Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şia ile Bir Sohbet

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Şia ile Bir Sohbet

    Elif bacım öncelikle çoğunluk kavramı üzerinde durmak istiyorum.Bir topluluğun çok olması onun mutlak hak,mutlak doğru olmasını gerektirmez,KURAN,Peygamberler tarihi ve Resulullahın hayatını incelersek hep hak olanın azınlık olduğunu görürüz.O yüzden hak olmak sayıca çok olmakla asla bağlantılı değildir.Bunu bikere not düşelim.

    Gelelim kucaklama mevzusuna,Elif bacım bana söylermisin kim kimi kucaklamış.neyin kucaklaşmasından bahsediyorsunuz.Ayrıca "ilk günden beri gelen anlayış" demişsiniz.
    Bu "ilk gün" nedir? biraz daha açarmısınız?

    1-Eğer ilk günden kastınız Resulullahın vahye muhattab olduğu gün,yani resulullah dönemi ise kusura bakmayın ama tarih ve hadis ilmi sizi yalanlıyor.
    Resulullahın taşıdığı anlayış ile ilk üç halifenin taşıdığı anlayış taban tabana zıddır bikere.
    Resulullahın daha sağlığında ona" bu adam sayıklıyor,Allahın kitabı bize yeter " diyenlerin dine soktuğu bidatları bir ilahiyatçı olarak size ben anlatmak istemiyorum.

    2-"ilk gün" den kastınız Ehli sünnet vel cemaatın itikatlaşması zamanı ise kusura bakmayın ama bu Resulullhın veftından yaklaşık 150-200 sene sonrasıdır.
    Ayrıca ehli sünneti mezhebleştirenlerinde kimseyi kucaklamak gibi bir niyeti yoktu bilakis insanlara kılıç zoru ile bu mezhebi zorla dayattılar ve kabul etmeyenleride katlettiler.
    Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
    İmam Ali (a.s)

    Yorum


      #17
      Ynt: Şia ile Bir Sohbet

      [quote author=mikdat bin esved link=topic=9390.msg60194#msg60194 date=1257423166]
      Elif bacım öncelikle çoğunluk kavramı üzerinde durmak istiyorum.Bir topluluğun çok olması onun mutlak hak,mutlak doğru olmasını gerektirmez,KURAN,Peygamberler tarihi ve Resulullahın hayatını incelersek hep hak olanın azınlık olduğunu görürüz.O yüzden hak olmak sayıca çok olmakla asla bağlantılı değildir.Bunu bikere not düşelim.

      Gelelim kucaklama mevzusuna,Elif bacım bana söylermisin kim kimi kucaklamış.neyin kucaklaşmasından bahsediyorsunuz.Ayrıca "ilk günden beri gelen anlayış" demişsiniz.
      Bu "ilk gün" nedir? biraz daha açarmısınız?

      1-Eğer ilk günden kastınız Resulullahın vahye muhattab olduğu gün,yani resulullah dönemi ise kusura bakmayın ama tarih ve hadis ilmi sizi yalanlıyor.
      Resulullahın taşıdığı anlayış ile ilk üç halifenin taşıdığı anlayış taban tabana zıddır bikere.
      Resulullahın daha sağlığında ona" bu adam sayıklıyor,Allahın kitabı bize yeter " diyenlerin dine soktuğu bidatları bir ilahiyatçı olarak size ben anlatmak istemiyorum.

      2-"ilk gün" den kastınız Ehli sünnet vel cemaatın itikatlaşması zamanı ise kusura bakmayın ama bu Resulullhın veftından yaklaşık 150-200 sene sonrasıdır.
      Ayrıca ehli sünneti mezhebleştirenlerinde kimseyi kucaklamak gibi bir niyeti yoktu bilakis insanlara kılıç zoru ile bu mezhebi zorla dayattılar ve kabul etmeyenleride katlettiler.

      [/quote]
      Bizim gibi düşünmeyen bizden değildir mantığı Emevilerin bu ümmet içerisine soktuğu en tehlikeli düşüncedir..
      ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

      Yorum


        #18
        Ynt: Şia ile Bir Sohbet

        [quote author=mikdat bin esved link=topic=9390.msg60194#msg60194 date=1257423166]
        Elif bacım öncelikle çoğunluk kavramı üzerinde durmak istiyorum.Bir topluluğun çok olması onun mutlak hak,mutlak doğru olmasını gerektirmez,KURAN,Peygamberler tarihi ve Resulullahın hayatını incelersek hep hak olanın azınlık olduğunu görürüz.O yüzden hak olmak sayıca çok olmakla asla bağlantılı değildir.Bunu bikere not düşelim.

