Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

HZ.Mevlana'dan: Nat-ı ALİ

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: HZ.Mevlana'dan: Nat-ı ALİ

    bunu burda hz. Meryem s.a.'ya mabedde cennetten gelen yiyecekler için kullandım. onlar kendiliğinden ya da rüzgarla geliyor değillerdi. getiren biri var idi.. evet Allah katındandı ama Allah görülmeyen aracılarla onu gönderdi. görünmeyen aracıları biz dünya kalıplarına hapsolunmuş zihinler göremiyoruz. oysa ki bunların melekler ya da melekler gibi iş gören diğer varlıklar aracılığıyla taşındığını biliyoruz. Allah varlıklar alemine direkt müdahale edebildiği gibi aracılarla da müdahale etmektedir.

    Mevlana na't-ı Ali (a.s.)da bu olayı cennetten o yiyecekleri Hz. Meryem'e getiren a.s.'ın nuru idi diyor. tabi bu benim anladığım.. ve İsa a.s. babadan gelen bir etki ile değil bu yiyeceklerle var oldu. Cennetten gelen bu yiyecekler Hz. Meryem'in pak vücudunda İsa a.s.'ı oluşturdu.

    bunun Kur'an'dan delili de vardır ki böylece olay Mevlana şayet bizim dediğimiz anlamı kastettiyse böylece bu anlam Kur'an'la da uyum içinde ve onaylanmış oluyor ki şöyledir.

    Şüphesiz Allah katında (yaratılışları bakımından) İsa’nın durumu, Âdem’in durumu gibidir: Onu topraktan yarattı. Sonra ona “ol” dedi. O da hemen oluverdi. Al-i İmran 59.


    adem a.s. da babasız yaratıldı. cennette yaratıldı. cennet toprağından yaratıldı. İsa a.s. da Meryem s.a.'ya cennetten gelen meyvelerden Meryem s.a.'nın pak vücudunda meydana geldi (yaratıldı). böylece her ikisi de cennet toprağından yaratılmış olmaktadır..

    burda başı olmayan sonsuz nur (Peygamberimiz s.a.a. ile Ali a.s.'ın bitişik haldeki nurları) tüm zamanlar boyunca dünyada Allah'ın izniyle O'nun muradı yerine gelsin sebepler dünyasında halkolunsun diye tasarrufta bulunmaktadırlar. ki bu hadislerde de Na'tı Ali (a.s.)da da geçmektedir. Meleklerin dünya/tabiat işlerini yapmaları ile Nur'u Muhammedi'nin iş yapması anlaşılması zor işlerden değildir.. ve bunların Muhammed s.a.a. ve Ali a.s.'ın, Allah'ın sıfatlarını ihlal şeklinde anlaşılmalarıyla alakası yoktur. Meleklerin bizim gibi mekan ve zamanla kayıtlı/sınırlı olmamalarına inanmamız onları Allah'a eş koşmamız ya da Allah'ın sıfatılarını onlarda görmemiz anlamına mı gelmekte, tabi ki hayır.. bu da onun gibi...

    Yorum


      #17
      Ynt: HZ.Mevlana'dan: Nat-ı ALİ

      Allah razı olsun hocam. ben sadece söylediklerini tam açıklamanı istemiştim ki yanlış anlaşılmasın. yoksa alemlere rahmet olarak yaratılan nurun Allah'ın izni ile alemdeki olaylara müdahalesi garipsenecek bir durum değildir.
      KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

      Yorum


        #18
        Ynt: HZ.Mevlana'dan: Nat-ı ALİ

        selamun aleykum, mevlanadan bu nat-i aliyi foruma koydugunuz icin allah razi olsun, birinci imami kendi diliyle anlatmak en mukemmel sekli oldugunu söyleyerek 'ben aranizdayken bana istediginizi sorun' sözüyle baslamak isterim,

        basta qum u ask hocamizin aciklamalarindan oturu tesekkur ederim, benim icin cok aydinlatici idi, benim sormak istedigim birinci imam ile peygamberin yaratildigi nur ile ilgilidir, bir nefisten yaratilmislar ama diger oniki masum da acaba ayni nurdan (nefisten) mi yaratilmis? eger sadece birinci imam ile peygamber icin söz konusu ise diger masumlar zaman acisindan sonra mi yaratilmislar?

