Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her Yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem (a.s.)'ın Varisi
[/color]
[/color]İmam Hüseyin (a.s.): 974 [/color]
[/color]
[/color]Sünni Âlimleriyle[/color] Tartışmamız [/color]Konumu:
[/color]
[/color]Sünni âlimlerinden birine dedikim ki: [/color]2[/color]
[/color]
[/color]Bunu bilmenin sana ne yararı vardır? dediler ve şu ayet ilkelerini okudular:
[/color]
[/color]‘’Onlar bir ümmet idiler gelip geçtiler, kendi işlerinin sorumlusu kendileridir ve siz de kendi işlerinizin sorumlususunuz ve onların yaptıklarından siz asla sorumlu tutulmayacaksınız.’’[/color][/color](al-Bakara Sûresi. 142.nci ayet ilkeleri.)
[/color]
[/color]‘’Bu ayet ilkesinde geçen [/color](ve la-tes’elûn)[/color] kelimesini acaba [/color]‘’tes’elûn’’[/color] diye mi okuyacaksınız, yoksa [/color]‘’tus’elûn’’[/color] mu? dedim.’’
[/color]
[/color]‘’Tus’elûn’’[/color] olarak okunur dediler.’’
[/color]
[/color]Allah’a şükürler olsun ki,[/color][/color]‘’Tus’elûn’’[/color] okunur, dedim, yoksa ‘’tes’elûn’’ okunsaydı, tartışmak ve incelemek artık [/color]şer’an doğru[/color] sayılmazdı; ama ‘’tus’elûn’’ okunduğuna göre ayet ilkesinin manası şöyle olmuş olur: [/color]‘’Siz onların yaptıklarından dolayı sorumlu tutulmayacaksınız.’’
[/color]
[/color]Bu ayet ilkelerinin içerdiği anlamın aynısını ifade eden başka ayet ilkesi kerimelerinden de mevcuttur. Mesela şu ayet ilkelerinde ki kerime:
[/color]
[/color]‘’Herkes kendi kazancına bağlıdır.’’
[/color]Ve yine şu ayet ilkelerinde olduğu gibi:
[/color]‘’Gerçekten insan ancak çalıştığını alır.’’
[/color]
[/color]Ve yukarda görüldüğü gibi bu ayet ilkelerinde araştırma yapmayı men etmekle bir alâkası yoktur. Kur’ân-ı Kerim birçok ayet ilkelerinde bizi geçmiş ümmetlere ait haberler hakkında bilgi edinmemiz ve onlardan ibret almaya davet etmektedir. [/color]
[/color]
[/color]Allah’u Teala[/color] bir yandan Firavun, Hâmân, Nemrud ve Karun gibilerinin hayatlarını ve diğer diğer yandan da [/color]Hz. Peygamber (s.a.v.)’in hayatını Kur’ân-ı Kerim’de bize anlatmış oluyor. [/color]Şüphesiz ki bunları, yüce Allah bizi eğlendirmek için değil, hakkı batıldan ayırt etmemiz için zikretmişlerdir...
[/color]
[/color]‘’Bu konuyu bilmenin, sana ne yararı var?’’[/color] diyorsun. Oysa ki bu konuyu bilmemin benim için birçok yönden yararı vardır:
[/color]
[/color]‘’Evvela, Allah’ın velisini tanıyıp ona uyarım ve Allah’ın düşmanını tanıyıp ona düşmanlık ederim. Bu da, Allah’ın bize vacip kıldığı bir emirdir.’’
[/color]
[/color]İkinci [/color]olarakta, benim için önemli olan, Allah’ın istediği şekilde O’na ibadet etmektir. [/color]Ebu Hanife, Malik [/color]ve diğer müçtehidlerin istediği gibi değil.
