Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

MEHDÎ DÜŞÜNCESİNİN İTİKADÎLEŞMESİ ÜZERİNE

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #91
    Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevaplar (El kafi Mükemmel)

    "resulullah allahın dinine karşı savaş açanlara canım cicim kardeşim demiyodu onlarla savaşıyodu.hele hele takiyye hayatı boyunca hiç yapmadı.doğal olan kafiri tekfir etmektir, sizin yaptığınız ise kafirlerin küfrünü hoş görüp kardeş ilan edinmek, ne zamanki şahsınıza küfretti o zaman uzaklaştırmaktır."

    şiilerin itikadi konularda sapan, (örneğin Ali a.s.'ı Muhammed s.a.a.'ten yüce görmek gibi) bektaşileri sevip, onlara hüsnü zan besleyip, öte yandan bir çok konuda şiaya yakın olan (örneğin büyük şeytan abdnin planları konusunda çok uyanık) sünnileri ayırt etmeksizin tüm bir sünni dünyayı muaviyeciymiş gibi görüp onlardan uzaklaşmaları yönündeki eleştirilerinize katılıyorum. şiiler namazı inkar eden bektaşilere yakın olup imameti inkar eden sünnilere uzak olmaları konusundaki eleştirilerinize katılmam mümkün değil..

    çünkü şiada namaz furuu dinden iken imamet usulü dindendir. bu değildir ki namazı inkar kınanmayacak bir durumdur. değil namaz dinin herhangi bir hükmünü inkar insanın bizim kardeşliğimizden çıkarır. ancak namazdan daha önemli olan imamet konusu vardır bu şiayı şia yapan usulü dindeni en önemli bir ilkesidir...

    Yorum


      #92
      Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevaplar (El kafi Mükemmel)

      "resulullah allahın dinine karşı savaş açanlara canım cicim kardeşim demiyodu onlarla savaşıyodu.hele hele takiyye hayatı boyunca hiç yapmadı.doğal olan kafiri tekfir etmektir, sizin yaptığınız ise kafirlerin küfrünü hoş görüp kardeş ilan edinmek, ne zamanki şahsınıza küfretti o zaman uzaklaştırmaktır."

      şianın başına ne geldiyse tarih boyunca kafire kafir demesindendir. bu gün de şiilere emperyalistler düşmansa bunun nedeni de farklı değildir. eleştiri burdaki şiilerse, şahısların hataları mektebe maledilemez. kaldı ki hiç bir şii de normalde zalime cicim demez.

      Resulullah s.a.a.'in hayatı boyunca takiyye yapmadığı, düşüncesi takiyyeden ne anladığınıza göre doğru veya yanlıştır. ama O hazretin hiç takiyye yapmadığı çok büyük bir iddiadır. 3 yıl boyunca gizli davet takiyye değil midir? Münafıklara sabretmesi onları cezalandırıp kovmaması, içyüzünü bildiği kişileri yanında tutması takiyye değil midir?

      Yorum


        #93
        Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevaplar (El kafi Mükemmel)

        "bugün eğer kızılbaş kardeşiniz forumdan atıldı ise bunun nedeni kızılbaşın şeriata ve islami hükümlere olan düşmanlığı (küfrü ) değil yönetimin şahsına küfretmesinden dolayıdır. yönetim şahsına olan saldırıyı allahın dinine olan saldırıdan üstün tutmuş ve ona göre tavır takınmıştır. bunu hepimiz açık şekilde gözlemledik. aliekberbabacan kardeşinize gelince kabeye taş duvar demesine rağmen, namaza eğilip doğrulmak demesine rağmen hiçbir ceza almamış, ne zamanki hicaba bez parçası dedi, sünni cami hocalarının eşlerine zina iftirası attı o zaman yönetim arasındaki bu konuda ender hassas olan kişi mütefekkir tarafından ceza aldı. beni bu şeriat düşmanları ve ahlak zafiyeti olan kişilerle kıyaslamanız bile müminlere olan kininizi, bektaşilere olan sevginizi gösterir."

        kızılbaş yönetime sövdüyse bu iddiacının kendi delilini kendinin çürütmesi anlamına gelir. Madem kızılbaşla yönetimin görüşleri aynıydı ya da kardeş kadr birbirlerine yakındılar neden kızılbaş yönetime sövdü?

        kızılbaşın atılma nedenini tam olarak bilmiyorum. yönetimden bir arkadaş bu durumu açıklarlarsa öğreneceğim yoksa mesajlar editlendiği için anlayamıyorum kızılbaşın atılma nedenini...

