Hz. Peygamber'in (s.a.a) Halifesi Ve Vasisi KİMDİR?
Muhterem kardeşlerim, acaba hilafet meselesi seçimle mi yoksa ALLAH Teala'nın tayini ile midir? Ehl-i Beyt (a.s) ekolüne göre seçim ALLAH'a ait bir meseledir. İnsanların Peygamberlere, halife ve vasi tayin etmeye hakları yoktur. Eğer ALLAH cc. tarafından tayin edilen rehberin tenfizi ve onayı olmazsa seçilen şahıslar (hatta bugünkü seçimlerde bile) geçerli değildir. İran İslam cumhuriyetinde de durum böyledir. Halk tarafından seçilen reisi cumhurun hükmü rehber tarafından tenfiz edilmektedir.
İmam Cafer Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur:
ALLAH'ın "Bahçelerin bir ağacını dahi bitirmek sizin için mümkün değildir."(Neml/60) diye buyurduğunu görmüyor musunuz? Yani kendi tarafınızdan bir imam seçmeye ve kendi iradeniz ve isteğinizle onu hak sahibi olarak adlandırmaya hakkınız yoktur.Daha sonra şunları ekledi: Kıyamet günü ALLAH-u Teâla üç grupla konuşmayacak, onlara (rahmet gözüyle) bakmayacak ve onları (günahtan) temizlemeyecek ve onlar için elemli bir azap vardır:
a) ALLAH'ın bitirmediği bir ağacı diken kimse; yani ALLAH'ın tayin etmediği bir kimseyi imam olarak belirleyen kimse.
b) ALLAH'ın seçtiği bir imamı inkâr eden kimse.
c) Ve bu iki grubun İslam'da bir payı olduğunu sanan kimse.
ALLAH-u Teâla şöyle buyuruyor: "Rabbin dilediğini yaratır ve seçer; seçmek diğerlerine ait bir hak değildir." ( Kasas/68)
Demek istediğim şudur: Hilafet, ALLAH tarafından verilen bir makamdır. Hilafet makamı insanların eliyle birine verilemez, insanlar istediklerinde onu da azledemezler.
Velhasıl; her Peygamber'in (s.a.a) bir vasisi olmuştur, o vasiyi de ALLAH Teala tayin etmiş ve millete duyurulmuştur. Bu konuyla ilgili Ehlisünnet kitaplarında nakledilen hadilere bakmanızda yarar vardır. Şia kitaplarında bu konuyla ilgili hadisler oldukça çoktur.
Muhterem kardeşlerim, acaba hilafet meselesi seçimle mi yoksa ALLAH Teala'nın tayini ile midir? Ehl-i Beyt (a.s) ekolüne göre seçim ALLAH'a ait bir meseledir. İnsanların Peygamberlere, halife ve vasi tayin etmeye hakları yoktur. Eğer ALLAH cc. tarafından tayin edilen rehberin tenfizi ve onayı olmazsa seçilen şahıslar (hatta bugünkü seçimlerde bile) geçerli değildir. İran İslam cumhuriyetinde de durum böyledir. Halk tarafından seçilen reisi cumhurun hükmü rehber tarafından tenfiz edilmektedir.
İmam Cafer Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur:
ALLAH'ın "Bahçelerin bir ağacını dahi bitirmek sizin için mümkün değildir."(Neml/60) diye buyurduğunu görmüyor musunuz? Yani kendi tarafınızdan bir imam seçmeye ve kendi iradeniz ve isteğinizle onu hak sahibi olarak adlandırmaya hakkınız yoktur.Daha sonra şunları ekledi: Kıyamet günü ALLAH-u Teâla üç grupla konuşmayacak, onlara (rahmet gözüyle) bakmayacak ve onları (günahtan) temizlemeyecek ve onlar için elemli bir azap vardır:
a) ALLAH'ın bitirmediği bir ağacı diken kimse; yani ALLAH'ın tayin etmediği bir kimseyi imam olarak belirleyen kimse.
b) ALLAH'ın seçtiği bir imamı inkâr eden kimse.
c) Ve bu iki grubun İslam'da bir payı olduğunu sanan kimse.
ALLAH-u Teâla şöyle buyuruyor: "Rabbin dilediğini yaratır ve seçer; seçmek diğerlerine ait bir hak değildir." ( Kasas/68)
Demek istediğim şudur: Hilafet, ALLAH tarafından verilen bir makamdır. Hilafet makamı insanların eliyle birine verilemez, insanlar istediklerinde onu da azledemezler.
Velhasıl; her Peygamber'in (s.a.a) bir vasisi olmuştur, o vasiyi de ALLAH Teala tayin etmiş ve millete duyurulmuştur. Bu konuyla ilgili Ehlisünnet kitaplarında nakledilen hadilere bakmanızda yarar vardır. Şia kitaplarında bu konuyla ilgili hadisler oldukça çoktur.
Yorum