        Gelelim kucaklama mevzusuna,Elif bacım bana söylermisin kim kimi kucaklamış.neyin kucaklaşmasından bahsediyorsunuz.Ayrıca "ilk günden beri gelen anlayış" demişsiniz.
        Bu "ilk gün" nedir? biraz daha açarmısınız?

        1-Eğer ilk günden kastınız Resulullahın vahye muhattab olduğu gün,yani resulullah dönemi ise kusura bakmayın ama tarih ve hadis ilmi sizi yalanlıyor.
        Resulullahın taşıdığı anlayış ile ilk üç halifenin taşıdığı anlayış taban tabana zıddır bikere.
        Resulullahın daha sağlığında ona" bu adam sayıklıyor,Allahın kitabı bize yeter " diyenlerin dine soktuğu bidatları bir ilahiyatçı olarak size ben anlatmak istemiyorum.

        2-"ilk gün" den kastınız Ehli sünnet vel cemaatın itikatlaşması zamanı ise kusura bakmayın ama bu Resulullhın veftından yaklaşık 150-200 sene sonrasıdır.
        Ayrıca ehli sünneti mezhebleştirenlerinde kimseyi kucaklamak gibi bir niyeti yoktu bilakis insanlara kılıç zoru ile bu mezhebi zorla dayattılar ve kabul etmeyenleride katlettiler.

        [/quote] Çoğunluktan kasdım "tevatür"dür.. Elimizde bulunan Kur'an-ı kerim bile tevatür olarak nakledilmiştir.. Tevatür halk arasında yanlış bir şekilde uydurma haber olarak kullanılır.. Aslı " yalan üstünde birleşmesi mümkün olmayacak kadar büyük bir topluluğun naklettiği haber" demektir.. Bizim kaynaklarımız ve anlayışımız mütevatirdir..
        İlk günden kasdım elbette Efendimiz sav'e vahyin ilk kez inişidir... Sonrası ise Kur'anın tamamı... Ve Kur'an'ın "yalan üzerinde birleşmesi mümkün olmayacak kadar büyük bir topluluğun" naklettiği yorumu..."
        Bu "yalan üzere birleşmesi mümkün olmayan topluluk" ise Ehl-i Sünnet ve'l Cemaat'tir..

        Yorum


          #19
          Ynt: Şia ile Bir Sohbet

          [quote author=serdarcan link=topic=9390.msg60195#msg60195 date=1257423754]
          [quote author=mikdat bin esved link=topic=9390.msg60194#msg60194 date=1257423166]
          Elif bacım öncelikle çoğunluk kavramı üzerinde durmak istiyorum.Bir topluluğun çok olması onun mutlak hak,mutlak doğru olmasını gerektirmez,KURAN,Peygamberler tarihi ve Resulullahın hayatını incelersek hep hak olanın azınlık olduğunu görürüz.O yüzden hak olmak sayıca çok olmakla asla bağlantılı değildir.Bunu bikere not düşelim.

          Gelelim kucaklama mevzusuna,Elif bacım bana söylermisin kim kimi kucaklamış.neyin kucaklaşmasından bahsediyorsunuz.Ayrıca "ilk günden beri gelen anlayış" demişsiniz.
          Bu "ilk gün" nedir? biraz daha açarmısınız?

          1-Eğer ilk günden kastınız Resulullahın vahye muhattab olduğu gün,yani resulullah dönemi ise kusura bakmayın ama tarih ve hadis ilmi sizi yalanlıyor.
          Resulullahın taşıdığı anlayış ile ilk üç halifenin taşıdığı anlayış taban tabana zıddır bikere.
          Resulullahın daha sağlığında ona" bu adam sayıklıyor,Allahın kitabı bize yeter " diyenlerin dine soktuğu bidatları bir ilahiyatçı olarak size ben anlatmak istemiyorum.

          2-"ilk gün" den kastınız Ehli sünnet vel cemaatın itikatlaşması zamanı ise kusura bakmayın ama bu Resulullhın veftından yaklaşık 150-200 sene sonrasıdır.
          Ayrıca ehli sünneti mezhebleştirenlerinde kimseyi kucaklamak gibi bir niyeti yoktu bilakis insanlara kılıç zoru ile bu mezhebi zorla dayattılar ve kabul etmeyenleride katlettiler.