        Yorum


          #94
          Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevaplar (El kafi Mükemmel)

          "bu rivayetlerin kurana zıt olduğunu ben değil, kuran kendisi ilan ediyor, buharideki çelişkileri araştırmaktan, şia ilmihal ve reddiye kitaplarından fırsat bulup kuranı kerim okumaya başladığınızda bunu sizde göreceksiniz"

          bu rivayetlerin Kur'an'a zıt olduğu hangi ayette yazıyor, yoksa itirazcının Kur'an'dan çıkardığı anlama mı zıt. Kur'an konuşan bir nesne mi ki bunu yazabilmiş buraya. Oysa biz sadece Ehlibeyt a.s.'ın konuşan Kur'an olduğuna inanırız..

          şia ilmihal ve reddiye kitaplarıysa gördüğüm kadarıyla bizim aklımızın nefsimizin Kur'an'dan yapığı yanlış çıkarımlarından çok daha fazla Kur'ani ve doğru.. bunu araştırdığınızda göreceksiniz...

          kaldı ki şiayı Kur'an okumamakla suçlamak onları hiç tanımamakla eşdeğerdir. şii alimler Kur'an'ı da sünni hadis kitaplarını da çok iyi bilirler, kendi kaynaklarını da. Çünkü onlar ek iş yaparak ilmi değersiz bir memurluk işi olarak görmezler... tüm işleri güçleri ilimdir... onların kurbanı olayım...

          "kuran ve akıl işbirliği asla yanılmaz. yanıldığını sananlar ya aklını kullanmayanlar ya da kurana gereken değeri vermeyenlerdir.

          ehli Kur'an adında dünyada yığınla guruplar var, hiçbiri diğerinin ne çıkarımlarına ne doğrusuna ne inançlarına bağlı değil. her biri ayrı bir gurup, ayrı bir ekol olmuş durumda. Türkiyede bile mealciler ayrı, akademik çevre ayrı, vahhabi düşünceye yakın olanlar ayrı. tüm bunlar Kur'an ve akıl diyorlar...

          Eğer öyle olsaydı Kur'an ve akıl diyenlerin bir medeniyet kuracak şekilde birlik olmaları gerekirdi. Dünyada hiç bir mezhebe tarihi rivayetlere takılmayıp sadece Kur'an ve akıl diyen yığınla insan var evet yığınla diyorum çünkü gerçekten yığınlar. bir birliktelikleri yok. birinin dediğine diğerinin aklı yatmıyor akıl sayısı kadar mezhep var.. Bunların bir yaşantı geliştirip, sapık mezhep dedikleri en basit mezhep kadar bile birlik bir taraftarlarının olmaması durumu ortaya koymakta değil midir. Mutezilenin tarihten silinip gitmesi bundan değil midir.

          Çünkü Kur'an ve akıl değil Resul tarafından bize bırakılan Kur'an ve Ehlibeyt a.s. dır. gerisi hiç bir işe yaramayacaktır... durum ortada...

          Yorum


            #95
            Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevaplar (El kafi Mükemmel)

            "bana cevap veremediniz diye bi iddiam olmadı, cevapta beklemiyodum zaten.sizi muhatap almamaın tek sebebide bana yöneltmiş olduğunuz ama aslında sizin hasletleriniz olan saldırgan üslup, konuyu proveke, olayı kişileştirme çabalarıdır. bu ifadeleride benden çalmışsınız. eğer sandığınız gibi bi tavrım olsa idi hudeyfeye karşıda aynısını takınırdım ama o sizden ve diğerlerinden çok farklı olduğu için onunla elhamdulillah sağlıklı bi yazışma olacağına inanıyorum."

            kişisel bir iddiam de derdim de yok bense ben hudeyfeyse hudeyfe. ama benim bu iddilaların sahibine karşı provake edip etmediğimi bilenler bilir. bu konuda ben ne desem boştur çünkü tarafım..
            keşke tartışabilseydiniz ama olmadı görüldüğünüz gibi..

            cevap veremediniz diye söylemediğiniz yer kalmadı... ben bunu iftira olsun diye buraya yazmadım..