        son olarak; bana göre masumlari anlatan sanki iki ekol var, bir ekol birinci imamin hayber kalesi fethini canlandiran internette baktigim filminde kale kapisini yerinden sókerek degil de cok agir bir agac parcasini (zeki) bir sekilde kullanarak acik kalmasini saglamaktir ki bu vesileyle imamin fiillerinin mantiki tarafini göstermis oluyorlar, öbur tarafta ise alimlerimizden duydugumuz kapiyi sökme olayiyla keramet tarafini vurgulamis oluyorlar...
        (ayni sekilde askin velayeti filminde cok meshur olan sekizinci imamin ahuya olan merhameti gösterilmemesi)

        acaba bu bir yorum farki mi? bu soruyu birine sordugumda keramet (ve mevlananin bu siiri) gelisme yönunden daha 'toy' olan islami ögrenenlere veya sialikla yeni tanisanlara agir gelir diye bilincli sekilde sonraya birakilir, yorumuydu....
        sizin bu konuda yorumunuz ne acaba? imamlari tarihte oldugu gibi mi anlatmali yoksa adim adimmi?
        (bir hadise göre 'bizim hadislerimizinde muhkemi ve mutesabihi vardir&#039

        allah razi olsun

        Yorum


          #19
          Ynt: HZ.Mevlana'dan: Nat-ı ALİ

          "birinci imam ile peygamberin yaratildigi nur ile ilgilidir, bir nefisten yaratilmislar ama diger oniki masum da acaba ayni nurdan (nefisten) mi yaratilmis? eger sadece birinci imam ile peygamber icin söz konusu ise diger masumlar zaman acisindan sonra mi yaratilmislar?"

          Peygamberimiz s.a.a. ile Ali a.s.'ın bitişik haldeki nurları, tertemiz kaplar olan Peygamber ve salilerin bedenlerinde en iyi şekilde saklandılar ve emanet olarak tutuldular. Emanet saklanırken elbette o emaneti saklayana da faydası olur.

          Bu iki nur Abdulmuttalipte ikiye ayrılınca tam olarak kendilerini ifade edecek beden, akıl irade vs dünyevi araçlarla buluştular. Aleme bu nefislerden ışıdılar. Alemi en ücra köşesine kadar adli ilahi ile donatacak sistemin temelini birlikte attılar. Sonrasında bu nurlar Ali a.s. evlatlarında bir araya gelerek yine eski hallerine dönüştüler. bunlarda emanet değillerdi elbette. Çünkü artık bu nurların var oluş nedenleri olan son nübüvvet binası dikilmişti dimdik ayakta idi bu binanın onca Emevi ve Abbasi gibi dünya üzerinde hiç emsali görülmemiş ve asla da görülmeyecek zulüm ve fitne tufanına karşı ancak bu nurun ışıdığı mübarek İmamların bedenleri iradeleri akılları vs.lerde neşvu nema bulabilirdi temsil edilebilirdi.

          ve nihayetinde bu nur İmamı Zaman a.f. ile zirve yapıp varlık nedenine Peygamberimiz s.a.a. ve Ali a.s. temelini attığı bu binanın her yere hükümdar olmasıyla hedefine ulaşacaktır.

          bunda şaşılacak ya da anlaşılmayacak bir şey yoktur. nuru bir zat gibi kullanılan ve biten bir şey şeklinde düşünmemek lazım. örneğin bunu daha iyi anlayabilmek için elektirik örneği üzerinde duralım

          Elektrik görünmeyen bir enerjidir. taşınmasına uygun kablolarla iletilir. (Nur'un tertemiz kaplardan Abdulmuttalibe kadar nakli) Sonra bir yerde kendisine bağlanan aletlere göre işlev görür. şayet bir ışıtıcıya takılmışsa ışık verir elektrik, yok ısıtıcıya takılmışsa ısıya dönüşerek etrafı ısıtır yok eğer döndürücüye takılmışsa o zaman da pervaneyi tekerleği döndürerek... Nur Abdulmuttalibe gelene kadar emanet sahiplerinin işine elbette yaramıştır. Örneğin Adem a.s.'ın tevbe için aldığı kelimeler bu nurdan bir parça istifadesidir. yine Mesnevi'nin belirttiği Nat-ı Ali (a.s.)da geçtiği olaylar bu nurla ya Peygamberlerin mübarek vücutları kullanılarak ya da onları taşan durumlarda direkt nur'un eylemleriyle meydana gelmişlerdir.

