Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Her gün aşura! Her yer kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 206
Allah’ın İradesine Uygun Hareket Etme Konumu:
Allah’u Teâla’nın insanlığın kendisine kulluk için yarattığı hususu akli delillerden ve Kur’an ayet ilkelerinden anlaşılmaktadır. Beşer alemi yapısı gereği kulluk için yeteneklidir. Allah (c.c.) onu iki yola ayrılış noktasında yerletirmiştir. Heva ve Şehvetlerine kul olabileceği gibi Yaratıcısına da kul olma yeteneğinide vermiştir.
İnsan hevası aynı hayvanlar gibi heva ve şehvete itaat etmek zorundadırlar. Ne var ki beşer bu konularda özgür yaratılmıştır. Bu ise insanı hayvandan ayırabilecek durumdadır. Hayvanın şehvetlere ve nefsi eğilimlere uymaktan başka bir işi ve görevi yoktur. Yani açıkçası yaptığından sorumlu değildir. İnsan ise kişisel eğilimlerini gözardı ederek Mevlasının istediği doğrultusunda hareket edebilir.
Hevaya kul olabileceği gibi Allah’a da kul olma gücüne sahiptir. Biz burda insanların bazı konularda bu yolda yürüyebilecek kişisel eğilim ve hevalarına uydukları gibi diğer taraftanda bazısı ise ikinci yolu seçebilecek ve Allah’a itaat edebilecek konumlarda sayabiliriz.
İnsnların çoğu Nefs-i Emmare Sahibidir Konumu:
Kişinin zamanın her döneminde hevaya uyan daha çok insanın bulunduğunu görüyoruz. Bu tip kişi veya kişiler şeytanın kulluk zincirini boyunlarında taşırlar. Şehvetler ve izzetlerden başka amaçları yoktur.
Bu gibi kişiler nefs-i emmare takvasına sahiptirler denilebilir. ‘’el-Emmare’’ kelimesi çokça mübalağalı bir biçimde emreden anlamına gelmektedir.
Emreden (emir) ise insanın iç dünyasında bulunan nefsin hevasından başka birşey değildir. Örneğin günlük olaylarında tecavüzlerin sayısızca artmaları gibi. Böyle bir kişinin gözü yabancı bir kadına ilişir ilişmez hemen ona meyleder ve ona dikkatle bakar.
Bir yerde malınvarlığından haberdar olsa hemen kapmak için helal veya haram olduğuna bakmadan ona yönelir. Öyle ki ona mal haramdır denildiğinde bu sözlerle alay eder olduğunu görürüz. İşte böylesi bir nefsi haddiini aşan inatçı bir nefisdir. Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her yer kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 206
Allah’ın İradesine Uygun Hareket Etme Konumu:
Allah’u Teâla’nın insanlığın kendisine kulluk için yarattığı hususu akli delillerden ve Kur’an ayet ilkelerinden anlaşılmaktadır. Beşer alemi yapısı gereği kulluk için yeteneklidir. Allah (c.c.) onu iki yola ayrılış noktasında yerletirmiştir. Heva ve Şehvetlerine kul olabileceği gibi Yaratıcısına da kul olma yeteneğinide vermiştir.
İnsan hevası aynı hayvanlar gibi heva ve şehvete itaat etmek zorundadırlar. Ne var ki beşer bu konularda özgür yaratılmıştır. Bu ise insanı hayvandan ayırabilecek durumdadır. Hayvanın şehvetlere ve nefsi eğilimlere uymaktan başka bir işi ve görevi yoktur. Yani açıkçası yaptığından sorumlu değildir. İnsan ise kişisel eğilimlerini gözardı ederek Mevlasının istediği doğrultusunda hareket edebilir.
Hevaya kul olabileceği gibi Allah’a da kul olma gücüne sahiptir. Biz burda insanların bazı konularda bu yolda yürüyebilecek kişisel eğilim ve hevalarına uydukları gibi diğer taraftanda bazısı ise ikinci yolu seçebilecek ve Allah’a itaat edebilecek konumlarda sayabiliriz.
İnsnların çoğu Nefs-i Emmare Sahibidir Konumu:
Kişinin zamanın her döneminde hevaya uyan daha çok insanın bulunduğunu görüyoruz. Bu tip kişi veya kişiler şeytanın kulluk zincirini boyunlarında taşırlar. Şehvetler ve izzetlerden başka amaçları yoktur.
Bu gibi kişiler nefs-i emmare takvasına sahiptirler denilebilir. ‘’el-Emmare’’ kelimesi çokça mübalağalı bir biçimde emreden anlamına gelmektedir.
Emreden (emir) ise insanın iç dünyasında bulunan nefsin hevasından başka birşey değildir. Örneğin günlük olaylarında tecavüzlerin sayısızca artmaları gibi. Böyle bir kişinin gözü yabancı bir kadına ilişir ilişmez hemen ona meyleder ve ona dikkatle bakar.
Bir yerde malınvarlığından haberdar olsa hemen kapmak için helal veya haram olduğuna bakmadan ona yönelir. Öyle ki ona mal haramdır denildiğinde bu sözlerle alay eder olduğunu görürüz. İşte böylesi bir nefsi haddiini aşan inatçı bir nefisdir. Yazan. imam Dikmen
Yorum