Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her Yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 707
2- Ebû Ca’fer Muhammed b. Osman:
İkinci sefir Ebû Ca’fer Muhammed b. Osman, babasının yazılı vasiyeti ile Gâib İmam’ın sefir’i olarak tayin olunmuştur. Esasen İmamiyye’ye göre, Ebû Ca’fer Muhammed’in sefirliği de el-Hasanu’l- Askeri (a.s.) tarafından bildirilmiştir.
Bir gün o, ashabına ‘’O (Osman b. Sa’id) benim vekilim ve oğlu Muhammed de oğlum Muhammed’in vekilidir’’ demişti. (Donaldson, 251; Gölpınarlı, 530.)
Ebû Ca’fer Muhammed b. Osman daha babasının sağlığında On İki İmam’ın sefirlik hizmetini yerine getirmeye başlamış; kendisine arada bir Gâib İmam’ın yazılı emri gelmiştir.
Bunlardan biri Osman b. Sa’id’in ölümünden sonra şu ifadelerle kayıtlara geçmiştir. Ama ne yazıktır ki Ehl-i Sünnet alimleri ve ulu önder ulemalarının hepsinin bundan haberdar oldukları bir gerçektir.
Neden bu güne kadar da kendi kaynak kitapların başında bu haberlerle mutebir oldukları halde gerçeklerinin açıklanmamalarında ki, israrlarının nedenleri anlaşılmamakla beraber büyük bir vebal altına girmişlerdir.
Değerli araştırmacı ve aynı zaman biriminde de yazar olan sayın ‘’Ethem Rûhi Fığlalı’nın’’ kendi eserinde şu şekilde devam etmektedirler:
‘’Allah senin ecrini, hesabını artırsın; bu yas yüzünden de sana lûtufta ve ihsanda bulunsun. Sen de felakete uğradın, biz de uğradık; ayrılığıyla sen de yalnız kaldın, biz de yalnız kaldık. Allah, göçtüğü yerde onu sevindirsin.
Kutluluğunun en yüce delili şu ki, Allah ona, kendisinden sonra yerine geçmek, onun işini yüklenmek ve onu rahmetle andırmak için senin gibi bir oğul vermiş.
Ben, Allah’a hamdolsun derim; çünkü onun yerine geçmenle canlar huzur içinde. Üstün ve yüce Allah, sana ihsaniyle, senin onun yerine geçirmesiyle, onları bu huzura kavuşturdu. Allah yardımcı olsun; sana güç kuvvet versin; yardım etsin; başarı versin; dostun, koruyucun görüp gözetenin olsun.’’
Bunun başka bir tevkiy’de de,
‘’Allah ondan da, babasındab da razı olsun. Muhammed b. Osman el-Amrî, bizim inandığımız, güvendiğimiz kişidir; onun yazısı benim yazımdır’’ demişlerdir. (Gölpınarlı, 531.)
İkinci sefir 29 Cemâziyelâhir 305/17 Aaralık 917 tarihinde Bağdâd’da vefat etmişlerdir. (Donaldson 252; Gölpınarlı, 530-1; eş-Şi’a ve’t-Teşeyyu, 273.) Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her Yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 707
2- Ebû Ca’fer Muhammed b. Osman:
İkinci sefir Ebû Ca’fer Muhammed b. Osman, babasının yazılı vasiyeti ile Gâib İmam’ın sefir’i olarak tayin olunmuştur. Esasen İmamiyye’ye göre, Ebû Ca’fer Muhammed’in sefirliği de el-Hasanu’l- Askeri (a.s.) tarafından bildirilmiştir.
Bir gün o, ashabına ‘’O (Osman b. Sa’id) benim vekilim ve oğlu Muhammed de oğlum Muhammed’in vekilidir’’ demişti. (Donaldson, 251; Gölpınarlı, 530.)
Ebû Ca’fer Muhammed b. Osman daha babasının sağlığında On İki İmam’ın sefirlik hizmetini yerine getirmeye başlamış; kendisine arada bir Gâib İmam’ın yazılı emri gelmiştir.
Bunlardan biri Osman b. Sa’id’in ölümünden sonra şu ifadelerle kayıtlara geçmiştir. Ama ne yazıktır ki Ehl-i Sünnet alimleri ve ulu önder ulemalarının hepsinin bundan haberdar oldukları bir gerçektir.
Neden bu güne kadar da kendi kaynak kitapların başında bu haberlerle mutebir oldukları halde gerçeklerinin açıklanmamalarında ki, israrlarının nedenleri anlaşılmamakla beraber büyük bir vebal altına girmişlerdir.
Değerli araştırmacı ve aynı zaman biriminde de yazar olan sayın ‘’Ethem Rûhi Fığlalı’nın’’ kendi eserinde şu şekilde devam etmektedirler:
‘’Allah senin ecrini, hesabını artırsın; bu yas yüzünden de sana lûtufta ve ihsanda bulunsun. Sen de felakete uğradın, biz de uğradık; ayrılığıyla sen de yalnız kaldın, biz de yalnız kaldık. Allah, göçtüğü yerde onu sevindirsin.
Kutluluğunun en yüce delili şu ki, Allah ona, kendisinden sonra yerine geçmek, onun işini yüklenmek ve onu rahmetle andırmak için senin gibi bir oğul vermiş.
Ben, Allah’a hamdolsun derim; çünkü onun yerine geçmenle canlar huzur içinde. Üstün ve yüce Allah, sana ihsaniyle, senin onun yerine geçirmesiyle, onları bu huzura kavuşturdu. Allah yardımcı olsun; sana güç kuvvet versin; yardım etsin; başarı versin; dostun, koruyucun görüp gözetenin olsun.’’
Bunun başka bir tevkiy’de de,
‘’Allah ondan da, babasındab da razı olsun. Muhammed b. Osman el-Amrî, bizim inandığımız, güvendiğimiz kişidir; onun yazısı benim yazımdır’’ demişlerdir. (Gölpınarlı, 531.)
İkinci sefir 29 Cemâziyelâhir 305/17 Aaralık 917 tarihinde Bağdâd’da vefat etmişlerdir. (Donaldson 252; Gölpınarlı, 530-1; eş-Şi’a ve’t-Teşeyyu, 273.) Yazan. imam Dikmen
Yorum