            Yorum


              #96
              Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevaplar (El kafi Mükemmel)

              "sizinle tartışmamı Gülümseme hakaretleşme demek istediniz sanırım, tartışma adabını öğrenmeniz lazım.ama tespitinizin ikinci kısmında haklısınız değil sizle sohbet etmek beraber türkü bile söylemem."

              şahsımı ciddiye almanızla ilgilenmiyorum.. bu tercih meselesidir. sohbet edin de dediğimi sanmıyorum. mesele şiaya dair itirazlarınızdır. onları adım adım takip edeceğim ve yanıtlayıp zihinleri bulandırmanıza müsade etmeyeceğim.. zaten bilgili zihinler bulanmaz ama günahkar, samimi ama bilgisiz zihinler elbette bulanacaktır. o yüzden cevap vermek boynumuzun borcudur, şianın samimi ama yeni bir öğrencisi olarak...

              eğer iddialarınız doğruysa siz de delillerinizi savunabilirsiniz.. benim sizin şahsınızla ilgilenmeyip iddialarınıza yöneldiğim gibi...

              "Gururun tamamı Allah içindir. Yanılmayan sadece O'dur. Kalbinde zerrece kibir bulunan cennete giremez.." hükümleri uyarınca ...

              Yorum


                #97
                Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevaplar (El kafi Mükemmel)


                Alıntı
                12 imam ve ehlibeyt hadisleri tüm ekollerde bulunmakla korunmuştur.. tüm ekollerin temel kitaplarında bu hadisler vardır....


                hoooppp bu kadar basit işte.. ne yaptık? kuran yerine ehlibeyt hadislerini koyduk ve onlarında korunacağını iddia ettik. alın size canlı canlı tahrif..


                konunun nasıl saptırıldığına açık bir örnek, akıl size, sözümün yarısını atıp işinize gelen yanını mı almanızı söylüyor. Kur'an ve akıl dediğiniz yöntemi böyle mi işletiyorsunuz...

                sizce 12 imamın hak olduğuna dair hadislerin sünni kitaplarda bile yer alması neyin belgesidir. Tüm fırkaların hiç bir fıkhi itikadi görüşlerine değer vermediği hatta gerçekte onların zıttına yeni bir inanç ve yaşam sistemi kurmalarına rağmen hala kitaplarında 12 imamı hayırla anmaları nedendir. Sizce sadece Kur'anın lafızları mıdır korunan. O halde ilgili ayette neden Kur'an değil de zikir kelimesi geçmektedir:

                "şüphesiz bu zikri biz indirdik onu koruyacak olan da biziz"

                söylediğimiz tüm 12 imam'a dayandırılan hadislerin korunacağı değil, 12 imamın kendilerinin hüccet olduğuna dair hadislerdir...

                "kişi bilmediğinin düşmanıdır. "olmalısınız" gibi yuvarlak laflarla bi mektebe ithafta bulunulmaz. biliyosanız varsa deliliniz ortaya koyarsınız yoksa sorar öğrenirsiniz. ama sizinki sorudan çok kendi fikrinizi teyit ettirme. işte bu yüzden sizinle sohbet imkansız."

                sizin yazdıklarınızla oluşan fikirler. zeydi olduğunuzu söylediniz. o zaman zeydiler gibi amel ettiğinizi ifade için olmalısınız demek çok mu aşırı. Zeydilerin amelde hanefi olduklarını çok yerde okudum... teyit etmezsiniz olur biter...

