Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 351
İmam Hüseyin (a.s.) (devrimci) Kıyamın Ahlak-î Boyutu Konumu: 1
Kuran ve ehl-i Beyt araştırmalar Aşura özel makalelerinin İmam Hüseyin (a.s.) Kerbela katliamın Kıyamı devrimcilik öncülüğündeki hareketini kaleme alıp dile getirmiş bu konu ve meselelerin üzerinde detayları ile durmuştuk.
Şimdi ise İmam Hüseyin (a.s.)’ın Kerbela katliamın kıyamları üzerindeki daha değişik olan onun temel amaçlarının devrimcilikle bağdaşlaştırılmış Ahlak-î boyutlarınıda ele almayı uygun görüyor ve bu konu meseleler şekliyle araştırmaya devam edeceğiz.
Yanlız burda bir meseleyede dikkatinizi çekmekte fayda görüyoruz. Biz hep İmam Hüseyin (a.s.)’ın kerbela olayını ele almanız sizleri yanlış tavırlar doğrultusunda yönlendirmesine neden olmasın. Çünkü biz Aleviler yani Hz. İmam Ali (a.s.) evlatları ve Hz. Peygamber (s.a.v.)’ın evlatları olarak sadece ve sadece İmam Hüseyin (a.s.)’a değer vermiyoruz.
Veya bu meselenin sadece İmam Hüseyin (a.s.)’la bağlantılı değildir. Biz ister Şia inancı İmam Cafer Sadık (a.s.) mezhebi olarak isterse İmam Ali (a.s.) evlatları Aleviler olarak 12 Hak imamların arasında asla ve asla herhangi bir ayırım yapmadan hepsinin masumiyeti değer aynı şekilde değerlerinin bir oldukları İslam anayasa felsefesinin sentezisinin içinde 14 masum pak olduklarının dereceleri aynı olduklarını vurgulamak istiyorum.
Burda sadec imamlarımızın yapmış oldukları devrimlerin zaman farkları ile ayrı bir konum şeklinde ele alınıp işlendiğini açıklamak istiyoruz.
Elbette İmam Ali (a.s.) imamet makamında bulunduğu zaman zarfındaki değeri ve mücadele sevyesinin daha değişik bir tarza olduğunu sizlerinde malumudur. Aynı şekilde İmam Hasan Mucteba (a.s.)’ın kendi zaman zarfı biriminde daha değişik bir mesele ve konumda olduğu sizlercede açıktır. O’nun yapmış olduğu mucadele ve devrimin daha değişik bir kavrama metodu bulunmaktadır.
İmam Hüseyin (a.s.)’ın İmam Hasan Mucteba (a.s.)’ın yapmış olduğu anlaşmalara bağlı kalmalarının en büyük sebepleri aralarında herhangi bir ayırımın olmadığınında gerçekleridir.
Bu araştırmalarda çok sayıda Şia alimleri ve Ehl-i Sünnet alimlerince kaleme alınmış sayısız eserlerin bulunduğ gerçeğini aklı selim kemselerin inkar edemeyeceği gerçeğinide hatırlatmak istiyorum. Onun içinde bizim sizlere açıklamak istediğimiz kaynak ve belgelerinde eser ve dosya numaralarınıda vermemiz bizim ne kadar sağlam ve gerçek bir araştırma yaptığımızında delilli olacaktır. Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 351
İmam Hüseyin (a.s.) (devrimci) Kıyamın Ahlak-î Boyutu Konumu: 1
Kuran ve ehl-i Beyt araştırmalar Aşura özel makalelerinin İmam Hüseyin (a.s.) Kerbela katliamın Kıyamı devrimcilik öncülüğündeki hareketini kaleme alıp dile getirmiş bu konu ve meselelerin üzerinde detayları ile durmuştuk.
Şimdi ise İmam Hüseyin (a.s.)’ın Kerbela katliamın kıyamları üzerindeki daha değişik olan onun temel amaçlarının devrimcilikle bağdaşlaştırılmış Ahlak-î boyutlarınıda ele almayı uygun görüyor ve bu konu meseleler şekliyle araştırmaya devam edeceğiz.
Yanlız burda bir meseleyede dikkatinizi çekmekte fayda görüyoruz. Biz hep İmam Hüseyin (a.s.)’ın kerbela olayını ele almanız sizleri yanlış tavırlar doğrultusunda yönlendirmesine neden olmasın. Çünkü biz Aleviler yani Hz. İmam Ali (a.s.) evlatları ve Hz. Peygamber (s.a.v.)’ın evlatları olarak sadece ve sadece İmam Hüseyin (a.s.)’a değer vermiyoruz.
Veya bu meselenin sadece İmam Hüseyin (a.s.)’la bağlantılı değildir. Biz ister Şia inancı İmam Cafer Sadık (a.s.) mezhebi olarak isterse İmam Ali (a.s.) evlatları Aleviler olarak 12 Hak imamların arasında asla ve asla herhangi bir ayırım yapmadan hepsinin masumiyeti değer aynı şekilde değerlerinin bir oldukları İslam anayasa felsefesinin sentezisinin içinde 14 masum pak olduklarının dereceleri aynı olduklarını vurgulamak istiyorum.
Burda sadec imamlarımızın yapmış oldukları devrimlerin zaman farkları ile ayrı bir konum şeklinde ele alınıp işlendiğini açıklamak istiyoruz.
Elbette İmam Ali (a.s.) imamet makamında bulunduğu zaman zarfındaki değeri ve mücadele sevyesinin daha değişik bir tarza olduğunu sizlerinde malumudur. Aynı şekilde İmam Hasan Mucteba (a.s.)’ın kendi zaman zarfı biriminde daha değişik bir mesele ve konumda olduğu sizlercede açıktır. O’nun yapmış olduğu mucadele ve devrimin daha değişik bir kavrama metodu bulunmaktadır.
İmam Hüseyin (a.s.)’ın İmam Hasan Mucteba (a.s.)’ın yapmış olduğu anlaşmalara bağlı kalmalarının en büyük sebepleri aralarında herhangi bir ayırımın olmadığınında gerçekleridir.
Bu araştırmalarda çok sayıda Şia alimleri ve Ehl-i Sünnet alimlerince kaleme alınmış sayısız eserlerin bulunduğ gerçeğini aklı selim kemselerin inkar edemeyeceği gerçeğinide hatırlatmak istiyorum. Onun içinde bizim sizlere açıklamak istediğimiz kaynak ve belgelerinde eser ve dosya numaralarınıda vermemiz bizim ne kadar sağlam ve gerçek bir araştırma yaptığımızında delilli olacaktır. Yazan. imam Dikmen
Yorum