          Peygamberimiz s.a.a. ve Ali a.s. ile bu Nur'un artık varlık aleminde bir daha yok olmamak üzere ya da hapsolunmamak üzere açığa çıktığını varlıklara müdahale dünyaya yön verme misyonu üstlendiğini görüyoruz. ki bunu da artık elektriğin takıldığı cihazın çalışması gibi düşünebiliriz. kim cihazlar hem kendisi çalışır hem de elektiriği ileterek bir sonraki ünitenin/cihazın çalışmasını sağlarlar. Bunun gibi 12 imam da bu nur ile dünyada hareket ettiler.

          Elektriğe takılan cihazların ışık ısı hareket kabiliyeti olan cihazlar gibi çeşitlilik arzettiği gibi bu cihazların kaliteleri de söz konusudur. kimi klimalar 17bin btu iken kimileri ise koca koca salonları soğutup ısıtabilecek kadar kat kat fazla kapasitededir. artık elektrik bu cihazların kapasitelerine göre tarafo/sigortalarda düşük voltajla bu cihazlara verilir.

          bazı alimlerimiz hiç bir imamımızın terki evlada bulunmadığını söylemektedirler. biz onlara son derece saygı duymakla beraber, şahsi olarak farklı düşünüyoruz. nitekim bu konu itikat ya da amel konusu değildir. bu tür farklılıklar mezhebimize de şahsımıza da bir zarar getirmez. ve yine bu sayfada yazılan nat-ı Ali (a.s.)'ın sahih olup olmadığı da itikat ya da amel konus olmayıp bunlar inanılması şart olan açıklamalar olmaktan uzaktır. tamamen bizim şahsi görüşlerimizdir. bunu her defasında belirtiyoruz.

          İmamların a.s. farklı olduğuna inanıyorum şahsen birbirlerinden fazilet farklarının olduğuna inanıyorum. tabi ben mektebin yeni bir bağlısı olarak.. Alimlerimiz daha iyi bilirler.

          buna göre bu nur İmamların mübarek bedenleri, akıl ve iradelerinde kendisini değişik değişik gösterme imkanına sahiptir. En mükemmel, olduğu gibi gösterdiği mübarek bedenler Muhammed s.a.a ve Ali a.s.'ın mübarek nefislerinde idi. ki bunlar bu açıdan nübüvvet hariç eşittiler. Sonraki İmamlarda ise değişik değişik ifade imkanı buldu bu nur. Ancak hiç birinde kötü temsil edilmediği gibi bu temsiliyet, nurun emanet olarak bulunduğu kaplardan (Peygamberimizin ataları salih kul ve Peygamberlerden) daha üstün olarak ışıdı.. bu temsiliyet İmamı Zaman a.f. ile yine zirve yapmakta ve Peygamber s.a.a. ve Ali a.s. zamanındakinin hemen bir altında yer alacak konuma/fazilete ulaşmaktadır kanımızca.. Tabi en iyisini Allah bilir...

          Yorum


            #20
            Ynt: HZ.Mevlana'dan: Nat-ı ALİ

            Natı Ali, Mevlana'nın hangi kitabında geçiyor?

            Yorum


              #21
              Ynt: HZ.Mevlana'dan: Nat-ı ALİ

              [quote author=faramirofgondor link=topic=20633.msg148091#msg148091 date=1335096064]
              Natı Ali, Mevlana'nın hangi kitabında geçiyor?
              [/quote]

              Natı Ali bölümü: Divan-ı Kebir’ den Seçme Şiirler c.1, s.3,4,5 – Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları – Şark İslam Klasikleri 15


              Cihan var oldukça Ali var olur
              Cihan var olurken de Ali vardı.
              diye başlayan diğer nat: Divan-ı Kebir’ den Seçme Şiirler c.2, s.156-157 Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları – Şark İslam Klasikleri 15

              من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
              أبو النواس

              Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
              Ebu Nevves

              Yorum


                #22
                Ynt: HZ.Mevlana'dan: Nat-ı ALİ

                [quote author=sveydi link=topic=20633.msg148105#msg148105 date=1335099949]
                Natı Ali bölümü: Divan-ı Kebir’ den Seçme Şiirler c.1, s.3,4,5 – Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları – Şark İslam Klasikleri 15


                Cihan var oldukça Ali var olur
                Cihan var olurken de Ali vardı.
                diye başlayan diğer nat: Divan-ı Kebir’ den Seçme Şiirler c.2, s.156-157 Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları – Şark İslam Klasikleri 15
                [/quote]

                Peki Natı Ali Mesnevi'de de geçiyor mu? Divanı Kebir güvenilir bir kaynak mı?

                Yorum

                YUKARI ÇIK
                Çalışıyor...
                X