                Yorum


                  #98
                  Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevaplar (El kafi Mükemmel)

                  "şiaya yakınlık diye bişi sözkonusu değil, çünkü zaten ben şiayım. şiayı niye tekelinizi alıp sahipleniyosunuzki? ha dersenki itikadi anlamda imamiyye şiasına yakınsınız, bundan allaha sığınırım.mutezile ise olsa olsa şiaya yakın olabilir, şia mutezileye yakın olamaz. şia mutezileden çok daha köklü ve dayanakları sağlam olan bi mektebtir."

                  burayı hiç anlamadım. şiiyim diyor, itikadi olarak imamiye şiası değilim diyorsunuz. peki siz mutezileye mi daha yakınsınız imamiye şiasına mı? ben demiyeyim zeydiye şiisi misiniz?karışıklık bizde mi sizde mi şu paragrafa bakın

                  Yorum


                    #99
                    Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevaplar (El kafi Mükemmel)

                    "Alıntı
                    bizi bilgilendir belki biz de aklımıza yatarsa zeydi oluruz... çok da uzak değil şiaya...

                    Ama içimden gerçek Ehlibeyt a.s. sevgisinin 12 imam şiasında olduğuna dair çok kök salmış bir inanç yükseldi ve bu inancı sahihliği ve sağlamlığı, dayandığı delillerin sağlamlığı bana tercihimden dolayı güven verdi...

                    şu tavır bile takiyye ve riya kokuyo. "belki oluruz", "kök salmış inanç" ... yahu kimi kandırdığınızı sanıyosunuz karşınızda çocukmu var? bu şekilde laflarla gaz vermeyemi çalışıyosunuz, farklı görünme çabası içindemisiniz nedir yani derdiniz. hem 12 imama inanacınız tam? hem de belki zeydi olurum? e az önce bana diyodunuz kararsız diye belki ben zeydi olurum demek ne demek? o zaman imamiyye şiasına olan itikadınız inancınız sağlam değil, çatırtılar var temellerde.
                    "

                    şia her açıdan mükemmel. bakalım şiaya yakın olarak zeydilik kendini nasıl savunuyor bunu bilmek tabi ki isterim..şia başka bir ekole ihtiyac bırakmayacak kadar tutarlı ve ilmi elhamdülillah.

                    Yorum


                      Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevaplar (El kafi Mükemmel)

                      "ben açık konuşmak gerekirse şiilerin "biz el kafinin içindeki tüm hadisleri sahih demiyoruz, el kafide de uydurma rivayetler olabilir" söylemlerini ne gerçekçi ne de samimi bulmuyorum. çünkü apaçık şekilde kurana muhalefet eden rivayetler bile sadece ve sadece biz onu anlayamayız alimlerimiz anlar bahanesi ile reddedilmemekte, sahih olarak kabul edilmektedir. işte herkes gördü, bi başlık açtım ve kurana uymayan rivayetleri paylaştım. ne ahlaksızlığım kaldı, ne küstahlığım, ne müslümanlığım
                      "
                      şiilerin böyle demeleri, alimlerin sözlerini aktarmalarıdır. sıradan halk el kafiyi inceleyip kafasına göre uydurmaları belirlemesi akli değildir. çünkü her işin bir uzmanı vardır. bu bilgi işidir. çok yönlü bir iştir. Alimler ise zaten uydurma vardır demekle kalmamış hangilerinin uydurma olduğunu yazmışlar tespit etmişlerdir. sünnilerle bu konuda şii alimleri kıyaslamak mümkün değildir. hiçbir sünni kitapta (kütübü sitte) bu hadis uydurmadır şeklinde altta bir nota rastlamadım ama türkçeye çevrilen usulü kafinin ilgili hadislerinin altında şii alimlerin bu hadis uydurmadır ya da bu hadis meçhuldür dedikleri dikkatlerden kaçacak bir durum değildir.

                      Burda itirazcının çeşitli ithamlara maruz kalması, "şiiyim" dediği halde şianın hadislerini saygısızca başka ekollerin zihniyeti ile eleştirmesi, hatta en zıt vahhabi yöntemi olan Kur'an ve akıl yöntemiyle hadislere bakmasıdır. bu yöntem ve küşümseyici uslüp nedeniyledir. yoksa şia akla ve eleştirel düşünceye çok değer verir.. çünkü akıl ve sahih yöntemin ürünüdür şii ilkeler vicdana uygundur. ne kadar aklederseniz o kadar şiaya yaklaşırsınız.. ancak aklı nefsin eline vermeden saf akılla düşünmeniz durumunda...