[/color]
[/color]Çünkü görüyorum ki,[/color] Malik namazda ‘’bismillah’ın denmesini mekruh götüyor’’ [/color]ve ötekisi ‘’bismillah’sız namazı batıl sayıyor.’’ Hâlbuki [/color]namaz dinin direğidir;[/color] eğer o kabul olursa, diğer ameller de kabul olur ve eğer kabul olmazsa, diğer ameller de kabul olmaz. Biz ise namazımızın batıl olmasını istemiyoruz... [/color]Yazan. imam Dikmen
[/color]
Her gün aşura! Her Yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem (a.s.)'ın Varisi
[/color]
[/color]İmam Hüseyin (a.s.): 974 [/color]
[/color]
[/color]Sünni Âlimleriyle[/color] Tartışmamız [/color]Konumu:
[/color]
[/color]Sünni âlimlerinden birine dedikim ki: [/color]2[/color]
[/color]
[/color]Bunu bilmenin sana ne yararı vardır? dediler ve şu ayet ilkelerini okudular:
[/color]
[/color]‘’Onlar bir ümmet idiler gelip geçtiler, kendi işlerinin sorumlusu kendileridir ve siz de kendi işlerinizin sorumlususunuz ve onların yaptıklarından siz asla sorumlu tutulmayacaksınız.’’[/color][/color](al-Bakara Sûresi. 142.nci ayet ilkeleri.)
[/color]
[/color]‘’Bu ayet ilkesinde geçen [/color](ve la-tes’elûn)[/color] kelimesini acaba [/color]‘’tes’elûn’’[/color] diye mi okuyacaksınız, yoksa [/color]‘’tus’elûn’’[/color] mu? dedim.’’
[/color]
[/color]‘’Tus’elûn’’[/color] olarak okunur dediler.’’
[/color]
[/color]Allah’a şükürler olsun ki,[/color][/color]‘’Tus’elûn’’[/color] okunur, dedim, yoksa ‘’tes’elûn’’ okunsaydı, tartışmak ve incelemek artık [/color]şer’an doğru[/color] sayılmazdı; ama ‘’tus’elûn’’ okunduğuna göre ayet ilkesinin manası şöyle olmuş olur: [/color]‘’Siz onların yaptıklarından dolayı sorumlu tutulmayacaksınız.’’
[/color]
[/color]Bu ayet ilkelerinin içerdiği anlamın aynısını ifade eden başka ayet ilkesi kerimelerinden de mevcuttur. Mesela şu ayet ilkelerinde ki kerime:
[/color]
[/color]‘’Herkes kendi kazancına bağlıdır.’’
[/color]Ve yine şu ayet ilkelerinde olduğu gibi:
[/color]‘’Gerçekten insan ancak çalıştığını alır.’’
[/color]
[/color]Ve yukarda görüldüğü gibi bu ayet ilkelerinde araştırma yapmayı men etmekle bir alâkası yoktur. Kur’ân-ı Kerim birçok ayet ilkelerinde bizi geçmiş ümmetlere ait haberler hakkında bilgi edinmemiz ve onlardan ibret almaya davet etmektedir. [/color]
[/color]
[/color]Allah’u Teala[/color] bir yandan Firavun, Hâmân, Nemrud ve Karun gibilerinin hayatlarını ve diğer diğer yandan da [/color]Hz. Peygamber (s.a.v.)’in hayatını Kur’ân-ı Kerim’de bize anlatmış oluyor. [/color]Şüphesiz ki bunları, yüce Allah bizi eğlendirmek için değil, hakkı batıldan ayırt etmemiz için zikretmişlerdir...
[/color]
[/color]‘’Bu konuyu bilmenin, sana ne yararı var?’’[/color] diyorsun. Oysa ki bu konuyu bilmemin benim için birçok yönden yararı vardır:
[/color]
[/color]‘’Evvela, Allah’ın velisini tanıyıp ona uyarım ve Allah’ın düşmanını tanıyıp ona düşmanlık ederim. Bu da, Allah’ın bize vacip kıldığı bir emirdir.’’
[/color]
[/color]İkinci [/color]olarakta, benim için önemli olan, Allah’ın istediği şekilde O’na ibadet etmektir. [/color]Ebu Hanife, Malik [/color]ve diğer müçtehidlerin istediği gibi değil.
[/color]
[/color]Çünkü görüyorum ki,[/color] Malik namazda ‘’bismillah’ın denmesini mekruh götüyor’’ [/color]ve ötekisi ‘’bismillah’sız namazı batıl sayıyor.’’ Hâlbuki [/color]namaz dinin direğidir;[/color] eğer o kabul olursa, diğer ameller de kabul olur ve eğer kabul olmazsa, diğer ameller de kabul olmaz. Biz ise namazımızın batıl olmasını istemiyoruz... [/color]Yazan. imam Dikmen
[/color]
Yorum