          [/quote]
          Bizim gibi düşünmeyen bizden değildir mantığı Emevilerin bu ümmet içerisine soktuğu en tehlikeli düşüncedir..
          [/quote] Eyvallah.. Ne güzel bir söz...

          Yorum


            #20
            Ynt: Şia ile Bir Sohbet

            [quote author=Elif.. link=topic=9390.msg60196#msg60196 date=1257423759]

            Bu "yalan üzere birleşmesi mümkün olmayan topluluk" ise Ehl-i Sünnet ve'l Cemaat'tir..
            [/quote]

            ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

            Yorum


              #21
              Ynt: Şia ile Bir Sohbet

              [quote author=Elif.. link=topic=9390.msg60196#msg60196 date=1257423759]
              Bizim kaynaklarımız ve anlayışımız mütevatirdir..

              [/quote]

              Değerli elif kardeşim öncelikle ehli sünnet vel cemaat anlayışının kaynak ve anlayışının mütevatir oluşunun bana KURAN ve hadislerden delillerini sunarmısınız?

              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
              İmam Ali (a.s)

              Yorum


                #22
                Ynt: Şia ile Bir Sohbet

                şiayı çoğunlukltan ayrılan (sünniler sapan derler) bir fırka olarak gösterip Ehli sünnetin Peygamber s.a.a.'in zamanından sonra hiç bir sapma göstermeyen çoğunluğun yolu olarak tanımlamak konusunda sünnilerin, Peygamber s.a.a.'ten sonra sadece Ehlibeyt a.s.'a sımsıkı sarılan çok azınlık hariç tamamının yoldan ayrıldığını söyleyen şiaya, davalarını ispatlamak için hiç bir üstünlükleri yoktur ek hiç bir delilleri yoktur.

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Şia ile Bir Sohbet

                  Aynı mantıkla bakarsak Dünya`da Müslümanların sayısı Hristiyanlardan daha az.Günümüzde Hristiyanların içinde teslise inanmıyan H.z.İsa(a.s.) hakkında tıpkı Müslümanlar gibi inanan Üniteryen Mezhebinin mensuplarının sayısı sadece 1,5 Milyon civarında hangisi hakka daha yakın.

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Şia ile Bir Sohbet

                    elif kardeşim şu linke bir göz atmanızı istirham ediyorum
                    http://www.velayet.com/index.php?topic=9414.new#new
                    Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                    İmam Ali (a.s)

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Şia ile Bir Sohbet

                      Elif bacım, galiba siz şianın ne olduğunu bilmiyorsunuz hala. güzel kardeşim Şia İslamdan, Rasulullahın (s.a.a) getirdiği dinden başka bir şey değil. Şia dini bir kolu değil, dinin kendisidir. İslamdır ve İslamdan başka bir şey değil. bilmek istermisin şia nedir? eğer bimek istersen iyice oku: şialar Müslümandır, Muhammedidir, Alevidir, Caferidir, İmamidir. şialar Rasulullahın (s.a.a) getirdiği her şeyi kabul eder, başka mezhepler gibi birini kabul edip diğerini inkar etmezler. dediyimiz ve inandığımız her şeye ilk delil Kurandan, ikinci delil hadisdendir. Üstelik sizin sahih dediğiniz hadis kitaplarından.

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Şia ile Bir Sohbet

                        [quote author=Çeri link=topic=9390.msg60205#msg60205 date=1257424423]
                        Aynı mantıkla bakarsak Dünya`da Müslümanların sayısı Hristiyanlardan daha az.Günümüzde Hristiyanların içinde teslise inanmıyan H.z.İsa(a.s.) hakkında tıpkı Müslümanlar gibi inanan Üniteryen Mezhebinin mensuplarının sayısı sadece 1,5 Milyon civarında hangisi hakka daha yakın.
                        [/quote] Hepsi Hakk'tan uzak...

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Şia ile Bir Sohbet

                          [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=9390.msg60204#msg60204 date=1257424372]
                          şiayı çoğunlukltan ayrılan (sünniler sapan derler) bir fırka olarak gösterip Ehli sünnetin Peygamber s.a.a.'in zamanından sonra hiç bir sapma göstermeyen çoğunluğun yolu olarak tanımlamak konusunda sünnilerin, Peygamber s.a.a.'ten sonra sadece Ehlibeyt a.s.'a sımsıkı sarılan çok azınlık hariç tamamının yoldan ayrıldığını söyleyen şiaya, davalarını ispatlamak için hiç bir üstünlükleri yoktur ek hiç bir delilleri yoktur.
                          [/quote] İşte budur!