                      "allah ve resulünü açıktan inkar eden, eleştiren, alaya alan kişilere bile bu kadar hadsiz tanımlamalar yapılmazken ben bunları sırf el kafiyi eleştirdiğim için işittim.

                      tamam ben vazgeçtim, benim ilmim yok, ben oradaki hadisleri anlamıyorum cahilim... o zaman söyleyin alimlerinize bi tane komisyon kursun ve hangi hadis ise o uydurma olanlar atsınlar el kafiden, niye yapmıyosunuz bunu?bakın ne güzel kendi ağzınızla hem de beheşti gibi bir alimin dilinden tek sahih kaynağın kuranı kerim olduğunu ifade ediyosunuz. ama aranızda el kafiyi ya da nehcül belagayı eleştirebilecek ya da onda sahih olmayan bişilerin olduğunu iddia edebilecek birisi var mı? birisi bunu iddia ettiğinde yafta hazırdır hemen o kişiyi imam ali düşmanı ilan edersiniz. bundan adım gibi eminim.
                      "

                      Allah ve resulü s.a.a. i inkar edeni ben neden eleştireyim ki. onların sevapları da günahları da yazılmaz. ciddiye alınmaz ama biri ben müslümanım diyor ama kafir gibi yaşıyorsa (sözüm meclisten dışarı) ya da biri şiiyim deyip de (sözüm meclisten içeri) şianın en uzak yöntemini şiaya işletiyorsa.. o zaman da mı susalım. şii sitesinde şiiyim deyip şii alimlere hakaret ediyor, şii temel kaynaklarıyla dalga geçiyorsa!...

                      "ehlisünnet hadis kitaplarındaki uydurma rivayetleri bulmak için gecenizi gündünüzüe katıp olmadık yerlerden olmadık şeyler bulup ortaya döküyosunuz, iyide yapıyosunuz... e aynı şeyi neden kendi kaynaklarınıza yapmıyosunuz?

                      imamların dışkılarının mis gibi koktuğuna dair bi rvayeti hanki akla hizmet ederek kabul edebiliyosunuz?

                      Buharide "resulullahın dışkısı mis gibi kokardı" diye bir rivayet olsaydı Allah şahidim olsun ki hepiniz bu rivayeti reddeder eleştirirdiniz. ama el kafdie geçince işin seyri değişiyo, biz anlayamayız alimlerimiz anlar..

                      ...EDİT...
                      "

                      şii alimlerin işi budur. kendi kitaplarını da aynı mantıkla gözden geçirmişlerdir... ve kaynaklarda belirtmişlerdir.. diğer itirazları ise cevaplamıştık...


                      "işte samimiyetsizliğiniz ve el kafiye eleştirmezlik yüklemeniz bu noktadadır. yoksa söylem olarak ondada sahih omayanlar var demeniz hiçbişi ifade etmez benim için."

                      insanlar için ne ifade ettiği değil Allah ve şia için ne ifade ettiği önemli..

                      "sünnilikle şiayı harmanlama meselesine gelince bu benim tabirim değil meshedinin kullandığı bir tabirdir. benim söylediğim şey sünnilikle şiayı birbirine zıt ekoller görmediğim birbirini tamamlayıcı ekoller gördüğümdür. siz sünnilik diyince , ehlisünnet diyince bugün sünni ülkelerde yaşanan yazılan çizilenleri anlıyosunuz. benim nasılki şia tanımım sizin naklettiğiniz ve inandığınız şia değilse, sünni tanımımda diğerlerinin tanımladığı sünnilik değil. emevi sünnisi ve safevi şiası, muhammed sünnisi ve ali şiası tabirlerini boş yere sürekli dile getirmiyorum.
                      "

