Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Her gün aşura! Her yer kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 147
Varlık Aleminde Cismi ve Hakkın Kudreti:
Ruha oran insanın bedeni, Sonsuz kudrete ve Ezeli İradeye nisbetle alemin bedeni gibidir. Nasıl ki, Allah'ın sırf dilemekle dilediği gerçekleşirse , bilinen şekilde yaratılan bu beden de aynen o şekilde ruhun emrindedir. Ruh bir şeyi sırf yapmak istemekle beden bu isteği yerine getirmek için harekete geçer.
İnsanın hem kendi gücünü tanımalıdır. Hem de İlahını ve Yaratıcısını tanımalıdır. Yalnız bir insanda ruh günah işlemez. İnsan vucudunun bedensel olarak günah işlemede kendi özel iradesine bağlılığıyla serbest olduğundan dolayı günah işlemesiyle insanın bedensel ruh'u günah işlemiş hale gelir.
Bütün bu organizma , göz, kulak dil, burun, zihin, hayal gücü, ilham kaynağı, kalb, ciğer, mide, sindirim, solunum ve saire gibi yüzlerce açık ve gizli güç ve sistemli ile yani beden bütün bu teşkilatı ile ruhun hizmetindedir.
Ruh'un İradesinin İnsan Beden'ine Etkisi:
İnsanoğlunun kendi yaratılışı ile hayvan yaratılışının arasında farklara bir bakmalıdır. Elbette ki İnsandaki ruh hayvanlarda mevcut değildir, ama insanda olan canlılık varlığı hayvanlarda da mevcuttur. Şu anda bir insan canı ile hayvanların canları hakında bir çalışma veya herhangi bir araştırmak yapmak niyetinde de değiliz.
Bir şeye doğru hareket etmek istediğinde insan doğal olarak hareket eder. Yürümek isteyen adamın ayaklarına yürü demesine herhangi bir gerek yoktur. Sadece yürümesi yeterlidir. Elini cebine koymak isteyen insan doğrudan elini cebine koyar, eline cebe gir demesi gerekmez.
Bir tarafa bakmak isyeten adam herhangi bir emre gerek duymadan o tarafa bakar. İnsan iradesinin bedenin tüm organlarına nüfuz etmesi İlahi iradenin varlık alemine nüfuzun küçük bir örnektir. Bu konuların insanlar üzerinde olan bir canlılık varlığının kendi serbest iradesinin bir özetidir. Kur'an'da ise Allah'u Te'ala şöyle buyurmaktadır :
"Ve sana Rûh'u soruyorlar; de ki Rûh, Rabbi'min işindendir, hakkındandır ve zâten size pek az bir bilgiden başka bir şey de verilmemiştir." (âl-İsrâ Suresi: 85. ayetin meali ) Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her yer kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 147
Varlık Aleminde Cismi ve Hakkın Kudreti:
Ruha oran insanın bedeni, Sonsuz kudrete ve Ezeli İradeye nisbetle alemin bedeni gibidir. Nasıl ki, Allah'ın sırf dilemekle dilediği gerçekleşirse , bilinen şekilde yaratılan bu beden de aynen o şekilde ruhun emrindedir. Ruh bir şeyi sırf yapmak istemekle beden bu isteği yerine getirmek için harekete geçer.
İnsanın hem kendi gücünü tanımalıdır. Hem de İlahını ve Yaratıcısını tanımalıdır. Yalnız bir insanda ruh günah işlemez. İnsan vucudunun bedensel olarak günah işlemede kendi özel iradesine bağlılığıyla serbest olduğundan dolayı günah işlemesiyle insanın bedensel ruh'u günah işlemiş hale gelir.
Bütün bu organizma , göz, kulak dil, burun, zihin, hayal gücü, ilham kaynağı, kalb, ciğer, mide, sindirim, solunum ve saire gibi yüzlerce açık ve gizli güç ve sistemli ile yani beden bütün bu teşkilatı ile ruhun hizmetindedir.
Ruh'un İradesinin İnsan Beden'ine Etkisi:
İnsanoğlunun kendi yaratılışı ile hayvan yaratılışının arasında farklara bir bakmalıdır. Elbette ki İnsandaki ruh hayvanlarda mevcut değildir, ama insanda olan canlılık varlığı hayvanlarda da mevcuttur. Şu anda bir insan canı ile hayvanların canları hakında bir çalışma veya herhangi bir araştırmak yapmak niyetinde de değiliz.
Bir şeye doğru hareket etmek istediğinde insan doğal olarak hareket eder. Yürümek isteyen adamın ayaklarına yürü demesine herhangi bir gerek yoktur. Sadece yürümesi yeterlidir. Elini cebine koymak isteyen insan doğrudan elini cebine koyar, eline cebe gir demesi gerekmez.
Bir tarafa bakmak isyeten adam herhangi bir emre gerek duymadan o tarafa bakar. İnsan iradesinin bedenin tüm organlarına nüfuz etmesi İlahi iradenin varlık alemine nüfuzun küçük bir örnektir. Bu konuların insanlar üzerinde olan bir canlılık varlığının kendi serbest iradesinin bir özetidir. Kur'an'da ise Allah'u Te'ala şöyle buyurmaktadır :
"Ve sana Rûh'u soruyorlar; de ki Rûh, Rabbi'min işindendir, hakkındandır ve zâten size pek az bir bilgiden başka bir şey de verilmemiştir." (âl-İsrâ Suresi: 85. ayetin meali ) Yazan. imam Dikmen
Yorum