Ynt: m mülkiyenin kilitlenen konulardaki iddialarına cevaplar (El kafi Mükemmel)
"12-) 12 imam şiası (yani taraftarı) olmak kurtuluşun reçetesidir. sadece 12 imamla sınırlıda değil benim için. resulullahın evlatlarının ehlibeytin izinden giderek hakiki snnete ulaşılır ve işte o noktadan sonra kuran ve sahih sünnet devreye girer.ama en baştada söylediğim gibi şianın özünden bahsediyorum şu an sizin anlattığınız ve 12 imam şiası olduğunu iddia ettiğiniz şeylerden değil. yani "madem 12 imamın yolundan gidiyosun imam cafer gaybı bildiğini söylüyo buna inanmalısın" gibi şeylerle gelmeyin bana. imam cafer bunları söylemekten münezzehtir, imamlara bunları siz söyletiyosunuz."
işte şimdi kafam iyice karıştı. sn m mülkiye zeydi olduğunu söylüyor imamiye (12 imam) şiasını kabul etmediğini söylüyordu. tamam dedik biz de olabilir. tüm eleştirilerini de buna dayandırıyordu. ama burda 12 imamın hak olduğunu onların yolunda olduğunu söylüyor. zeydiler 12 imamı kabul ederler mi?
Caferi sadık a.s.'ın gayb hakkında bilgi sahibi edildiği Kur'ana mı hadislere mi terstir? Bu konu daha önce zeydiyye ile uzunca tartışıldı. Allah'ın nebiler dışında vahy gönderdiği bir sürü insan ve varlık vardır. burda tekrarına lüzum görmüyoruz. Ancak her şeysi Kur'an ve akıl olan itirazcı bunları görmemiş midir?
bu iddiaların temelinde, Kur'an'dan çıkardım denilen deliller var ve bu deliller hak olan kişilere onaylatılıyor, bunlara uymayan tüm rivayetler imamlardan gelmemiş onlara iftira edilmiştir deniyor... Bu mantık sürecinde hata yapıldığına da ihtimal verilmiyor. hata var dediğimizde ise Kur'an ve akıl dışı ilan edilip imamlara müfterilikle suçlanıyoruz. yani akıl etmemiş oluyoruz... oysa akıl bilgi ile çalışır..
"13-) en baştada söyledim ehlisünnetle şiayı birbirinden öz olarak ayırmıyorum. birisi resulullahın sünnetinin yolu diğeri o sahih sünnete ulaşmanın reçetesi yani ehlibeyt. bunlar birbirini tamamlayan şeyler benim için. ikisinide inkar edemem. kimse diyebilirmiki ben ehli sünnet değilim? hepimiz ehlisünnetiz. ya da diyebilirmi ben ehlibeytin yolundan gitmem? hepimiz şiayız.herkes der bunu. ve demek zorunda da. emevi sünniliği ile safevi şialığı arasındak tercihten bahsediyosan ikisinden de uzağım. "
Ehlibeyt a.s.'ın yolu olarak bize aktarılmış hadisleri, onların yönteminden bağımsız olarak atılması durumunda Ehlibeyt a.s.'ın vasıtasıyla sünnete ulaşmak sadece iddiada kalır. Oysa bu kendi nefsi çıkarımlarını ve başıboşluğunu aklına güvenip onunla gurur duymayı, Ehlibeyt kelimesiyle meşrulaştırmaya çalışmaktan başka bir şey değildir...
"12-) 12 imam şiası (yani taraftarı) olmak kurtuluşun reçetesidir. sadece 12 imamla sınırlıda değil benim için. resulullahın evlatlarının ehlibeytin izinden giderek hakiki snnete ulaşılır ve işte o noktadan sonra kuran ve sahih sünnet devreye girer.ama en baştada söylediğim gibi şianın özünden bahsediyorum şu an sizin anlattığınız ve 12 imam şiası olduğunu iddia ettiğiniz şeylerden değil. yani "madem 12 imamın yolundan gidiyosun imam cafer gaybı bildiğini söylüyo buna inanmalısın" gibi şeylerle gelmeyin bana. imam cafer bunları söylemekten münezzehtir, imamlara bunları siz söyletiyosunuz."
işte şimdi kafam iyice karıştı. sn m mülkiye zeydi olduğunu söylüyor imamiye (12 imam) şiasını kabul etmediğini söylüyordu. tamam dedik biz de olabilir. tüm eleştirilerini de buna dayandırıyordu. ama burda 12 imamın hak olduğunu onların yolunda olduğunu söylüyor. zeydiler 12 imamı kabul ederler mi?
Caferi sadık a.s.'ın gayb hakkında bilgi sahibi edildiği Kur'ana mı hadislere mi terstir? Bu konu daha önce zeydiyye ile uzunca tartışıldı. Allah'ın nebiler dışında vahy gönderdiği bir sürü insan ve varlık vardır. burda tekrarına lüzum görmüyoruz. Ancak her şeysi Kur'an ve akıl olan itirazcı bunları görmemiş midir?
bu iddiaların temelinde, Kur'an'dan çıkardım denilen deliller var ve bu deliller hak olan kişilere onaylatılıyor, bunlara uymayan tüm rivayetler imamlardan gelmemiş onlara iftira edilmiştir deniyor... Bu mantık sürecinde hata yapıldığına da ihtimal verilmiyor. hata var dediğimizde ise Kur'an ve akıl dışı ilan edilip imamlara müfterilikle suçlanıyoruz. yani akıl etmemiş oluyoruz... oysa akıl bilgi ile çalışır..
"13-) en baştada söyledim ehlisünnetle şiayı birbirinden öz olarak ayırmıyorum. birisi resulullahın sünnetinin yolu diğeri o sahih sünnete ulaşmanın reçetesi yani ehlibeyt. bunlar birbirini tamamlayan şeyler benim için. ikisinide inkar edemem. kimse diyebilirmiki ben ehli sünnet değilim? hepimiz ehlisünnetiz. ya da diyebilirmi ben ehlibeytin yolundan gitmem? hepimiz şiayız.herkes der bunu. ve demek zorunda da. emevi sünniliği ile safevi şialığı arasındak tercihten bahsediyosan ikisinden de uzağım. "
Ehlibeyt a.s.'ın yolu olarak bize aktarılmış hadisleri, onların yönteminden bağımsız olarak atılması durumunda Ehlibeyt a.s.'ın vasıtasıyla sünnete ulaşmak sadece iddiada kalır. Oysa bu kendi nefsi çıkarımlarını ve başıboşluğunu aklına güvenip onunla gurur duymayı, Ehlibeyt kelimesiyle meşrulaştırmaya çalışmaktan başka bir şey değildir...
Yorum