                      sünnilikle şianın harmanlanması ne sünniliği ne şiayı tanımamaktan kaynaklanır. bu iki fırka birbirine yakın olsaydı vahdet çalışmaları bu kadar zor olmaz, yıllar yılı müslümanlar küffarın oyuncağı olmazdı. Ömrünü bu işe veren iyi bilimsel şii alimler bile bu konuda ümitsizdirler. bu iki ekolün vahdetinin mümkün olmadığını söylerler. ancak küffara karşı birleşilebileceğini ifade ederler. şianın imamet ilkesi usulü dindendir. oysa sünnilikte imamet furuu dinden bile değildir. o nedenle bu iki ekolü sentezlemek sadece hayalciliktir. emevi safevi Ali şiası sünniliği falan kavramları size ait değil sizden önce çok yazar dillendirmiştir. oysa siz bunları dillendiremeyecek kadar uzak yönteme sahipsiniz: Ehlibeyt olmaksızın Kur'an ve akıl yöntemine...

                      "zeydiliği seçme meselesine gelince, ben ehlibeyt yolunun hak yol olduğuna ve sahih sünnete de ancak onların vasıtası ile erişeceğimin bilincindeyim. yalnız imamiyye şiasının imamlık makamını yüceltmek adına nübüvvet makamını küçümsemesi, imamlara olmadık yakıştırmalar yapması, onlara has omayan özellikleri onlara yüklemesi, bektaşilerle olan sıkı dayanışması vs vs"

                      ehlibeyt yolunu bu gün şii kaynaklardan başka hangi kaynaklardan öğreneceğiz. 12 imamı nasıl Ehlibeytten saymayacağız?. 12 imam ın ehlibeytten olduğu ve asla hata yapmadığı tüm rivayetlerin ortak noktasıdır. bu gerçeği nasıl gözardı edeceğiz... imametin nübüvvete üstünlüğü naslarala sabittir. bunu açıklamamıza rağmen, hala cahillerin duygularına hitapla konu provaka ediliyor da imametin nübüvvete üstünlüğüne dair sitenin çok yerindeki delillerimize bir cevap bile verilmiyor.

                      "zeydiliğin mutedil ve orta yol olduğu konusunda, hakiki ali şialığı olduğu konusunda benim için hüccettir. zaman zaman sizin de dile getirdiğiniz gibi zeydiliğin tek eksik yönü türkçe eserlerin olmaması kaynak sorunudur. ama Allahın izniyle dileyen kişi bunlarıda aşmasını bilir. türkiye zeydilerinin lideri rıza hoca ile özel olarak irtibata geçip gerek itikadi gerek fıkhi konularda kafama takılan herşeyi sorup gerekli bilgiyi alıyorum ve kuran ile sağlamasını yapıyorum. Allaha hamd olsun bugüne dek zeydiyye mektebinden asli kaynaklarından bana aktarılanlar içerisinde ne kurana ne resulullahın sahih sünnetine aykırı bir tane örnekle karşılaşmadım. eğer sizin varsa böyle bir iddianız onlarıda değerlendirir kuran ile ölçer tartar ve aykırı bişi hissedersem onuda reddederim.inşaallah karşılaşmam artık yeni bi hayalkırıklığı yaşamak istemiyorum.çünkü benim tabiatım bu; bir rivayeti ya da hükmü kuran ve akıl süzgecinden geçirdiğimde orada tortular kalıyosa benim onu özümsemem mümkün değil."

                      hayal kırıklığı bu yöntemde yaşayanların kaçınamayacakları mahkumiyetleridir. bu mantıkla yani sadece Kur'an ve akıl yöntemiyle Kur'ana bile bakılsa bir çok çelişkiler var sanılacağı bir gerçektir. çünkü akıl ancak Ehlibeyt a.s.'ın rivayetleriyle doğru yolu bulabilir. bu 12 imam rivayetleri olmaksızın Kur'an'ın anlaşılmayacağı gerçeği dünyada kanıt isteyenler için şiilerin vahdetini gözler önüne koyar ve durumu açıklar. Hariciler de bu mantıkla Ali a.s.ı çok sevdiklerini iddialarına rağmen onun kılıcıyla can verdiler. ve silinip atıldılar tarihin çöplüğüne. yeryüzünde gezip dolaşın ne Kur'an akıl diyenler oldu ama şimdi yerlerinde yeller esmektedir. 2. halife Ömer de bunlardan biridir. Bize akıl yeter dedi ama kendi görüşleri bu gün takipçilerince bile eleştirilmekte ve görüşlerinin üzerine bir dünya, din, yaşayış ilkeleri görüşü bina edilmemektedir...

