a geri çevir diye buyurdular. (Musannef-i İbn-i Ebî ieybe, cild. 2, sayfa. 390.) Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 455
Hz. Resulullah (S.a.v.)’ın Ashabının Bazılarının
Hadis Yazılımı hakkında ki, Görüşlerin Konumu: 1
Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmalarının yapmış olduğu İslam anayasası felesefesi sentezinin doğrultusundaki çalışmaların temelinde Kur’an ve Ehl-i Beyt’inin birbiriyle bağlantısının tesintisiz olarak bağlı olmaları sebebiyle İslam hukukundan ayrılmayacağının temel neden ve niteliklerinin var olma konusu meseleler halinde bazı sahabelerininde vazgeçilmez görevi oldukların bilincindeydiler.
Bu nedenledir ki, Ashaptan bazılarının hadis yazmak istememelerine rağmen bazılarının da hadis yazılımın mecburi ve zorunlu olarak ele alınmasının kaçınılmaz olduğunun göstergesi olmuştur. Bu durum hadis yazma yasağının Peygamber (s.a.v.)’in emriyle değil sırf bazı çıkarcıların emirleriyle olduğunu göstermektedir.
Hz. Resulullah (s.a.v.)’in ashabı arasında Emir-ul Mü’minin İmam Ali (a.s.)’ın hadislerin yazılması gerekliliğin inancındaydı; nitekim oğlu İmam Hasan Mucteba (a.s.)’ın da hadis yazılımının gerekli zorunluğu olduğunu vrugulamaktaydılar.
Abdullah ibn-i Abbas; ‘’İlmi yazmakla koruyum’’ diyordu.’’ (Takyid-ul İlm. Sayfa. 92.)
Harun ibn-i Antere babasından şöyle nakledilmiştir ki; Abdullah ibn-i Abbas, bir hadis bana nakletti ve onu yazmamı istedi. (Şerh-u Mean-il Asar, cild. 4, sayfa. 319. Sünen-id Darimî, cild. 1, sayfa. 128.)
Selmî de; İbn-i Abbas’ın yanında, Ebu Rafî’nin diliyle Hz. Peygamber (s.a.v.)’den yazdığı levhalar olduğunu gördüm diyor. (et Teratib-ul İdariyye, cild. 2, sayfa. 246. Takyid-ul İlm, sayfa. 92.)
Enes ibn-i Malik’in oğluna ‘’İlmi yazarak koru’’ dediğini nakleder.’’ (Tabakat-ut Kubra, cild. 7, sayfa. 21. Sünen-id Darimî, cild. 1, sayfa. 127.)
Kattanî de, Ayyaz’ın sahabe ve tabiinden çoğunun hadis yazılımının caiz olduğunu şöylemekte olduklarını naklederler. (et Teratib-ul İdariyye, cild. 2, sayfa. 247.)
Yazan der ki: Ümmü Ya’fur’dan dua ve zikirle ilgili bazı yazılar aldım, onu İmam Ali (a.s.)’nın yanına götürdüm, onşarı bana öğrettikten sonra, bunları Ümmü Ya’fur’a geri çevir diye buyurdular. (Musannef-i İbn-i Ebî ieybe, cild. 2, sayfa. 390.) Yazan. imam Dikmen
Yorum