Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Her gün aşura! Her yer kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 22
Özgürlük mmucadelesinin babası Hz. İmam Hüseyin (a.s.)’ın Yezid’e biatı reddetmesinin nedenleri, O’nun şu kutsal ve veciz mübarek sözlerinde yer almaktadır:’’...Biz Peygamberlik Ehl- i Beyt’iyiz, Risalet, ve imamet madeni ve meleklerin çokça gelip gittiği, (bir aile)’yiz. Allah, (İslam devletini) bizimle başlattı ve bizimle bitirir. Yezid ise, şarap içen, suçsuz cana kıyan, alenen çirkin işler yapan fasık bir kişidir. Benim gibi birisi, yezid gibi birisine asla bîat etmez.’’
O’nun içinde yukarda belirtmiş olduğumuz hadislerin gerçekliğinden herhangi şüphe duyulmamaktadır. Ama ne yazıktirdir ki, bize ulaşan sayısızca kandırıcı ve gerçeklerle herhangi bir gerçekliği olmayan hadisler gelmiştir. Şimdi ise gelen rivayetlerin yalanlarla ve akıl almaz oyunlarla oynanan oyunların ne gibi bir titizlikte islendiklerini vurgulacağaız. Bize göre bu rivayetler muteber ve güvenilir rivayetler değildir. Buna bir çok delil zikredebiliriz. Ancak söz uzamasın diye bazılarına, hem de kısaca değinmekle yetiniyoruz (Akıllıya işaret yeterlidir)
1- Her şeyden önce bu rivayetlerin senetlerinde yapılan problem var oluşu; çünkü Ehl-i Sünnet rical kitaplarına müracaat edip bu senetlerdeki kişi veya kişilerin yani hadis rivayet eden ravileri araştıran herkes onların çoğunun şaibeli ve türlü türlü ithamlara maruz kalan kimseler olduklarını açıkça görür. Kaldı ki sahi hadis nakl eden ravilerden bazıları hicretten yıllar sonra Medine’ye gelmiştir. Bunlardan örnekler vermek istersek başlarında Ebu Musa Eş’ari gibi, bazısı hicret zamanında daha küçücük bir tıfıldı, İbn-i Zübeyr gibi; bazısı da hicretten yıllar sonra Müslüman olmuştur, Muaviye gibi. Böyle ki bir durumda bu gibi hadis nakleden ravilerin Hz. Resulullah(s.a.v.)’la ilgili hicret öncesi, hatta İslam öncesi olayları bizzat görüp nakletmeleri nasıl düşünülebilir?!... Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her yer kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 22
Özgürlük mmucadelesinin babası Hz. İmam Hüseyin (a.s.)’ın Yezid’e biatı reddetmesinin nedenleri, O’nun şu kutsal ve veciz mübarek sözlerinde yer almaktadır:’’...Biz Peygamberlik Ehl- i Beyt’iyiz, Risalet, ve imamet madeni ve meleklerin çokça gelip gittiği, (bir aile)’yiz. Allah, (İslam devletini) bizimle başlattı ve bizimle bitirir. Yezid ise, şarap içen, suçsuz cana kıyan, alenen çirkin işler yapan fasık bir kişidir. Benim gibi birisi, yezid gibi birisine asla bîat etmez.’’
O’nun içinde yukarda belirtmiş olduğumuz hadislerin gerçekliğinden herhangi şüphe duyulmamaktadır. Ama ne yazıktirdir ki, bize ulaşan sayısızca kandırıcı ve gerçeklerle herhangi bir gerçekliği olmayan hadisler gelmiştir. Şimdi ise gelen rivayetlerin yalanlarla ve akıl almaz oyunlarla oynanan oyunların ne gibi bir titizlikte islendiklerini vurgulacağaız. Bize göre bu rivayetler muteber ve güvenilir rivayetler değildir. Buna bir çok delil zikredebiliriz. Ancak söz uzamasın diye bazılarına, hem de kısaca değinmekle yetiniyoruz (Akıllıya işaret yeterlidir)
1- Her şeyden önce bu rivayetlerin senetlerinde yapılan problem var oluşu; çünkü Ehl-i Sünnet rical kitaplarına müracaat edip bu senetlerdeki kişi veya kişilerin yani hadis rivayet eden ravileri araştıran herkes onların çoğunun şaibeli ve türlü türlü ithamlara maruz kalan kimseler olduklarını açıkça görür. Kaldı ki sahi hadis nakl eden ravilerden bazıları hicretten yıllar sonra Medine’ye gelmiştir. Bunlardan örnekler vermek istersek başlarında Ebu Musa Eş’ari gibi, bazısı hicret zamanında daha küçücük bir tıfıldı, İbn-i Zübeyr gibi; bazısı da hicretten yıllar sonra Müslüman olmuştur, Muaviye gibi. Böyle ki bir durumda bu gibi hadis nakleden ravilerin Hz. Resulullah(s.a.v.)’la ilgili hicret öncesi, hatta İslam öncesi olayları bizzat görüp nakletmeleri nasıl düşünülebilir?!... Yazan. imam Dikmen
Yorum