                      Yorum


                        Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevaplar (El kafi Mükemmel)

                        "Ehlibeyt mektebinde tabi ki yalan yanlış olmaz, örneğin Allahın gönderdiği kitaplarda da yalan yanlış olmaz ama insanlar bunu tahrif ederek içerisine yalan yanlış sokarlar. biz incili ya da tevratı eleştirdiğimizde Allah tarafıondan gönderilmiş olanları eleştirmiyoruz değil mi? haşa bu kimin haddine

                        tıpkı bunun gibi ehlibeyt mektebi eleştirildiğinde de bunu ehlibeytin şahsına bağlamak kendini kandırmaktır. kimsenin ehlibeyti imamları eleştirdiği falan yok, eleştirilen kesim onların tertemiz yoluna batıl rivayetleri sokuşturup o yolu tahrif edenlerdir.
                        "

                        Ehlibeyt mektebi adına rivayet edilen 10binlerce hadis var. bu hadisler birbirlerini açıklamaktadırlar. nasıl ki Kur'an ayetleri Kur'anın içinde diğer ayetlerle hatta yetmedi hadislerle açıklanmadığında, Kur'an'da çelişki ya da anlaşılmayan yer bulunduğu inkar edilemez bir gerçekse, şianın hadisleri de diğer hadisler okunmadan anlaşılamaz... eleştiri yaptığınız zanneden itirazcı ise bir şii kitabı baştan sona okumuş değildir.. bir hadise bakıp Kur'an'dan anladığı yalan yanlış anlamla bunu yargılamaktadır ki bu da ilmi ve ahlaki değildir...

                        "bektaşilerle olan kardeşliğinize gelince bu benim bu forumda ayyuka çıkmış olan gözlemlerimdir. bektaşiliğin her ne kadar kökenleri hacı bektaşa dayanıyo gibi görünsede savundukları argümanların çoğunun kaynağı el kafideki hadislerdir birebir örtüşen öğretilerdir"

                        bu doğru değildir. temel felsefe olarak el kafide, İmam Ali a.s.'ın Muhammed s.a.a. ten üstün olduğunun hiç bir şekilde delili olmadığı gibi tam olarak zıddına hadisler sayısızdır. diğer yandan namaz ve diğer tüm ameller de hiç tereddüde mahal kalmayacak şekilde açıktır mevcuttur...

                        Yorum


                          Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konudaki iddiasına cevap:

                          Yani,benim şu kısa aklımla anladığım şey şu;hadis,imam,şeyh şıh falan fişman kaldırılıp atılmadıkça,ne normal bir insan olabiliriz,ne de müslüman............
                          En iyisi yine de kendi aklımıza müracaat edip,doğruları aklımızı kullanarak bulmaya çalışmak........En azından yaptığımız yanlış sadece kendimizi ilgilendirir.........Allah peygamber ve kutsal değerler adına bir sürü yalan yanlış,uydurma birşeyler söyleyip de milyonlarca insanın da günahını almamış oluruz........Kendi yanlışımızın cezasını çekeriz,hepsi okadar..........

                          Yorum


                            Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konudaki iddiasına cevap:

                            [quote author=CEPNİ61 link=topic=8978.msg57514#msg57514 date=1255888829]
                            Yani,benim şu kısa aklımla anladığım şey şu;hadis,imam,şeyh şıh falan fişman kaldırılıp atılmadıkça,ne normal bir insan olabiliriz,ne de müslüman............
                            En iyisi yine de kendi aklımıza müracaat edip,doğruları aklımızı kullanarak bulmaya çalışmak........En azından yaptığımız yanlış sadece kendimizi ilgilendirir.........Allah peygamber ve kutsal değerler adına bir sürü yalan yanlış,uydurma birşeyler söyleyip de milyonlarca insanın da günahını almamış oluruz........Kendi yanlışımızın cezasını çekeriz,hepsi okadar..........
                            [/quote]

                            İnsan birsey hakkında akıl yürütebilmesi için o kunu hakkında bilgi sahibi olamalı. Dogrusuyla yanlışıyla tam anlamıya bilmelidir. Yoksa benim aklım var ben bunda mantıgımla bir yola giderim demek sadece kendini kandırmaktan başka birsey değildir.