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Şia ile Bir Sohbet

                            [quote author=Elmeddin link=topic=9390.msg60214#msg60214 date=1257424805]
                            Elif bacım, galiba siz şianın ne olduğunu bilmiyorsunuz hala. güzel kardeşim Şia İslamdan, Rasulullahın (s.a.a) getirdiği dinden başka bir şey değil. Şia dini bir kolu değil, dinin kendisidir. İslamdır ve İslamdan başka bir şey değil. bilmek istermisin şia nedir? eğer bimek istersen iyice oku: şialar Müslümandır, Muhammedidir, Alevidir, Caferidir, İmamidir. şialar Rasulullahın (s.a.a) getirdiği her şeyi kabul eder, başka mezhepler gibi birini kabul edip diğerini inkar etmezler. dediyimiz ve inandığımız her şeye ilk delil Kurandan, ikinci delil hadisdendir. Üstelik sizin sahih dediğiniz hadis kitaplarından.
                            [/quote] Yukarıda saydıklarınız içinde sünniler olmadığına göre onları kabul etmiyorsunuz.. Bu da "diğer mezhepler gibi birini kabul eder birini inkar etmezle" sözünüzle çelişiyor...

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Şia ile Bir Sohbet

                              Cehennemde haşredecilekleri sabitleşmişleri hazret diye niteleyenleri kaç sayıyla anılmaları kaç para eder ki, akıl etme işine girişsek

                              200 yıl boyunca camilerden Hazreti Ali ve Ehli Beyt'e küfür edilince meydanda olan çoğunluğu bu çoğunulk azınlık hesabına göre mi niteleyeceğiz?

                              Hazreti Muhammed'in tek bir vasiyeti vardır Kuranda geçen,Ehli Beyt'ine sahip çıkılıp sevgi beslenmesine dair, bu vasiyetleri hiçe sayanları Müslüman olarka mı niteleyeceğiz?

                              Akıl bakımından gelişmemiş ülke statüsünde sürünenleri ne adına Müslüman belleyecekmişiz ki, sayılarının çok oluşu açısından mı?

                              Allah , insanların çoğunu cehennem için mi yaratmadım demiş yoksa?


                              İslam uysa da uymasa da türü işlerle olmaz, camiyi çalarsın, kılfın da uygun olabilir amma, o cami ile bu cami bir değildir akıl etmek lazım, cami avrdır ki Kuranda geçer fitne yuvasıdır, Müslümanalrın aleyhine kurulmuştur namaz kılınması bile yasaklı, iş öyle kelle başı sayarak erişilecek işler değil

                              İİnancını kul hakkı, haram üğzerine eriştirmişsen, bu tür işelre İslam demek bile Allah'ın dinine iftira'dır büyük bir iştir,inanç ve mezheplerinizin yüceliği için bu tür işlere giirşmekten sakının çünkü kurutluşu olmayan işler

                              Allah'ın bildirdiği, indirdiği iş neyse İslam odur,uysa da uymasa da türü işler olmaz

                              Sen Ehli Sünnetim demk süretiyle zaten hadis yazmanın yasağı uayrınca yasa dışı haldesin, hadis rivayet etmek yasaklanmıştır sana dolayısıyla ehli sünnetim demek bu tür emirleri inkar etmenin kendi başına delili


                              Sen kimsin ki, ne haddine olabilir kaç mezhebin hak olacağını telafüz etmek,Allah'a özel olan hak ile haram türü işleri öne sürmek şirkin danıskası değil mi?

                              Hak işi nasıl 3-4 olabilir, tek hak işi avrdır iki üç,dört olmaz, Allah nasıl bir ise,İslam da birdir sayısız versiyonu olamaz, akla aykırı bir kere




                              Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                              Ali Şeriati

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Şia ile Bir Sohbet

                                biz sünniler kafirdir demeyiz. zaten o saydıklarımın hepsi bizim mezhebimizin yani şianın yani İslam dinin adlarıdır. kaldı ki, biz başka müslümanları tekfir eden her görüşten her akımdan beriyiz. hak mezhep birdir. ancak diğerleri kafir değildir, müslümandır. dediğim o ki, şia İslamdan bir kol değil İslamın kendisidir. yine diyorum her inancımıza dair Kuran ve Hadisden delilimiz vardır. isterseniz inkar edin isterseniz kabul edin. yine diyorum biz kendi inancımzı kendi kitaplarımızla değil sizin kitaplarla kanıtlıyoruz

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X