                            [move][shadow=red,left][glow=red,2,300]Biz SAHİPSİZ Değiliz...[/glow][/shadow][/move]


                            Yorum


                              Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konudaki iddiasına cevap:

                              [quote author=bedir link=topic=8978.msg57518#msg57518 date=1255889573]
                              [quote author=CEPNİ61 link=topic=8978.msg57514#msg57514 date=1255888829]
                              Yani,benim şu kısa aklımla anladığım şey şu;hadis,imam,şeyh şıh falan fişman kaldırılıp atılmadıkça,ne normal bir insan olabiliriz,ne de müslüman............
                              En iyisi yine de kendi aklımıza müracaat edip,doğruları aklımızı kullanarak bulmaya çalışmak........En azından yaptığımız yanlış sadece kendimizi ilgilendirir.........Allah peygamber ve kutsal değerler adına bir sürü yalan yanlış,uydurma birşeyler söyleyip de milyonlarca insanın da günahını almamış oluruz........Kendi yanlışımızın cezasını çekeriz,hepsi okadar..........
                              [/quote]

                              İnsan birsey hakkında akıl yürütebilmesi için o kunu hakkında bilgi sahibi olamalı. Dogrusuyla yanlışıyla tam anlamıya bilmelidir. Yoksa benim aklım var ben bunda mantıgımla bir yola giderim demek sadece kendini kandırmaktan başka birsey değildir.
                              [/quote]
                              Aynı konu hakkında,aynı dinin mensupları yüzlerce hadis uydurup,binlerce yorum yapabiliyorsa;bu işin akıl ile izah edilebilir bir yanı olmasa gerek........Üstelik taraflar zaman zaman da birbirleri tekfirlikle suçlayıp,birbirleri ile savaşabiliyorsa...........En iyisi dediğim gibi,benim aklım........Yanlışımın cezasını kendim çekerim en azından......Milyonlarca insanın vebalini sırtımda taşımam..........Varsın o şeyh,şıh,imam,ayetullah taifesi,ne söylerse söylesin

                              Yorum


                                Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevaplar (El kafi Mükemmel)

                                "diğer şahsı muhatap almadığım için ynt verme ihtiyacı bile hissetmedim ama size gerekli açıklamayı yapayım. yemen sana kütüphanesinde imam zeyde ait olan el-mecmu dahil olmak üzere zeydi literatür fazlasıyla mevcuttur. tek eksik bunları türkçeye çevirecek alimlerin henüz yetişmemesidir.. sorun kaynak olmaması değil bunların türkçeye henüz çevrilmemiş olmasıdır.

                                bikaç yıl evveline gitmenize gerek yok bugün yüzlerce caferi alim yetişmesine rağmen hala daha şiilerin en sağlam hadis kaynağı olarak gördükleri el kafinin sadece 1 cildi türkçeye çevrilmiştir. en ciddi tefsirleri olan el mizanın sadece 9 cildi çevrilmiştir vs.
                                "

                                tabi en temel şia kaynaklarının türkçeye çevirilmemiş olması, 24 saat yayın yapan bir şii kanalının olmaması en önemli sorunlarımızın başına gelenlerden ikisidir. ancak bu ne mektebin yaşanamayacağı kaynaksız olduğu anlamına gelmez. çünkü şia kitap merkezli olduğundan daha çok kitaba uyan hakiki alimler elinde terbiye edile bir toplumdur. alimler ise kendileri arapça ve farsçaya hakimdir. camilerde toplumu ve gençliği eğitir. bunun dışında şianın hemen her hafta bir kutlama programı vardır bu yolla insanlar bilinçlenir desek abartmış olmayız. zaten mektebin bu onca zulüm ve baskıya rağmen bu günlere kadar gelmesi buna benzer şekillerle gelmiştir... elhamdülillah...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X